Problem z tylną wycieraczką i nie tylko
Moderator: Sebu$
nie wierze.
roztopy dopadly i moja Zosie.
Padla zarowka lewego swiatelka(pracuje nad tym czyli zaraz zmienie), centralny tylnych drzwi (pracuje nad tym), a okolo 6 godzin temu po myciu
przestala dzialac wycieraczka tylnej szyby.
Po wlaczeniu jej slysze tykanie pod kierownica jednak nie przeklada sie to na dzialanie.
Wycieraczka is dead.
Mieliscie cos podobnego?
Wszystkie sugestie mile widziane!
Popsulem cos myjac auto myjka cisnieniowa?
W wolnej chwili zaraz po swietach rozkrece ja i oczyszcze.
roztopy dopadly i moja Zosie.
Padla zarowka lewego swiatelka(pracuje nad tym czyli zaraz zmienie), centralny tylnych drzwi (pracuje nad tym), a okolo 6 godzin temu po myciu
przestala dzialac wycieraczka tylnej szyby.
Po wlaczeniu jej slysze tykanie pod kierownica jednak nie przeklada sie to na dzialanie.
Wycieraczka is dead.
Mieliscie cos podobnego?
Wszystkie sugestie mile widziane!
Popsulem cos myjac auto myjka cisnieniowa?
W wolnej chwili zaraz po swietach rozkrece ja i oczyszcze.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Pozostaje tylko shrot lub cały silniczek tu http://www.tomiicars.com.pl/index.php?d ... egoria=185#
Podepnę się z pytaniem o wycieraczkę.
Mam taką samą sytuację - prztyka przekaźnik, a wycieraczka stoi. Do silniczka dochodzą trzy kable: czarny, czerwony i niebieski. Gdy sprawdzam czarny z czerwonym ma 10V (stale), a czarny z niebieskim nie ma napięcia, ewentualnie jakieś skoki na ostatnim miejscu w mierniku uniwersalnym. Z elektryki jestem totalnym laikiem, ale domyślam się, że czarny to masa, czerwony to plus, a niebieski daje sygnał do ruchu wycieraczki (czy tak jest?).
Czy to silnik, czy raczej kwestia dochodzenia prądu do silnika?
Mam taką samą sytuację - prztyka przekaźnik, a wycieraczka stoi. Do silniczka dochodzą trzy kable: czarny, czerwony i niebieski. Gdy sprawdzam czarny z czerwonym ma 10V (stale), a czarny z niebieskim nie ma napięcia, ewentualnie jakieś skoki na ostatnim miejscu w mierniku uniwersalnym. Z elektryki jestem totalnym laikiem, ale domyślam się, że czarny to masa, czerwony to plus, a niebieski daje sygnał do ruchu wycieraczki (czy tak jest?).
Czy to silnik, czy raczej kwestia dochodzenia prądu do silnika?
Czarny to będzie masa - sprawdź omomierzem, czy faktycznie jest.
Skoro na czerwonym jest 10V to będzie do tego, zeby wycieraczka mogła wrócić - troche mało te 10V, możesz sprawdzić na włączonym silniku powinno być trochę więcej...
Niebieski pewnie będzie dawał napięcie 12V na włączenie wycieraczki - pamietaj, że może być napięcie, później go nie być i tak dalej, bo tylna wycieraczka działa okresowo (machnie, a później czeka kilka sekund i znów - przynajmniej u mnie).
Jeżeli na niebieskim nie zobaczysz przynajmniej 10V to oznacza usterkę w kablach.
Skoro na czerwonym jest 10V to będzie do tego, zeby wycieraczka mogła wrócić - troche mało te 10V, możesz sprawdzić na włączonym silniku powinno być trochę więcej...
Niebieski pewnie będzie dawał napięcie 12V na włączenie wycieraczki - pamietaj, że może być napięcie, później go nie być i tak dalej, bo tylna wycieraczka działa okresowo (machnie, a później czeka kilka sekund i znów - przynajmniej u mnie).
Jeżeli na niebieskim nie zobaczysz przynajmniej 10V to oznacza usterkę w kablach.