LPG - okresowe błędy OBDII

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#16 Post autor: Fedorak »

gRZENIU pisze: Oby tak było ... :piwo: i nigdy się nie powtarzało ;)
THX! :) :piwo: Podczas wizyty u gaziarza podpytałem o te błędy i gość stwierdził że takie kaprysy pojawiają się w Zafirach i Merivach. Nie odniósł się jednak do samego silnika, a przecież Z18XE występuje tez w innych Oplach. W każdym razie jeśli te błędy pojawiają się rzadko tj. 1-2 razy na 20-30 tys km i usuwają się bez kłopotu to absolutnie się tym nie przejmować. Więc się nie przejmuję... :) Akurat do gościa mam zaufanie bo to najbardziej pozytywnie zaopiniowany gaziarz w Legnicy, jeden z najstarszych instalatorów a do tego trzech moich znajomych wyciągnęło u niego swoje autka z problemów z LPG, podczas gdy inni "gazownicy-kasownicy" tylko rozkładali ręce.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#17 Post autor: Fedorak »

gRZENIU pisze:
Fedorak pisze:Coś mi się zdaje że to jakieś chwilowe fochy ECU po prostu były... :)
Oby tak było ... :piwo: i nigdy się nie powtarzało ;)
Niestety :/ wczoraj znów wyskoczyła fiksacja: błąd P0170 (Fuel Trim Malfunction), czyli skład mieszanki. Błąd wypadł w czasie jazdy na LPG, przy prędkości 65 km/h i obrotach 2460 na min (odczyt z ELM327). I tak jak poprzednio bez problemu błąd się dał skasować i na razie nie wraca... Ostatnim razem wyskoczył w październiku tj. jakieś 2000 km temu...

Patrząc na stosunek prędkości do obrotów to może bieg był zbyt wysoki, silnik się zaczął buntować no i bach, wygenerował sobie błąd?? :mysli:
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#18 Post autor: Fedorak »

Przy okazji tematu, mam do Panów - Panowie Specowie Gazowi :) - taką zapytajkę... W charakterystyce silnika Z18XE, zamieszczonej nomen omen po sąsiedzku tutaj:

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=12896

jest na dole zapis "Besonderheiten: E-Gas, Tempomat". Nie znalazłem nigdzie znaczenia ego jakże słowiańsko brzmiącego słowa Besonderheiten ;), ale bardziej mnie ciekawi to E-Gas... Czy to znaczy że silnik jest fabrycznie przystosowany/przewidziany/przeliczony do współpracy z instalacjami LPG i CNG? Czy to jakieś oznaczenie Oplowskiej instalacji gazowej którą można tam podpiąć? Net również milczy na ten temat... :(
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#19 Post autor: Forfiter2012 »

Hej, po pierwsze pojedź do dobrego gazownika. Chociaż instalka świeża to warto próbować oddać na gwarację aż będzie dobrze. Ja u siebie mam wtryski barracuda to mi auto ciszej chodzi na LPG niż na PB. Mój gazwonik twierdzi, że to silnik który bardzo lubi lpg i żadne tam błędy się nie pojawiają....

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#20 Post autor: Fedorak »

Forfiter2012 pisze:Hej, po pierwsze pojedź do dobrego gazownika [...] mi auto ciszej chodzi na LPG niż na PB. Mój gazwonik twierdzi, że to silnik który bardzo lubi lpg i żadne tam błędy się nie pojawiają....
Hm... Prawdę mówiąc wydaje mi się mój gazownik jest ok :) Trochę szukałem opinii nt gazowników w Legnicy i ten nie dość że ma praktycznie najstarsze doświadczenie to jeszcze opinie ma bardzo dobre. Nie jest bajkopisarzem i ściemniaczem wyciągającym kasę... A testem było prowadzenie instalacji LPG u trzech moich znajomych z których jeden miał ogromne problemy z instalką w Cytrynie XM. Trzech innych gaziarzy nie dało rady, kolega zmitrężył mnóstwo kasy i czasu, a tymczasem w Datexie od razu gość znalazł kłopot i auto hula jak złoto...

