Problemy z użytkowaniem alternatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#196 Post autor: Pablo84K »

Byłem u elektryka i raczej to jest brak, albo słaba masa na silniku. Podłączył miernik i było 13,74V na włączonych światłach, dmuchawie na czwórkę i ogrzewaniu tylnej szyby. Muszę poczyścić masy, ale nie wiem gdzie jest masa silnika. Widziałem jedną na podszybiu w okolicy kielicha za akumulatorem. Może wiecie gdzie jeszcze znajdę, głównie chodzi mi o masę z plecionką.

Skasowany użytkownik 6483

#197 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego, kup porządny przewód masowy , gruuuuby i konkretny i zastąp nim ten swoj stary , który dochodzi do "-" akumulatora . Koszt niewielki , roboty tez nie za duzo a spokój na lata :) . Ja miałem taki przypadek w swojej ZA. Nawet po dłuższej trasie aku mi ledwo co kręcił , podjechałem do kumpla elektryka , wymienił mi przewód masowy na nowy i problem zniknął. To jedna z bolączek w tych autach , na szczęscie mało kosztowna :)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#198 Post autor: firek »

Pablo84K, masa silnika w Zafirze jest przykręcona pod jedną ze śrub rozrusznika - dostęp poprostu super :)

Ja swoją poprawiłem zaraz po nabyciu autka( ktoś nie dokręcił dobrze śruby przy naprawie rozrusznika :( ), gdy wstępna diagnoza padła na altek i gratisowo dorobiłem drugą łącząc silnik z nadwoziem z przodu silnika :)
Ostatnio zmieniony 25 lut 2016, 20:12 przez firek, łącznie zmieniany 2 razy.

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#199 Post autor: Pablo84K »

No tak, ale za dużo to nie wyjaśniliście mi. Przewód masowy od rozrusznika ale dokąd. Musi dochodzić gdzieś do blachy. To prościej będzie poprowadzić masę z podszybia do silnika. Od strony aku są trzy śrubki chyba piątki na torksy, diabli wiedzą od czego. Ale muszę jeszcze pomyśleć o kablu, bo od przedłużacza to chyba za cienki:-)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#200 Post autor: Janus »

Pablo84K pisze:No tak, ale za dużo to nie wyjaśniliście mi. Przewód masowy od rozrusznika ale dokąd. Musi dochodzić gdzieś do blachy. To prościej będzie poprowadzić masę z podszybia do silnika. Od strony aku są trzy śrubki chyba piątki na torksy, diabli wiedzą od czego. Ale muszę jeszcze pomyśleć o kablu, bo od przedłużacza to chyba za cienki:-)
Przewód masowy od rozrusznika to tylko do akumulatora. A do czego chciałbyś go podłączyć przy poborze rzędu setek amperów??
Janusz

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#201 Post autor: Pablo84K »

W normalnym aucie silnik jest połączony plecionką z blachą, czytaj nadwoziem. Znalazłem w komórce starą klemę, jak zrobi się cieplej to podłączę. A tak w ogóle to teraz się poprawiło, czy alternator się wzbudził czy co?

RomekTM

#202 Post autor: RomekTM »

Witam! Dziwny problem. Na forum nic nie znalazlem.
Rano po przekreceniu zapłonu zapalaja sie wszystkie kontrolki w tym ładowania czyli tak jak powinno byc. Po odpaleniu wszystko ok. Alternator ładuje.

Po przejechaniu 10km zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu alternator nie ładuje. Nie zapala się wtedy też kontrolka ładowania w czasie właczonego zapłonu. Po odpaleniu samochod trzyma sam akumulator (brak ładowania) a kontrolka ładowania się nie zapala.

Po postoju na parkingu pod zakladem pracy (8H) wszystko działa. Do zgaszenia i zapalenia samochodu.

Przyczyna?

