[A] Problemy z kluczykami - programowanie, kodowanie, dorabianie
Moderator: Sebu$
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Kupiłem auto z jednym całym sprawnym kluczykiem a z drugiego została tylko elektronika. Poprzedni właściciel zgubił grot oczywiście z kostką z immo. Grot dorobiłem, kostkę od innego kluczyka mam.
Pytanie: czy procedura programowania wygląda podobnie jak w Zafira B ?
Czy potrzebuję kod (karty kodów ani kodu oczywiście nie mam)
Dojście do konkretnego programatora opisywanego w tym temacie mam..
Pytanie: czy procedura programowania wygląda podobnie jak w Zafira B ?
Czy potrzebuję kod (karty kodów ani kodu oczywiście nie mam)
Dojście do konkretnego programatora opisywanego w tym temacie mam..
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 11:13 przez miodzik, łącznie zmieniany 2 razy.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Dziękuję Maciek. Nie chciałem na siłę zakładać nowego tematu.
[ Dodano: Pią Kwi 26, 2013 11:24 ]
no to już wiem, że potrzebuję CarPass. Znaczy się kartę kodową.. ech..
[ Dodano: Pią Kwi 26, 2013 11:24 ]
no to już wiem, że potrzebuję CarPass. Znaczy się kartę kodową.. ech..
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
witam serdecznie . koledzy otóż mój problem jest troszkę inny niż opisujecie, mój pilot w kluczyku miga dioda za każdym wciśnięciem klawisza czy to otwierania czy zamykania lecz zamek nie reaguje na naciśnięcia pilota . klawisze słychać że pykają. Próbowałem zakodować kluczyk wg waszej instrukcji czyli kluczyk w stacyjkę na pozycję zapłonu i wciskałem każdy klawisz i nic to nie dawało. co może być jeszcze przyczyna niemożności zakodowania kluczyka, a może istnieje jakiś sposób aby sprawdzić czy kluczyk działa. pozdrawiam i liczę na pomoc
Witam,
Czy jak mam kluczyk od innej Zosi z immo zakodowanej do tej innej to mogę go rozkodować i zakodować do mojej ? Jeśli tak w jaki sposób ? Co do tego potrzebuję ? Czy dam radę to zrobić w domu ? Jaki kabel jest do tego potrzebny i program? Albo jak kupię taki http://allegro.pl/transponder-pcf-7935- ... 82690.html to jak zakodować ?
Pozdrawiam
Szukałem w tym temacie trochę i się nie doszukałem
Czy jak mam kluczyk od innej Zosi z immo zakodowanej do tej innej to mogę go rozkodować i zakodować do mojej ? Jeśli tak w jaki sposób ? Co do tego potrzebuję ? Czy dam radę to zrobić w domu ? Jaki kabel jest do tego potrzebny i program? Albo jak kupię taki http://allegro.pl/transponder-pcf-7935- ... 82690.html to jak zakodować ?
Pozdrawiam
Szukałem w tym temacie trochę i się nie doszukałem
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Pomęczyłem trochę temat programowania kluczyka. Op-Com pięknie się spisał jeśli chodzi o zaprogramowanie samej starej elektroniki. Mam zaprogramowane w tej chwili dwa dodatkowe kluczyki. Odkryłem przy okazji że do auta można przypisać pięć kluczyków. Jednak schody zaczęły się przy programowaniu kostki immo. Niestety nie udało mi (a konkretnie mojemu koledze) zaprogramować transpondera prawidłowo. Prawdopodobnie dlatego, że miałem używane i wcześniej zaprogramowane. Zamówiłem już nowe czyste transpondery i spróbuję na czystych kościach raz jeszcze.
Dodam tylko, że programowanie transpondera jest proste. Pod OP-COMem oczywiście, ale niezbędny jest Carpas.
[ Dodano: Sob Sie 31, 2013 13:13 ]
A więc od dzisiaj mam pełne trzy kluczyki już zaprogramowane i działające.
Niezbędne do tego były oczywiście dwie nowe kości immobilizera - transpondery.
