LPG - okresowe błędy OBDII

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#31 Post autor: Forfiter2012 »

Miałeś ustawianą instalację w czasie jazdy i ile trwał montaż? bo jeśli nie a montaż trwał od 8 do 14 to tam bym się doszukiwał problemów. Tzn może potrzebne rzetelne strojenie w czasie jazdy, oczywiście może gdzieś jakaś opaska poluzowana przy wężyku od wtryskiwacza albo tylko na "wcisk" włożone? Z reduktorem to może być tak że jest za cienki w sensie za mało wydajny do Twojego auta musiałbyś dokładnie ustalić jaki masz bo lovato podaje pod tą nazwą kilka modeli. A nie masz może tak tego założonego że wtryski leżą na pokrywie silnika, każdy wężyk "metrowy" o różnej długości a nawierty w kolektor też byle jak i stąd się cuda robią?

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#32 Post autor: Fedorak »

Forfiter2012 pisze:Miałeś ustawianą instalację w czasie jazdy i ile trwał montaż? [...] może gdzieś jakaś opaska poluzowana przy wężyku od wtryskiwacza albo tylko na "wcisk" włożone? Z reduktorem to może być tak że jest za cienki w sensie za mało wydajny do Twojego auta [...] A nie masz może tak tego założonego że wtryski leżą na pokrywie silnika, każdy wężyk "metrowy" o różnej długości a nawierty w kolektor też byle jak i stąd się cuda robią?
Montaż zajął cały dzień, auto oddane o 8:00, o 16:00 pierwsze zalanie próbne gazem a potem kontrolne jazdy, i regulacja. Do domu wyjechałem po 18:00. Istotnie komp nie był podłączany w czasie samej jazdy tylko regulacja była na stojaka + wciskanie gazu. Po wyjechaniu miałem wrócić do gościa gdyby coś się działo, ale że się nie działo i auto chodziło bardzo dobrze to stawiłem się na 1 kontrolę i regulacje zgodnie z harmonogramem gwarancyjnym, po 1000 km. Miedzy serwisem 1000 a 15000 błąd wyskoczył mi 2 razy (raz P0170 i raz P1130) ale przy takim kilometrażu dwa błędy to chyba raczej nic niepokojącego. Częstotliwość zwiększyła się natomiast po wizycie gwarancyjnej 15000 z wymianą filtra fazy lotnej i regulacją, która jednakże nic złego nie pokazała. :/

Wężykom się nie przyglądałem, ale trzeba będzie je przejrzeć samemu dla swojego sumienia. W czasie wizyty 15000 km gaziarz spryskiwał wszystkie łącza jakimś takim mazidłem do wykrywania nieszczelności gazu. Nic nie znalazł...

Co do wtrysków to są schowane pod pokrywą silnika. Ich węże oraz same nawierty pozostają raczej zagadką bo praktycznie znikają gdzieś w silniku, albo ja nie potrafię dobrze tego wyczaić. W każdym razie żadnych majtających się po silniku pętli porobionych z węży nie mam. A to co widać wygląda solidnie...

i taki hit - wieczorem znów musiałem zrobić ponownie poranną trasę zakupową (ok 30 km) bo zabrakło mleka dla juniora. Wsiadłem więc w Zafę i rura... A że było późno i drogi puste to znów dałem czadu :driver: - przegazówki, przyśpieszania, hamowania, redukcje i gonitwa 140 km/h. Check jak dziś rano zgasł tak dalej milczy... Auto zbiera się i leci jak po szynie.

:nie_wiem:
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#33 Post autor: Crazy »

Regulacja na stojaka + gaz pozostawia wiele do życzenia, takiemu gaziarzowi już bym podziekował
Żeby ładna mapę zrobić musimy dokonać regulacji podczas jazdy.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#34 Post autor: Forfiter2012 »

To jest szansa że założone jako tako poprawnie. Ale strojenie leży.... jak by się chciało i mogło zawsze jeszcze można się wspomóc sondą afr i jak gaziarz powie że nie ma, że nie trzeba, że tylko do aut z turbo itd odpuść sobie.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#35 Post autor: Crazy »

Święte slowa
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#36 Post autor: Fedorak »

Crazy pisze: [...] takiemu gaziarzowi już bym podziękował [...]
Forfiter2012 pisze:To jest szansa że założone jako tako poprawnie. Ale strojenie leży.... [...] jak gaziarz powie że nie ma, że nie trzeba, że tylko do aut z turbo itd odpuść sobie
Uh... No to twardo poszło... :) Ale life is brutal, a parafrazując powiedzenie "dobrymi opiniami jest piekło wybrukowane" to teraz różnie może być... :) Mam na myśli gaziarza... :) :axe: Jakby powiedział wujek Brunner w jednej z fajniejszych scen polskiej kinematografii serialowej - Masz rację Hans! Ja tam w gruncie rzeczy nikomu nie wierzę...! :lol:

