kontolka ładowania akumulator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#31 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to masz bardzo dobre ładowanie , nie ma co kombinować :piwo:

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#32 Post autor: prymus2103 »

Ładowanie jeżeli mieści się między 13,8-14,4 V to niema co szukać.
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

skibimac

#33 Post autor: skibimac »

Witam, ma problem z autem, zaczbe od poczatku, przejechalem przez dwie mega duze kaluze, a pozniej pojawily sie problemy, zaczela mrugac kontrolka ladowania, pozniej swiecila caly czas po czym auto gubilo wspomaganie, po jakims czasie bylo juz ok, nastepnego dnia podobnie tylko doszlo jeszcze miganie chyba wszystkich kontrolek i wskazowek zegarow po czym zgasl, zero pradu, odpalony na kable po 5 min. zgasl, brak pradu i hol pod dom, na komputerze pokazalo tylko brak ladowania, czy powodem moze byc zamoczony, zabrudzony alternator, regulator czy cos innego, aaa i jeszcze ktos mi mowil ze iskry lecialy i dym spod maski, ogolnie aku byl rozladowany, po naladowaniu odpalilem i przez jakis czas ok, pozniej znow miganie i ciagle swiecenie kontrolki aku, zauwazylem jeszcze ze cos piszczy w okolicach alternatora lub nizej, glosniej piszczy jak krece kierownica

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#34 Post autor: Dziadek13 »

Alternator do wymiany.
Jak napięcie za niskie to pierwsze zostaje wyłączone wspomaganie.
A jak jeszcze ci piszczy w okolicach alternatora czyli on sam stwarza duży opór i pasek popiskuje.

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#35 Post autor: Jędrek Z »

Witam> A ja mam taki objaw:po wyłączeniu silnika kilkakrotnie "mruga" jeszcze kontrolka ładowania alternatora i wówczas słychać jak pracuje pompa wspomagania kierownicy przez jakąś 1 minutę-potem pompa "milknie" i gaśnie kontrolka ładowania-co to może być?-dodam jeszcze,że ładowanie akumulatora- 14,5V akumulator bez ładowania ma napięcie 12,6V.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#36 Post autor: wampir11111 »

Andrzej napiecia sa ok sprawdz ladowanie zaraz po odpaleniu silnika jak chodzi spomaganie ;)

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#37 Post autor: Jędrek Z »

Dzięki za odpowiedź-jutro sprawdzę to ładowanie zaraz po odpaleniu silnika,a pracującym wspomaganiu kierownicy.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#38 Post autor: Rybka »

Gasisz auto, wyjmujesz klucze a kontrolka dalej świeci? (mruga)
Zobacz czy jak zgasisz auto to np gaśnie radio, szybami nie možna się bawić..

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#39 Post autor: wampir11111 »

Andrzej jak bedziedz odpalal to sprawdz jaki spadek napiecia nasz na rozruchu ;)

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#40 Post autor: Jędrek Z »

Witam.Kolego Rybka-jest dokładnie tak jak piszesz-gaszę silnik-przekręcając kluczyk do pozycji "0" i wówczas zaczyna mrugać kilkakrotnie kontrolka ładowania i wówczas włącza się pompa wspomagania kierownicy-po ok.20 sekundach pompa przestaje pracować i kontrolka przestaje mrugać-co może być przyczyną?dodam,że nie jest tak za każdym razem-od sierpnia tego roku -odkąd jestem właścicielem Zośki zdarzyło się to kilka razy-syn też miał z tym problemy-a zaczęło się tak dziać jak wymienił przekładnię kierowniczą-założył po regeneracji-może jakiś czujnik "pada" i tak się dzieje?Odnośnie radia-to cały czas mam wyłączone.

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#41 Post autor: Jędrek Z »

Witam.W dniu wczorajszym sprawdziłem prądy-przy odpalaniu napięcie na akumulatorze spada do 10,6 V-potem momentalnie wzrasta do 14,0 V-przy kręceniu kierownicą a po chwili wyrównuje się do 14,4-14,5 V.Dodam,że akumulator to Bosch Silver S-4 72 Ah w wieku 3 lat.Z rozruchem silnika nie mam żadnego problemu.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#42 Post autor: Rybka »

Ładowanie masz wzorowe.
Co do radia to pytałem, czy jak wyciągniesz klucz zaraz po zgaszeniu to da się go włączyć?
Albo czy wtedy da rade się szybami pobawić.

Wspomaganie działa tylko wtedy gdy ładowanie zaczyna działać, służy do tego kabel sygnałowy z alternatora.
Jest on koloru niebieskiego z białym paskiem.
Pisałem ci o nim w temacie świateł dziennych.
W momencie gdy na kablu tym jest napięcie to wspomaganie się załącza.
Moim zdaniem po zgaszeniu auta na ten kabel sygnałowy w jakiś sposób dostaje się napięcie i dlatego wspomaganie dalej działa.
Ten czas działania wspomagania jest zawsze taki sam?

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#43 Post autor: Jędrek Z »

Witam.Dzieki za odpowiedź i już wyjaśniam-po wyłączeniu zapłonu radio dalej gra ,natomiast szyby elektryczne "nie pracują"-szyby mogę "domknąć" jedynie przy użyciu "centralnego zamka" przy wyłączonym zapłonie.Czas pracy wspomagania jest zawsze taki sam.

Awatar użytkownika
Chrees
Mieszkaniec
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#44 Post autor: Chrees »

Witajcie,
Wczoraj padł mi akumulator, wymieniłem. Ok.
Przy okazji sprawdziłem dziś napięcie poprzez OBD2. Otóż od razu pod odpaleniu jest 13,8. Włączyłem dmuchawę na 2 i dodatkowo grzanie lusterek i spadło do 13,4-13,5. I tak już zostało. Nawet po wyłączeniu tych odbiorników, a przejechałem około 20 km. Po wyłączeniu silnika napięcie było 12,5, a po jakimś czasie spadło do 12,2.
Czyżby alternator dogorywał?

Edit: spotkałem się też z opinią, że jak jest nowy akumulator, w pełni naładowany, to alternator będzie dołądowywał tylko nizszym napięciem. Tak może być?

Edit2: a może lepiej zmierzyć napięcie multimetrem? Takim małym można mierzyć napięcie między klemami przy uruchomionym silniku?

Edit3: byłem u elektryka. Sprawdził: napięcie na akumulatorze, było 12,7 V. Podczas pracy silnika wyszło 14,1 V z włączonymi światłami. OBD2 w tym czasie pokazywał 13,5 V. Tak więc nie można wierzyć zbytnio temu pomiarowi. Chyba, że on mierzy napięcie czego innego...
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2017, 15:35 przez Chrees, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#45 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

U mnie na klemach aku jest 14.04-14.4V a na kompie mi pokazuje 13.2V. Nie wiem skąd bierze sie taka różnica ale dla mnie ważne ,że alternator dobrze ładuje :piwo: :piwo: :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”