Światła Dzienne - wersja skandynawska

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 16629

#166 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

GhastGn0 pisze:Janus, jednym słowem MASAKRA :shock:
To nie jest masakra, to jest bardzo proste do zrobienia, ale dla kogoś, kto coś z elektryką/elektroniką robił i wie o co chodzi i jak działają przekaźniki.

Sposób Janusa jest jak najbardziej poprawny i oczywiście bezpieczny dla instalacji, a przy okazji nie będzie żarł aku podczas rozruchu, bo światła włączą się już na odpalonym silniku

Jeżeli znajdziesz trochę chęci to wujek Google w łatwy sposób wyjaśni działanie przekaźników

GhastGn0

#167 Post autor: GhastGn0 »

Akurat rozumiem i wiem jak działają przekaźniki samochodowe, jak tylko żona wróci z pracy zabiorę się do dzieła i dam znać co się urodziło :lol:

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#168 Post autor: Janus »

GhastGn0 pisze:Akurat rozumiem i wiem jak działają przekaźniki samochodowe, jak tylko żona wróci z pracy zabiorę się do dzieła i dam znać co się urodziło :lol:
Taka prosta ilustracja co miałem na myśli.
Układ na zdjęciu w swojej prostocie nie przewiduje wyłączenia świateł mijania po przełączeniu włącznika świateł z pozycji 0 (światła zgaszone) na 1 (światła pozycyjne).
Można to wyeliminować wstawiając jakiś wyłącznik na kabel "+12V po zapłonie" albo czwarty przekaźnik zasilany z kabla zasilającego oświetlenie tablicy rejestracyjnej (oznaczony na schemacie KZL)
Załączniki
Poprawiona wersja. 4 przekaźniki, ale światła dzienne gasną po włączeniu pozycyjnych i mijania za pomocą włącznika świateł.
Poprawiona wersja. 4 przekaźniki, ale światła dzienne gasną po włączeniu pozycyjnych i mijania za pomocą włącznika świateł.
Alternatywa dla świateł skandynawskich (dziennych) gdy nie ma okablowania fabrycznego pod przekaźnik skandynawski
Alternatywa dla świateł skandynawskich (dziennych) gdy nie ma okablowania fabrycznego pod przekaźnik skandynawski
Ostatnio zmieniony 07 maja 2016, 18:13 przez Janus, łącznie zmieniany 2 razy.
Janusz

Niggerman
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2016, 04:16
Lokalizacja: Polska
Model:

#169 Post autor: Niggerman »

Pada mi włącznik świateł, czyszczenie pomogło na trochę.
Plan zakupić automat pod złącze k59.
Czy ten automat załączy podświetlenie deski, bez przekręcania włącznika?
Znalazłem jeszcze taką opcję:
http://allegro.pl/polski-automatyczny-w ... 3be5c00ef8

Która opcja lepsza? :piwo:

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#170 Post autor: ojciec polak »

W moim przypadku automat nie załącza oświetlenia zegarów. Podejrzewam, że u kolegów również.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#171 Post autor: Maćku »

K59 nie załącza deski trzeba dodatkowy kabel podłączyć gdzieś na forum było jak to zrobić
Obrazek

Niggerman
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2016, 04:16
Lokalizacja: Polska
Model:

#172 Post autor: Niggerman »

Który kabel trzeba podpiąć żeby automat załączył podświetlanie deski?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#173 Post autor: Dziadek13 »

Albo automat łączysz pod światła mijania i wtedy masz Dzienne i postojowe oraz podświetlenie licznika tak jak przepisy drogowe przed poprawką z 2009 roku. Po poprawce z 2009 roku załączając tylko światła dzienne ale nie mogą się świecić żadne inne oświetlenie w tym licznik.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 21:21 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Ikarus260

#174 Post autor: Ikarus260 »

Witam.
Wie ktoś może gdzie znajdę plus po stacyjce pod maską ???
Nie chodzi mi o podłączenie świateł dziennych.
Potrzebuję tylko zwykły + po przekręceniu kluczyka.
Zafira A 1.8
Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
opelmen
Mieszkaniec
Posty: 466
Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
Imię: Janusz
Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#175 Post autor: opelmen »

Ikarus260, Tam, po stronie kierowcy są przekaźniki i jest m.in. przekaźnik od pompki paliwa...
Obrazek
Obrazek

Ikarus260

#176 Post autor: Ikarus260 »

opelmen pisze:Ikarus260, Tam, po stronie kierowcy są przekaźniki i jest m.in. przekaźnik od pompki paliwa...
Dzięki. Właśnie tam rzuciłem swoje podejrzenia :)

Grześ77
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:18
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira B - 1.8 PB
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#177 Post autor: Grześ77 »

Witam.
Zamontowałem dzisiaj sterownik świateł dziennych (drogowe na 30 lub 40% mocy) ZA 1.8/125. Wszystko wyszło ładnie. Tylko mam pytanie odnośnie + po stacyjce, wziąłem go z przekaźnika który jest w skrzynce nad pompą ABS. Jest to jak wyczytałem przekaźnik sprężarki klimatyzacji. Czy może tak zostać czy wpiąć się gdzie indziej w + po stacyjce ?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2017, 11:42 przez Grześ77, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”