Ponieważ przy wcześniejszych zabawach wprowadziłem do pamięci zbyt dużą ilość transponderów, gdyż po za pierwszym, prawidłowo działającym z moim autem od momentu jego kupna, w pamięci był jeszcze drugi transponder (zgubiony) i przeze mnie wbite od innych aut oczywiście nie działające, musiałem wykasować wszystkie pięć kluczyków/transponderów z pamięci. Trochę ryzykowne, gdyż nie wiedziałem, czy uda mi się zaprogramować na nowo i sparować już działający kluczyk.
Kupiłem większą ilość transponderów, bo jak by się okazało, że każdorazowa zabawa w programowanie będzie wymagała ponownego montaży transpondera, to chciałem mieć coś w zapasie.
Jednak nie.
Ponownie wprowadziłem do pamięci działający wcześniej kluczyk, ten na którym jeździłem od początku, bez wymiany transpondera. Kluczyk wprowadził się prawidłowo do pamięci i okazało się, że wcześniej przypisany transponder do mojego auta nie musiał być na nowo wymieniony.
Dwa pozostałe kluczyki z nowymi czystymi kostkami immo zaprogramowały się w kilka minut. Poprawnie i bez żadnego problemu. Oczywiście postępując zgodnie z instrukcjami programu (wyłączyć czy włączyć zapłon w odpowiednim momencie)
Do całej czynności wymagany jest CarPass. Bez tego program nas nie puści do funkcji programowania immobilizera.
Dodam tylko, że programowanie transpondera jest proste. Pod OP-COMem oczywiście, ale niezbędny jest Carpas.
[ Dodano: Sob Sie 31, 2013 13:13 ]
A więc od dzisiaj mam pełne trzy kluczyki już zaprogramowane i działające.
Niezbędne do tego były oczywiście dwie nowe kości immobilizera - transpondery.
Ponieważ przy wcześniejszych zabawach wprowadziłem do pamięci zbyt dużą ilość transponderów, gdyż po za pierwszym, prawidłowo działającym z moim autem od momentu jego kupna, w pamięci był jeszcze drugi transponder (zgubiony) i przeze mnie wbite od innych aut oczywiście nie działające, musiałem wykasować wszystkie pięć kluczyków/transponderów z pamięci. Trochę ryzykowne, gdyż nie wiedziałem, czy uda mi się zaprogramować na nowo i sparować już działający kluczyk.
Kupiłem większą ilość transponderów, bo jak by się okazało, że każdorazowa zabawa w programowanie będzie wymagała ponownego montaży transpondera, to chciałem mieć coś w zapasie.
Jednak nie.
Ponownie wprowadziłem do pamięci działający wcześniej kluczyk, ten na którym jeździłem od początku, bez wymiany transpondera. Kluczyk wprowadził się prawidłowo do pamięci i okazało się, że wcześniej przypisany transponder do mojego auta nie musiał być na nowo wymieniony.
Dwa pozostałe kluczyki z nowymi czystymi kostkami immo zaprogramowały się w kilka minut. Poprawnie i bez żadnego problemu. Oczywiście postępując zgodnie z instrukcjami programu (wyłączyć czy włączyć zapłon w odpowiednim momencie)
Do całej czynności wymagany jest CarPass. Bez tego program nas nie puści do funkcji programowania immobilizera.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam koledzy. Mam takie pytanie. Posiadam w swojej Zosi jeden kluczyk z centralnym zamkiem i z immo. Chciałbym sobie dorobić 2 kluczyk do swojego auta lecz zastanawiam się jak i co zacząć aby nie ponieść przy okazji kosmicznych kwot. Pomóżcie co mam kupić i jak zakodować taki kluczyk. Niestety w dokumentach auta nie posiadam żadnego kodu ani do radia ani do kluczyka. Jedyną rzeczą z której mogę brać jako wzór to mój jedyny kluczyk. Czekam na podpowiedzi i dziękuję z góry.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Zenek a przeczytaj dokładnie posta wyżej jakiego napisałem.
