problem z wycieraczkami przedniej szyby

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janusz 123

#16 Post autor: Janusz 123 »

A było tak dobrze i znów się wycieraczki spier... Podczas normalnej pracy "spotkały" się na środku a potem lewa wróciła a prawa została w pozycji górnej. Czy w Z.B. mechanizm wycieraczek też sprawia tyle problemu?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#17 Post autor: Lorry »

Ja nie mam żadnych problemów z mechanizmem wycieraczek ;)

darkp1

#18 Post autor: darkp1 »

Ja również, Janusz 123, coś pechowo trafiłeś ;)

Janusz 123

#19 Post autor: Janusz 123 »

Tak to wyglada. Tak poza tym to jestem bardzo zadowolony z tego autka.

J.A.C.E.K

#20 Post autor: J.A.C.E.K »

co do cudowania na pozycji przerywanej, to trzeba rozebrac silnik, a dokłądniej przekładnię. Tam chodzą po plastikowych i miedzianych ścieżkach styki. I czasami się te styki wyrabiają, albo przy przejściu z plastiku na metal powstaje otwór, w którym potrafi się styk zablokować i zatrzymać silnik. Miałem taki problem, ale ssilnik udało się uratować, niestety do wymiany poszedł cały mechanizm, bo po zimie na tulejkach już stawał, a do ewentualnego rozebrania tego elementu trzeba mieć dużo szczęścia.
ja.

buli

#21 Post autor: buli »

Koledzy mam taki problem gdy załanczam wycieraczki to jest oki ale kiedy chce wyłaczyc to niestety nie zatrzymuja sie na dole tylko w roznych pozycjach raz na srodku szyby raz u góry itp. moze ktos miał juz podobny problem prosze o pomoc!

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#22 Post autor: Harry200 »

W silniczku wycieraczek jest dodatkowy styk który podtrzymuje zasilanie do momentu dotarcia wycieraczek do dołu gdy wyłączymy przy kierownicy przełącznikiem ,możesz odkręcić górną osłonę mechanizmu silnika i sprawdzić,sprawdż też czy dochodzi zasilanie do tego styku,powinno się pojawić po przekręceniu kluczyka..

Awatar użytkownika
opelmen
Mieszkaniec
Posty: 466
Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
Imię: Janusz
Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#23 Post autor: opelmen »

buli, sprawdź ładowanie :mrgreen:

Miałem tak kiedyś - padł mi wtedy regulator ładowania alternatora i przy lekkim gazie miałem 17V, wycieraczki szalały jak wściekłe. Szkoda tylko, że późno się zorientowałem bo niedługo potem trzeba było akumulator wymienić.

Na pocieszenie powiem, że to nie było w żadnym Oplu :lol:
Obrazek
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#24 Post autor: Harry200 »

Może być i regulator napięcia i wycieraczki będą przeskakiwać ,ale w Zafirze przy za wysokim ładowaniu to wyłączyłoby się wspomaganie które ma górny próg napięcia chyba coś ok.16.5V..Czy wycieraczki zatrzymują się od razu po wyłączeniu przełącznikiem porzy kierownicy?

buli

#25 Post autor: buli »

Tak zaraz po przełaczeniu przełacznika staja! Poza tym wszystko oki wspomaganie działa ładowanie nie swieci. A jak daje na czasówke to ida staja ida dobrze zaraz znowu staja itd

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#26 Post autor: Harry200 »

Sprawdż styk w silniczku jak Ci napisałem i czy dochodzi napięcie do kostki silniczka po przkręceniu kluczyka nie włączając wycieraczek ..

buli

#27 Post autor: buli »

A do tego styku dostane sie tak od góry czy musze wyciagnać silnik?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#28 Post autor: Harry200 »

Trzeba wyjąć silnik ,pokrywa silnika jest od spodu,ale sprawdż najpierw czy dochodzi Ci zasilanie do kostki silnika po przekręceniu kluczyka..

buli

#29 Post autor: buli »

Kolego miałes racje styk w silniku sie poprostu złamał koncówka odpadła! Przy krzywiłem go troche i narazie działa! Dzieki za pomoc pozdrawiam!!!

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#30 Post autor: Harry200 »

Cieszę się że mogłem pomóc,pozdrawiam.. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”