kontrolka silnika............. - problemy z gazem
Moderator: Sebu$
Sterownik gazu masz bardzo dobry czyli instalke mozna wyregulowac dodatkowo stag ma dobre korekty od cisnienia i temperatury.Zostaje ci sprawdzenie bledow,jakie odnotowuje sterownik.Jeszcze jedno pytanie jesli byles przy regulacji,w stagu najpierw robi sie autokalibracje na postoju na wolnych obrotach,potem podlacz sie laptop i jazda na droge zbiera sie mapy gazowe benzynowe i koryguje aby sie pokryly.Czy gazownik regulował wszystko podczas jazdy?-jest to bardzo wazne.Ustawianie instalki w warsztacie to rzezba w gównie.pzdr.
możesz opisać jak się mostkuje pinydarek_s pisze:W zafirze A nie wiem tylko czy we wszystkich silnikach ale na pewno benzyna X18xe1 zczytuje sie bledy mostkując piny 5-6 w zlączu diagnostycznym,zlącze 16-pinowe.Potem przekrecamy zaplon i zaczyna migac lampka check.10 mrygniec oznacza 0 reszta normalnie po kazdej cyfrze krotka przerwa,po skonczonym bledzie znow przerwa i zaczyna powtarzac chyba ze bledow bylo wiecej wtedy bedzie wyblyskiwac kolejno.
W twoim silniku bledy chyba sie odczytuje metoda gaz hamulec,czyli na wylaczonym najpierw gaz do oporu potem hamulec i przekrecamy zaplon bez uruchomienia silnika.Metoda mostkowania pinów 5-6 sprawdza sie w X18XE1 to na pewno bo nieraz robilem ale do nowszego silnika to sprubuj gaz hamulec bo nie wiem czy zmostkowanie pinow cos da lepiej nie ryzykowac.pzdr.
darek_s - zczytałem teraz błędy Techem2 i pokazało mi: P1326,P1329,P1328,P1327,P0130,P0325. Dwa pierwsze są aktywne, reszta nieaktywne. Błedy te zczytało pomimo tego, że lampka się nie świeciła. O co tu chodzi?Samochód w tej chwili nie ma przyspieszenia, zrobił się mułowaty zarówno na benzynie jak i na gazie. Czuję jak w czasie jazdy przerywa, jakby zanikała iskra czy coś. Gazownik powiedział, że to jakiś czujnik położenia.Gdzie tego szukać?Jak sprawdzić czy jest sprawny?Kurde, a tak pięknie maszyna chodziła jak kupiłem....
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P0130 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Circuit Closed Loop (CL) Performance Bank 1 Sensor 1 lub
P0130 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" i dotyczy sondy lambda, natomiast
P0325 - Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank I or Single Sensor) lub
P0325 - Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj. czujnik) - usterka. Pozostałych znaczeń nie znalazłem.
Jeśli znasz ich znaczenie podaj, może przyda się innym.
P0130 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" i dotyczy sondy lambda, natomiast
P0325 - Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank I or Single Sensor) lub
P0325 - Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj. czujnik) - usterka. Pozostałych znaczeń nie znalazłem.
Jeśli znasz ich znaczenie podaj, może przyda się innym.
Jezeli tylko pierwsze 2 są aktywne to 0130 dotyczy sondy konkretnie ubogiej mieszanki,czyli zle wyregulowany gaz.Pamietaj ze jazda na zle wyregulowanej instalacji spowoduje ze komp benzynowy nauczy sie zlych ustawien i spowoduje ze na benzynie tez bedzie zle jezdzil a na zimnym silniku to wcale.Mialem kiedys ten sam blad i spore problemy z gazem i benzyna gazowniki zwalali wine na wszystko tylko nie na swoja regulacje.Pojezdzij troche na benzynie nie przelaczaj na gaz jak sie poprawi jedz na regulacje i stoj przy nich.Maja zrobic autokalibracje a potem podpiac laptopa i wyregulowac instalacje podczas jazdy.pzdr.
