sonda lambda
Moderator: Sebu$
U mnie od ok 2 miesięcy świeci się check i mam błąd dotyczący sondy lambda (parametry O2 Sensor sięgają ok 4863 mV). Ogólnie auto jeżdzi sprawnie, spalanie gazu tak jak widać w mojej stopce. Kilka dni temu przejarał mi się katalizator. Czy w takim razie te moje parametry sondy mogą być związane z tym co piszesz. O takiego czasu były by już sygnały że czas katalizatora dobiega końca. Ciekawe czy błąd zniknie jak wymienie kata. Właśnie dzisiaj zamówiłemDziadek13 pisze:@David.
Masz dwie sondy ? bo takie objawy robi druga sonda a raczej urządzenie testowe katalizatora robi tak wtedy jak katalizator jest na wykończeniu jest na to sposób należy troszke wycofać sonde z strumienia spalin taką tulejką dystansową zaznaczam że chodzi o drugą sonde.
Darek, sonda w naszym silniku jest przed katalizatorem i wymiana na nowy na pewno nie spowoduje zgaśniecia kontrolki. Parametry powinny "skakać" od zera do właśnie twoich wspomnianych 4863mV. Jeżeli parametr stoi na takim wysokim poziomie to na pewno sonda jest walnięta. Po pierwsze sonda powinna być podpięta pod komputer gazowy a najczęściej tak jest że gazownicy jej nie podpinają. Po podpięciu interfejsu gazu najlepiej widać jak pracuje sonda.dariusz.siuchta pisze: U mnie od ok 2 miesięcy świeci się check i mam błąd dotyczący sondy lambda (parametry O2 Sensor sięgają ok 4863 mV). Ogólnie auto jeżdzi sprawnie, spalanie gazu tak jak widać w mojej stopce. Kilka dni temu przejarał mi się katalizator. Czy w takim razie te moje parametry sondy mogą być związane z tym co piszesz. O takiego czasu były by już sygnały że czas katalizatora dobiega końca. Ciekawe czy błąd zniknie jak wymienie kata. Właśnie dzisiaj zamówiłem
David pisze:podepnę się pod temat kolegi, wymieniłem w sobotę sondę na nową. miałem Siemensa a teraz w sklepie powiedzieli, że tą którą mi dali jest taka sama jak miałem wcześniej i teraz występuje zamiennie z Siemensem. Mam sondę NTK . wymieniłem pojechałem dzisiaj na komputer skasować błędy zapisane w pamięci. błędy skasowane samochód chodził kilka minut na wolnych obrotach i znowu wyskoczył ten sam błąd P0130. gość powiedział, że to nie koniecznie musi być sonda , może jest jeszcze jakiś czujnik dodatkowy który może walić właśnie tym błędem sprawdzał różne wartościu zastanowiło go jedno, dlaczego jest przerwany jakiś tam obwód. zasugerował, że może komp powoli zaczyna płatać figla. proszę zobaczcie to co jest na fotce moze mi pomożecie, jutro jade reklamować nową sondę wkręcam starą. zaznaczam, że błąd występuje tylko na wolnych obrotach jak stoję. w czasie jazdy tego nie ma. nie gaśnie po dodaniu gazu, gaśnie po ponownym zapaleniu auta i nie świeci do momentu zatrzymania się na światłach lub gdzieś gdzie postój trwa dłużej niż 30-40 sek tak mi się wydaje. Edit:L To napięcie jest na wolnych obrotach jak dodaję gazu to rośnie przy troche ponad 2tyś obr/min napięcie było około 3900mV. nie mam instalacji gazowej
Foto: [url=http://images50.fotosik.pl/610/7cc9140d6bceb587m.jpg]Obrazek[/URL]
Miałem taki sam problem z sondą. Wstawiłem zamiennik i pojawiał się błąd 0130. Niestety ( ze względu na cenę) musiałem wstawić oryginał i problem zniknął. Nic nie wyskakuje i silnik pracuje prawidłowo.
Ja niestety nie wiem jaka sonda siedzi w moim aucie bo jej nie wymieniałem, poza świeceniem checka nic się nie dzieje to niech sobie jeszcze poświecimarsuc pisze:no dokładnie jak pisze Andrzej, zamienniki często psocą wyniki i wyskakuje check. Mi również zamiennik nie spasował a na kupionej używce z VB za 50 zł jezdze 2 lata i nie ma żadnego problemu.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Się znaczy jak ???? - trzeba rozszywać wtyczkę ???? - przecież sonda jest podpięta pod komputer silnika a komputer od gazu jest niejako sprzężony z tym od benzyny.marsuc pisze: Po pierwsze sonda powinna być podpięta pod komputer gazowy a najczęściej tak jest że gazownicy jej nie podpinają. Po podpięciu interfejsu gazu najlepiej widać jak pracuje sonda.
Ale danych z sondy po podpięciu się pod kompa LPG nie zobaczysz (jeżeli nie będzie podpięta).Szuwarek pisze:Się znaczy jak ???? - trzeba rozszywać wtyczkę ???? - przecież sonda jest podpięta pod komputer silnika a komputer od gazu jest niejako sprzężony z tym od benzyny.marsuc pisze: Po pierwsze sonda powinna być podpięta pod komputer gazowy a najczęściej tak jest że gazownicy jej nie podpinają. Po podpięciu interfejsu gazu najlepiej widać jak pracuje sonda.
Do sondy dopięty jest dodatkowy kabelek, który idzie z sterownika gazu. Samo podpięcie nic Ci nie da oprócz tego że zobaczysz jak pracuje. Ale jeżeli będziesz miał dobrego fachowca od LPG to na pewno będzie to dla niego przydatne.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Nie zauważyłem dodatkowego kabelka Jadę w przyszłym tygodniu na regulację więc zapytam się fachowca jak to sprawdza - jeżeli jej nie podłaczył
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Właśnie wróciłem od gazownika. Zgadza się firek - jak podłącza kompa pod złącze diagnostyczne komputera od gazu ma wskazania sondy Dowiedziałem się więc ,że sondę mam sprawną - czyli powodem zapalenia checka z błędem "mieszanka zbyt uboga lub zbyt bogata" jest ............. ?????
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
najprawdopodobniej żle wyregulowana instalacja LPGSzuwarek pisze:Właśnie wróciłem od gazownika. Zgadza się firek - jak podłącza kompa pod złącze diagnostyczne komputera od gazu ma wskazania sondy Dowiedziałem się więc ,że sondę mam sprawną - czyli powodem zapalenia checka z błędem "mieszanka zbyt uboga lub zbyt bogata" jest ............. ?????
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
firek - gaz nie ma nic do rzeczy Jak skasuję bład i jeżdzę na benzynie jest to samo Przepływomierz sprawny i dalej nie wiem gdzie szukać