[A] Problemy z kluczykami - programowanie, kodowanie, dorabianie

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ampul

#181 Post autor: ampul »

jasne ze piszczy, wszystko działa jak należy ale nie mam określonych funkcji, jutro dopadnę żarowe i sprawdzę timera ale nie wiem jak to możliwe ze programowanie kluczyka uwaliło timera, teoretycznie po braku zasilania na kierunkach nie powinienem mieć awaryjnych a mam

a wiec wyjąłem z podsufitki żarówkę i sprawdzałem jak na schemacie, jeden koniec kabelka do masy pin nr 26 a drugim końcem kabelka sprawdzałem piny które mnie interesowały, działa w kostce jedynie pin nr 26 a na tym drugim gnieździe prawie wszystkie,

i gdzie tutaj szukać winy teraz jak to naprawić??

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#182 Post autor: Rybka »

pin nr 26 nie jest masą tylko +12V
źle zrobiłeś pomiar.
Minus brałeś przez każdy odbiornik i dlatego żarówka ci świeciła zawsze.
Podepnij 1 koniec żarówki pod masę pojazdu (metalowa część auta)
a 2 koniec pod pin 26, 31, 37
i tylko wtedy ma żarówka zaświecić.

ampul

#183 Post autor: ampul »

zrobilem jak kazales zarowka sie pali na tych pinach

rajli
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2014, 19:51
Imię: Grzegorz
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 100 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#184 Post autor: rajli »

miodzik pisze:Rajli a skąd jesteś ? Bo jeśli mieszkasz blisko mnie to możemy się spotkać na zaprogramowanie klucza. Czyste kości immo (transpondery) mam. Zostało mi kilka po moich zabawach z nauką programowania.

Chętnie pomogę, jeśli masz blisko do mnie ;)
Jestem z Cieszyna, więc za pomoc chyba pozostaje mi tylko podziękować

Wróciłem z wczasów, przejeżdżając 1500 km, co było pewnym ryzykiem, biorąc pod uwagę, że auto kupiłem kilka dni wcześniej. Obyło się bez najmniejszych problemów. To moje czwarte auto i liczę, ze pierwsze które będzie jeździło, a nie stało w warsztacie :lol: Jeszcze dodam na szybko, ze średnie spalanie wyszło mi 6,2 l/km

Do rzeczy w sprawie kluczyka. W C-nie nie znalazłem magika który poradziłby sobie z problemem, ale miałem tylko pół dnia na znalezienie takowego, gdyż wcześnie rano musiałem wyjechać. Okazało się, że immo padł,a tenże klucznik nie potrafi dokonać naprawy. Podobno w Bielsku ktoś to potrafi zrobić za ok. 150 zł.
Dowiedziałem się potem, że w miejscowości w której obecnie przebywam ( celowo nie podaję nazwy, by nie zostać posądzonym o krypto reklamę ) znajduje się gość który "potrafi wszystko "
Stwierdził co następuje:
Jeżeli się da wpisać kod, skasuje mnie 100 zł. Niestety operacja nie przyniosła spodziewanego efektu, pomimo, ze na karcie z kodami, zgadzał się nr VIN, nie pasował PIN. Na karcie mam doklejone numery przez niemiecki serwis Opla, co sugeruje, ze coś tam już było robione. Z racji, że naprawa będzie czasochłonna, bo trzeba wyciągnąć jakąś skrzynkę w celu ustalenia PIN-u, a fachman dziś jest zajęty, spojrzy na auto jutro, za cenę 200 PLN.

Kuba1

#185 Post autor: Kuba1 »

Andreas34 pisze:Witam, czy oprócz ASO gdzieś jeszcze w województwie śląskim można dorobić kluczyk z pilotem i z immo?? Jakie są koszty takiego dorobienia?? Jeżeli można to proszę o adresy..pozdrawiam
W miejscowości Kępno dorabiają klucze i cały tam zakres usług, wraz z awaryjnym otwieraniem, gdzie tam szukać ASO w takich sytuacjach.
Ceny uzależnione pewnie od zakresu działań i twojego auta, alarmu, jak ma kierowca kartę kodów to około 30 minut i są nowe...

