@kris77 user @plutmen1 pisze ze wskaznik temperatury nie reaguje a wentylatory chodza na zimnym silniku wiec mnie sie wydaje ze ma zwarcie na przewodach od czujnika temperatury do ECU czyli ECU widzi silnik gorący stąd hulające wentyle.plutmen1 pisze:Witam
mechanik podłączył techa 2 i wywala błąd "brak sygnału z czujnika temperatury silnika", czujnik wymieniłem na nowy, ten sam mechanik mówi że jest laikiem w elektryce ale wsadził opornik do kostki od tego czujnika temp., i mówi że to powinno zatrzymać wentylatory, było inaczej, problem nadal ten sam, mówi że to kabel którys będzie walnięty bo prąd nie dochodzi, dziś sprawdziłem miernikiem kostke i w jednym wtyku 5V a drugi masa czyli 0V, problem nadal tkwi na liczniku brak wskazania temperatury, żółta kontolka sie świeci i wentylatory pracuja na ful.
Tu mamy orjentacyjne opory czujnika temperatury silnika.
Charakterystyka czujnika temperatury cieczy (nr kat. 13 38 467):
Zaczerpnięte z innego forum.
0*C --> 5-6,5 kOhm
5*C --> 4-5 kOhm
10*C -> 3,25-4,5 kOhm
15*C -> 2,75-3,5 kOhm
20*C -> 2,25-3 kOhm
25*C -> 2-2,5 kOhm
30*C -> 1,5-2 kOhm
35*C -> 1,25-1,75 kOhm
40*C -> 0,9-1,25 kOhm
45*C -> 0,8-1,1 kOhm
50*C -> 700-950 Ohm
55*C -> 600-800 Ohm
60*C -> 525-675 Ohm
65*C -> 450-575 Ohm
70*C -> 400-500 Ohm
75*C -> 325-425 Ohm
80*C -> 275-375 Ohm
85*C -> 250-325 Ohm
90*C -> 200-300 Ohm
95*C -> 175-250 Ohm
100*C > 150-225 Ohm
Więc zwarcie jest gdzieś przy ECU stąd ten opornik nie zadziałał mechanikowi.