MieHor - tu masz opis do błędów jeżeli o to ci chodziło
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
darek_s - błąd 0130 to chyba nie mieszanka tylko błąd sygnału. Mieszanka to 0131 i 0132.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
darek_s - błąd 0130 to chyba nie mieszanka tylko błąd sygnału. Mieszanka to 0131 i 0132.
Sorki za wprowadzenie w blad rzeczywiscie 0130-zakres sondy poza regulacja,ale ten blad bardzo czesto towarzyszy zle wyregulowanej instalacji gazowej.szczegolnie chyba w oplu.W X18XE1 sterownik simtec 70 ma bardzo wąski zakres korekcji stad bardzo latwo go rozregulowac.Jesli to sie juz stanie to kazdy tester bedzie pokazywal padnieta sonde,sonda nie bedzie oscylowac i mozna sobie wymieniac do woli,na nowej bedzie to samo.Dlatego ja jeszcze raz proponuje pojezdzic na benzynie i zostawic go niech tez pochodzi troche na wolnych,jesli wszystko wroci do normy sprawa bedzie jasna.pzdr.
witam !mam problem z instalacją gazową podczas jazdy szarpie,dławi się na wolnych obrotach często gaśnie.Po wizytach w kilku warsztatach prawdopodobnie komputer od gazu nie trzyma ustawień jakie sie mu wprowadzi.Po ustawieniu 1 dzień OK a póżniej auto świruje.Nie znam sie na tym ,a niechcem więcej pompować $ w auto bo wiadomo jak postępują z osobami na warsztacie jeśli ktoś niema pojęcia o tych sprawach . Pomoże mi ktoś???
Napisz jakie masz graty czyli wtryski reduktor sterownik spisz to jak nie wiesz z papierow co dali gaziarze i ile tkm masz najezdzone na tej instalacji.przemek2000000 pisze:witam !mam problem z instalacją gazową podczas jazdy szarpie,dławi się na wolnych obrotach często gaśnie.Po wizytach w kilku warsztatach prawdopodobnie komputer od gazu nie trzyma ustawień jakie sie mu wprowadzi.Po ustawieniu 1 dzień OK a póżniej auto świruje.Nie znam sie na tym ,a niechcem więcej pompować $ w auto bo wiadomo jak postępują z osobami na warsztacie jeśli ktoś niema pojęcia o tych sprawach . Pomoże mi ktoś???
przemek2000000 - kolego! masz dokładnie to samo co ja.Silnik X18XE1 masz? Po regulacji silnik chodzi ok a na drugi dzień jest lipa. Mi już brak sił do tego. Siedze już chyba ze dwa tygodnie nad tym i nic. Fachowcy odsyłają mnie jeden do drugiego. Gazownik do elektryka, elektryk do gazownika i tak w kółko. Dobrze, że chociaż kupiłem Techa bo jakby jeszcze doszło zczytywanie błędów to bym nie wydolił finansowo.
darek_s - zczytałem teraz błędy Techem2 po jeździe na samej benzynie pokazało mi:
P1326 Aktywny - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra l
P1329 Aktywny - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 4
P1328 Nieaktywny - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 3
P1327 Nieaktywny - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 2
Co oznaczają te nieaktywne?Skoro je kasowałem ostatnio.
Sonda (P0130) tym razem nie wyskoczyła, więc chyba miałeś racje. Według mnie w tej chwili też wygląda na źle wyregulowaną instalacje gazową. Tylko co teraz z tymi pozostałymi błędami?Czego to jest wina. Ustawia się jakoś kąt wyprzedzenia?Niewiem, czy może mieć z tym związek wymiana rozrządu łącznie z wymianą simeringów na wałkach rozrządu i wale głównym?
darek_s - zczytałem teraz błędy Techem2 po jeździe na samej benzynie pokazało mi:
P1326 Aktywny - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra l
P1329 Aktywny - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 4
P1328 Nieaktywny - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 3
P1327 Nieaktywny - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 2
Co oznaczają te nieaktywne?Skoro je kasowałem ostatnio.
