Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kalahann pisze:Co mam kupić o co zapytać w sklepie. Kabel i klema zrozumieją o co mi chodzi?
bez obrazy, ale: jak zapytasz w sklepie metalowym to pewnie nie, ale w motoryzacyjnym to musiałbyś trafić na totalnego ignoranta, żeby nie załapał o co chodzi...
Witam. Też mi się grzeją nieco klemy i po przemierzeniu zauważyłem, że muszę wymienić albo przeczyścić masę. Może mi ktoś powiedzieć, w którym miejscu jest ona przykręcona??
sobit pisze:Witam. Też mi się grzeją nieco klemy i po przemierzeniu zauważyłem, że muszę wymienić albo przeczyścić masę. Może mi ktoś powiedzieć, w którym miejscu jest ona przykręcona??
jak otworzysz maske to po prawej stronie w rogu gornym jest masa jak sie niemyle to 13 tka przykrecona do budy
Niestety też czeka mnie wymiana kabla od alternatora do aku....bo mam spadek ładowania. Na alternatorze 14V a na akumulatorze 13.5 i grzeje się kabel. Pytanie do kolegi który, wymieniał ten kabel... Czy zamieniał ten kabel w wiązce czy tylko odpiął stary (zaizolował) i nowy jest "luzem". Jeśli rozbierałeś wiązkę to czy jest to dużo roboty?
Ja kabla nie wymieniałem. Jak dobrze pomierzyłem, to okazało się, że spadki napięcia są n klemach. Jak się dobrze ustawiło to miernik pokazywał do 14,2V a jak źle to nawet 13V. No, a jak się kabel grzej to, wydaje mi się, że będzie ta sama sytuacja. Najlepiej wbić miernik za klemami, przebijając się przez izolację. Wtedy będzie wiadomo... Co do samej wymiany, może brakować kabla. U mnie z ledwością starczyło.. A tamta masa przykręcona w prawy górnym rogu, jest jakąś dodatkową, a nie główną. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Zafcia zrobiona ,klema nowa ,i od razu jest różnica przy zapalaniu kręci pięknie i podczas tzw przegazówki nie przyciemnia się oswietlenie wnętrza,i ładowanie jak się patrzy 14,2V a było 13,1V.
I nasuwa się spostrzeżenie ,trzeba kontrolować co jakiś czas trzeba sprawdzać tą klemę ,bo może się coś zjarać .
Witam koledzy mam dziwny problem po odpaleniu silnika grzeje sie przewód plusowy akumlatora a dokładnie klema sprawdzałem ładowanie jest oki tylko nie wiem jakie powinno byc natezenie alternatora bo u mnie jest ponad 30amper i nie wiem czy nie za duze?
Odgrzebuje trochę stary temat ale mam taką poradę odnośnie tego problemu - miałem to samo i wystarczyło tylko rozłączyć połączanie klemy z dalszym przewodem i z powrotem je zlutować. Mi tam za oksydowało i się niezła grzałka tam zrobiła ale znajomy elektryk zrobił mi to za 30 zł
Tak z ciekawości sprawdziłem u siebie po przejechaniu 100 km. Generalnie wszystko ciepłe od silnika, ale nie parzy (biegun akumulatora ciepły - normalne prawda?) Sprawdziłem napięcie: 12.69 V na biegunach i przed klamrą. A jak się dostać do alternatora bym mógł zmierzyć jakie daje on napięcie? Porównam sobie ile jest na nim i na akumulatorze przy włączonym silniku.
Żeby się tam dostać musisz zdjąć praktycznie wszystkie przewody od filtra powietrza do turbiny (obudowa filtra przepływka i parę plastików) no i z tamtą już powinno być już spoko dojście do alternatora