Problemy związane ze sterownikiem silnika - ECU

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#151 Post autor: szura217 »

Pod koniec roku odebrałem sterownik z naprawy, niestety teram mam problemy z błędami związanymi ze składem mieszanki.

Błędy podczas jazdy na gazie:
- P0130 - (4) O2 Sensor 1 Kreis offen
- P1130 - (8) O2 Sensor 1 Signal Schaltzeit Fehler
- P0170 - (2) Abgas mager

Podczas trasy po skasowaniu błędów na samej benzynie:
- P1130 - (8) O2 Sensor 1 Signal Schaltzeit Fehler
- P0420 - (0) Katalusatoreffizienz uber Grenzwert

Po założeniu naprawionego sterownika oczywiście Zafira odwiedziła gazownika na dostrojenie instalacji (zmiana mieszanki o ok 10%). Niestety na uszkodzonym sterowniku jak przypuszczam przejeździłem 3 lata, więc pewnie złapał jakąś długotrwałą korektę map benzyny i stąd te problemy. Co o tym myślicie?
Obrazek

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#152 Post autor: Forfiter2012 »

Może powinieneś pojeździć na samej pb jakiś dłuższy czas ( nie wiem strzelam 3, 4, 5 pełnych baków paliwa) i dopiero odwiedzić gazownika?

balandzik

#153 Post autor: balandzik »

cerberian pisze:Witam serdecznie po dłuższej przerwie.
Pragnę donieść, że po 1000 km od założonego regenerowanego sterownika wszystko jest w porządku i nic się nie dzieje niepokojącego- to tak w kwestii wyjaśnienia i doprecyzowania kilku moich ostatnich postów.
Reasumując: regeneracja zakończona sukcesem, firmę Elektro-Bip mogę polecić, ale bardziej cierpliwym jak ja bo to jednak trwa. Co do cen i domniemanych praktyk opisanych przeze mnie i kolegów we wcześniejszych postach pozostawiam do przemyślenia dla każdego osobno.
Pozdrawiam.
Ja również regeneruję sterownik w Elektro-Bip, bo pojawiły się problemy. Panowie zasugerowali, że aby uniknąć problemów z temperaturą, można by jakoś inaczej zamontować ten sterownik. Skoro mocowanie sterownika do bloku silnika powoduje problemy z drganiami i temperaturą, to może przykręcić go w innym miejscu, albo przynajmniej spróbować jakoś odizolować termicznie od silnika. Czy to jest w ogóle możliwe? Jestem ciekaw Waszej opinii.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#154 Post autor: Dziadek13 »

balandzik pisze:spróbować jakoś odizolować termicznie od silnika. Czy to jest w ogóle możliwe?

Nie wiem gdzie masz zabudowany ale myśle że tu.
Więc prosze może coś takiego, miałem na dysku ze starych czasów.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Można to zrobić na takich śróbach.

Obrazek

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#155 Post autor: szura217 »

Mam pytanie, gdzie można takie śrubki nabyć?
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#156 Post autor: Dziadek13 »

Np do matiza są pod filtrem powietrza

Press
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 18 maja 2014, 20:44
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1,8 PB+LPG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#157 Post autor: Press »

Press pisze: 23 maja 2016, 19:10 Witajcie
Problem z moim sterownikiem rozwiązany. Mechanik niczego innego nie znalazł. Zdemontował sterownik i wysłał do diagnostyki. Na szczęście sterownik nie był uszkodzony. Podobno rozjechały się tylko mapy wtrysku (cokolwiek to znaczy). Sterownik wrócił z nowym softem. Mechanik dograł poprawne mapy. Niestety trwało to wszystko 4 tygodnie ale teraz auto śmiga. Zobaczymy jak długo. Co Wy na to?
Witajcie
Teraz po prawie dwóch latach już wiem co działo się wtedy z moją Zafirą. Cały problem rozpoczął się po wymianie prawej przedniej żarówki. Wtedy nie zwróciłem na to uwagi. Niedawno jednak znów byłem zmuszony wymienić żarówkę i problem się powtórzył. Objawy dokładnie takie same jak wtedy. Przy wymianie z racji tego że przy reflektorze jest bardzo ciasno poruszyłem filtrem powietrza. Razem z filtrem poruszyła się rura dolotu zrzucając wężyk podciśnienia, taki niewidoczny z przodu. Usunięcie usterki polegało na nałożeniu wężyka na króciec. Prawdopodobnie przy poprzedniej awarii mechanik znalazł wypięty wężyk dopiero po akcji ze sterownikiem. Nie przyznał się do tego, bo zbyt długo trwała cała naprawa. Szkoda ale co zrobić. Uczymy się na błędach.

