Mocno grzeje mi sie kabel plus"+" od akumulatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#31 Post autor: twardypt91 »

Przy lekkiej przygazówce cokolwiek w kabinie (np wyświetlacz liczby km) powinno na chwilę przyciemnieć czy nie?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

hp111

#32 Post autor: hp111 »

Wiesz co raczej nie bo opór na klemie/połączeniu/przewodach jest w miarę stały i nie powinno być aź takiego spadku napięcia żeby wszystko przygasło
Ostatnio zmieniony 17 lip 2011, 16:28 przez hp111, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#33 Post autor: Harry200 »

To lekkie przyciemnienie podświetlenia i oświetlenia wnętrza przy dodawaniu i ujmowaniu gazu jest w większości Zosiek,taka chyba jest charakterystyka pracy regulatora napięcia..

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#34 Post autor: twardypt91 »

A ma ktoś schemat elektryczny tego regulatora? :>
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#35 Post autor: Harry200 »

Ten regulator jest modułem zalanym tworzywem i raczej nierozbieralnym,nie spotkałem się nigdzie ze schematem elektrycznym tego regulatora.Ja u siebie też mam to lekkie falowanie oświetlenia i podmiana regulatora nic nie dała..

M4R10

#36 Post autor: M4R10 »

Witam wszystkich w temacie "gorący kabel +"
Właśnie na dniach stwierdziłem u siebie w aucie taki objaw - bardzo mały prąd ładowania. Pierwsza reakcja - wyjazd do "zaprzyjaźnionego" elektryka - diagnoza padnięty regulator napięcia. Drugi też zaprzyjaźniony elektryk - alternator ma pierwsze objawy padaczki i nadaje się do wymiany. Po powrocie do domu na spokojnie zacząłem przyglądać się problemowi. I stwierdziłem, że kabel + jest bardzo gorący (przy klemie) natomiast sam słupek w aku jest chłodny. Tak samo z kablem - czym dalej od klemy w kierunku altka tym był chłodniejszy. Wniosek jaki mi się nasunął brak dobrego połączenia w klemie (potwierdzone również po przeczytaniu tego tematu na forum). Szybka decyzja - piłka typu brzeszczot i klema została odcięta (w miejscu , w którym klema zakręca pod kątem prostym przed śrubą łączącą zasilanie z kompem itp). Później tylko zesztukowanie kabla tulejką "35" i zaciśnięcie nowej końcówki do podłączenia z aku i obłożenie tego miejsca koszulką termokurczliwą. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy (prąd ładowania i temp klemy) :D
WNIOSEK: zaczynajmy diagnozy i naprawy od rzeczy najprostszych ;) ;) ;)
Jeszcze raz podziękówki dla wszystkich pytających i odpowiadających w tym temacie :piwo:

Awatar użytkownika
automil
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:39
Imię: Piotr
Lokalizacja: Radzymin
Auto: Zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#37 Post autor: automil »

Witam Kolegów :)
U mnie problem podobny, mam taki problem ładowanie mam 14 V, gdy ruszaniu kierownicą spada do 12 V i wraca z powrotem, przy włączonym podgrzewaniu siedzeń widać jak wszystkie kontrolki naprzemiennie przyciemniają się i z powrotem mocniej świeca, tak na zmianę, takze jak domykam szyby wszystko chwilowo traci prąd. Wygląda jakby brakowało prądu. Wszystkie klemy, zwarcia do masy sprawdzałem czyściłem, nic się nie grzeje.
Koledzy co to może być??
alternator-regulator napięcia??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#38 Post autor: Harry200 »

Sprawdź jakie masz napięcie w tych sytuacjach mierząc miernikiem jeden koniec do plusa akumulatora a drugi dotknij do silnika i dopisz ..

Awatar użytkownika
automil
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:39
Imię: Piotr
Lokalizacja: Radzymin
Auto: Zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#39 Post autor: automil »

Nie mam teraz miernika, nie mam jak tego sprawdzić :|

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#40 Post autor: twardypt91 »

Miernik dostaniesz w pierwszym lepszym markecie budowlanym za około 20 zł.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

darkp1

#41 Post autor: darkp1 »

Co do przygasania elektryki, że tak to nazwę. U mnie po wymianie napinacza, paska oraz akumulatora problem już nie występuje.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#42 Post autor: oki »

14V to prawidłowe napięcie widełki są od 13,6-14,4V
Co do przygasania, wspomaganie kierownicy podczas skrętu pobiera ok 40-60A
Taki pobór prądu jest zauważony na światłach w postaci spadku napięcia, bo alternator na wolnych obrotach nie jest w stanie zrekompensowac takiego zapotrzebowania.
Głównym elementem który decyduje o takim zachowaniu jest stan akumulatora, jeśli akumulator nie trzyma napięcia i zdycha to i światła przygasają.

Awatar użytkownika
automil
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:39
Imię: Piotr
Lokalizacja: Radzymin
Auto: Zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#43 Post autor: automil »

Sam akumulator mam dobry, roczna Centra, znajomy mi sprawdzał niedawno profesjonalnym miernikiem, ma koło 92 % sprawności.
Za parę minut sprawdzę napięcie jak kolega kazał miedzy silnikiem a plusem od aku.
a co do paska i napinacza prawdopobodnie obie te rzeczy do wymiany.
Lecz samo przygasanie elektryki choćby przy włączonym ogrzewaniu siedzeń to deska od dawna przygasała.

Tak jak pisałem napięcie między silnikiem a plusem, jest takie samo jak wczesniej opisywałem. :|

szeryfmajonez

#44 Post autor: szeryfmajonez »

U mnie występuje to samo - aku roczna futura bezobsługowa. I po odpaleniu auta, światła migają przy dodawaniu gazu. Napięcie ładowania 14,2V. Co robić? Klemy w moim przypadku się nie grzeją.

piotrsolski

#45 Post autor: piotrsolski »

tomekuza pisze:sprawdz ladowanie powinno byc do 14v a przy wylaczonym ok 12v.
I uwazaj moze popalic instalacje albo bezpieczniki, prawdopodobnie jakas usterka alternatora, regultor napiecia, chyba zeby klemy obluzowane. a jak z temp akumulatora czy tez jest zagotowany
wymien kleme to jest najtansze rozwiazanie i zobacz czy drugi koniec jest dokrecony do alternatora
masz lużny przewód w klemie na akumulatorze plusa obetnij i daj nową kleme miałem to samo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”