sonda lambda

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
bondzo001

#16 Post autor: bondzo001 »

Kolego esio, mam podobny problem, i nijak nie moge dojsc co by to było.
Na dodatek zauwazyłem ze na wolnych obrotach,silnik nie pracuje idealnie,co jakis czas szarpnie nim, i obroty lekko spadaja do okolo 800/850.
jezeli rozwiazesz ta zagadke prosze opisz ja na forum.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#17 Post autor: Dziadek13 »

@David.
Masz dwie sondy ? bo takie objawy robi druga sonda a raczej urządzenie testowe katalizatora robi tak wtedy jak katalizator jest na wykończeniu jest na to sposób należy troszke wycofać sonde z strumienia spalin taką tulejką dystansową zaznaczam że chodzi o drugą sonde.

David

#18 Post autor: David »

Dziadek13 nie zauważyłem nigdzie2giej sondy, jedna jest na wyjściu z kolektora przed zagięciem do poziomu, wkręcana jeszcze w rurę pionową. dalej nic nie widziałem aby coś wystawało z rury ani żadnych kabli dochodzących gdzieś w okolice kata

dariusz.siuchta

#19 Post autor: dariusz.siuchta »

Dziadek13 pisze:@David.
Masz dwie sondy ? bo takie objawy robi druga sonda a raczej urządzenie testowe katalizatora robi tak wtedy jak katalizator jest na wykończeniu jest na to sposób należy troszke wycofać sonde z strumienia spalin taką tulejką dystansową zaznaczam że chodzi o drugą sonde.
U mnie od ok 2 miesięcy świeci się check i mam błąd dotyczący sondy lambda (parametry O2 Sensor sięgają ok 4863 mV). Ogólnie auto jeżdzi sprawnie, spalanie gazu tak jak widać w mojej stopce. Kilka dni temu przejarał mi się katalizator. Czy w takim razie te moje parametry sondy mogą być związane z tym co piszesz. O takiego czasu były by już sygnały że czas katalizatora dobiega końca. Ciekawe czy błąd zniknie jak wymienie kata. Właśnie dzisiaj zamówiłem

Anony Mous

#20 Post autor: Anony Mous »

dariusz.siuchta pisze: U mnie od ok 2 miesięcy świeci się check i mam błąd dotyczący sondy lambda (parametry O2 Sensor sięgają ok 4863 mV). Ogólnie auto jeżdzi sprawnie, spalanie gazu tak jak widać w mojej stopce. Kilka dni temu przejarał mi się katalizator. Czy w takim razie te moje parametry sondy mogą być związane z tym co piszesz. O takiego czasu były by już sygnały że czas katalizatora dobiega końca. Ciekawe czy błąd zniknie jak wymienie kata. Właśnie dzisiaj zamówiłem
Darek, sonda w naszym silniku jest przed katalizatorem i wymiana na nowy na pewno nie spowoduje zgaśniecia kontrolki. Parametry powinny "skakać" od zera do właśnie twoich wspomnianych 4863mV. Jeżeli parametr stoi na takim wysokim poziomie to na pewno sonda jest walnięta. Po pierwsze sonda powinna być podpięta pod komputer gazowy a najczęściej tak jest że gazownicy jej nie podpinają. Po podpięciu interfejsu gazu najlepiej widać jak pracuje sonda.

AndrzejS

#21 Post autor: AndrzejS »

David pisze:podepnę się pod temat kolegi, wymieniłem w sobotę sondę na nową. miałem Siemensa a teraz w sklepie powiedzieli, że tą którą mi dali jest taka sama jak miałem wcześniej i teraz występuje zamiennie z Siemensem. Mam sondę NTK . wymieniłem pojechałem dzisiaj na komputer skasować błędy zapisane w pamięci. błędy skasowane samochód chodził kilka minut na wolnych obrotach i znowu wyskoczył ten sam błąd P0130. gość powiedział, że to nie koniecznie musi być sonda , może jest jeszcze jakiś czujnik dodatkowy który może walić właśnie tym błędem sprawdzał różne wartościu zastanowiło go jedno, dlaczego jest przerwany jakiś tam obwód. zasugerował, że może komp powoli zaczyna płatać figla. proszę zobaczcie to co jest na fotce moze mi pomożecie, jutro jade reklamować nową sondę wkręcam starą. zaznaczam, że błąd występuje tylko na wolnych obrotach jak stoję. w czasie jazdy tego nie ma. nie gaśnie po dodaniu gazu, gaśnie po ponownym zapaleniu auta i nie świeci do momentu zatrzymania się na światłach lub gdzieś gdzie postój trwa dłużej niż 30-40 sek tak mi się wydaje. Edit:L To napięcie jest na wolnych obrotach jak dodaję gazu to rośnie przy troche ponad 2tyś obr/min napięcie było około 3900mV. nie mam instalacji gazowej
Foto: [url=http://images50.fotosik.pl/610/7cc9140d6bceb587m.jpg]Obrazek[/URL]