Stosując psychologiczne zjawisko wyparcia krytyki (bo przecież mój gaziarz jest najmojszy! :lol: ;) pomyślałem sobie że skoro zostawiłem mu auto na ponad 8 h to gość pewnie sam mógł pojeździć z wpiętym kompem i wyregulować. Ale pierwszy gaz wlewałem osobiście i dopiero wtedy jechałem na regulacje... :(

Ta AFR mnie zaciekawiła, fajna rzecz. Przy okazji podrzucam link z zarąbistym wykresem który dużo mówi (i to akurat chyba autko bez turbo):

http://www.autotestserwis.pl/aktualnosci/afr.html

A z innej strony (tylko nie bijcie leżącego bo brzytwy się chwytam...) - skoro są kompletne instalki LPG dedykowane pod seryjne silniki to zawsze jest konieczna regulacja na jeździe? Jest silnik, jest mapa i powinno działać... :/

Nie pozostaje nic innego jak spytać o to wszystko przy wizycie. Kiedy ona będzie, na razie nie wiem, bo nie mam jeszcze maila, a zawsze uzgadnialiśmy wizytę w ten sposób. Jak do jutra nie odpowie to po prostu podjadę, zapukam i powiem "Panie, rób coś Pan bo mnie tutaj jakaś lampka czasem świeci". A potem spytam o AFR, czy gość coś kuma w temacie... :) Kto wie może dzięki Forfiterowi2012 zagnę gościa jak papier przy origami ;)

A na koniec kolejny test - wczoraj musiałem po nocy polecieć do Legnicy więc korzystając z pustki na drodze jadąc na LPG rypnąłem w gaz i na budzik weszło ponad 160 km/h... Wszystko hula cały czas bez problemów... Do dziś żadnego błędu a także dziś zrobiłem 50 km. Nawet pomyślałem wstępnie czy kontrolka od Checka się nie przepaliła ale nie, przy przekręceniu zapala się i gaśnie.

Może okresowo jakiś gaz felerny był...? :mysli: Eh... Szlag by to...
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#37 Post autor: Forfiter2012 »

Fedorak pisze:
A z innej strony (tylko nie bijcie leżącego bo brzytwy się chwytam...) - skoro są kompletne instalki LPG dedykowane pod seryjne silniki to zawsze jest konieczna regulacja na jeździe? Jest silnik, jest mapa i powinno działać... :/
No tak lichy gaz czasami może być przyczyną różnych problemów ale zwykle to szarpanie lub słabsze osiągi. Tak szczerze to nie słyszałem żeby instalacje IV generacji tzw. sekwencje były pod konkretne seryjne silniki. Producenci raczej podają silniki 4 cylindrowe, 6 cylindrowe... Faza ciekła to inna sprawa może być dedykowana. Wiadomo włoscy producenci się chwalą, że komplety zestaw jednego producenta (a nie składak) jest gwarancją poprawnego działania itp. itd. z tym, że z instalacjami brc, lovato (to chyba jakaś spółka córka landi renzo) właśnie poprawny montaż i dobre strojenie jest największą bolączką.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2016, 21:58 przez Forfiter2012, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#38 Post autor: Fedorak »

Forfiter2012 pisze:No tak lichy gaz czasami może być przyczyną różnych problemów ale zwykle to szarpanie lub słabsze osiągi [...] lovato (to chyba jakaś spółka córka landi renzo) właśnie poprawny montaż i dobre strojenie jest największą bolączką.
Dalej nic się nie dzieje. Żadnych błędów... Co ciekawe dziś w sposób niezamierzony przyczyniłem się do zaistnienia sytuacji że silnik powinien coś wywalić - przy odpalaniu za szybko puściłem kluczyk i rozrusznik "spadł" z koła zamachowego tuż przed złapaniem zapłonu. Silnik jakby przysiadł, zgasły kontrolki, ale nagle burknął i zapalił kiwając 2-3 razy obrotomierzem. I to wszystko działo się na LPG, bo od zgaszenia nie zdążył jeszcze ostygnąć i wejść w tryb całkowitego odpalania na Pb.

