Problem z tylną wycieraczką i nie tylko

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#31 Post autor: MieHor »

Na bank - wiązka przewodów słupek drzwi. Zresztą temat już był wielokrotnie omawiany - poszukaj na forum

moherowedziecie

#32 Post autor: moherowedziecie »

nie wierze.

roztopy dopadly i moja Zosie. :(
Padla zarowka lewego swiatelka(pracuje nad tym czyli zaraz zmienie), centralny tylnych drzwi (pracuje nad tym), a okolo 6 godzin temu po myciu
przestala dzialac wycieraczka tylnej szyby.
Po wlaczeniu jej slysze tykanie pod kierownica jednak nie przeklada sie to na dzialanie. :mysli:
Wycieraczka is dead. :evil:
Mieliscie cos podobnego?
Wszystkie sugestie mile widziane!
Popsulem cos myjac auto myjka cisnieniowa?
W wolnej chwili zaraz po swietach rozkrece ja i oczyszcze.

sQcha

#33 Post autor: sQcha »

Może zwarcie w wiązce idącej z auta do klapy bagażnika, to by tłumaczyło wycieraczkę i zamek.

moherowedziecie

#34 Post autor: moherowedziecie »

gdzie tego szukac?

czy w drzwiach tylnych, w klapie a moze jeszcze w innym miejscu?

sQcha

#35 Post autor: sQcha »

Między dachem, a klapą idzie wiązka kabli w gumowej osłonie, jak przy drzwiach. Tam zacząłbym poszukiwania.

moherowedziecie

#36 Post autor: moherowedziecie »

w drzwiach tylnych kable ok, sprawdzalismy.

zajrze jeszcze tam gdzie piszesz.

mam nadzieje ze to tam zlokalizowana jest usterka.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#37 Post autor: Harry200 »

Jak pracowałem w warsztacie to w autach z wycieraczką na tylnej szybie przerwane przewody w gumowym łączniku były najczęstszą przyczyną niedzaiłania wycieraczki,dodatkowych świateł stopu i innych zamontowanych w tylnych drzwiach...

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#38 Post autor: sobit »

Orientuje się ktoś, czy można gdzieś dokupić plastykowe trybo z mechanizmu tylnej wycieraczki? Na mrozie zapomniałem oderwać pióra i po włączeniu zjechało się to koło zębate.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#39 Post autor: Dziadek13 »

Pozostaje tylko shrot lub cały silniczek tu http://www.tomiicars.com.pl/index.php?d ... egoria=185#

emjot

#40 Post autor: emjot »

Podepnę się z pytaniem o wycieraczkę.

Mam taką samą sytuację - prztyka przekaźnik, a wycieraczka stoi. Do silniczka dochodzą trzy kable: czarny, czerwony i niebieski. Gdy sprawdzam czarny z czerwonym ma 10V (stale), a czarny z niebieskim nie ma napięcia, ewentualnie jakieś skoki na ostatnim miejscu w mierniku uniwersalnym. Z elektryki jestem totalnym laikiem, ale domyślam się, że czarny to masa, czerwony to plus, a niebieski daje sygnał do ruchu wycieraczki (czy tak jest?).

Czy to silnik, czy raczej kwestia dochodzenia prądu do silnika?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#41 Post autor: Dziadek13 »

Jeżeli nie zatarta oś wycieraczki to brak masy,lub połamane kabelki klapa karoseria.

emjot

#42 Post autor: emjot »

Sprawdziłem kabelki przy klapie, tyle ile mogłem zobaczyć, to są całe. Trochę nadkruszona była izolacja wokół czarnego grubego przewodu (masa???), ale sam kabel nie złamany. Zaizolowałem dodatkowo, ale silnik cały czas stoi.

Jakie powinny być napięcia na tych kabelkach przy pracy wycieraczki?

Kudlaty

#43 Post autor: Kudlaty »

Czarny to będzie masa - sprawdź omomierzem, czy faktycznie jest.
Skoro na czerwonym jest 10V to będzie do tego, zeby wycieraczka mogła wrócić - troche mało te 10V, możesz sprawdzić na włączonym silniku powinno być trochę więcej...
Niebieski pewnie będzie dawał napięcie 12V na włączenie wycieraczki - pamietaj, że może być napięcie, później go nie być i tak dalej, bo tylna wycieraczka działa okresowo (machnie, a później czeka kilka sekund i znów - przynajmniej u mnie).
Jeżeli na niebieskim nie zobaczysz przynajmniej 10V to oznacza usterkę w kablach.

emjot

#44 Post autor: emjot »

Ok - na niebieskim nie było sygnału. Na masie i plusie był. Zacząłem od sprawdzenia przekaźnika (nr 3) - podmieniłem z nr 1 i wycieraczka ruszyła. Problem rozwiązany. Dobrze, że nie dokonałem demolki tylnego ramienia (jak zamierzałem), bo nie było go jak ruszyć aby zdjąć silnik.

Kudlaty

#45 Post autor: Kudlaty »

Cieszę się, że mogłem choć trochę pomóc ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”