Nieznane przyczyny pojawienia się P0400 2.0 DTI
Moderator: Sebu$
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Grzegorz6424, jest to też kwestia czystości w kolektorze dolotowym... Jednakże spróbuj inną sztukę włożyć... Ktoś z innego forum miał taki problem, że podmiana dała takie same efekty jak u Ciebie, czyli żadne, a wymiana na nową wyleczyła autko z problemu...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Jaymzarf, Spróbuje podmienić z identycznego silnika bo tamta była od x2,2dti moze ma inne parametry niż przy silnikach 2,0 po liftowych. W okolicy taka jeździ tylko musze pogadać z facetem o podmiance. Troszkę może to potrwać bo nie wiem dokładnie gdzie mieszka i muszę go jakoś namierzyć. Kolektor dolotowy 2 tygodnie temu wyczyściłem , czujnik doładowania sprawny sprawdzony , zawór EGR nowiutki orginał w sumie nie potrzebnie wymieniony bo wynika z tego że jest całkowicie sprawny,elektrozaworki poczyszczone podciśnienia sprawdzone , pompka daje powyżej -09 Wiec wszystko wskazuje na przepływomierz.
- danielp
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: RMI---->KTA
- Auto: Citroen
- Model: DS4
- Oznaczenie silnika: RHD
- Gender:
- Kontakt:
mati7575 pisze:Witam,
od jakiegoś czasu borykam się z problemem recyrkulacji spalin.
Samochód po odpaleniu działa normalnie, dopiero po 10 minutach jazdy włącza się kontrolka Check Engine i samochód traci moc, dopiero po rozpędzeniu samochodu na 3cim biegu samochód jedzie normalnie. Po odczytaniu błędów okazało się, że to błąd p0400, a więc wspomniany układ recyrkulacji spalin. Pierwsze co zrobiłem to zdjąłem EGR i go wyczyściłem, nie pomogło. Co mogę sprawdzać dalej? Po odłączeniu rurki ssącej od egr na wolnych obrotach czuć delikatne ssanie, czy to normalne czy może wskazuje to na przetwornik podciśnienia? Z góry dzięki za pomoc!
p0400 ten silnik ci wypluje nawet wtedy gdy przepływomierz szwankuje.
Ponadto do sprawdzenia podciśnienia,klapy w kolektorze i zawory sterujące i vacum jakie masz na sieci podcisnien,to tylko tak z grubsza na szybkiego co przyszlo i do glowy
Ostatnio zmieniony 27 maja 2017, 21:02 przez danielp, łącznie zmieniany 1 raz.
- danielp
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: RMI---->KTA
- Auto: Citroen
- Model: DS4
- Oznaczenie silnika: RHD
- Gender:
- Kontakt:
zwykle wychodzi to najtaniej jak nie trafisz na warsztat typu wymieniacze wszystkiego po kolei az trafimy,kompetentny serwis wymienia tylko to co jest faktycznie uszkodzone lub naprawia tylko jedna lub dwie ze sobą powiazane i na tym temat się zamykamati7575 pisze:bez mechanika się nie obejdzie
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
P0400 wywala od wszystkiego. Doslownie.
Moze to byc vacu pompa, egr, klapy wirowe, silniczki sterujace, podcisnienia, weżyki a nawet serwo. Chodzi o brak podcisnienia. U mojego ojca w 2.0 dtl szukalismy przyczyny i wymienilismy prawie wszystkie w/w elementy. Okazalo sie ze zrobila sie dziurka w membranie serwa i podcisnienie uciekalo. Po wymianie inne auto
Moze to byc vacu pompa, egr, klapy wirowe, silniczki sterujace, podcisnienia, weżyki a nawet serwo. Chodzi o brak podcisnienia. U mojego ojca w 2.0 dtl szukalismy przyczyny i wymienilismy prawie wszystkie w/w elementy. Okazalo sie ze zrobila sie dziurka w membranie serwa i podcisnienie uciekalo. Po wymianie inne auto
Witam u mnie powód okazał się zupełnie inny. Żaden z elektromechaników nie wpadł na to. Musiałem sam sobie poradzić . Kupiłem na allegro diagnostyk za 27 zł pobrałem apke na smartfona ELM327
Diagnoza P0400-5 (zbyt mała wartość spalin) . Co się okazało? brak katalizatora zamiast niego ktoś wstawił strumienice . Zdławiłem wydech i po problemie autko chodziło aż miło. Pozdrawiam
Diagnoza P0400-5 (zbyt mała wartość spalin) . Co się okazało? brak katalizatora zamiast niego ktoś wstawił strumienice . Zdławiłem wydech i po problemie autko chodziło aż miło. Pozdrawiam
Ktoś wie, jakie numery miała ta przepływka ze Stilo 1.9 jtd? Na początku jak kupiłem auto, od razu wymieniłem przepływkę, bo z komputera niby wychodziło, że jest walnięta (było to rok temu, więc nie pamiętam dokładnie co wyszło) w sklepie dali mi oryginał Boscha, ale z zupełnie innymi numerami (niby do tego silnika). W sumie to się niewiele zmieniło, poza tym, że zaczęłą niemiłosiernie kopcić
Wywaliłem nową przepływkę i założyłem starą i kopcenie jak ręką odjąć, niestety do 2800- 3000 obrotów straszny muł (powyżej auto dostaje kopa), ruszenie dynamicznie spod świateł tragedia
Turbo nie leje, Vacum -0,9. EGR pracuje. Błędów nie wywala, ale sprawdziłem czujnik przepływu powietrza na takim smartfonowym szicie i pokazuje pomiar ok 14g/s na wolnych obrotach, jak depnę to skoczy nawet do 50g/s, puszczę gaz i spadnie np do 8g/s, w trakcie jazdy pokazuje ok 25-30 g/s. Czy ktoś może wie, czy to są dobre wartości i czy wahania nie są zbyt duże? bo kupiłbym przepływkę, ale nie chcę wywalać kasy w błoto w kolejną przepływkę.