W skrócie - druga elektronika od takiego samego kluczyka może być jak najbardziej używana z allegro (koszt ok 20-30 zł). Czysta surówka na wzór Twojego kluczyka - zakup na allegro ok 20 zł. Dorobiłem surówkę do oryginalnego klucza u miejscowego starszego pana dorabiającego klucze do mieszkań koszt docięcia to 15 zł. Bezwzględnie zakup nowego czystego transpondera (na allegro 8 zł). Potrzebny będzie CarPass. Skoro go nie masz w ASO wydadzą Ci go za ok 150 zł wraz ze wszystkimi pozostałymi kodami.
I teraz pozostaje już podpięcie się pod Op-Coma. Albo u jakiegoś znajomego mechanika samochodowego (koszt zaprogramowania najczęściej 50-100 zł wraz z diagnostyką auta) albo za pomocą życzliwej dłoni z naszego forum.
Jak byś był w moich okolicach to za bym Ci to zaprogramował...
Dodam tylko, że miejscowe firmy w mojej okolicy oferujące dorobienie jednego kluczyka do Zafiry A kasują po 300-350 zł.
W skrócie - druga elektronika od takiego samego kluczyka może być jak najbardziej używana z allegro (koszt ok 20-30 zł). Czysta surówka na wzór Twojego kluczyka - zakup na allegro ok 20 zł. Dorobiłem surówkę do oryginalnego klucza u miejscowego starszego pana dorabiającego klucze do mieszkań koszt docięcia to 15 zł. Bezwzględnie zakup nowego czystego transpondera (na allegro 8 zł). Potrzebny będzie CarPass. Skoro go nie masz w ASO wydadzą Ci go za ok 150 zł wraz ze wszystkimi pozostałymi kodami.
I teraz pozostaje już podpięcie się pod Op-Coma. Albo u jakiegoś znajomego mechanika samochodowego (koszt zaprogramowania najczęściej 50-100 zł wraz z diagnostyką auta) albo za pomocą życzliwej dłoni z naszego forum.
Jak byś był w moich okolicach to za bym Ci to zaprogramował...
Dodam tylko, że miejscowe firmy w mojej okolicy oferujące dorobienie jednego kluczyka do Zafiry A kasują po 300-350 zł.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Marcin rozumiem super to wytłumaczyłeś interesuje mnie jeszcze kilka kwestii , nowe pastylki transpondery zakodowują się do komputera auta czy komputer zapamiętuje kod w nowym zakupionym transponderze. Czy np. można zaprogramować immo wkładając inne immo z jakiegoś uzywanego kluczyka z allegro.
Kolejna sprawa to czy na forum jest ktoś kto mógłby podać mi za jakąś opłatą wszystkie kody , tzn kody radia i kod immo.
Kolejna sprawa to czy na forum jest ktoś kto mógłby podać mi za jakąś opłatą wszystkie kody , tzn kody radia i kod immo.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Tak jak napisałeś. Komputer wprowadza kod do czystego transpondera.darkb pisze:komputer zapamiętuje kod w nowym zakupionym transponderze. Czy np. można zaprogramować immo wkładając inne immo z jakiegoś uzywanego kluczyka z allegro.
Nie można zaprogramować już raz wcześniej zaprogramowanego transpondera i przypisanego do innego immo. Sprawdzałem to u siebie. Serio tak jest. Tylko czysta kość.
Niestety na forum nie ma takiego kogoś. Musisz złożyć wizytę w dowolnym Autoryzowanym Serwisie Opladarkb pisze:czy na forum jest ktoś kto mógłby podać mi za jakąś opłatą wszystkie kody
Jeżeli masz zośkę krajową to wystarczy, że podjedziesz do aso i dobrze zagadasz z nimi. Kody do krajowych oraz niektórych sprowadzonych zza granicy (na pewno poza Holandią i Belgią) są w stanie ściągnąć za free. Ewentualnie zleć im coś do wymiany jak olej, albo zrób przegląd do dowodu rejestracyjnego. Jak trafisz na przychylnego pracownika to będziesz miał kody za darmo. Ewentualnie jak zośka krajowa lub z germanii to możesz ponegocjować - powinni zejść do symbolicznych 50 zeta. U mnie niestety się nie dało, bo moja zośka pochodzi z Belgii.
