KOMPUTER POKŁADOWY

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkp1

#151 Post autor: darkp1 »

Nawet jak nie masz hamulca wciśniętego to się to wyświetla. Prawdopodobnie to jest wersja softu jakiegoś.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#152 Post autor: marwisn »

Witam.

Montowałem kompletny komputer w mojej asterce.

Moduł check znajduje się w lewym przednim słupku (obok nóg kierowcy)

Czujnik cieczy chłodzącej był zamontowany w korku (wystarczyła podmianka), działa w przypadku zagotowania cieczy - podnosi się poziom w zbiorniku co powoduje uniesienie specjalnego elementu i w efekcie i przerwę w obwodzie (normalnie zwarte do masy).

Boniek

#153 Post autor: Boniek »

042.1 to właśnie chyba jakiś soft, ale druga część "14900" to kilometry do najbliższego przeglądu i ponownego wyzerowania stanu do następnego przeglądu. A tak przy okazji, czy twoja nazwa to data urodzin?

darkp1

#154 Post autor: darkp1 »

No to ciekawe jak dalej idzie sygnał z czujnika w korku na moduł.

Hajduk

#155 Post autor: Hajduk »

Boniek, to jest imię w pierwszej części daty

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#156 Post autor: beniu31 »

mam pytanie.Czy wszystkie zafiry maja komputer pokładowy? bo w mojej (11/99r)pokazuje tylko zegar i temperaturę
mam nieorginalne radio i działa tylko przy włączonym zapłonie i nie pamięta stacji radiowych czy jest na to jakiś sposób (jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość)z góry dzięki za radę

darkp1

#157 Post autor: darkp1 »

Nie wszystkie zafiry mają, niektórzy podejmują się na bardzo odważny krok dokładania komputera pokładowego ;) A co do radia, było już na forum. Trzeba zamienić kabelki w kostce, żółty z czerwonym.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#158 Post autor: marwisn »

darkp1 pisze:No to ciekawe jak dalej idzie sygnał z czujnika w korku na moduł.
Nie wiem czy mówimy o tym samym module. Sygnały z wszystkich czujników wchodzą bezpośrednio do komputera (pucha z wyświetlaczem).

Kilku czujników nie byłem w stanie założyć np. poziomu oleju w silniku. Wtedy konkretny pin z komputera zwierałem do masy. Komputer uznawał taki stan za normalny i nie wyświetlał komunikatu.

Czujnik poziomu cieczy (VDO 90 414 471) był podłączony w prosty sposób. Kabel na masę i do jednego pinu czujnika. Z drugiego pinu czujnika na konkretne wejście w sterownika.

Być może inne czujniki pracują na innej zasadzie - ten reagował na wzrost temperatury cieczy i podniesienie jej poziomu w obwodzie.

Moduł CHECK odpowiadał za kontrolę oświetlenia. Był połączony z komputerem bodajże 3 przewodami.

Poza kontrola poziomu oleju w silniku i stanu zużycia okładzin hamulcowych komputer pokazywał to wszystko co pokazuje mój w zafirze.

Sposób obsługi również był identyczny.

Poniżej schemat podłączenia kompletnego podłączenia komputera wraz z modułem CHECK w instalacji auta (zapożyczone z astra autokącik.pl).

Obrazek

Pawelcio

#159 Post autor: Pawelcio »

mam dziwne wrażnie że nie o taką kontrolę poziomu płynu chłodzącego producentowi chodziło... oryginalnie na pewno kontrola poziomu nie jest rozwiązana w ten sposób ( ogłądałem u kolegi który ma wszystkie czujniki fabrycznie zamontowane, korek niczym nie różni się od mojego , czujnik jest gdzieś od spodu ( w EPC to widać , są nawet rożne zbiorniki w zależności czy jest wyświetlanie informacji o stanie czy nie )czujnik ma pokazywać niski stan płynu chłodzącego a nie jego zagotowanie , no ale to pieśń przyszłości, na razie deszcze niespokojne nie pozwalają na kontynuację projektu ;-) pozdrawiam Paweł

darkp1

#160 Post autor: darkp1 »

Pawelcio, właśnie mam takie same wrażenie, w tym korku nic nie ma, a nawet jakby był tam czujnik to jak sygnał jest przekazywany?

maly.art

#161 Post autor: maly.art »

A u mnie dziś zaczeło się wyświetlać InSP, może ktoś wie co to jest ??

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#162 Post autor: MieHor »

maly.art, widzę, że wychodzi z Ciebie leniuszek, tu masz wszystko wyjaśnione:

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=27

maly.art

#163 Post autor: maly.art »

Dzięki MieHor troszkę jest ze mnie leniuszek ;)

//edit//

to dobrze, że masz tego świadomość, następnym razem będzie :zolta:
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 18:49 przez maly.art, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#164 Post autor: dzarko »

Boniek pisze:042.1 to właśnie chyba jakiś soft, ale druga część "14900" to kilometry do najbliższego przeglądu i ponownego wyzerowania stanu do następnego przeglądu. A tak przy okazji, czy twoja nazwa to data urodzin?
U mnie jest 042.1 i 014972. Nie są to kilometry do przeglądu, bo miałem ostatnio InSP i wyzerowałem.

http://forum.opel-club.ru/index.php?showtopic=25292

Tutaj piszą coś takiego:

042.1 это Software комбиинструментов.
014972 число импульсов на один километр.

Wychodziłoby, że 042.1 to wersja oprogramowania, a 014972 to liczba impulsów na 1km. Ale jakich impulsów?

Jeszcze z niemieckiego forum, może ktoś to przeczyta:

Untere Zahl: Anzahl der Impules vom Geber pro km.
Braucht der Tacho für die Ermittlung der Geschwindigkeit. Kann umprogrammiert werden.
Sollte das gleiche sein, als wenn man beim BC-Hebel S und R GLEICHZEITIG für ca 2 sek. drückt.
Da erscheint dann der Code-Index, die Software-Version und die Anzahl der Impules pro km.
Beide km-Zahlen müssen übereinstimmen, sonst rechnet der BC falsch!

Edit:

Na Opel24 ktoś napisał coś takiego:

nie wiem czy juz nie bylo o tym to jest moduł licznika-znaczy sie do jakiego obwodu kół
jest ustawiony zeby wlasciwie pokazywal predkosc.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#165 Post autor: MieHor »

014972 - to jest kod rozmiaru kół, a dokładniej dotyczy opon o rozmiarze 195/65/R15 czyli standardowego rozmiaru kół, na jakich ZA wyjeżdżały z fabryki. Ten kod można zmieniać w epromie MID'a.

Jak przerabiałem temat zamiany TID na MID na jednym z forum (http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=59814) znalazłem coś takiego:

Cytat:

Pytanie: Co oznaczają cyfry xxx x xxxxx pojawiające się na wyświetlaczu po przytrzymaniu obu przycisków na manetce ?
Odpowiedź: pierwsze trzy cyfry to kod silnika (patrz tabelki w pierwszym poście) pojedyncza cyfra to oznaczenie zgrania z zestawem wskaźników (nie ma co sobie tym głowy zawracać, ale też jest w pierwszym poście) kolejnych 5 cyfr to kod rozmiaru opon
14972 imp. dla 195/65/15; 205/60/15; 205/55/16
15795 imp. dla 185/70/14

wydaje się, że jest to pełna odpowiedź na pytanie zawarte w temacie.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 20:06 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”