kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
Witam kolegów, może któryś z was mi pomoże mam tydz zafirę 1,7 i problem z błędem nieszczelność w układzie dolotowym pali się kontrolka z kluczykiem po zgaszeniu auta niby ok i za chwilę znowu nie włącza się turbina
mam pytanie o popularny kluczyk.zauwazylem ze jesli jade na 4, 5 biegu z gorki bez gazu pokazuje mi sie kluczyk.W momencie jak nacisnę pedal gazu kluczyk znika.Podpięcie pod komputer nic nie daje nie ma zarejestrowanego błędu.Jedynie co mi pokazuje komputer do niegrzejącą swiece zarową,Ale nie wiem czy to ma związek z tym kluczykiem.Elektryk uwaza ze to moze potencjometr od gazu daje się we znaki.Co to moze byc, gdzie szukac?
- Greg.A
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Auto: Zafira A OPC Line
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
Niestety i mnie dopadła wredna kontrolka samochodu z kluczykiem,
wygląda to następująco że naprzemiennie zapala się i gaśnie (częściej niestety jest zapalona i samochód pracuje w trybie awaryjnym)
Wczoraj podłączałem Zośkę przez urządzenie ELM 327 za pmocą bluetooth z komputerem, nie wykazało żadnych błędów a po wciśnięciu zeby je wykasował kontrolka znika lecz po jakimś czasie znowu się pojawia (najczęściej jak się troche przegazuje silnik).
Dodam że ostatnio wlałem do niej ropę ze źródła z którego zawsze brałem ale tak szczerze to nie znam jej dokładnego pochodzenia i jakości Czy może być to zatem wina złej jakości paliwa ?
Obsługę robiłem w grudniu - olej + wszystkie filtry wymienione.
Co może być jeszcze przyczyną jeżeli nie znajduje żadnych błędów ?
wygląda to następująco że naprzemiennie zapala się i gaśnie (częściej niestety jest zapalona i samochód pracuje w trybie awaryjnym)
Wczoraj podłączałem Zośkę przez urządzenie ELM 327 za pmocą bluetooth z komputerem, nie wykazało żadnych błędów a po wciśnięciu zeby je wykasował kontrolka znika lecz po jakimś czasie znowu się pojawia (najczęściej jak się troche przegazuje silnik).
Dodam że ostatnio wlałem do niej ropę ze źródła z którego zawsze brałem ale tak szczerze to nie znam jej dokładnego pochodzenia i jakości Czy może być to zatem wina złej jakości paliwa ?
Obsługę robiłem w grudniu - olej + wszystkie filtry wymienione.
Co może być jeszcze przyczyną jeżeli nie znajduje żadnych błędów ?
Przyczyna może być ta sama co we wszystkich Zośkach - zawiesza Ci sie EGR. Podjedź no do sklepu , zaopatrz sie w niezbędnik czyli WD-40 + wkrętak płaski i otwórz tą czarną plastykową klapkę na EGR , poruszaj ciegnem i popsikaj WD 40. Czyń tak zawsze gdy zaczynać Ci sie będzie świecić autko z kluczykiem . Ja wożę ten zestaw od ponad roku, i jest to skuteczny, prosty i przede wszystkim tani sposób na powszechną dolegliwość Zośki
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
U mnie też czasem (silnik 1.8, 16v 125 KM) zapala się ta kontrolka. Przeważnie jak jest zimny silnik i jadę taką "niepłynną" jazdą na 2 biegu. W trasach nigdy się nie zapala. Przeważnie na zimnym silniku jak jadę w korku...jarecki69 pisze:Przyczyna może być ta sama co we wszystkich Zośkach - zawiesza Ci sie EGR. Podjedź no do sklepu , zaopatrz sie w niezbędnik czyli WD-40 + wkrętak płaski i otwórz tą czarną plastykową klapkę na EGR , poruszaj ciegnem i popsikaj WD 40. Czyń tak zawsze gdy zaczynać Ci sie będzie świecić autko z kluczykiem . Ja wożę ten zestaw od ponad roku, i jest to skuteczny, prosty i przede wszystkim tani sposób na powszechną dolegliwość Zośki
Może też zawór EGR? Czy trzeba go wymontować czy można z grubsza przeczyścić zdejmując tylko osłonę? Dobrze, jak by była jakaś ilustracja
- Greg.A
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Auto: Zafira A OPC Line
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
Jestem już po oględzinach, niestety u mnie to cięgno po wyczyszczeniu i przesmarowaniu (wd-40) w ogóle nie drgnie po odpaleniu silnika i przegazowaniu.
Nawet po ruszaniu go palcem czuć opory i cięgno po naprężeniu nie wraca do końca na swoją pozycję.
Czy to oznacza kompletne uszkodzenie tego zaworu ?
Nawet po ruszaniu go palcem czuć opory i cięgno po naprężeniu nie wraca do końca na swoją pozycję.
Czy to oznacza kompletne uszkodzenie tego zaworu ?
Proponuje potraktować ten zawór WD-40 albo podobnym płynem , zlej to dziadostwo mocno, tak żeby z niego spływał ten płyn. Wtedy ruszaj tą dźwigienką aż się zluzuje opór. Postaraj się psiknąć w miejsce w którym znajduje sie tłoczek, tam powinien głownie wniknąć płyn i wtedy powinno Ci się to odblokować. Chyba ,że masz padnięte sterowanie elektryczne tym zaworem no to wtedy odkładaj 1000zł na regenerację .
Greg.A trochę drogo tam masz, ja swój (co prawda nie "nominał" ) kupiłem u tych ludzików (masz tu numer gg) 1537673 --> gigantmaximus - zawory opelGreg.A pisze:Zlałem ten zawór i sam tłoczek konkretnie i dalej nic się nie dzieje, zero reakcji, także podejrzewam że to elektryka...
Już dzwoniłem do Brzegu dowiedzieć sie ile regeneracja - 388 zł
znalazłem też nowy zawór w mojeje okolicy za niecałe 900 zł razem z wyjęciem starego i montażem nowego.
przynajmniej tanio no i szybko wysyłają
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Napisał Ci już Maciek, że musisz odczytać błąd na kompie - inaczej nic się nie dowiesz.tomi18 pisze:siemka u mnie zapala sie kontrolka z kluczykiem i samochodzikiem po odpaleniu po 2 minutach gaśnie!!! co to jest ???
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.