Chcialbym właśnie wiedzieć od autora czy nie traci zasilania ecu. Moze i tak z dis lecz sa osoby na forum co mialy takie przypadki. A ja wlasnie mialem problem z przekaźnikiem jestem elektonikiem lecz nie mialem czasu na szukanie i elektryk tez mi wrozyl jak kawe wypil ze to ecu. Posiedzialem poszukalem caly dzien i znalazlem okolo 40 zl nowy i jest spokój od 3 lat wiemy ze ecu u nas problemy za to go nie lubimykysiu241 pisze:No nie zauważyłem, sorki Gdyby to był dis albo cewka to najprędzej wcale by go nie uruchomił, lub by nie równo pracował bo na trzech albo mniej garach co już jest praktycznie nie możliwe, a podczas jazdy szarpał jak reksio boczek dodatkowo blad wypadanie zaplonu na ktoryms garze. A gdyby to był przekaźnik to nie miał by zasilania na ecu co skutkowało by barakiem kontrolki chek.
Problem z Zafira
Moderator: Sebu$
Jak by to były kable to raczej od tak po 2 min nie ważne czy na polu +20 czy -20 (biorąc pod uwagę kurczliwość) nie odpaliła by.. A jak zwarcie to na dziurach by też gasła a nie na równych drogach.
EDIT
Może to być problem z dopływem paliwa? Pompa paliwa albo przepustnica? I po prostu np na przepustnicy było zwarcie czy coś ze się zamyka a komputer wariuje?
EDIT
Może to być problem z dopływem paliwa? Pompa paliwa albo przepustnica? I po prostu np na przepustnicy było zwarcie czy coś ze się zamyka a komputer wariuje?
Ostatnio zmieniony 20 cze 2017, 01:32 przez Dominik22314, łącznie zmieniany 1 raz.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Są to zupełnie inne objawy jeśli chodziło by o paliwo moim zdaniem to jest ślepy zaułek, pozostał bym przy samym sterowniku sam pisałeś że był wymieniany na używkę a z takim to loteria niestety, nigdy nie wiadomo ile popracuje i po jakim przebiegu, być może też z rozbitka i dostał porządnego strzała co osłabiło jego wytrzymałość. Za to z tym serwisem co naprawiałeś swój sterownik to bym zatańczył, bo jak można coś niby naprawić wziąć kasę za usługę a okazuje się że jest gorzej jak było. Sprawa jasna albo kwalifikuje się do naprawy, naprawiają i biorą kasę, albo nie do naprawy i nie biorą.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Właśnie że ECU albo moduł cewek. I ma to na 95% związek ze zmianą temperatury (rozszerzalnością) materiału.Dominik22314 pisze:Z tym serwisem sprawa zamknięta bo kasę oddali. Trudny jest to temat bo jednak bardzo dziwne są te objawy w szczególności to że auto się wyłącza i po 2 min znów rusza.. Nie mam pomysłu.. ECU raczej nie
Janusz
Ja bym podmienił cewke lub kupił tylko jakaś dobra np delphiJanus pisze:Właśnie że ECU albo moduł cewek. I ma to na 95% związek ze zmianą temperatury (rozszerzalnością) materiału.Dominik22314 pisze:Z tym serwisem sprawa zamknięta bo kasę oddali. Trudny jest to temat bo jednak bardzo dziwne są te objawy w szczególności to że auto się wyłącza i po 2 min znów rusza.. Nie mam pomysłu.. ECU raczej nie
A proszę wymontuj ją i zobacz czy w tulejach tych gumowych nie masz nagaru takiego zielonego lub brazowego?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
To jest dobry trop moim zdaniem. Dopiero przekopałem cały temat i zastanawiające są mrugania kontrolki silnika i immo. To jest tak, jakby nastąpił poważny spadek napięcia, a w efekcie zresetowały się być może ECU i na pewno IMMO. Jeżeli to wywołuje procedurę sprawdzania IMMO przez ECU - to może być problem. Zastanów się Kolego kiedy auto wchodzi w ten dziwny stan - jakieś gwałtowne skręty kierownicą, może włączenie wycieraczek, może dmuchawy na maksa, szyby ogrzewanej - itp. Może jest jakaś prawidłowość..kamillo87 pisze:Chcialbym właśnie wiedzieć od autora czy nie traci zasilania ecu
Janusz
....
Troche inaczej takie anomalie wygladaja. Chociaz ja spotkalem sie z taka iz byla przetarta wiazka w drzwiach zamykasz drzwi centralnym a tu slychac bylo pikniecie opuszczanej szyby. Wiazki obie do wymiany na tyle.
Ja bym szukal dalej tym bardziej ze ten problem ma autor od dawna wiec ECU by tyle czasu nie wytrzymal. Z tego co pamietam to po schemacie ecu dla z18xe piny od cewki dechy i imo tc sa blisko siebie wiec trzeba szukac tam gdzie najblizej
Troche inaczej takie anomalie wygladaja. Chociaz ja spotkalem sie z taka iz byla przetarta wiazka w drzwiach zamykasz drzwi centralnym a tu slychac bylo pikniecie opuszczanej szyby. Wiazki obie do wymiany na tyle.
