kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
Miałem podobny problem w mojej Zafci A. Odkąd ją kupiłem pod koniec lutego 2010 co jakiś czas zapalała mi się ta kontrolka, auto dostawało "muła". Działo się tak np. podczas stania na czerwonym świetle na wolnych obrotach, jednak po ruszeniu i przekroczeniu 50 km/h i trzecim biegu lampka gasła i auto jechało normalnie. Podobna rzecz działa się po przekroczeniu 110 km/h, z tą różnicą, że lampka gasła dopiero po zgaszeniu silnika. I tak jeździłem z tym problemem po trzech mechanikach, komputerach i nic! Komp pokazywał EGR. Jednak po sprawdzeniu zaworu okazywało się, ze jest on OK. Jeden z mechaników kazał zmienić elektrozawór sterujący EGRem, zmieniłem i nic! Ostatnio musiałem pokonać trasę prawie 300 km i wtedy moja cierpliwość została wystawiona na wielką próbę bo auto zupełnie zwariowało. W mieście kontrolka nie gasła a auto prawie nie jechało, a w trasie kontrolka gasła i zapalała się co chwilę. No i nie wytrzymałem. Zajechałem do nieznanego mechanika, opisałem problem a on odrazu powiedział, że zna przyczynę, którą zresztą usunął w 10 minut. Okazało się, że była niewielka dziurka w tym cienkim wężyku co idzie od elektrozaworka obok turbiny. Na szczęście dziurka była ok 2 cm od króćca wchodzącego do zaworka, więc wystarczyło obciąć ten kawałek wężyka i auto jak nowe. Nie wiedziałem, ze ma takiego kopa. Dodam jeszcze, że wcześniej Zocha kopciła na czarno jak smok a teraz czyściutko. Boli tylko kwota jaką zapłaciłem za naprawę wężyka - 80 zł, ale jaka teraz radość z jazdy.
Troszkę się rozpisałem, ale chciałem wszystko dokładnie opisać, żeby jak ktoś będzie miał podobne problemy znał przyczynę.
Troszkę się rozpisałem, ale chciałem wszystko dokładnie opisać, żeby jak ktoś będzie miał podobne problemy znał przyczynę.
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam wszystkim. Mam pytanie związane z kontrolką samochodu z kluczykiem , a mianowicie nie świeci mi się w ogóle. Może mieliście już taki przypadek. Z tego co czytam to jest ona bardzo ważna. Z Zośką nie mam żadnych problemów i nie mam błędów. Na forum nic na ten temat nie znalazłem.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
radziko, dlaczego założyłeś nowy temat? Problem tej kontrolki przewijał się już wielokrotnie - przed napisaniem nowego postu zawsze sprawdź czy w nurtującym Ciebie problemie nie było już porady. Poczytaj, np. tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=375 lub http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1446.
Ten temat zamykam.
Ten temat zamykam.
U mnie odczyt z diagnozy komputerowej pokazał dwa błędy: P0105 oraz P1105. Jeżdzę Zafirą 2.2 TDI (2003 r.).
Kontrolka z "samochodem i kluczem" w 2 sytuacjach:
1 - po hamowaniu do zatrzymania lub prawie do zatrzymania.
2 - po przekroczeniu prędkości ok 120 km/h.
Jaka może byc przyczyna ??
Czy ktoś miał podobny przypadek??
Kontrolka z "samochodem i kluczem" w 2 sytuacjach:
1 - po hamowaniu do zatrzymania lub prawie do zatrzymania.
2 - po przekroczeniu prędkości ok 120 km/h.
Jaka może byc przyczyna ??
Czy ktoś miał podobny przypadek??
Po kolejnych meczarniach z wypadaniem zapłonow.
Rozwiazanie problemu MOJEGO(oby w koncu było to).
Wymieniłem: pompe paliwa,czujnik temperatury,swiece.
Pompa podawała u mnie 1,7/2,1 cisnienia a powinno byc okolo 4,0.
W baku miałem 5 litrow wody i piachu
Mechanik powiedział ze to ja wykonczyło.
Czujnik temp. na liczniku pokazywał poprawnie, ale po podłaczeniu do kompa temperatura
rosła bardzo szybko
i na zimnym silniku juz miał jakies 60*c,i podawał nieprawidłowy sygnał do komputera sam.
Świece były felerne chociaz miały zaledwie 5 tys km
Rozwiazanie problemu MOJEGO(oby w koncu było to).