Co do przyjaźni Z18XE z LPG to też własnie słyszałem od swojego gaziarza że ten silnik bardzo dobrze sobie radzi. Natomiast co do błędów to jeśli wyskakują okazjonalnie co kilka tys km i dają się usunąć to absolutnie nie jest powód do strachu, bo, cytuję "w Zafirach i Merivach to się czasem zdarza"...

Cichość pracy na LPG potwierdza się i u mnie :) Po przełączeniu na LPG znika gdzieś ten zwykły pomruk, silnik robi się taki przyjemnie szeleszczący i słychać tylko delikatne cykanie wtrysków :) I ta różnica była jeszcze słyszalna zanim zalałem olej z MoS2 który swoją drogą auto wyciszył. :)

Co ciekawe - po wymianie świec na Bosch IridiumPlatin LPG przy pracy na Pb od czasu do czasu czuć takie bardzo słabe ale jednak, pojedyncze lekkie dudnienia, średnio co 5-6 sekund. Z tego co wyczytałem te świeczki dzięki silnej iskrze genialnie pracują na LPG ale na benzynie zachowują się jak zwykle świeczki z raczej dolnej półki. W niektórych silnikach mogą jednak powodować wręcz gubienie zapłonu... Na szczęście u nie tego nie ma - silnikiem na Pb w żadnym zakresie obrotów nie trzęsie, auto przyspiesza bez kłopotów no i ECU też żadnych błędów nie wyłapuje. :)
Ostatnio zmieniony 07 gru 2016, 23:28 przez Fedorak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#21 Post autor: Janus »

Fedorak pisze:(...)

jest na dole zapis "Besonderheiten: E-Gas, Tempomat"(...)
E-Gas wg mnie w tym kontekście znaczy elektroniczna przepustnica (sterowana przez ECU). Tym samym masz możliwość aktywacji tempomatu, bo tą funkcję realizuje ECU a nie zewnętrzny serwomotor.
Janusz

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#22 Post autor: Fedorak »

Janus pisze:E-Gas wg mnie w tym kontekście znaczy elektroniczna przepustnica [...]
O proszę... Najprostsze odpowiedzi są zwykle najtrafniejsze. :) Pewnie tak... Bo jedno z drugim tj. sterowanie przepustnicą i tempomat ściśle są ze sobą tutaj powiązane.

Pamiętam jakie było moje zaskoczenie kiedy swego czasu rozebrałem pól układu dolotu, odkręciłem całą przepustnicę żeby ją wyczyścić i raptem, trzymając już ją w rękach zimno mi się zrobiło - GDZIE JEST LINKA OD GAZU?!? :D Dopiero potem skojarzyłem że tutaj jest sterowanie elektroniczne... :facepalm: :haha:

Natomiast wracając do błędów - coś się zaczyna robić chyba nie teges... :( Wczoraj ponownie łypnął CheckEngine i ELM wywalił P0170... Poprzedni wypadł 2 grudnia. :( Jeszcze jeden taki numer i chyba zgodnie z sugestią forfitera201 podjadę dla świętego spokoju do gazownika. Może coś jednak dzieje się z wtryskami... :mysli: :/ 7 miesięcy jazdy na LPG za mną i 17 kkm. To chyba niezbyt wiele... :| :/
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#23 Post autor: Fedorak »

Chłopaki ratujcie, bo zaczynam głupieć... :shock: :bron:

Wczoraj i dziś zapalił się ponownie 2 razy błąd P0170 (Fuel Trim Malfunction), za każdym razem na LPG, jednakże nie chcę przesądzać związku LPG-P0170 bo na Pb dużo nie jeżdżę a może tam też ta łajza wyskoczy :evil: Generalnie jestem już nastawiony na wizytę o gaziarza bo częstotliwość tego cholerstwa zaczyna mnie denerwować. Ale coś mnie dziś tknęło z zupełnie innej strony... :mysli:

Po kolei...