Skasowany użytkownik 8511

#203 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

RomekTM pisze:Witam! Dziwny problem. Na forum nic nie znalazlem.
Rano po przekreceniu zapłonu zapalaja sie wszystkie kontrolki w tym ładowania czyli tak jak powinno byc. Po odpaleniu wszystko ok. Alternator ładuje.

Po przejechaniu 10km zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu alternator nie ładuje. Nie zapala się wtedy też kontrolka ładowania w czasie właczonego zapłonu. Po odpaleniu samochod trzyma sam akumulator (brak ładowania) a kontrolka ładowania się nie zapala.

Po postoju na parkingu pod zakladem pracy (8H) wszystko działa. Do zgaszenia i zapalenia samochodu.

Przyczyna?
A sprawdzałeś ładowanie?

RomekTM

#204 Post autor: RomekTM »

Jak pisałem, z rana jak odpalam samochod ładowanie jest OK. Moge przejechac nawet 150km i ładuje. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu brak ładowania.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#205 Post autor: Dziadek13 »

Sprawdź stan kontaktów wtyczek może po zagrzaniu się styków wtyczki traci kontakt i brak w tym przypadku masy która idzie do żarówki przez uzwojenie wirnika dalej przez regulator napięcia do żarówki czyli u ciebie jak nie ładuje brakuje masy. Możliwe że traci kontakt na wtyku licznika jak nie będzie świecić kontrolka to ręką delikatnie puknij w miejsce gdzie licznik ma wtyk i zaobserwuj czy kontrolka się zaświeci.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2016, 18:12 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

donald7000
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
Lokalizacja: Radom
Model:

#206 Post autor: donald7000 »

Witam.
Mam zafirę A 1.8 2004 czy sa jakieś problemy z wyjęciem od góry alternatora ?
Cos chyba świszczy i zamierzam wymienić łożyska i regulator lub same szczotki.

adrenalbooster

#207 Post autor: adrenalbooster »

donald7000 pisze:Witam.
Mam zafirę A 1.8 2004 czy sa jakieś problemy z wyjęciem od góry alternatora ?
Cos chyba świszczy i zamierzam wymienić łożyska i regulator lub same szczotki.
Hej,
nie wiem, czy jest duża różnica między 2004 a 2001, ale w 2001 da się, chociaż z problemami - żeby poluzować rolkę napinacza musiałem całą osłonę silnika zdejmować (razem z kawałkiem nadkola) i wsadzać klucz przez nadkole - nie zmieścił mi się zaraz przy silniku.
W moim temacie o problemach z akumulatorem chłopaki wrzucili poradnik do vectry - przydał mi się.
Jako że nie jestem w stanie zapamiętać do czego są wszystkie wtyczki i kable to oznaczałem je sobie lakierami do paznokci żony w różnych kolorach. Polecam :) Przydało się szczególnie przy elektrozaworze i przy kablach do alternatora (od spodu samochodu ciężko cokolwiek wypatrzeć).

donald7000
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
Lokalizacja: Radom
Model:

#208 Post autor: donald7000 »

dobrze że napisałeś do kogo należał lakier do paznokci ;)

ja37

#209 Post autor: ja37 »

Witam.
Ja mam inny kłopot z ładowaniem.
Alternator delco 100A.
Na jałowym bez obciążenia 14,6V
Włączę światła - 14,4V, chyba ok?

Powłączam jakieś inne odbiorniki, mniej, niż 14,2 nie mam.

Ale wystarczy, że wystartuje wentylator chłodnicy i nagle mam 12,4 !
Podbiję obroty na 2500 i robi się niecałe 13V
Przewody mam odpowiedniej średnicy, masy ok, czy altek do zmiany, na jakiś 120A?
Czy czego innego szukać?
Pozdro.

donald7000
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
Lokalizacja: Radom
Model:

#210 Post autor: donald7000 »

A po Ci więcej? Według mnie jedyne miejsce do szukania przyczyny to regulator napięcia, każdy z nich daj E inne napięcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”