Mocno grzeje mi sie kabel plus"+" od akumulatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
dejna

#16 Post autor: dejna »

kalahann pisze:Co mam kupić o co zapytać w sklepie. Kabel i klema zrozumieją o co mi chodzi?
bez obrazy, ale: jak zapytasz w sklepie metalowym to pewnie nie, ale w motoryzacyjnym to musiałbyś trafić na totalnego ignoranta, żeby nie załapał o co chodzi...

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#17 Post autor: sobit »

Witam. Też mi się grzeją nieco klemy i po przemierzeniu zauważyłem, że muszę wymienić albo przeczyścić masę. Może mi ktoś powiedzieć, w którym miejscu jest ona przykręcona??

Cezar

#18 Post autor: Cezar »

sobit pisze:Witam. Też mi się grzeją nieco klemy i po przemierzeniu zauważyłem, że muszę wymienić albo przeczyścić masę. Może mi ktoś powiedzieć, w którym miejscu jest ona przykręcona??
jak otworzysz maske to po prawej stronie w rogu gornym jest masa jak sie niemyle to 13 tka przykrecona do budy

waldek33

#19 Post autor: waldek33 »

Niestety też czeka mnie wymiana kabla od alternatora do aku....bo mam spadek ładowania. Na alternatorze 14V a na akumulatorze 13.5 i grzeje się kabel. Pytanie do kolegi który, wymieniał ten kabel... Czy zamieniał ten kabel w wiązce czy tylko odpiął stary (zaizolował) i nowy jest "luzem". Jeśli rozbierałeś wiązkę to czy jest to dużo roboty?

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#20 Post autor: sobit »

Ja kabla nie wymieniałem. Jak dobrze pomierzyłem, to okazało się, że spadki napięcia są n klemach. Jak się dobrze ustawiło to miernik pokazywał do 14,2V a jak źle to nawet 13V. No, a jak się kabel grzej to, wydaje mi się, że będzie ta sama sytuacja. Najlepiej wbić miernik za klemami, przebijając się przez izolację. Wtedy będzie wiadomo... Co do samej wymiany, może brakować kabla. U mnie z ledwością starczyło.. A tamta masa przykręcona w prawy górnym rogu, jest jakąś dodatkową, a nie główną. Przynajmniej tak mi się wydaje.

olo018

#21 Post autor: olo018 »

widzę że to zmora ZA oddałem auto do servisu na wymianę klemy bo się też grzała ,jutro odbiorę może się nie załame cenowo .

zymek

#22 Post autor: zymek »

Witam
Ja też w ostatnim czasie miałem z tym problem. Po naprawie rewelacja auto lepiej pali.
pozdr

olo018

#23 Post autor: olo018 »

Zafcia zrobiona ,klema nowa ,i od razu jest różnica przy zapalaniu kręci pięknie i podczas tzw przegazówki nie przyciemnia się oswietlenie wnętrza,i ładowanie jak się patrzy 14,2V a było 13,1V.

I nasuwa się spostrzeżenie ,trzeba kontrolować co jakiś czas trzeba sprawdzać tą klemę ,bo może się coś zjarać .

buli

#24 Post autor: buli »

Witam koledzy mam dziwny problem po odpaleniu silnika grzeje sie przewód plusowy akumlatora a dokładnie klema sprawdzałem ładowanie jest oki tylko nie wiem jakie powinno byc natezenie alternatora bo u mnie jest ponad 30amper i nie wiem czy nie za duze?

mzabierek

#25 Post autor: mzabierek »


olo018

#26 Post autor: olo018 »

Klema do wymiany,a natężenie powinno być chyba 100A tyle podają dla altka do 2,0 dti.

buli

#27 Post autor: buli »

Dzieki koledzy tez podejrzewałem kleme ide ja wymienic mam nadzieje ze pomoze

[ Dodano: Pią Gru 31, 2010 14:26 ]
Zmieniłem kleme i wszystko oki dzieki za pomoc!

hp111

#28 Post autor: hp111 »

Odgrzebuje trochę stary temat ale mam taką poradę odnośnie tego problemu - miałem to samo i wystarczyło tylko rozłączyć połączanie klemy z dalszym przewodem i z powrotem je zlutować. Mi tam za oksydowało i się niezła grzałka tam zrobiła :D ale znajomy elektryk zrobił mi to za 30 zł ;)

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#29 Post autor: twardypt91 »

Tak z ciekawości sprawdziłem u siebie po przejechaniu 100 km. Generalnie wszystko ciepłe od silnika, ale nie parzy (biegun akumulatora ciepły - normalne prawda?) Sprawdziłem napięcie: 12.69 V na biegunach i przed klamrą. A jak się dostać do alternatora bym mógł zmierzyć jakie daje on napięcie? Porównam sobie ile jest na nim i na akumulatorze przy włączonym silniku.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

hp111

#30 Post autor: hp111 »

Żeby się tam dostać musisz zdjąć praktycznie wszystkie przewody od filtra powietrza do turbiny (obudowa filtra przepływka i parę plastików) no i z tamtą już powinno być już spoko dojście do alternatora ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”