Zatem niczego już nie jestem pewny... :/ No ale grunt że Check milczy :)

Co do jakości LPG, właśnie zalałem nowy baniak i tak się zastanawiam czy nie sprawdzić go znow w trasie. Czeka mnie bowiem wypad do Gliwic i z powrotem, ale w ramach testu przy forumowym temacie o dodatkach do oleju chcialem to przelecieć na Pb. Zastanowie się... Może jazdę trasa/miasto zrobię na Pb a powrot w samej trasie na LPG...

Lovato a Landi Renzo - producent ten sam ale wg mojej wiedzy różni się jakością komponentów a więc bezpośrednio ceną, lecz i podatnością na usterki spowodowane różnicą w jakości LPG. Ja przymierzałem się początkowo właśnie do LR Omegas jednakże czytając o różnicach w jakości LPG i mając na uwadze opinie kilku gazowników zdecydowałem się na Lovato. Jest mniej podatne na syfy w gazie a jednocześnie wyszło taniej o bodajże 700 zł. Generalnie - LR dobrze sprawdza się na Zachodzie, gdzie zdecydowanie lepiej trzyma się normy jakości LPG. W Polsce jeszcze jakość LPG lubi kuleć (w szczególności parametry zasiarczenia gazu), więc Lovato sprawdza się lepiej...

Bajdyłej - ktoś z Gaziarzy-Forumiarzy miał kontakt lub próbował zastosować takie coś?

http://cleanlpg.pl/

To jakaś kapsułka wczepiana w pistolet do tankowania LPG która robi cuda z instalacją, czysci filtry, reduktor i takie tam...
Ostatnio zmieniony 21 gru 2016, 01:20 przez Fedorak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#39 Post autor: Fedorak »

Jestem po trasie Legnica-Gliwice-Legnica, z czego dojazd i miasto na Pb a powrót na LPG. Nic się nie dzieje... Dokładniej na gazie przeleciane 226 km z pełnym zakresem prędkości, hamowań itd, jak to na A4. Błędów brak, Checka nie ma...

Zatem :nie_wiem: ale i :mrgreen:

:)

Co do wartości spalań - o LPG nie dam rady się wypowiedzieć bo to nie przystoi przeliczać na te śmieszne kropki wskaźnika. Na Pb trasa oraz trasa/miasto opisuję w poście o olejach...

:witam:
Ostatnio zmieniony 21 gru 2016, 22:26 przez Fedorak, łącznie zmieniany 2 razy.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Cichy

#40 Post autor: Cichy »

Ciekawy temat a jeszcze ciekawsze zachowanie jego autora. Mnóstwo prawidłowych propozycji rozwiązania problemu a autor nadal upiera się i drąży temat. Kolego FEDORAK, zmień gaziarza. Ten wyskakujący błąd to ewidentny przykład nieprawidłowego wyregulowania gazu. Fakt, że Twój gazownik kiedyś gdzieś poradził sobie z jakimś nietypowym problemem nie powoduje że jest nieomylny. Wg mnie należ prawidłowo wystroić instalacje podczas pracy pod obciążeniem

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#41 Post autor: Fedorak »

Cichy pisze:Ciekawy temat a jeszcze ciekawsze zachowanie jego autora
Ok, rozumiem i jednocześnie wszystkich tu obecnych w ogóle przepraszam że żyje... :bron:

A zanim pójdę się pociąć tępym POLSILVEREM to chyba wybije sobie z głowy, że ideą każdego powołanego do istnienia forum internetowego - czy to dotyczącego użytkowania Zafiry czy produkcji mandolin - jest wymiana doświadczeń w tym także , a może w szczególności rozwiązywanie problemów. I może czasem niekoniecznie jest potrzebne od razu wyważanie otwartych pancernych drzwi bo raptem ktoś z użytkowników miał ten sam problem i napisze "Stary, też tak miałem, dokręć śrubki na pokrywie filtra i problem zniknie" albo "Wylej o północy przy pełni 5 litrów Pb98 pod ruinami szubienicy, żeby przebłagać Manitou LPG i będzie dobrze" ...

Parafrazując - od ostatniego Checka ciągle nic się nie dzieje... Niemniej zgodnie z sugestią Twoją jak i wielu wcześniejszych forumiarzy na pewno wybiorę się do gaziarza. Lecz jeśli ten czy inny gość coś znajdzie, to zastanowię się czy będzie warto tutaj o tym pisać, bo przecież każdy może "zmienić sobie gaziarza"...
Ostatnio zmieniony 24 gru 2016, 23:51 przez Fedorak, łącznie zmieniany 2 razy.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#42 Post autor: Fedorak »

