Problemy z użytkowaniem alternatora
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Dzwoniłem do kolegi i powiedział żebym nie jechał do tych szpeców. Odwołałem i zawiozłem do warsztatu obok firmy regenerującej alternatory i rozruszniki. Ale zastanawia mnie to że u nich ładowanie było ok, 14,17V bez obciążenia i 13,69 do 13,79 na klimie, dmuchawie na 4 i ogrzewaniu tylnej szyby i lusterek. A pod domem bez obciążenia 13,2V. Być może szczotki się zawieszają. Pewne jest to że w czerwcu wyjeżdżałem z nad morza z naładowanym aku, a dojechałem z rozładowanym i od tamtej pory oczko pokazuje że akumulator jest do ładowania.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2015, 13:10 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę o pomoc . Od dłuższego czasu mam problemy z ładowaniem , aku ma około 2 lat , nowy regulator , napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,3 v bez obciążenia , przy włączeniu dmuchawy świateł napięcie spada do 14 v najgorzej jest jak kręcę kierownicą do oporu to napięcie spada do 12 v i czasami się tak utrzymuje a czasami podnosi się do 13,5 v .Wspomaganie chodzi cicho dopiero przy maksymalnym skręcie słychać tam takie miauczenie. Co może być przyczyną
Wedlug mnie takie dźwieki to normalka , ja tez miałem cos podobnego przy maksymalnym skręcie ale nie uważałem tego za jakis problem. Auto tak miało 3 lata i w takim stanie je sprzedałem. Podczas skręcania kół na maxa dalo sie słyszeć troszkę głośniejsza prace pompy ale przevciez przy takich wychyleniach kół to pompa ma najcięższą pracę a więc ten dźwięk jest jakby uzasadniony.
Dzisiaj podłączyłem interfejsem auto i pompa wspomagania przy maksymalnym skręcie pobiera 65 A czyli pompę bym zostawił . Rano jeszcze pomierzyłem napięcia aku . Przed odpaleniem aku miał 12 V . I jeszcze dziwna sytuacja bo dopiero po ok. 5 sekundach pojawiło się 14.3 V a lampka ładowania gaśnie od razu po odpaleniu .
Twoje ładowanie to porażka minimum to 13,6 i to tez tak ledwie co... mój ładuje 14.2, też mam alternator 100a i to w dieslu i starcza spokojnie, często robię również krótkie trasy, na postoju gra radio i nigdy nie ma potrzeby doładowania aku prostownikiem.Pablo84K pisze:Witam, chciałem się zapytać co się stanie jeżeli zamiast alternatora 100A założę 120A. Mam akumulator 60ah i auto jeździ na odcinkach przeważnie 13km. W chwili obecnej mam ładowanie 13,1 do 13,4 i po dwóch naprawach altka znajomy mechanik podpowiedział żebym kupił regenerowany, ale to raczej przez allegro i koszt min 500zł. Mam namiar na demontaż pojazdów z Anglii 20km ode mnie i mają używki po 80zł. Dam do sprawdzenia w firmie regenerującej i koszt maks 130zł plus montaż, ale nie wiem o jakim amperarzu kupić.
Można trafić używkę w dobrym stanie, ceny też są dobre wiec myślę że to lepsze niż droga regeneracja.
A to czasem nie będzie wina regulatora napięcia? Niech koledzy trochę podpowiedzą w tej kwesti bo sam zwątpiłem...
Ostatnio zmieniony 18 lut 2016, 19:25 przez konradviking, łącznie zmieniany 1 raz.
Kup regenerowany, ja u siebie znalazłem regenerowany z gwarancją za 250złPablo84K pisze:Witam, chciałem się zapytać co się stanie jeżeli zamiast alternatora 100A założę 120A. Mam akumulator 60ah i auto jeździ na odcinkach przeważnie 13km. W chwili obecnej mam ładowanie 13,1 do 13,4 i po dwóch naprawach altka znajomy mechanik podpowiedział żebym kupił regenerowany, ale to raczej przez allegro i koszt min 500zł. Mam namiar na demontaż pojazdów z Anglii 20km ode mnie i mają używki po 80zł. Dam do sprawdzenia w firmie regenerującej i koszt maks 130zł plus montaż, ale nie wiem o jakim amperarzu kupić.
Możesz zapytać w TYM sklepie,na pewno pomogą
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Dzięki, dzwoniłem! Bodzio sprawdzał(dziękuję serdecznie) mam 100A alternator. Mają za 350zł plus przesyłka, ale najpierw umówiłem się na czwartek rano z elektrykiem. Dzisiaj połączyłem kablem rozruchowym wieszak silnika z masą na akumulatorze i lepiej. W ogóle jak wezmę masę z silnika i plus z akumulatora to jest lepsze ładowanie, ale szału nie ma. Przejrzą instalację, wtedy będę wiedział na bank co jest nie tak. Napiszę pod koniec przyszłego tygodnia. Bardzo dziękuję za rady i w ogóle za zainteresowanie!