Ja bym szukal dalej tym bardziej ze ten problem ma autor od dawna wiec ECU by tyle czasu nie wytrzymal. Z tego co pamietam to po schemacie ecu dla z18xe piny od cewki dechy i imo tc sa blisko siebie wiec trzeba szukac tam gdzie najblizej
Auto w ten "stan" wchodzi od tak.. Myślałem że np. klima ale jednak to nie to. Nic specjalnego wtedy się nie dzieje.. Światła, radio.. jeszcze tak sięgając pamięcią to był taki moment że przez dłuższy czas auto gaslo w momencie ruszania z pod świateł.. Jedynka gaz a auto jak by chodzić nie chciało.. Kontrolki kilka s i gasło.. Ostatnio faktycznie pod czas jazdy mi zgasł (miałem jakieś 80 km/h) ale żadko pod czas jazdy (chyba na starym ECU gaslo pod czas jazdy a na nowym nie.. Dopiero przy ruszaniu). Kable napewno nie są po przecierane bo by zwarcia się robiły pod czas jazdy po dziurach czy innych wybojach a tak nie jest. Cewka była podmienana i też nic.
EDIT
Tylko powiedzcie mi.. To co mnie najbardziej zastanawia.. Dlaczego auto po 2 min odpala.. Restarstuje się po zgaszeniu auta coś ważnego?
EDIT
Tylko powiedzcie mi.. To co mnie najbardziej zastanawia.. Dlaczego auto po 2 min odpala.. Restarstuje się po zgaszeniu auta coś ważnego?
Ostatnio zmieniony 22 cze 2017, 01:29 przez Dominik22314, łącznie zmieniany 1 raz.
Tu zamyka sprawe immo, wyciagaj klucz bedzie szybciej. Czy sprawdzales cos co zostalo przytoczone? Zagladales do cewki. Bo jak piszeez o przyspieszaniu to ja stawiam wlasnie na ten element. Przekaznik glowny z tego co pamietam ma kilka pinow wiec on przekazuje na inne sprzety w aucie ecu ma tak jakby swoja nitke zasilania. Szkoda ze nie nagralem filmu jak to bylo u mnie bo wlasnie cewka robila takie cuda o ktorych piszesz. Podmien ten dis i zobaczysz.Dominik22314 pisze:Auto w ten "stan" wchodzi od tak.. Myślałem że np. klima ale jednak to nie to. Nic specjalnego wtedy się nie dzieje.. Światła, radio.. jeszcze tak sięgając pamięcią to był taki moment że przez dłuższy czas auto gaslo w momencie ruszania z pod świateł.. Jedynka gaz a auto jak by chodzić nie chciało.. Kontrolki kilka s i gasło.. Ostatnio faktycznie pod czas jazdy mi zgasł (miałem jakieś 80 km/h) ale żadko pod czas jazdy (chyba na starym ECU gaslo pod czas jazdy a na nowym nie.. Dopiero przy ruszaniu). Kable napewno nie są po przecierane bo by zwarcia się robiły pod czas jazdy po dziurach czy innych wybojach a tak nie jest. Cewka była podmienana i też nic.
EDIT
Tylko powiedzcie mi.. To co mnie najbardziej zastanawia.. Dlaczego auto po 2 min odpala.. Restarstuje się po zgaszeniu auta coś ważnego?
Cewka była zmieniana. Bo początki awarii jak pisałem były w czasie właśnie gdzie cewka prosiła się o wymianę. Była wtedy wymieniona na nową ale auto dalej gasło.. Wtedy gasło na dużej.. i nawet padł w momencie gdy miałem stara cewkę w bagażniku (na której auto odpalało ale działało jak na uszkodzonej) i tez nie ruszył (dopiero po jakis 10 min bo wtedy na 30 min nie odpalał).. później z tego co mi się wydaje mechanik tez podmienił kolejny raz na inna cewkę i dalej nic.. dlatego ECU zostało wymienione. Teraz cewka to nie jest bo samochód świetnie jeździ, ma moc. Zrobiłem nim 1000 km w ostatni weekend i żadnych objawów uszkodzonej cewki. Spróbuję w weekend odpiąć na godzinę samochód od akumulatora i po jego ponownym podłączeniu od razu uruchomić (bo to jest dziwne że on odpala jak by coś przez te kilka minut musiało się uruchomić, zrestartować) wydaje mi się za dobry pomysł to że ECU momentami nie dostaje zasilania. Chodź też chodzi mi po głowie jakiś mały głupi czujnik któremu coś czasami nie pasuje i wariuje (ale który i jaki?). Czy w przepustnicy są jakieś czujniki? albo w pompie paliwa? Kiedyś miałem problemy z przepustnicą mechanicy mówili ze jest w takim stanie ze tylko wymienić ale wtedy nie miałem pieniędzy na nowa a bez auta to nie żyje wiec tylko dałem ja do wyczyszczenia i zaczęło znów dobrze chodzić. A o pompie paliwa mówię bo samochód był nawet w serwisie VW i tam obstawiali właśnie na zacinającą się pompę.