1. Od jakiegoś czasu (~ miesiąca) zacząłem słyszeć wyraźniej szum łożysk w tylnych piastach. W sumie normalna sprawa, mogą się już pomału kończyć bo mają swoje lata i przebieg. Natomiast od przedwczoraj przestała mi się zdecydowanie podobać praca tylnej lewej piasty - podczas wchodzenia w lewy ostrzejszy zakręt piasta zaczęła mi rytmicznie popiskiwać, a dziś odwaliła taki numer: wjechałem lewoskrętem na podwórko (pisk piasty), zabrałem pasażera i przy wyjeżdżaniu zapaliły mi się nagle razem kontrolki ABS oraz TC :shock: I świeciły się tak chyba z 20-30 sekund. Wyjechałem z podwórka (piasta na lewych zakrętach dalej popiskiwała), kilka razy poruszałem dźwignią ręcznego i kontrolki zgasły.... Popiskiwanie jednak zostało. Po odwiezieniu pasażera od razu pojechałem więc do mechaniora zbadać temat. Efekt - piasta lewa tylna do wymiany, a że prawa szumi to poleci cały komplet L+P. Już zamówione są na jutro SKFy. No cóż, Life is brutal, no ale nic nie jest wieczne :/ Tylko tak przy okazji wyszło że... :mysli:

2. Dawno temu, w odległej Galaktyce... Ops, sorry... 8) W każdym razie przypomniała mi się taka historia, jak owego czasu, dokładnie w lipcu 2014, kiedy jeszcze nie miałem instalki LPG a na błędach OBDII znałem się jak Aborygen na Windowsie, urwała mi się prawa wewnętrzna osłona tarczy hamulcowej przy tylnej piaście. Po prostu była już tak skorodowana, że oderwała się częściowo z mocowania i jej kawałki utknęły pomiędzy tarczą a piastą i w trakcie jazdy głośno to szurało. I teraz hit - kiedy to się stało również wtedy wyskoczył mi CheckEngine (pamiętam do dziś na jakiej ulicy w Legnicy się to stało), auto raptem zrobiło się jakies takie mułowate ale ni w ząb nie pamiętam jaki to był błąd! :( Musiało to być wtedy jednak coś z układem zasilania paliwem skoro zaczęło jeździć na pół gwizdka (jakiś tryb ECO?) Nie przywiązywałem jednak wtedy do tego uwagi, na drugi dzień kupiłem obie osłony L+P, zostały zaraz założone i po skasowaniu błędu Check zamilkł i więcej się nie pokazał... A auto wróciło wtedy do życia.

No i teraz pytanie po którym większość Was skieruje mnie na tomograf mózgu albo każe się zamknąć w oddziale leczenia zamkniętego - czy problemy generowane przez piasty (odczyty obrotów, ABS), łożyska (np. opory toczenia itd.) mogły by skutkować wpływem na układ zasilania w paliwo i wyskokiem błędu P0170??? Może auto jest przez te piasty jakoś bardziej wysilone i dawka paliwa nie gra z mocą przekazywana na koła albo coś?? W OBD2 jest parametr ENGINE LOAD, czyli coś jakby "Obciążenie silnika"... Nie mam jednak pojęcia co oznacza i jakie ma skrajne dopuszczalne wartości. Może to tędy droga? Dla ciekawostki w tym temacie podaję odnośnik do innego forum, gdzie gość o xywie rikimaru99 opisuje zbliżone przeboje z piastą, ABS i gdzie przewija mu się błąd P0170...

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic375209.html

Obecnie, przy aktualnym wyskoczeniu u mnie tego błędu P0170 nie odczuwam żadnej drastycznej zmiany w dynamice jazdy ale fakt faktem, z racji warunków pogodowych jeżdżę teraz ostrożniej i może to gdzieś ucieka.

Jakby ktoś miał jakieś sugestie to proszę o wypowiedź. Ja podejdę do tematu łapiąc go za rogi - jutro bezdyskusyjnie muszę jechać do Wrocka (sprawy medyczne) i nijak tego nie mogę zawalić. Zrobię więc te 140 km Zośką, trzymając się słów mechanika że ta piasta da jeszcze sobie spokojnie radę. Dla sprawdzenia pojedziemy jednak na Pb i zobaczymy czy błąd także wyskoczy. A po montażu nowych piast pozostanie tylko porównanie czy też będzie się pokazywać...
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#24 Post autor: Fedorak »