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#186 Post autor: ojciec polak »

Podobnie i w Radomiu na Okulickiego. Dorobią wszystko...

darkb
Mieszkaniec
Posty: 205
Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
Imię: Darek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#187 Post autor: darkb »

koledzy a ja mam takie pytanie, mam w swojej zafirze A centralny zamek z pilota i działa prawidłowo. Udało mi się okazjonalnie kupić nowy kluczyk od zafiry A z takim samym silnikiem . I teraz pytanie czy taki pilot od innego auta będzie działać prawidłowo czy nie ma szans go zakodować , jeśli można to czym i jak , dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#188 Post autor: miodzik »

Sama elektronika da się zakodować np Op-Comem, ale nie będzie Ci i tak to w pełni współgrało z Twoim autem ponieważ do pełnego działania potrzebne jest zaprogramowanie transpondera. To taka mała czarna kostka umieszczana w kluczyku. Po za dorobieniem grota musisz jeszcze zdobyć czystą - nieużywaną kość transpondera i zaprogramować ją pod swój immobilizer. Inaczej nie uruchomisz samochodu.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Dariow12
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 26 lis 2012, 17:18
Lokalizacja: Poddębice
Model:

#189 Post autor: Dariow12 »

Na chwilę obecną z jakimi kosztami muszę się liczyć żeby dorobić kluczyk do Zafiry B?

Skasowany użytkownik 6483

#190 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

ja do Astry II jakieś 4 lata temu dorabiałem kompletny kluczyk, po numerze VIN. Wtedy koszt mnie wyniósł ok 550zł. Mysle ,że cena sie do tej pory nie zmieniła i że kształtuje sie w podobnym przedziale i do Zafiry B , Zadzwoń do serwisu to Ci dokładnie powiedzą jaki jest koszt kluczyka.

Dariow12
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 26 lis 2012, 17:18
Lokalizacja: Poddębice
Model:

#191 Post autor: Dariow12 »

na allegro do zafiry b 400 zł - ale ktoś na tym robi kasę.
Z wcześniejszych postów wynika że mozna taniej op-comem, ale może się mylę?

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#192 Post autor: Maćku »

Dariow12,

Ja byłem się pytać w ASO to krzyknęli mi do ZA ok 250zł kluczyk plus programowanie immo... więc spędziłem 30min nad moim kluczykiem ( urwane mocowania baterii) plus kodowanie jakieś 30sec i tak zaoszczędziłem koło 4 stów :lol:

Na pewno jakbyś chciał robić w ASO to licz się z wydatkiem koło 500zł

P.S: Do BMW e36 Compact (pierwsze kluczyki na pilot bez możliwości wymiany gumek przycisków) koszt wymiany całego kluczyka 750zł plus prog. immo więc Opel wcale nie taki drogi jest :lol:
Obrazek

Unleashed

#193 Post autor: Unleashed »

Witam. Ja ma taki problem że padła bateria w jednym kluczyku i po wymianie nie da sie go zaprogramować. Pilot na 100% działa. Drugi pilot otwiera i zamyka bez problemu, aczkolwiek nie próbowałem czy da sie go zaprogramować po wyjęciu baterii, go nie chciałbym zostać z dwoma niedziałającymi pilotami. Może ktoś ma jakiś pomysł? Auto zafira A

Skasowany użytkownik 6483

#194 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Spróbuj zaprogramować kluczyk od nowa. Włóż go do stacyjki, przekręć tak aby zaświeciły sie kontrolki w liczniku i wtedy naciskaj przyciski od otwierania i zamykania drzwi. Ja tak robiłem przy Viki B i dało radę. Mi akurat sie kluczyk rozprogramował ale ten zabiegł pomógł.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#195 Post autor: miodzik »

Tylko pamiętaj aby przyciski trzymac przynajmniej po kilka sekund. Czyli po przekręceniubstacyjki przytrzymaj kilka sekund dłużej np przycisk od ryglowania-zamykania drzwi aż się one zamkną. Sekundowe i chwilowe naciskanie naprzemian przycosków nic nie da. Komputer musi mieć chwilę na rozpoznanie kluczyka i wpisanie go do pamięci.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”