Problemy z użytkowaniem alternatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 8511

#181 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Jak na tyle zabawy to cena ok.

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#182 Post autor: Pablo84K »

Dzwoniłem do kolegi i powiedział żebym nie jechał do tych szpeców. Odwołałem i zawiozłem do warsztatu obok firmy regenerującej alternatory i rozruszniki. Ale zastanawia mnie to że u nich ładowanie było ok, 14,17V bez obciążenia i 13,69 do 13,79 na klimie, dmuchawie na 4 i ogrzewaniu tylnej szyby i lusterek. A pod domem bez obciążenia 13,2V. Być może szczotki się zawieszają. Pewne jest to że w czerwcu wyjeżdżałem z nad morza z naładowanym aku, a dojechałem z rozładowanym i od tamtej pory oczko pokazuje że akumulator jest do ładowania.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2015, 13:10 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 1 raz.

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#183 Post autor: Pablo84K »

Zrobione!Teraz mam 14,2V na włączonych światłach i dmuchawie. Wymienione szczotki, naładowali aku i dolali wody. Złamali mi dolny zaczep w obudowie filtra :evil: , a za wszystko wzięli 120zł. Oby temat się już skończył.

Skasowany użytkownik 6483

#184 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to cena jak nabardziej do przyjęcia :piwo:

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#185 Post autor: Pablo84K »

Też to teraz opijam jak w emotce,hehe :lol: Obudowę też naprawiłem(roztopiłem odłamane mocowanie nad palnikiem).

marcin123

#186 Post autor: marcin123 »

Proszę o pomoc . Od dłuższego czasu mam problemy z ładowaniem , aku ma około 2 lat , nowy regulator , napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,3 v bez obciążenia , przy włączeniu dmuchawy świateł napięcie spada do 14 v najgorzej jest jak kręcę kierownicą do oporu to napięcie spada do 12 v i czasami się tak utrzymuje a czasami podnosi się do 13,5 v .Wspomaganie chodzi cicho dopiero przy maksymalnym skręcie słychać tam takie miauczenie. Co może być przyczyną

Skasowany użytkownik 6483

#187 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Wedlug mnie takie dźwieki to normalka , ja tez miałem cos podobnego przy maksymalnym skręcie ale nie uważałem tego za jakis problem. Auto tak miało 3 lata i w takim stanie je sprzedałem. Podczas skręcania kół na maxa dalo sie słyszeć troszkę głośniejsza prace pompy ale przevciez przy takich wychyleniach kół to pompa ma najcięższą pracę a więc ten dźwięk jest jakby uzasadniony. :)

marcin123

#188 Post autor: marcin123 »

Dzisiaj podłączyłem interfejsem auto i pompa wspomagania przy maksymalnym skręcie pobiera 65 A czyli pompę bym zostawił . Rano jeszcze pomierzyłem napięcia aku . Przed odpaleniem aku miał 12 V . I jeszcze dziwna sytuacja bo dopiero po ok. 5 sekundach pojawiło się 14.3 V a lampka ładowania gaśnie od razu po odpaleniu .

Skasowany użytkownik 6483

#189 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

To normalne z tym napięciem , ponieważ świece żarowe żarzą jeszcze kilkanaście o ile nie kilkadziesiąt sekund po zgaśnięciu kontrolki na desce i wtedy jest znaczny pobór prądu . Dopiero te 14.3V uzyskane jest po zakończeniu procesu grzania świec. Moim zdaniem nie masz sie czego przejmować kolego :)

marcin123

#190 Post autor: marcin123 »

Tylko dlaczego nieraz ciężko kręci się kierownicą i w momencie kiedy krece tą kierownicą przygasaja światła.Czy to też normalne? Narazie z odpalaniem nie mam problemów tylko co będzie przy - 15 stopnia.

konradviking

#191 Post autor: konradviking »

Pablo84K pisze:Witam, chciałem się zapytać co się stanie jeżeli zamiast alternatora 100A założę 120A. Mam akumulator 60ah i auto jeździ na odcinkach przeważnie 13km. W chwili obecnej mam ładowanie 13,1 do 13,4 i po dwóch naprawach altka znajomy mechanik podpowiedział żebym kupił regenerowany, ale to raczej przez allegro i koszt min 500zł. Mam namiar na demontaż pojazdów z Anglii 20km ode mnie i mają używki po 80zł. Dam do sprawdzenia w firmie regenerującej i koszt maks 130zł plus montaż, ale nie wiem o jakim amperarzu kupić.
Twoje ładowanie to porażka minimum to 13,6 i to tez tak ledwie co... mój ładuje 14.2, też mam alternator 100a i to w dieslu i starcza spokojnie, często robię również krótkie trasy, na postoju gra radio i nigdy nie ma potrzeby doładowania aku prostownikiem.

Można trafić używkę w dobrym stanie, ceny też są dobre wiec myślę że to lepsze niż droga regeneracja.

A to czasem nie będzie wina regulatora napięcia? Niech koledzy trochę podpowiedzą w tej kwesti bo sam zwątpiłem...
Ostatnio zmieniony 18 lut 2016, 19:25 przez konradviking, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#192 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No ładowanie jest zdecydowanie za małe , musisz mieć ok. 14,2 - 14.4V i dlatego masz problem z aku bo jest niedoładowany wciąż. Warto sprawdzić masę aku czy przypadkeim tam nie leży przyczyna tak niskiego ładowania. Bo skoro masz naprawiony i sprawny alternator to prąd Ci ucieka gdzies po drodze :/

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#193 Post autor: Pablo84K »

Raz były szczotki robione, ale w tym alternatorze szczotki są tylko w regulatorze napięcia. Za drugim razem podobno padł mostek prostowniczy. Poprzedni mechanik powiedział że to przez stary kijowy akumulator, więc go od razu wymieniłem. Po 200km znów ładowanie szlak trafił :evil:

Skasowany użytkownik 8511

#194 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Pablo84K pisze:Witam, chciałem się zapytać co się stanie jeżeli zamiast alternatora 100A założę 120A. Mam akumulator 60ah i auto jeździ na odcinkach przeważnie 13km. W chwili obecnej mam ładowanie 13,1 do 13,4 i po dwóch naprawach altka znajomy mechanik podpowiedział żebym kupił regenerowany, ale to raczej przez allegro i koszt min 500zł. Mam namiar na demontaż pojazdów z Anglii 20km ode mnie i mają używki po 80zł. Dam do sprawdzenia w firmie regenerującej i koszt maks 130zł plus montaż, ale nie wiem o jakim amperarzu kupić.
Kup regenerowany, ja u siebie znalazłem regenerowany z gwarancją za 250zł
Możesz zapytać w TYM sklepie,na pewno pomogą :)

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#195 Post autor: Pablo84K »

Dzięki, dzwoniłem! Bodzio sprawdzał(dziękuję serdecznie) mam 100A alternator. Mają za 350zł plus przesyłka, ale najpierw umówiłem się na czwartek rano z elektrykiem. Dzisiaj połączyłem kablem rozruchowym wieszak silnika z masą na akumulatorze i lepiej. W ogóle jak wezmę masę z silnika i plus z akumulatora to jest lepsze ładowanie, ale szału nie ma. Przejrzą instalację, wtedy będę wiedział na bank co jest nie tak. Napiszę pod koniec przyszłego tygodnia. Bardzo dziękuję za rady i w ogóle za zainteresowanie! :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”