KOMPUTER POKŁADOWY
Moderator: Sebu$
Witam.
Montowałem kompletny komputer w mojej asterce.
Moduł check znajduje się w lewym przednim słupku (obok nóg kierowcy)
Czujnik cieczy chłodzącej był zamontowany w korku (wystarczyła podmianka), działa w przypadku zagotowania cieczy - podnosi się poziom w zbiorniku co powoduje uniesienie specjalnego elementu i w efekcie i przerwę w obwodzie (normalnie zwarte do masy).
Montowałem kompletny komputer w mojej asterce.
Moduł check znajduje się w lewym przednim słupku (obok nóg kierowcy)
Czujnik cieczy chłodzącej był zamontowany w korku (wystarczyła podmianka), działa w przypadku zagotowania cieczy - podnosi się poziom w zbiorniku co powoduje uniesienie specjalnego elementu i w efekcie i przerwę w obwodzie (normalnie zwarte do masy).
mam pytanie.Czy wszystkie zafiry maja komputer pokładowy? bo w mojej (11/99r)pokazuje tylko zegar i temperaturę
mam nieorginalne radio i działa tylko przy włączonym zapłonie i nie pamięta stacji radiowych czy jest na to jakiś sposób (jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość)z góry dzięki za radę
mam nieorginalne radio i działa tylko przy włączonym zapłonie i nie pamięta stacji radiowych czy jest na to jakiś sposób (jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość)z góry dzięki za radę
Nie wiem czy mówimy o tym samym module. Sygnały z wszystkich czujników wchodzą bezpośrednio do komputera (pucha z wyświetlaczem).darkp1 pisze:No to ciekawe jak dalej idzie sygnał z czujnika w korku na moduł.
Kilku czujników nie byłem w stanie założyć np. poziomu oleju w silniku. Wtedy konkretny pin z komputera zwierałem do masy. Komputer uznawał taki stan za normalny i nie wyświetlał komunikatu.
Czujnik poziomu cieczy (VDO 90 414 471) był podłączony w prosty sposób. Kabel na masę i do jednego pinu czujnika. Z drugiego pinu czujnika na konkretne wejście w sterownika.
Być może inne czujniki pracują na innej zasadzie - ten reagował na wzrost temperatury cieczy i podniesienie jej poziomu w obwodzie.
Moduł CHECK odpowiadał za kontrolę oświetlenia. Był połączony z komputerem bodajże 3 przewodami.
Poza kontrola poziomu oleju w silniku i stanu zużycia okładzin hamulcowych komputer pokazywał to wszystko co pokazuje mój w zafirze.
Sposób obsługi również był identyczny.
Poniżej schemat podłączenia kompletnego podłączenia komputera wraz z modułem CHECK w instalacji auta (zapożyczone z astra autokącik.pl).
mam dziwne wrażnie że nie o taką kontrolę poziomu płynu chłodzącego producentowi chodziło... oryginalnie na pewno kontrola poziomu nie jest rozwiązana w ten sposób ( ogłądałem u kolegi który ma wszystkie czujniki fabrycznie zamontowane, korek niczym nie różni się od mojego , czujnik jest gdzieś od spodu ( w EPC to widać , są nawet rożne zbiorniki w zależności czy jest wyświetlanie informacji o stanie czy nie )czujnik ma pokazywać niski stan płynu chłodzącego a nie jego zagotowanie , no ale to pieśń przyszłości, na razie deszcze niespokojne nie pozwalają na kontynuację projektu ;-) pozdrawiam Paweł
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
maly.art, widzę, że wychodzi z Ciebie leniuszek, tu masz wszystko wyjaśnione:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=27
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=27
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
U mnie jest 042.1 i 014972. Nie są to kilometry do przeglądu, bo miałem ostatnio InSP i wyzerowałem.Boniek pisze:042.1 to właśnie chyba jakiś soft, ale druga część "14900" to kilometry do najbliższego przeglądu i ponownego wyzerowania stanu do następnego przeglądu. A tak przy okazji, czy twoja nazwa to data urodzin?
http://forum.opel-club.ru/index.php?showtopic=25292
Tutaj piszą coś takiego:
042.1 это Software комбиинструментов.
014972 число импульсов на один километр.
Wychodziłoby, że 042.1 to wersja oprogramowania, a 014972 to liczba impulsów na 1km. Ale jakich impulsów?
Jeszcze z niemieckiego forum, może ktoś to przeczyta:
Untere Zahl: Anzahl der Impules vom Geber pro km.
Braucht der Tacho für die Ermittlung der Geschwindigkeit. Kann umprogrammiert werden.
Sollte das gleiche sein, als wenn man beim BC-Hebel S und R GLEICHZEITIG für ca 2 sek. drückt.
Da erscheint dann der Code-Index, die Software-Version und die Anzahl der Impules pro km.
Beide km-Zahlen müssen übereinstimmen, sonst rechnet der BC falsch!
Edit:
Na Opel24 ktoś napisał coś takiego:
nie wiem czy juz nie bylo o tym to jest moduł licznika-znaczy sie do jakiego obwodu kół
jest ustawiony zeby wlasciwie pokazywal predkosc.
Błękitna Zocha z Białołęki
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
014972 - to jest kod rozmiaru kół, a dokładniej dotyczy opon o rozmiarze 195/65/R15 czyli standardowego rozmiaru kół, na jakich ZA wyjeżdżały z fabryki. Ten kod można zmieniać w epromie MID'a.
Jak przerabiałem temat zamiany TID na MID na jednym z forum (http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=59814) znalazłem coś takiego:
Cytat:
Pytanie: Co oznaczają cyfry xxx x xxxxx pojawiające się na wyświetlaczu po przytrzymaniu obu przycisków na manetce ?
Odpowiedź: pierwsze trzy cyfry to kod silnika (patrz tabelki w pierwszym poście) pojedyncza cyfra to oznaczenie zgrania z zestawem wskaźników (nie ma co sobie tym głowy zawracać, ale też jest w pierwszym poście) kolejnych 5 cyfr to kod rozmiaru opon
14972 imp. dla 195/65/15; 205/60/15; 205/55/16
15795 imp. dla 185/70/14
wydaje się, że jest to pełna odpowiedź na pytanie zawarte w temacie.
Jak przerabiałem temat zamiany TID na MID na jednym z forum (http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=59814) znalazłem coś takiego:
Cytat:
Pytanie: Co oznaczają cyfry xxx x xxxxx pojawiające się na wyświetlaczu po przytrzymaniu obu przycisków na manetce ?
Odpowiedź: pierwsze trzy cyfry to kod silnika (patrz tabelki w pierwszym poście) pojedyncza cyfra to oznaczenie zgrania z zestawem wskaźników (nie ma co sobie tym głowy zawracać, ale też jest w pierwszym poście) kolejnych 5 cyfr to kod rozmiaru opon
14972 imp. dla 195/65/15; 205/60/15; 205/55/16
15795 imp. dla 185/70/14
wydaje się, że jest to pełna odpowiedź na pytanie zawarte w temacie.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 20:06 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.