[A] Problemy z kluczykami - programowanie, kodowanie, dorabianie

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#151 Post autor: miodzik »

Kupiłem auto z jednym całym sprawnym kluczykiem a z drugiego została tylko elektronika. Poprzedni właściciel zgubił grot oczywiście z kostką z immo. Grot dorobiłem, kostkę od innego kluczyka mam.

Pytanie: czy procedura programowania wygląda podobnie jak w Zafira B ?

Czy potrzebuję kod (karty kodów ani kodu oczywiście nie mam)

Dojście do konkretnego programatora opisywanego w tym temacie mam..
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 11:13 przez miodzik, łącznie zmieniany 2 razy.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#152 Post autor: Maciek »

miodzik, przeniosłem Twój post do tematu dot. ZA :ok:

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#153 Post autor: miodzik »

Dziękuję Maciek. Nie chciałem na siłę zakładać nowego tematu.

[ Dodano: Pią Kwi 26, 2013 11:24 ]
no to już wiem, że potrzebuję CarPass. Znaczy się kartę kodową.. ech..
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

darkb
Mieszkaniec
Posty: 205
Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
Imię: Darek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#154 Post autor: darkb »

witam serdecznie . koledzy otóż mój problem jest troszkę inny niż opisujecie, mój pilot w kluczyku miga dioda za każdym wciśnięciem klawisza czy to otwierania czy zamykania lecz zamek nie reaguje na naciśnięcia pilota . klawisze słychać że pykają. Próbowałem zakodować kluczyk wg waszej instrukcji czyli kluczyk w stacyjkę na pozycję zapłonu i wciskałem każdy klawisz i nic to nie dawało. co może być jeszcze przyczyna niemożności zakodowania kluczyka, a może istnieje jakiś sposób aby sprawdzić czy kluczyk działa. pozdrawiam i liczę na pomoc

kuba20227

#155 Post autor: kuba20227 »

Witam,
Czy jak mam kluczyk od innej Zosi z immo zakodowanej do tej innej to mogę go rozkodować i zakodować do mojej ? Jeśli tak w jaki sposób ? Co do tego potrzebuję ? Czy dam radę to zrobić w domu ? Jaki kabel jest do tego potrzebny i program? Albo jak kupię taki http://allegro.pl/transponder-pcf-7935- ... 82690.html to jak zakodować ?
Pozdrawiam

Szukałem w tym temacie trochę i się nie doszukałem :D

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#156 Post autor: miodzik »

Pomęczyłem trochę temat programowania kluczyka. Op-Com pięknie się spisał jeśli chodzi o zaprogramowanie samej starej elektroniki. Mam zaprogramowane w tej chwili dwa dodatkowe kluczyki. Odkryłem przy okazji że do auta można przypisać pięć kluczyków. Jednak schody zaczęły się przy programowaniu kostki immo. Niestety nie udało mi (a konkretnie mojemu koledze) zaprogramować transpondera prawidłowo. Prawdopodobnie dlatego, że miałem używane i wcześniej zaprogramowane. Zamówiłem już nowe czyste transpondery i spróbuję na czystych kościach raz jeszcze.

Dodam tylko, że programowanie transpondera jest proste. Pod OP-COMem oczywiście, ale niezbędny jest Carpas.

[ Dodano: Sob Sie 31, 2013 13:13 ]
A więc od dzisiaj mam pełne trzy kluczyki już zaprogramowane i działające.

Niezbędne do tego były oczywiście dwie nowe kości immobilizera - transpondery.

Ponieważ przy wcześniejszych zabawach wprowadziłem do pamięci zbyt dużą ilość transponderów, gdyż po za pierwszym, prawidłowo działającym z moim autem od momentu jego kupna, w pamięci był jeszcze drugi transponder (zgubiony) i przeze mnie wbite od innych aut oczywiście nie działające, musiałem wykasować wszystkie pięć kluczyków/transponderów z pamięci. Trochę ryzykowne, gdyż nie wiedziałem, czy uda mi się zaprogramować na nowo i sparować już działający kluczyk.

Kupiłem większą ilość transponderów, bo jak by się okazało, że każdorazowa zabawa w programowanie będzie wymagała ponownego montaży transpondera, to chciałem mieć coś w zapasie.

Jednak nie.

Ponownie wprowadziłem do pamięci działający wcześniej kluczyk, ten na którym jeździłem od początku, bez wymiany transpondera. Kluczyk wprowadził się prawidłowo do pamięci i okazało się, że wcześniej przypisany transponder do mojego auta nie musiał być na nowo wymieniony.

Dwa pozostałe kluczyki z nowymi czystymi kostkami immo zaprogramowały się w kilka minut. Poprawnie i bez żadnego problemu. Oczywiście postępując zgodnie z instrukcjami programu (wyłączyć czy włączyć zapłon w odpowiednim momencie)

Do całej czynności wymagany jest CarPass. Bez tego program nas nie puści do funkcji programowania immobilizera.

:piwo:
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

darkb
Mieszkaniec
Posty: 205
Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
Imię: Darek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#157 Post autor: darkb »

Witam koledzy. Mam takie pytanie. Posiadam w swojej Zosi jeden kluczyk z centralnym zamkiem i z immo. Chciałbym sobie dorobić 2 kluczyk do swojego auta lecz zastanawiam się jak i co zacząć aby nie ponieść przy okazji kosmicznych kwot. Pomóżcie co mam kupić i jak zakodować taki kluczyk. Niestety w dokumentach auta nie posiadam żadnego kodu ani do radia ani do kluczyka. Jedyną rzeczą z której mogę brać jako wzór to mój jedyny kluczyk. Czekam na podpowiedzi i dziękuję z góry.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#158 Post autor: miodzik »

Zenek a przeczytaj dokładnie posta wyżej jakiego napisałem.