malina94
Posty: 1
Rejestracja: 22 lut 2021, 13:31
Imię: Natalia
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Opel
Model: Meriva
Oznaczenie silnika: Z18XE

#158 Post autor: malina94 »

Cześć , odświeżam temat.
Odnosnie Merivy 1.8 gaz benz
Aut stoi od 3 tyg u mechanika . Wzystko przetrzepane , problem był po nagrzeniu t.j. wczesniej tu chlopak pisał chodzil na 3 cylinddry potem dwa następnie chodził jak chciał. Na zaimnym było elegancko. Błędy typu wypadanie zapłonu - cylinder
Oddałam sterownik do elektrobip
Dostałam ( 630 zl ) - problmy typu wypadanie zapłonu itp ustapiły - ale pojawiły się nowe
Przepustnica
P1500 - silnik elektronicznego sterwania przeustnicą - nieprawidlowe dzialanie
P1550 elektroniczna regulacja przepustnicy - zarządzanie mocą
P1500 - przeprogramuj lub wymien sterownik
P0115
Wymieniałam na inne przepustnice z tych samych silników - wszystko wyczyszczone sprawdzone przewody. bez zmian.
Dzis oddaje w ramach gwarancji sterownik ponownie - przyznam ze jestem mocno zrezygnowana. Ciekawe ile znowu mnie naliczą Czy ktos mial podobny problem ?
Pozdrawiam

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#159 Post autor: Crazy »

Oddajac sterownik do firmy elektrobip zrobiłaś najwiekszy błąd, jest wiele informacji w sieci na temat opinii ich efektów naprawy
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
Łysy_
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 19 lut 2018, 09:48
Imię: Kuba
Lokalizacja: Radom
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#160 Post autor: Łysy_ »

Forumowicze najprawdopodobniej i mnie dopadł problem z ECU. Wczoraj auto zaczęło mulic wywala check. Błędy to wypadanie zapłonu cylinder 1 lub 1 i 4. Po zapaleniu auto pracuje w miarę równo czuć delikatnie drgania, kręci się do 2.5tys obrotów i dalej nie chce i wpada od razu w dragania i wywala te błędy. Cewka podmieniona, świece nowe i bez zmian. Pomysł padł na ECU. Możliwe to ?

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#161 Post autor: Crazy »

Jesli kręci sie tylko do 2.5 tys obr, sprawdź czy kata nie zapchalo, odkrec 1 sonde i sprawdź czy wkręci sie na wyzsze obroty
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
Łysy_
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 19 lut 2018, 09:48
Imię: Kuba
Lokalizacja: Radom
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#162 Post autor: Łysy_ »

Pytanie czy zapchany kat generowałby by błędy wypadania zapłonu ?

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#163 Post autor: Crazy »

Oczywiście
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
Łysy_
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 19 lut 2018, 09:48
Imię: Kuba
Lokalizacja: Radom
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#164 Post autor: Łysy_ »

Dzięki za pomoc to faktycznie może być dobry trop. Zaraz wsadzam ECU z powrotem, odpinam pierwszą sondę i sprawdzamy.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2021, 08:36 przez Łysy_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Łysy_
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 19 lut 2018, 09:48
Imię: Kuba
Lokalizacja: Radom
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#165 Post autor: Łysy_ »

Okazało sie, że sterownik jest w porządku, wiązka też, rozrząd nie jest przestawiony, tak jak kolega mi podpowiedział po wykręceniu sondy bingo ! Katalizator zapchany. Uff połowa drogi za mną, teraz wymiana i mam nadzieję bezproblemowa jazda 😉

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”