Trasa w 100% na Pb zaliczona... Piasta spokojnie dała radę 8) Natomiast z błędem P0170 jest gorsza sprawa bo pomimo stylu jazdy na różne sposoby, w tym gonienia 140 km/h nic nie wyskoczylo. Zatem wygląda to na ewidentny kłopot przy pracy na LPG... :/ :( Może faktycznie mamy kres wtrysków. Albo któregoś jednego wtrysku... :/

Są też jednak i wieści pozytywne - wykorzystałem okazje i sprawdziłem znów spalanie Pb95 na trybie mieszanym trasa/miasto, który był do tej pory potraktowany po macoszemu i analizowany tylko 3 razy. I wyszło bardzo fajnie... Zainteresowanych zapraszam do postu o olejach i dodatkach lub o naszych spalaniach :)
Ostatnio zmieniony 14 gru 2016, 00:59 przez Fedorak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#25 Post autor: Forfiter2012 »

A jakie ty tam masz w ogóle wtryski i reduktor? Początkowo myślałem, że może mapa pb się rozjeżdża od sterownika gazu, ale piszesz że na pb idealnie chodzi to sam nie wiem... 17 tyś na gazie to w sumie żaden wynik. A z takich prozaicznych pierdół typu filtry gazu, paliwa, świece, cewka są OK? Czasami przez takie drobnostki na gazie coś warjuje. Chociaż ja bym obstawiał ciągle i niezmiennie że gaz trzeba dobrze ustawić w czasie jazdy, albo wziąć zasilanie (plus) z innego miejsca niż obecnie.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2016, 10:15 przez Forfiter2012, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#26 Post autor: Janus »

Fedorak pisze:Chłopaki ratujcie, bo zaczynam głupieć... :shock: :bron:

Wczoraj i dziś zapalił się ponownie 2 razy błąd P0170 (Fuel Trim Malfunction) (...)
Nie znam się za dobrze na sekwencyjnym LPG, ale O ILE w czasie jazdy na LPG lambdy się nie emuluje - przyczyną może być wadliwy skład mieszanki powietrze-LPG co wpływa na wskazania lambdy. ECU silnika próbuje zaadoptować czas wtrysków benzynowych aby spełnić warunek Lambda=1 i dochodzi do górnej lub dolnej granicy adaptacji. Kiedy już nic więcej nie może zrobić może wtedy wywala ten błąd?? W takiej sytuacji albo zła regulacja LPG albo niedobrane wtryskiwacze gazowe (może za wolne, może za mało wydajne itp.)

Natomiast jeżeli w czasie jazdy na LPG lambda jest emulowana, to albo zła emulacja albo nie wiem co...
Janusz

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#27 Post autor: Crazy »

jakiej firmy tam w ogóle gaz siedzi ?
trzeba by zobaczyć jak mapa LPG wygląda na chwilę obecną
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#28 Post autor: Fedorak »

Forfiter2012 pisze:A jakie ty tam masz w ogóle wtryski i reduktor? [...] 17 tyś na gazie to w sumie żaden wynik. A z takich prozaicznych pierdół typu filtry gazu, paliwa, świece, cewka są OK? Czasami przez takie drobnostki na gazie coś warjuje
:lol: Zwariujemy to chyba my wszyscy - dziś odebrałem Zafirę z nowymi piastami pod kuprem, przeleciałem prawie 300 km... 150 km na gazie, 150 km na Pb95... Na gazie cudowałem jak mogłem, przyspieszania, hamowania, szybkie redukcje a potem gaz w podłogę... ZERO PROBLEMÓW! Check milczy jak grób... :lol: :D Nie wiem czy z tego ktoś cokolwiek zrozumie... Nawet Fox Mulder by się rozpłakał... ;)

Co do hardware'u LPG to mam instalkę LOVATO Smart, wtryski LOVATO KP, reduktor LOVATO RGJ, przewody Parker, zbiornik Stako 80 l, wielozawór oraz wlew i obudowa zbiornika Tomasetto. A z pierdół :) filtr gazu LRP-Lovato FSU-C, filtr paliwa Knecht, świece Bosch IridiumPlatin LPG, cewka Valeo. Rozmiar buta kierowcy 43... ;) Nie wiem czy do czegoś się można tutaj przyczepić, najstarsza jest cewka Valeo, zmieniona w maju 2015. Reszta nie zdążyła nawet jeszcze zardzewieć... :)