Sonda (P0130) tym razem nie wyskoczyła, więc chyba miałeś racje. Według mnie w tej chwili też wygląda na źle wyregulowaną instalacje gazową. Tylko co teraz z tymi pozostałymi błędami?Czego to jest wina. Ustawia się jakoś kąt wyprzedzenia?Niewiem, czy może mieć z tym związek wymiana rozrządu łącznie z wymianą simeringów na wałkach rozrządu i wale głównym?
Witam w tym silniku nic sie nie ustawia wszystko koryguje ECU szczerze powiem ze nie mam pojecia co oznaczaja te bledy,nieprawidlowy odczyt czujnika stukowego?co do rozrzadu to szczerze watpie ze wymiana pociagnela za soba nieprawidlowosci które masz,gdyby cos sie stalo z czujnikiem polozenia walka rozrzadu to silnik nie wkrecal by sie na pelne obroty.Poza tym check ci sie zapala czy tylko ecu zapisuje bledy?Jesli tylko bledy to musza to byc krotkotrwale sygnaly i komp nie odczytuje tego za bląd ciagly bo walil by checka.Potrzebny ci jest kumaty elektryk który wykluczy osprzet elektryczny lub bedzie wiedzial o co biega a nie taki co bedzie wymieniaql co mu tech pokaze a nuz sie trafi.pzdr.
darek_s - dzisiaj inny elektryk podpiął jakieś swoje urządzenie i powstała kolejna wersja - może to być cewka. Czy to możliwe?Checka mi nie wywala na benzynie. Tylko czemu te dwa błędy są aktywne? Skoro aktywne to chyba są cały czas - i stąd to mulenie pewnie. Może to rzeczywiście cewka??? Teraz na zimnym to prawie nie da się jeździć.Dodaje gazu a Zosia stoi prawie w miejscu. Nie ma skąd wziąść cewki na podmiankę na próbę. Te cewki po 150 zł podobno nic nie warte. Wiesz coś na temat tych tanich cewek?Jednak to prawda - im więcej elektroniki tym więcej problemów.
Jakby to byla cewka to by szarpal szczegolnie po wcisnieciu gazu, ja tez u siebie mialem walnieta cewke kupilem na allegro zamiennik za 279 zeta 2 lata temu.Elektrycznie jest ok ale nie za bardzo pasowal rozstaw srub i polamalem kostke jak chcialem go podpiac na sile bo inaczej sie nie dalo,takze podrob nie polecam.Co z tym muleniem czy tylko na zimnym?czy jak jest nagrzany to na benzynie jedzie normalnie?Mulenie szarpanie pierdzenie na zimnym jesli na cieplym jest ok wskazuje na rozprogramowany sterownik,a na cieplym auto zaczyna jechac bo zaczyna dzialac sonda i ecu zaczyna korygowac sklad mieszanki.Jesli masz podejrzenia co do cewki najlepiej ja podmienic albo kupic uzywana na allegro jak najtaniej z gwarancja rozruchowa,wtedy jesli to nie to to ból jest mniejszy.Cewke ciezko zdiagnozowac tech nie zawsze pokaze ale wydaje mi sie ze jesli juz to powinien byc blad wypadania zaplonow.pzdr.
darek_s - właśnie tak jest. Jak dodasz gazu to szarpanie, przespiesza jakby z opóźnieniem. Jakie jeszcze miałeś objawy? Chyba tak zrobię.Kupię używkę. Tylko jak założę i będzie to samo to jaka pewność że ta druga też nie walnięta. Z tego co słyszałem te cewki lecą jak niewiem co.Jakiś bolek wystawił po 145 zł nowe!!!Ciekawe co to może być warte. Tech pokazywał nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu. A mulenie na zimnym jak i na ciepłym - tyle, że może troche mniejsze.Może to rzeczywiście cewka.Jak kupie to napisze.Dzięki w każdym razie.A tak na marginesie jak sprawuje się Twoja Zosia bo widzę, że masz dokładnie to co ja.Narzekasz na awarie, itp.?