Wywaliłem nową przepływkę i założyłem starą i kopcenie jak ręką odjąć, niestety do 2800- 3000 obrotów straszny muł (powyżej auto dostaje kopa), ruszenie dynamicznie spod świateł tragedia
Turbo nie leje, Vacum -0,9. EGR pracuje. Błędów nie wywala, ale sprawdziłem czujnik przepływu powietrza na takim smartfonowym szicie i pokazuje pomiar ok 14g/s na wolnych obrotach, jak depnę to skoczy nawet do 50g/s, puszczę gaz i spadnie np do 8g/s, w trakcie jazdy pokazuje ok 25-30 g/s. Czy ktoś może wie, czy to są dobre wartości i czy wahania nie są zbyt duże? bo kupiłbym przepływkę, ale nie chcę wywalać kasy w błoto w kolejną przepływkę.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jutro napiszę jaką mam przepływkę. Myślę że nie ma znaczenia diesel manual czy automat. Ale można poprosić o numer przepływki usera Bodek (po VIN-ie).DjHardy pisze:Janus ma założoną od stilo 1.9jtd? bo numer boscha swojej to ja mam 0 281 002 478 i nie wiem czy to ma znaczenie, że mam automat.Dziadek13 pisze:User Janus ma ten sam silnik napisz do niego to ci poda nr przepływki.
W przypadku przepływki nie jest istotne tylko jakie ma stabilne odczyty przy stałym obciążeniu silnika, ale również jak szybko reaguje na zmiany w trakcie jazdy. I to jest coś trudnego do zdiagnozowania w trakcie jazdy. Trzeba by mieć mapę charakterystyki sprawnej przepływki do porównania...
Janusz
Będę Ci bardzo wdzięczny. Masz może jeszcze możliwość sprawdzenia jaką wartość podaje Ci przepływka na biegu jałowym? ja mam 8-11 g/s, a po odpięciu ciągle pokazuje 25g/s (i podejrzewam, że w tych okolicach powinna pokazywać jak by była sprawna). Podczas jazdy parametry się zmieniają ale kto wie jakie powinny być naprawdę
Numer przepływki kolega Bodek (jeszcze raz dzięki) mi już sprawdził i mam założoną z dobrym numerem. Zastanawiam się czy nie podjechać na szrot i kupić coś za parę groszy na próby, czy może nie będzie lepiej.
Numer przepływki kolega Bodek (jeszcze raz dzięki) mi już sprawdził i mam założoną z dobrym numerem. Zastanawiam się czy nie podjechać na szrot i kupić coś za parę groszy na próby, czy może nie będzie lepiej.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2017, 11:17 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Numeru już nie sprawdzam skoro Bodek podał. Możliwość sprawdzenia mam, ale generalnie już chyba nie dzisiaj. Najwcześniej w poniedziałek po południu - może sprawdzę ile mi mierzy powietrza przy danych obrotach silnika i zrobię coś na kształt tabelki - zobaczymy.DjHardy pisze:Będę Ci bardzo wdzięczny. Masz może jeszcze możliwość sprawdzenia jaką wartość podaje Ci przepływka na biegu jałowym?(...)
Co do twojego muła - jesteś pewien że sztanga od sprężarki jest do końca zaciągnięta? Turbina nabija ciśnienie? Może masz nieszczelny dolot i z doładowaniem słabo...
Janusz
Jeśli chodzi o turbo to sztanga na pewno się zaciąga bo nie idzie nią ruszyć, po odpaleniu, pomijałem tez elektrozawór i tak samo stoi. Co do nieszczelności dolotu to ewentualnie już najwyżej w samym kolektorze gdzieś pod uszczelką, tylko jak to sprawdzić? jednak myślę, że wtedy by strasznie kopciła, a ona prawie wcale, najwyżej przy ruszaniu delikatnie pusci dymka. Obstawiam złe działanie przepływki i złe dawki paliwa.Janus pisze:Co do twojego muła - jesteś pewien że sztanga od sprężarki jest do końca zaciągnięta? Turbina nabija ciśnienie? Może masz nieszczelny dolot i z doładowaniem słabo...
Turbo na postoju nie ładuje w ogóle (czytałem, że tak ma być nawet jak się gazuje) dopiero od ok 2500 zaczyna się rozkręcać, a od 3000 kop. Kiedyś z kolegą na postoju sprawdzaliśmy, że węże nie puchną i wyczytałem gdzieś na forum astry chyba, że jak prędkość 0 km/h to turbo nie ładuje.
Naprawdę będę Ci ogromnie wdzięczny za tą tabelkę, bo u mnie max pokazuje 58g/s, ale to już w okolicach 4000 obrotów.