W skrócie - druga elektronika od takiego samego kluczyka może być jak najbardziej używana z allegro (koszt ok 20-30 zł). Czysta surówka na wzór Twojego kluczyka - zakup na allegro ok 20 zł. Dorobiłem surówkę do oryginalnego klucza u miejscowego starszego pana dorabiającego klucze do mieszkań koszt docięcia to 15 zł. Bezwzględnie zakup nowego czystego transpondera (na allegro 8 zł). Potrzebny będzie CarPass. Skoro go nie masz w ASO wydadzą Ci go za ok 150 zł wraz ze wszystkimi pozostałymi kodami.

I teraz pozostaje już podpięcie się pod Op-Coma. Albo u jakiegoś znajomego mechanika samochodowego (koszt zaprogramowania najczęściej 50-100 zł wraz z diagnostyką auta) albo za pomocą życzliwej dłoni z naszego forum.

Jak byś był w moich okolicach to za :piwo: bym Ci to zaprogramował... ;)

Dodam tylko, że miejscowe firmy w mojej okolicy oferujące dorobienie jednego kluczyka do Zafiry A kasują po 300-350 zł.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

darkb
Mieszkaniec
Posty: 205
Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
Imię: Darek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#159 Post autor: darkb »

Marcin rozumiem super to wytłumaczyłeś interesuje mnie jeszcze kilka kwestii , nowe pastylki transpondery zakodowują się do komputera auta czy komputer zapamiętuje kod w nowym zakupionym transponderze. Czy np. można zaprogramować immo wkładając inne immo z jakiegoś uzywanego kluczyka z allegro.
Kolejna sprawa to czy na forum jest ktoś kto mógłby podać mi za jakąś opłatą wszystkie kody , tzn kody radia i kod immo.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#160 Post autor: miodzik »

darkb pisze:komputer zapamiętuje kod w nowym zakupionym transponderze. Czy np. można zaprogramować immo wkładając inne immo z jakiegoś uzywanego kluczyka z allegro.
Tak jak napisałeś. Komputer wprowadza kod do czystego transpondera.

Nie można zaprogramować już raz wcześniej zaprogramowanego transpondera i przypisanego do innego immo. Sprawdzałem to u siebie. Serio tak jest. Tylko czysta kość.
darkb pisze:czy na forum jest ktoś kto mógłby podać mi za jakąś opłatą wszystkie kody
Niestety na forum nie ma takiego kogoś. Musisz złożyć wizytę w dowolnym Autoryzowanym Serwisie Opla :)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

00471

#161 Post autor: 00471 »

Jeżeli masz zośkę krajową to wystarczy, że podjedziesz do aso i dobrze zagadasz z nimi. Kody do krajowych oraz niektórych sprowadzonych zza granicy (na pewno poza Holandią i Belgią) są w stanie ściągnąć za free. Ewentualnie zleć im coś do wymiany jak olej, albo zrób przegląd do dowodu rejestracyjnego. Jak trafisz na przychylnego pracownika to będziesz miał kody za darmo. Ewentualnie jak zośka krajowa lub z germanii to możesz ponegocjować - powinni zejść do symbolicznych 50 zeta. U mnie niestety się nie dało, bo moja zośka pochodzi z Belgii.

ampul

#162 Post autor: ampul »

Panowie pomóżcie, zsynchronizowałem pilot bo nie działał, a teraz nie działają mi kierunkowskazy, podgrzewana szyba, klapa bagażnika się nie zamyka na kluczyk ani nie otwiera, nie mam przeciw mgielnego, tylna wycieraczka też nie działa a w przedniej nie mam czasówki oraz kiedy spryskuje szyby wycieraczka się sama nie załącza,

Panowie co to może być no wsadzenie kluczyka przekręcenie na 1 i przytrzymanie zamknięcia na pilocie drzwi spowodowało coś takiego??


Przed synchronizacją było wszystko ok dlaczego tak się stało po synchronizacji także wykasowało mi mały licznik km oraz datę z czasem,

coś źle zrobiłem?

nie mam immo, autko normalnie jeździ, nie mam tylko wyżej wymienionych rzeczy w aucie np kierunkowskazy, co mogłem popsuć? czy to możliwe że przekaźniki padły w aż takiej ilości?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#163 Post autor: Rybka »

Sprawdz wszystkie bezpieczniki.
Mi to wygląda na brak zasilania multitimera.
Posprawdzaj zasilanie multitimera.
Obrazek Obrazek


Fotki z forum VKP.

rajli
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2014, 19:51
Imię: Grzegorz
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 100 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#164 Post autor: rajli »

Cześć.
Potrzebuję porady w takiej kwestii. Mam dwa kluczyki, pierwszy działa, drugi natomiast otwiera centralny zamek, jednak gdy chcę odpalić silnik, rozrusznik kręci, ale nic poza tym. Mruga kontrolka 'klucz z samochodem'. Facet który sprzedawał mi auto, powiedział, ze trzeba tylko "coś tam zrobić z kluczykiem" i będzie działał. Niestety jestem lewy z tematu z immo, ponieważ to moje pierwsze prywatne auto z takim cudem.
Posiadam kartę z jakimiś kodami.
Czy to kłopot za kilkaset złotych, czy też wystarczy jakieś programowanie za kilkadziesiąt złotych?

Dzięki.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#165 Post autor: Rybka »

Pewnie nie ma kości immo w kluczu.
Zobacz czy masz w kluczyku taką małą pestkę.
Jeśli nie, to kupujesz czystą na allegro i programujesz np op-comem.
Potrzebny jest kod car-pass.
Szukaj kogoś w okolicy z op-comem i zrobi ci to za czteropaka ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”