Zabijcie mnie, ale trąci mi to wszystko tymi piastami jak jasny gwint... :) Może ktoś się poświęci i zaryzykuje jazdę na LPG z zaciągniętym ręcznym symulującym zajechane piasty, może też wyskoczy mu Check i P0170? :lol: Moja Zośka już chyba za bardzo się poświęca... :lol:
Janus pisze:przyczyną może być wadliwy skład mieszanki powietrze-LPG co wpływa na wskazania lambdy [...] W takiej sytuacji albo zła regulacja LPG albo niedobrane wtryskiwacze gazowe (może za wolne, może za mało wydajne itp.)
W takim razie czemu ten błąd wyskakiwał wcześniej tak rzadko? Te parametry o których piszesz determinują bardzo mocno prawidłowe działanie silnika na LPG i wydaje mi się że wywalało by Checka od razu, a nie początkowo co 2000-3000 km a potem coraz częściej, tak jakby to przebieg miał tutaj znaczenie... Ciekawe jest też to, że przy wywaleniu tego błędu auto nie traciło nic ze swojej mocy, zbierało się ciągle tak samo nie zamulało i poza świecącym Checkiem niczym sie ta jazda od normalnej nie różniła... :/
Crazy pisze:jakiej firmy tam w ogóle gaz siedzi ? trzeba by zobaczyć jak mapa LPG wygląda na chwilę obecną
Zgodnie ze stopką pod avatarem - LOVATO Smart. Pełną sekcję pacjentki masz nieco wyżej, w tekście do Forfitera2012. Natomiast mapa...? :shock: Cóż... Dla mnie to temat całkowicie z matplanety... :lol: Ściągnąłem sobie co prawda soft regulacyjny do instalacji LOVATO ale raz go odpaliłem po czym uciekłem ze strachu do łazienki i schowałem za sedes. Dopiero żona wyciągnęła mnie zza niego kusząc kuflem dobrego Portera :haha: ;) :lol: Dla mnie to po prostu czarna magia... Natomiast gaziarz dokładnie miesiąc temu wymieniał filtr fazy lotnej i kontrolnie podpinał kompa. Wg niego nie ma z instalką żadnych problemów... :mysli:

Jutro cały dzień pojeżdżę na LPG, może coś jednak wywołam... ;)
Ostatnio zmieniony 14 gru 2016, 23:08 przez Fedorak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#29 Post autor: Forfiter2012 »

I jak coś się zmieniło?

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#30 Post autor: Fedorak »

Forfiter2012 pisze:I jak coś się zmieniło?
Eh... :? Zmieniło zmieniło... Czułem "jak jasny gwint" że to wina tych piast... Teraz będę chyba mówił "ciemna śrubka". :mrgreen: Dobrze że się z nikim nie założyłem bo bym wtopił dokumentnie... :)

Wczoraj przy powrocie z pracy na LPG znów wyskoczył błąd P0170. Zapalił się przy jednostajnej jeździe pod górkę, na tempomacie, przy 90 km/h... Czyli na Pb jest ok a na LPG
wywala a piasty można między bajki włożyć. Pojawiło się jednak chyba małe szczęście w nieszczęściu. Do tej pory usuwałem te błędy samodzielnie, ale tym razem chciałem potrzymać ten błąd dopóki nie zajrzy tam gazownik. Niestety dziś na zapalonym Checku musiałem pojechać na zakupy. I o dziwo w drodze powrotnej (po przejechaniu ok 25 km) Check sam zgasł, pomimo dalszej jazdy na LPG. Teraz wszystko jest znów ok, więc to może tylko jakaś pierdółka... :/

Tak czy inaczej w przyszłym tygodniu umówię się do gaziarza... :nie_wiem:

Skacząc po róznych forach opisujących problem z P0170 widzę że często przewija się sprawa zbyt niskiego ciśnienia paliwa. Więc być może wtryski/wtrysk, może nastawa reduktora a być może gdzieś poleciał wężyk, chociaż wtedy by chyba śmierdziało gazem...
Ostatnio zmieniony 17 gru 2016, 13:31 przez Fedorak, łącznie zmieniany 4 razy.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”