Miałem taki sam problem z sondą. Wstawiłem zamiennik i pojawiał się błąd 0130. Niestety ( ze względu na cenę) musiałem wstawić oryginał i problem zniknął. Nic nie wyskakuje i silnik pracuje prawidłowo.

Anony Mous

#22 Post autor: Anony Mous »

no dokładnie jak pisze Andrzej, zamienniki często psocą wyniki i wyskakuje check. Mi również zamiennik nie spasował a na kupionej używce z VB za 50 zł jezdze 2 lata i nie ma żadnego problemu.

dariusz.siuchta

#23 Post autor: dariusz.siuchta »

marsuc pisze:no dokładnie jak pisze Andrzej, zamienniki często psocą wyniki i wyskakuje check. Mi również zamiennik nie spasował a na kupionej używce z VB za 50 zł jezdze 2 lata i nie ma żadnego problemu.
Ja niestety nie wiem jaka sonda siedzi w moim aucie bo jej nie wymieniałem, poza świeceniem checka nic się nie dzieje to niech sobie jeszcze poświeci :D

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#24 Post autor: Szuwarek »

marsuc pisze: Po pierwsze sonda powinna być podpięta pod komputer gazowy a najczęściej tak jest że gazownicy jej nie podpinają. Po podpięciu interfejsu gazu najlepiej widać jak pracuje sonda.
Się znaczy jak ???? - trzeba rozszywać wtyczkę ???? - przecież sonda jest podpięta pod komputer silnika a komputer od gazu jest niejako sprzężony z tym od benzyny.

Anony Mous

#25 Post autor: Anony Mous »

Szuwarek pisze:
marsuc pisze: Po pierwsze sonda powinna być podpięta pod komputer gazowy a najczęściej tak jest że gazownicy jej nie podpinają. Po podpięciu interfejsu gazu najlepiej widać jak pracuje sonda.
Się znaczy jak ???? - trzeba rozszywać wtyczkę ???? - przecież sonda jest podpięta pod komputer silnika a komputer od gazu jest niejako sprzężony z tym od benzyny.
Ale danych z sondy po podpięciu się pod kompa LPG nie zobaczysz (jeżeli nie będzie podpięta).

Do sondy dopięty jest dodatkowy kabelek, który idzie z sterownika gazu. Samo podpięcie nic Ci nie da oprócz tego że zobaczysz jak pracuje. Ale jeżeli będziesz miał dobrego fachowca od LPG to na pewno będzie to dla niego przydatne.

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#26 Post autor: Szuwarek »

Nie zauważyłem dodatkowego kabelka :( Jadę w przyszłym tygodniu na regulację więc zapytam się fachowca jak to sprawdza - jeżeli jej nie podłaczył :)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#27 Post autor: firek »

Szuwarek, pewnie poprostu podłącza jakis czytnik pod gniazdo samochodu i na tej podstawie wie czy sonda pracuje;)

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#28 Post autor: Szuwarek »

Właśnie wróciłem od gazownika. Zgadza się firek - jak podłącza kompa pod złącze diagnostyczne komputera od gazu ma wskazania sondy :) Dowiedziałem się więc ,że sondę mam sprawną - czyli powodem zapalenia checka z błędem "mieszanka zbyt uboga lub zbyt bogata" jest ............. ?????

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#29 Post autor: firek »

Szuwarek pisze:Właśnie wróciłem od gazownika. Zgadza się firek - jak podłącza kompa pod złącze diagnostyczne komputera od gazu ma wskazania sondy :) Dowiedziałem się więc ,że sondę mam sprawną - czyli powodem zapalenia checka z błędem "mieszanka zbyt uboga lub zbyt bogata" jest ............. ?????
najprawdopodobniej żle wyregulowana instalacja LPG

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#30 Post autor: Szuwarek »

firek - gaz nie ma nic do rzeczy :| Jak skasuję bład i jeżdzę na benzynie jest to samo :( Przepływomierz sprawny i dalej nie wiem gdzie szukać :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”