kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
bondzo001

#151 Post autor: bondzo001 »

karolex, tez mam valeo.

Gdzieś na innym forum doczytałem ze mógł ulec awarii katalizator ze go tak dusi.
Inna osoba napisała, ze to może przepływomierz powietrza, jeszcze inna osoba że stara cewka uszkodziła świece.

Co wy na to?????? czy jest taka możliwość z tych opcji, które wypisałem??


//scalone//


Dołączam rozwiązanie mojego problemu.
Mam nadzieje, ze nie chwilowe.
Dolałem do paliwa preparat czyszczący nagary i układ paliwowy.
http://moto.allegro.pl/item1071383667_l ... i_lpg.html
Po przejechaniu 800km, na week kontrolka sama zgasła, błąd się sam skasował i zafi znowu śmiga :driver: :D
Jeszcze wyczyszczę EGR tak dla Świętego spokoju.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2010, 08:47 przez bondzo001, łącznie zmieniany 2 razy.

pentagram

#152 Post autor: pentagram »

Witam. Problem z Zafirą Z18xe jest następujący. Jest uszkodzony sterownik silnika od roku i cały czas się świeciła kontrolka check engine ( P0170 i P0130). Auto w sumie normalnie jezdziło tylko czasem szarpało na zimnym silniku. Teraz się dzieje tak, że check engine nie świeci (sam zgasł) a przy odpalaniu miga kontrolka auta z kluczykiem i wtedy nie da się odpalić samochodu. Normalnie odpala się tak za 5 lub 6 razem, ale dziś ok. 30 minut pod sklepem odpalałem. Próbowałem tez drugim kluczem ale działo się to samo. Jest jeszcze problem przy podłączaniu do interfejsu żeby błędy zczytać bo nie da się samochodu z urządzeniem podłączyć, a jak się podłączy to po kilku minutach lub po przygazowaniu do 5000 obrotów traci połączenie z interfejsem. Czy to oznacza całkowite padnięcie sterownika silnika?

Z góry dziękuje za odpowiedzi

budrys

#153 Post autor: budrys »

sam sobie na to pytanie odpowiedziałes, padł ci sterownik który juz rok temu powinienes wymienic a nie czekac do konca az padnie całkowicie, az zal ze sa jeszcze tacy ludzie co próbuja sknerczyc na samochody :evil: :evil: :evil:

sQcha

#154 Post autor: sQcha »

Dokładnie jak napisał budrys. Uszkodzony i nie wymieniony sterownik może zaszkodzić jeszcze bardziej silnikowi niż awaria mechaniczna innej części!

pentagram

#155 Post autor: pentagram »

Hmm wiem, że z tym za długo czekałem, ale niestety jest to droga sprawa. Serwis odpada bo nie mam tyle pieniędzy. W mojej okolicy ciężko z dobrymi warsztatami. Na razie mam namiar do katowic (daleko ale mam tam rodzine więc nocować bym miał gdzie) gdzie tam mógłbym kupić i założyliby mi go. A tak to przeważnie mówią, że mogą tylko założyć a sprowadzić sterownik muszę sam. A zna ktoś dobry warsztat gdzieś na terenie małopolski, gdzie mi bezproblemowo zrobili by ze sterownikiem? Najlepiej to gdyby był Nowy Sącz, ewentualnie może być Kraków. Szukam i szukam ale bez rezultatów.

pentagram

#156 Post autor: pentagram »

Witam. Mam pytanie dot. tej kontrolki. Gaśnie mi ona od razu po włączeniu zapłonu, a w czasie zapalania silnika mignie raz . Błędów nie ma. Czy to normalne zjawisko?

bondzo001

#157 Post autor: bondzo001 »

raczej nie jest to normalne.

pentagram

#158 Post autor: pentagram »

Ech i kolejny. Problem. Nie dawno został wymieniony w aucie sterownik silnika na nowy. Świecił się check engine i były błędy P0170 i P0130.

Po wymianie było chwile ok.
Teraz jak włączam zapłon to nie gaśnie mi kontrolka samochodu z kluczykiem. Gaśnie ona dopiero jak zapale silnik. Sprawdziłem błąd metodą gaz i hamulec i wyszło znów P0170. Jakiś czas temu zmienił przpływke na zamiennik. Oryginał jeszcze mam. Prawdopodobnie on jest dobry. Czy to może być właśnie przepływka?
Sonda jedna działa dobrze. Druga za katalizatorem już gorzej. Przed wymianą sterownika obie prawie w ogóle nie pracowały.

Z góry dzięki za pomoc.

kris100

#159 Post autor: kris100 »

Witam od niedawna jestem właścicielem Zafiry silnik 1.8, po przejechaniu kilku kilometrów około 5 zapala się kontrolka samochód z kluczykiem, auto nie wykazuje żadnych usterek, normalnie jeżdzi .Z czytałem błędy przez naciśnięcie hamulca i gazu wykazało 0170 i 1550, co oznaczają błędy zdążyłem wyczytać, co może być przyczyną błędów.Po zgaszeniu auta błąd znika i zapala się znowu po kilku kilometrach.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#160 Post autor: MieHor »

Pierwszy błąd moim zdaniem może wskazywać na sondę lambda

drugi

P1550 Charge Pressure: Control Deviation

nie wiem czego dotyczy

kicaj

#161 Post autor: kicaj »

MieHor pisze:P1550 Charge Pressure: Control Deviation
ja bym to tlumaczyl jako cisnienie ladowania, odchylki od normy, a poniewaz to benzyna bez turbo to bym zaczal od pierwszego bledu (ten drugi moze byc zalezny od niego) ew potem na przeplywke popatrzyl... albo jakis czujnik cisnienia powietrza...
ale to tylko moje gdybanie...

kris100

#162 Post autor: kris100 »

Po wymianie filtra powietrza kontrolka się nie zapala, zaznaczę że filtr był trochę podgięty, autkiem jeżdziłem kilka dni i jest spokój, czy filtr powietrza mógł być powodem błędów 0170 1550, jutro jadę w dłuższą trasę to się okaże.

kebul

#163 Post autor: kebul »

włączyła się kontrolka samochodu z kluczykiem i Tech powiedział że to "czujnik spalania stukowego". gdzie to jest i czy ten czujnik łatwo da się wymienić? czy jest możliwość żeby to było coś z wtyczką czy się zepsuł?

kicaj

#164 Post autor: kicaj »

kebul, inne pytanie - gdzie ostatnio tankowales? bo blad spalania stukowego moze oznaczac chrzczone paliwo...

kebul

#165 Post autor: kebul »

kicaj pisze:kebul, inne pytanie - gdzie ostatnio tankowales? bo blad spalania stukowego moze oznaczac chrzczone paliwo...
tankuję tylko i wyłącznie na BP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”