Nieznane przyczyny pojawienia się P0400 2.0 DTI

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#16 Post autor: Jaymzarf »

Grzegorz6424, jest to też kwestia czystości w kolektorze dolotowym... Jednakże spróbuj inną sztukę włożyć... Ktoś z innego forum miał taki problem, że podmiana dała takie same efekty jak u Ciebie, czyli żadne, a wymiana na nową wyleczyła autko z problemu...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

brygida

#17 Post autor: brygida »

witam, z tymi przepływkami różnie bywa my założyliśmy już trzecią, fakt że używane, na jednej nie kopciła ale nie miała mocy, na drugiej czek się nie zapalał ale kopciła na czarno, teraz założyliśmy trzecią i na razie jest ok

Skasowany użytkownik 14551

#18 Post autor: Skasowany użytkownik 14551 »

Jaymzarf, Spróbuje podmienić z identycznego silnika bo tamta była od x2,2dti moze ma inne parametry niż przy silnikach 2,0 po liftowych. W okolicy taka jeździ tylko musze pogadać z facetem o podmiance. Troszkę może to potrwać bo nie wiem dokładnie gdzie mieszka i muszę go jakoś namierzyć. Kolektor dolotowy 2 tygodnie temu wyczyściłem , czujnik doładowania sprawny sprawdzony , zawór EGR nowiutki orginał w sumie nie potrzebnie wymieniony bo wynika z tego że jest całkowicie sprawny,elektrozaworki poczyszczone podciśnienia sprawdzone , pompka daje powyżej -09 Wiec wszystko wskazuje na przepływomierz.

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: danielp »

mati7575 pisze:Witam,
od jakiegoś czasu borykam się z problemem recyrkulacji spalin.
Samochód po odpaleniu działa normalnie, dopiero po 10 minutach jazdy włącza się kontrolka Check Engine i samochód traci moc, dopiero po rozpędzeniu samochodu na 3cim biegu samochód jedzie normalnie. Po odczytaniu błędów okazało się, że to błąd p0400, a więc wspomniany układ recyrkulacji spalin. Pierwsze co zrobiłem to zdjąłem EGR i go wyczyściłem, nie pomogło. Co mogę sprawdzać dalej? Po odłączeniu rurki ssącej od egr na wolnych obrotach czuć delikatne ssanie, czy to normalne czy może wskazuje to na przetwornik podciśnienia? Z góry dzięki za pomoc!



p0400 ten silnik ci wypluje nawet wtedy gdy przepływomierz szwankuje.
Ponadto do sprawdzenia podciśnienia,klapy w kolektorze i zawory sterujące i vacum jakie masz na sieci podcisnien,to tylko tak z grubsza na szybkiego co przyszlo i do glowy
Ostatnio zmieniony 27 maja 2017, 21:02 przez danielp, łącznie zmieniany 1 raz.

mati7575

#20 Post autor: mati7575 »

tyle tego, że mam wrażenie iż bez mechanika się nie obejdzie

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: danielp »

mati7575 pisze:bez mechanika się nie obejdzie
zwykle wychodzi to najtaniej jak nie trafisz na warsztat typu wymieniacze wszystkiego po kolei az trafimy,kompetentny serwis wymienia tylko to co jest faktycznie uszkodzone lub naprawia tylko jedna lub dwie ze sobą powiazane i na tym temat się zamyka
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: Sumik »

P0400 wywala od wszystkiego. Doslownie.
Moze to byc vacu pompa, egr, klapy wirowe, silniczki sterujace, podcisnienia, weżyki a nawet serwo. Chodzi o brak podcisnienia. U mojego ojca w 2.0 dtl szukalismy przyczyny i wymienilismy prawie wszystkie w/w elementy. Okazalo sie ze zrobila sie dziurka w membranie serwa i podcisnienie uciekalo. Po wymianie inne auto :)

Skasowany użytkownik 14551

#23 Post autor: Skasowany użytkownik 14551 »

Witam u mnie powód okazał się zupełnie inny. Żaden z elektromechaników nie wpadł na to. Musiałem sam sobie poradzić . Kupiłem na allegro diagnostyk za 27 zł pobrałem apke na smartfona ELM327
Diagnoza P0400-5 (zbyt mała wartość spalin) . Co się okazało? brak katalizatora zamiast niego ktoś wstawił strumienice . Zdławiłem wydech i po problemie autko chodziło aż miło. Pozdrawiam

Skasowany użytkownik 21152

#24 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Ktoś wie, jakie numery miała ta przepływka ze Stilo 1.9 jtd? Na początku jak kupiłem auto, od razu wymieniłem przepływkę, bo z komputera niby wychodziło, że jest walnięta (było to rok temu, więc nie pamiętam dokładnie co wyszło) w sklepie dali mi oryginał Boscha, ale z zupełnie innymi numerami (niby do tego silnika). W sumie to się niewiele zmieniło, poza tym, że zaczęłą niemiłosiernie kopcić :oops:

Wywaliłem nową przepływkę i założyłem starą i kopcenie jak ręką odjąć, niestety do 2800- 3000 obrotów straszny muł (powyżej auto dostaje kopa), ruszenie dynamicznie spod świateł tragedia :roll:

Turbo nie leje, Vacum -0,9. EGR pracuje. Błędów nie wywala, ale sprawdziłem czujnik przepływu powietrza na takim smartfonowym szicie i pokazuje pomiar ok 14g/s na wolnych obrotach, jak depnę to skoczy nawet do 50g/s, puszczę gaz i spadnie np do 8g/s, w trakcie jazdy pokazuje ok 25-30 g/s. Czy ktoś może wie, czy to są dobre wartości i czy wahania nie są zbyt duże? bo kupiłbym przepływkę, ale nie chcę wywalać kasy w błoto w kolejną przepływkę.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#25 Post autor: Dziadek13 »

User Janus ma ten sam silnik napisz do niego to ci poda nr przepływki.

Skasowany użytkownik 21152

#26 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Dziadek13 pisze:User Janus ma ten sam silnik napisz do niego to ci poda nr przepływki.
Janus ma założoną od stilo 1.9jtd? bo numer boscha swojej to ja mam 0 281 002 478 i nie wiem czy to ma znaczenie, że mam automat.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#27 Post autor: Janus »

DjHardy pisze:
Dziadek13 pisze:User Janus ma ten sam silnik napisz do niego to ci poda nr przepływki.
Janus ma założoną od stilo 1.9jtd? bo numer boscha swojej to ja mam 0 281 002 478 i nie wiem czy to ma znaczenie, że mam automat.
Jutro napiszę jaką mam przepływkę. Myślę że nie ma znaczenia diesel manual czy automat. Ale można poprosić o numer przepływki usera Bodek (po VIN-ie).
W przypadku przepływki nie jest istotne tylko jakie ma stabilne odczyty przy stałym obciążeniu silnika, ale również jak szybko reaguje na zmiany w trakcie jazdy. I to jest coś trudnego do zdiagnozowania w trakcie jazdy. Trzeba by mieć mapę charakterystyki sprawnej przepływki do porównania...
Janusz

Skasowany użytkownik 21152

#28 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Będę Ci bardzo wdzięczny. Masz może jeszcze możliwość sprawdzenia jaką wartość podaje Ci przepływka na biegu jałowym? ja mam 8-11 g/s, a po odpięciu ciągle pokazuje 25g/s (i podejrzewam, że w tych okolicach powinna pokazywać jak by była sprawna). Podczas jazdy parametry się zmieniają ale kto wie jakie powinny być naprawdę :mysli:

Numer przepływki kolega Bodek (jeszcze raz dzięki) mi już sprawdził i mam założoną z dobrym numerem. Zastanawiam się czy nie podjechać na szrot i kupić coś za parę groszy na próby, czy może nie będzie lepiej.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2017, 11:17 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#29 Post autor: Janus »

DjHardy pisze:Będę Ci bardzo wdzięczny. Masz może jeszcze możliwość sprawdzenia jaką wartość podaje Ci przepływka na biegu jałowym?(...)
Numeru już nie sprawdzam skoro Bodek podał. Możliwość sprawdzenia mam, ale generalnie już chyba nie dzisiaj. Najwcześniej w poniedziałek po południu - może sprawdzę ile mi mierzy powietrza przy danych obrotach silnika i zrobię coś na kształt tabelki - zobaczymy.

Co do twojego muła - jesteś pewien że sztanga od sprężarki jest do końca zaciągnięta? Turbina nabija ciśnienie? Może masz nieszczelny dolot i z doładowaniem słabo...
Janusz

Skasowany użytkownik 21152

#30 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Janus pisze:Co do twojego muła - jesteś pewien że sztanga od sprężarki jest do końca zaciągnięta? Turbina nabija ciśnienie? Może masz nieszczelny dolot i z doładowaniem słabo...
Jeśli chodzi o turbo to sztanga na pewno się zaciąga bo nie idzie nią ruszyć, po odpaleniu, pomijałem tez elektrozawór i tak samo stoi. Co do nieszczelności dolotu to ewentualnie już najwyżej w samym kolektorze gdzieś pod uszczelką, tylko jak to sprawdzić? jednak myślę, że wtedy by strasznie kopciła, a ona prawie wcale, najwyżej przy ruszaniu delikatnie pusci dymka. Obstawiam złe działanie przepływki i złe dawki paliwa.

Turbo na postoju nie ładuje w ogóle (czytałem, że tak ma być nawet jak się gazuje) dopiero od ok 2500 zaczyna się rozkręcać, a od 3000 kop. Kiedyś z kolegą na postoju sprawdzaliśmy, że węże nie puchną i wyczytałem gdzieś na forum astry chyba, że jak prędkość 0 km/h to turbo nie ładuje.

Naprawdę będę Ci ogromnie wdzięczny za tą tabelkę, bo u mnie max pokazuje 58g/s, ale to już w okolicach 4000 obrotów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”