Crazy pisze:Regulacja na stojaka + gaz pozostawia wiele do życzenia, takiemu gaziarzowi już bym podziekował. Żeby ładna mapę zrobić musimy dokonać regulacji podczas jazdy.
Witam po malej przerwie. Trochę mnie nie było, bo uziemiła mnie siła złego na jednego - najpierw padł katalizator, potem w czasie powrotu z pracy do domu w niebyt poleciały przewody hamulcowe i to akurat jak były te uliczne lodowice, więc było wesoło... ;) )

Niemniej kat już wymieniony, rurki hamulcowe też. Wizyta u gaziarza zaliczona, regulacje w czasie jazdy też i to dwa razy... Pierwszy raz po wymianie kata drugi raz po resecie mapy ECU od benzyny do której mapa LPG musi się odnieść. O dziwo gaziarz był bezproblemowy, bez fochów, głupich pytań "po co na co" itp.

Aktualnie auto wycyrklowane jest tak tak że ustawka map Pb/LPG nie przekracza 1,5%. Auto śmiga, Checków nie ma...

Jest natomiast chyba nieco gorsza wiadomość - coś się dzieje z długoterminową korektą mapy ECU (LTFT1) Pomimo "adaptacji" po resecie i nastukania blisko 200 km wartość długiej korekty nie spada poniżej 14-15% i się uparcie trzyma na takim poziomie... :mysli: I teraz nie wiem na czym stoję, bo literatura podaje różnie - jedni piszą że LTFT1 nie powinno przekraczać 4-5%, inni że w Oplach może sięgać kilkunastu % i auto jeździ bez kłopotów zwłaszcza jeśli to juz silniczek z jakims przebiegiem, a jeszcze inni że w Oplu granica LTFT1 to 14,8 i powyżej tego zaraz wywali Checka. A ten u mnie jakoś nie wyskakuje...

Martwić się czy cieszyć???

:mysli: :kac: :mur:

Ktoś coś??
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#43 Post autor: Fedorak »

Kolejne schody do pokonania - dziś wywaliło Checka P0170, a do tego Fuel System Status: Open Loop - System Failure a silnik zaczął burkotać falami jak w ruskim traktorze typu Staliniec.

I tym sposobem Zafira znów kwitnie u mechaniora... Pytanie z ilu monet trzeba będzie tym razem wyskoczyć...?

:(

A drugie - czy to ostatni hit, czy szykować auto do sprzedaży...? Bo już mam tego trochę powyżej kokardy.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Cichy

#44 Post autor: Cichy »

byłeś u gaziarza (innego)? wymieniłeś sonde?

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#45 Post autor: Fedorak »

Cichy pisze:byłeś u gaziarza (innego)? wymieniłeś sonde?
U gaziarza nie byłem, bo za szybko się wszystko dzieje... :roll: :) Zresztą nie uważam żeby była taka konieczność bo mam za sobą 3 krotną, dynamiczną regulację LPG podczas jazdy i żadne checki na LPG nie były wywalane a dostrojenie map LPG do Pb nie przekraczało 1,5%. Dziwne objawy miały miejsce i na LPG i na Pb, więc to leży gdzieś w sferze osprzetu silnika lub wydechu...

Co do sondy - pytanie zaiste ważne, sondy przy wymianie kata nie zmieniłem. :oops: Z rozpędu do tego nowego kata poszła stara sonda, która faktycznie przeszła ten szok spowodowany awarią i zapchaniem kata poprzedniego. Uważałem więc do dziś rana że to mógł być mój błąd i juz szukałem w necie nowej sondy. Zwłaszcza że ten wczorajszy sygnał z diagnostyki FSS:Open Loop System Failure na 10000% wskazuje na kłopot z sondą...

Jednak cała ta intryga runęła dziś dokładnie o 7:06 rano, kiedy mechanior zadzwonił z info że sonda działa jak złoto, trzyma napięcia, oporności, mikro woltaże referencyjne... :shock: Tak samo MAF, czujniki położenia wałów... Wszystko sprawdzone zostało do samych flaków i tutaj nie ma się czego czepić! :mur: :mur:

Jedyne co pozostało - sprawność wydechu... Ten nowy kat idzie do reklamacji, na ten czas stara puszka z poprzedniego kata zostanie regeneracyjnie napełniona nowym rdzeniem (tak jak się to robi powszechnie z katami pod podłogą), bo na szczęście tej starej obudowy kata po wyjęciu rdzenia nie wyrzuciłem. No i sprawdzimy co to da... :/ Wszystko to zrobi się bezkosztowo, bo sam mechanior już traktuje to jako zawodowe wyzwanie doprowadzenia auta do sprawności i zaczyna się rozglądać za egzorcystą... 8) :lol:
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”