Panowie pomóżcie, zsynchronizowałem pilot bo nie działał, a teraz nie działają mi kierunkowskazy, podgrzewana szyba, klapa bagażnika się nie zamyka na kluczyk ani nie otwiera, nie mam przeciw mgielnego, tylna wycieraczka też nie działa a w przedniej nie mam czasówki oraz kiedy spryskuje szyby wycieraczka się sama nie załącza,
Panowie co to może być no wsadzenie kluczyka przekręcenie na 1 i przytrzymanie zamknięcia na pilocie drzwi spowodowało coś takiego??
Przed synchronizacją było wszystko ok dlaczego tak się stało po synchronizacji także wykasowało mi mały licznik km oraz datę z czasem,
coś źle zrobiłem?
nie mam immo, autko normalnie jeździ, nie mam tylko wyżej wymienionych rzeczy w aucie np kierunkowskazy, co mogłem popsuć? czy to możliwe że przekaźniki padły w aż takiej ilości?
Panowie co to może być no wsadzenie kluczyka przekręcenie na 1 i przytrzymanie zamknięcia na pilocie drzwi spowodowało coś takiego??
Przed synchronizacją było wszystko ok dlaczego tak się stało po synchronizacji także wykasowało mi mały licznik km oraz datę z czasem,
coś źle zrobiłem?
nie mam immo, autko normalnie jeździ, nie mam tylko wyżej wymienionych rzeczy w aucie np kierunkowskazy, co mogłem popsuć? czy to możliwe że przekaźniki padły w aż takiej ilości?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Sprawdz wszystkie bezpieczniki.
Mi to wygląda na brak zasilania multitimera.
Posprawdzaj zasilanie multitimera.
Fotki z forum VKP.
Mi to wygląda na brak zasilania multitimera.
Posprawdzaj zasilanie multitimera.
Fotki z forum VKP.
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 01 sie 2014, 19:51
- Imię: Grzegorz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 100 km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Cześć.
Potrzebuję porady w takiej kwestii. Mam dwa kluczyki, pierwszy działa, drugi natomiast otwiera centralny zamek, jednak gdy chcę odpalić silnik, rozrusznik kręci, ale nic poza tym. Mruga kontrolka 'klucz z samochodem'. Facet który sprzedawał mi auto, powiedział, ze trzeba tylko "coś tam zrobić z kluczykiem" i będzie działał. Niestety jestem lewy z tematu z immo, ponieważ to moje pierwsze prywatne auto z takim cudem.
Posiadam kartę z jakimiś kodami.
Czy to kłopot za kilkaset złotych, czy też wystarczy jakieś programowanie za kilkadziesiąt złotych?
Dzięki.
Potrzebuję porady w takiej kwestii. Mam dwa kluczyki, pierwszy działa, drugi natomiast otwiera centralny zamek, jednak gdy chcę odpalić silnik, rozrusznik kręci, ale nic poza tym. Mruga kontrolka 'klucz z samochodem'. Facet który sprzedawał mi auto, powiedział, ze trzeba tylko "coś tam zrobić z kluczykiem" i będzie działał. Niestety jestem lewy z tematu z immo, ponieważ to moje pierwsze prywatne auto z takim cudem.
Posiadam kartę z jakimiś kodami.
Czy to kłopot za kilkaset złotych, czy też wystarczy jakieś programowanie za kilkadziesiąt złotych?
Dzięki.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Pewnie nie ma kości immo w kluczu.
Zobacz czy masz w kluczyku taką małą pestkę.
Jeśli nie, to kupujesz czystą na allegro i programujesz np op-comem.
Potrzebny jest kod car-pass.
Szukaj kogoś w okolicy z op-comem i zrobi ci to za czteropaka
Zobacz czy masz w kluczyku taką małą pestkę.
Jeśli nie, to kupujesz czystą na allegro i programujesz np op-comem.
Potrzebny jest kod car-pass.
Szukaj kogoś w okolicy z op-comem i zrobi ci to za czteropaka