Wymieniłem: pompe paliwa,czujnik temperatury,swiece.
Pompa podawała u mnie 1,7/2,1 cisnienia a powinno byc okolo 4,0.
W baku miałem 5 litrow wody i piachu
Mechanik powiedział ze to ja wykonczyło.
Czujnik temp. na liczniku pokazywał poprawnie, ale po podłaczeniu do kompa temperatura
rosła bardzo szybko
i na zimnym silniku juz miał jakies 60*c,i podawał nieprawidłowy sygnał do komputera sam.
Świece były felerne chociaz miały zaledwie 5 tys km
problem rozwiązany...wegorz23 pisze:U mnie odczyt z diagnozy komputerowej pokazał dwa błędy: P0105 oraz P1105. Jeżdzę Zafirą 2.2 TDI (2003 r.).
Kontrolka z "samochodem i kluczem" w 2 sytuacjach:
1 - po hamowaniu do zatrzymania lub prawie do zatrzymania.
2 - po przekroczeniu prędkości ok 120 km/h.
Jaka może byc przyczyna ??
Czy ktoś miał podobny przypadek??
Najpierw sprawdziłem w jakiej kolejności pokazują się błędy. Najpierw P1105 (bez kontrolki) a po tym P0105 (i tu sie zapalała kontrolka). A wiec wywnioskowałem że P1105 powoduje bład P0105.
Pojechałem do serwisu Diesel "Mądry" w Olsztynie (polecam) i naprawili od ręki w ciągu 15 min (za 100 zł). Mechanik powiedział że coś tam zrobił w kostce z pinami przy czujniku ciśnienia atmosf. Ten czujnik poprostu dawał złe wskazania.
No i jest OK.
Dzien dobry . Mam maly problem zapalila mi sie kontrolka kluczyka z samochodem auto nie chcialo odpalic ,ponowna pruba auto zapala odczyt bledow to ECN 16145,161600 04005A .Prosze o pomoc i rady jestem poza granicami kraju i sie troche denerwuje czy jest to cos powarznego . Z gury dziekuje i przepraszam za bledy jak wystepuje
Witam ponownie
dzięki za rady i sztuczkę wypróbuje jutro. jeżeli chodzi o zapalanie auta to auto pali i jeździ normalnie, wydaje mi się, ze to był incydent bo auto z kluczykiem zapaliło się i już się nie pojawiło, jak na razie. 26.11. będę w swoim mieście, to pojadę do serwisu w Krakowie to zobaczymy co oni powiedzą. napiszę ich opinie na ten temat .. jeszcze raz dziekuję wszystkim za pomoc
dzięki za rady i sztuczkę wypróbuje jutro. jeżeli chodzi o zapalanie auta to auto pali i jeździ normalnie, wydaje mi się, ze to był incydent bo auto z kluczykiem zapaliło się i już się nie pojawiło, jak na razie. 26.11. będę w swoim mieście, to pojadę do serwisu w Krakowie to zobaczymy co oni powiedzą. napiszę ich opinie na ten temat .. jeszcze raz dziekuję wszystkim za pomoc
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 21:54 przez jacek171177, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Podłączę się do tego tematu a mianowicie mam takie pytanie:
Po włączeniu kluczyka na w liczniku nie zapala mi się w ogóle kontrolka "Samochodu z kluczykiem" wszystkie inne świecą poprawnie. Jest to ważna kontrolka więc piszę , może ktoś z Was miał taki przypadek? Może po prostu żarówka jest przepalona ale byłby to rzadki przypadek. Jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć to czy tam jest żarówka czy dioda? Szykuję się do wybrania licznika z uwagi na zmianę podświetlenia licznika na niebiesko i wtedy zobaczę sam ale chciałbym to wiedzieć wcześniej.
Po włączeniu kluczyka na w liczniku nie zapala mi się w ogóle kontrolka "Samochodu z kluczykiem" wszystkie inne świecą poprawnie. Jest to ważna kontrolka więc piszę , może ktoś z Was miał taki przypadek? Może po prostu żarówka jest przepalona ale byłby to rzadki przypadek. Jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć to czy tam jest żarówka czy dioda? Szykuję się do wybrania licznika z uwagi na zmianę podświetlenia licznika na niebiesko i wtedy zobaczę sam ale chciałbym to wiedzieć wcześniej.