Mocno grzeje mi sie kabel plus"+" od akumulatora
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Witam wszystkich w temacie "gorący kabel +"
Właśnie na dniach stwierdziłem u siebie w aucie taki objaw - bardzo mały prąd ładowania. Pierwsza reakcja - wyjazd do "zaprzyjaźnionego" elektryka - diagnoza padnięty regulator napięcia. Drugi też zaprzyjaźniony elektryk - alternator ma pierwsze objawy padaczki i nadaje się do wymiany. Po powrocie do domu na spokojnie zacząłem przyglądać się problemowi. I stwierdziłem, że kabel + jest bardzo gorący (przy klemie) natomiast sam słupek w aku jest chłodny. Tak samo z kablem - czym dalej od klemy w kierunku altka tym był chłodniejszy. Wniosek jaki mi się nasunął brak dobrego połączenia w klemie (potwierdzone również po przeczytaniu tego tematu na forum). Szybka decyzja - piłka typu brzeszczot i klema została odcięta (w miejscu , w którym klema zakręca pod kątem prostym przed śrubą łączącą zasilanie z kompem itp). Później tylko zesztukowanie kabla tulejką "35" i zaciśnięcie nowej końcówki do podłączenia z aku i obłożenie tego miejsca koszulką termokurczliwą. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy (prąd ładowania i temp klemy)
WNIOSEK: zaczynajmy diagnozy i naprawy od rzeczy najprostszych
Jeszcze raz podziękówki dla wszystkich pytających i odpowiadających w tym temacie
Właśnie na dniach stwierdziłem u siebie w aucie taki objaw - bardzo mały prąd ładowania. Pierwsza reakcja - wyjazd do "zaprzyjaźnionego" elektryka - diagnoza padnięty regulator napięcia. Drugi też zaprzyjaźniony elektryk - alternator ma pierwsze objawy padaczki i nadaje się do wymiany. Po powrocie do domu na spokojnie zacząłem przyglądać się problemowi. I stwierdziłem, że kabel + jest bardzo gorący (przy klemie) natomiast sam słupek w aku jest chłodny. Tak samo z kablem - czym dalej od klemy w kierunku altka tym był chłodniejszy. Wniosek jaki mi się nasunął brak dobrego połączenia w klemie (potwierdzone również po przeczytaniu tego tematu na forum). Szybka decyzja - piłka typu brzeszczot i klema została odcięta (w miejscu , w którym klema zakręca pod kątem prostym przed śrubą łączącą zasilanie z kompem itp). Później tylko zesztukowanie kabla tulejką "35" i zaciśnięcie nowej końcówki do podłączenia z aku i obłożenie tego miejsca koszulką termokurczliwą. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy (prąd ładowania i temp klemy)
WNIOSEK: zaczynajmy diagnozy i naprawy od rzeczy najprostszych
Jeszcze raz podziękówki dla wszystkich pytających i odpowiadających w tym temacie
- automil
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 07 lip 2011, 23:39
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Radzymin
- Auto: Zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Witam Kolegów
U mnie problem podobny, mam taki problem ładowanie mam 14 V, gdy ruszaniu kierownicą spada do 12 V i wraca z powrotem, przy włączonym podgrzewaniu siedzeń widać jak wszystkie kontrolki naprzemiennie przyciemniają się i z powrotem mocniej świeca, tak na zmianę, takze jak domykam szyby wszystko chwilowo traci prąd. Wygląda jakby brakowało prądu. Wszystkie klemy, zwarcia do masy sprawdzałem czyściłem, nic się nie grzeje.
Koledzy co to może być??
alternator-regulator napięcia??
U mnie problem podobny, mam taki problem ładowanie mam 14 V, gdy ruszaniu kierownicą spada do 12 V i wraca z powrotem, przy włączonym podgrzewaniu siedzeń widać jak wszystkie kontrolki naprzemiennie przyciemniają się i z powrotem mocniej świeca, tak na zmianę, takze jak domykam szyby wszystko chwilowo traci prąd. Wygląda jakby brakowało prądu. Wszystkie klemy, zwarcia do masy sprawdzałem czyściłem, nic się nie grzeje.
Koledzy co to może być??
alternator-regulator napięcia??
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
14V to prawidłowe napięcie widełki są od 13,6-14,4V
Co do przygasania, wspomaganie kierownicy podczas skrętu pobiera ok 40-60A
Taki pobór prądu jest zauważony na światłach w postaci spadku napięcia, bo alternator na wolnych obrotach nie jest w stanie zrekompensowac takiego zapotrzebowania.
Głównym elementem który decyduje o takim zachowaniu jest stan akumulatora, jeśli akumulator nie trzyma napięcia i zdycha to i światła przygasają.
Co do przygasania, wspomaganie kierownicy podczas skrętu pobiera ok 40-60A
Taki pobór prądu jest zauważony na światłach w postaci spadku napięcia, bo alternator na wolnych obrotach nie jest w stanie zrekompensowac takiego zapotrzebowania.
Głównym elementem który decyduje o takim zachowaniu jest stan akumulatora, jeśli akumulator nie trzyma napięcia i zdycha to i światła przygasają.
- automil
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 07 lip 2011, 23:39
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Radzymin
- Auto: Zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Sam akumulator mam dobry, roczna Centra, znajomy mi sprawdzał niedawno profesjonalnym miernikiem, ma koło 92 % sprawności.
Za parę minut sprawdzę napięcie jak kolega kazał miedzy silnikiem a plusem od aku.
a co do paska i napinacza prawdopobodnie obie te rzeczy do wymiany.
Lecz samo przygasanie elektryki choćby przy włączonym ogrzewaniu siedzeń to deska od dawna przygasała.
Tak jak pisałem napięcie między silnikiem a plusem, jest takie samo jak wczesniej opisywałem.
Za parę minut sprawdzę napięcie jak kolega kazał miedzy silnikiem a plusem od aku.
a co do paska i napinacza prawdopobodnie obie te rzeczy do wymiany.
Lecz samo przygasanie elektryki choćby przy włączonym ogrzewaniu siedzeń to deska od dawna przygasała.
Tak jak pisałem napięcie między silnikiem a plusem, jest takie samo jak wczesniej opisywałem.
masz lużny przewód w klemie na akumulatorze plusa obetnij i daj nową kleme miałem to samotomekuza pisze:sprawdz ladowanie powinno byc do 14v a przy wylaczonym ok 12v.
I uwazaj moze popalic instalacje albo bezpieczniki, prawdopodobnie jakas usterka alternatora, regultor napiecia, chyba zeby klemy obluzowane. a jak z temp akumulatora czy tez jest zagotowany
wymien kleme to jest najtansze rozwiazanie i zobacz czy drugi koniec jest dokrecony do alternatora