Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
To nie jest masakra, to jest bardzo proste do zrobienia, ale dla kogoś, kto coś z elektryką/elektroniką robił i wie o co chodzi i jak działają przekaźniki.
Sposób Janusa jest jak najbardziej poprawny i oczywiście bezpieczny dla instalacji, a przy okazji nie będzie żarł aku podczas rozruchu, bo światła włączą się już na odpalonym silniku
Jeżeli znajdziesz trochę chęci to wujek Google w łatwy sposób wyjaśni działanie przekaźników
GhastGn0 pisze:Akurat rozumiem i wiem jak działają przekaźniki samochodowe, jak tylko żona wróci z pracy zabiorę się do dzieła i dam znać co się urodziło
Taka prosta ilustracja co miałem na myśli.
Układ na zdjęciu w swojej prostocie nie przewiduje wyłączenia świateł mijania po przełączeniu włącznika świateł z pozycji 0 (światła zgaszone) na 1 (światła pozycyjne).
Można to wyeliminować wstawiając jakiś wyłącznik na kabel "+12V po zapłonie" albo czwarty przekaźnik zasilany z kabla zasilającego oświetlenie tablicy rejestracyjnej (oznaczony na schemacie KZL)
Załączniki
Poprawiona wersja. 4 przekaźniki, ale światła dzienne gasną po włączeniu pozycyjnych i mijania za pomocą włącznika świateł.
Alternatywa dla świateł skandynawskich (dziennych) gdy nie ma okablowania fabrycznego pod przekaźnik skandynawski
Ostatnio zmieniony 07 maja 2016, 18:13 przez Janus, łącznie zmieniany 2 razy.
Pada mi włącznik świateł, czyszczenie pomogło na trochę.
Plan zakupić automat pod złącze k59.
Czy ten automat załączy podświetlenie deski, bez przekręcania włącznika?
Znalazłem jeszcze taką opcję: http://allegro.pl/polski-automatyczny-w ... 3be5c00ef8
Albo automat łączysz pod światła mijania i wtedy masz Dzienne i postojowe oraz podświetlenie licznika tak jak przepisy drogowe przed poprawką z 2009 roku. Po poprawce z 2009 roku załączając tylko światła dzienne ale nie mogą się świecić żadne inne oświetlenie w tym licznik.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 21:21 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.
Wie ktoś może gdzie znajdę plus po stacyjce pod maską ???
Nie chodzi mi o podłączenie świateł dziennych.
Potrzebuję tylko zwykły + po przekręceniu kluczyka.
Zafira A 1.8
Z góry dzięki.
Witam.
Zamontowałem dzisiaj sterownik świateł dziennych (drogowe na 30 lub 40% mocy) ZA 1.8/125. Wszystko wyszło ładnie. Tylko mam pytanie odnośnie + po stacyjce, wziąłem go z przekaźnika który jest w skrzynce nad pompą ABS. Jest to jak wyczytałem przekaźnik sprężarki klimatyzacji. Czy może tak zostać czy wpiąć się gdzie indziej w + po stacyjce ?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2017, 11:42 przez Grześ77, łącznie zmieniany 1 raz.