Problemy z użytkowaniem alternatora
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
http://images.google.pl/images?hl=pl&cl ... a=N&tab=wi
Odlacz akumulator i podaj jakie masz napiecie bez ladowania...
Odlacz akumulator i podaj jakie masz napiecie bez ladowania...
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Mattai, to jest napięcie po powrocie ze sklepu.... tak więc chyba po ładowaniu, dzisiaj rano sprawdzę, ile ma po nocy.
Sprawdziłem, po nocy na akumulatorze 13,1V, po uruchomieniu rośnie do 15V.
Wybrałem się więc na przejażdżkę. Po 2 km napięcie spadło do 14,5V a za kolejne 2 km do 14,3, dalej podczas jazdy oscylowało w granicach 14,2V - 14,3V. Przy kolejnych rozruchach napięcie akumulatora 12,5V. Podczas jazdy j/w. Dziwi mnie to poranne napięcie na aku...
Dodam, że to nowy akumulator.
Sprawdziłem, po nocy na akumulatorze 13,1V, po uruchomieniu rośnie do 15V.
Wybrałem się więc na przejażdżkę. Po 2 km napięcie spadło do 14,5V a za kolejne 2 km do 14,3, dalej podczas jazdy oscylowało w granicach 14,2V - 14,3V. Przy kolejnych rozruchach napięcie akumulatora 12,5V. Podczas jazdy j/w. Dziwi mnie to poranne napięcie na aku...
Dodam, że to nowy akumulator.
Cześć wszystkim. Zawsze tylko czytałem co wypisujecie na forum ale myślę że czasem coś mogę pomóc. A i ja skorzystam z porad.Co do napięcia to jest pytanie czym go mierzysz bo jakoś mało prawdopodobne żeby akumulator tak długo trzymał napięcie przeładowania.Może ten miernik mało wiarygodny? Ciekawe zjawiska można zaobserwować podłączając miernik do gniazda zapalniczki i kontrolować podczas jazdy.Nie chce mi się w taką pogodę grzebać ale muszę kiedyś w swojej zafirze puścić wzbudzenie bezpośrednio przez regulator np.z Żuka. Mam też skoki napięć ale brak czasu na udoskonalenia
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Moje sposotrzezenia dotyczace zafci odnosnie "mrugania" lampek sa chyba dosc klarowne
opory na kolach, opory na pompie wody (piszczy), opory na hamulcach.
Wlasnie wyeliminowalem opory na hamulcach , teraz zbieznosc po wymianie drazkiw itp i zostanie pompa wody.
Podejrzewam ze sie skonczy problem - relacja murowana
opory na kolach, opory na pompie wody (piszczy), opory na hamulcach.
Wlasnie wyeliminowalem opory na hamulcach , teraz zbieznosc po wymianie drazkiw itp i zostanie pompa wody.
Podejrzewam ze sie skonczy problem - relacja murowana
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Witam padał mi aku sprawdziłem po dłuższej jeżdzie miał 12v lecz prąd ładowania pod obciążeniem (światła ,klima ) na mierniku pokazało tylko 13,42v bez obciążenia 13,90v
i na krutkich odcinkach nie doładowuje aku Jaka jest przyczyna i co mam zrobić ?
i na krutkich odcinkach nie doładowuje aku Jaka jest przyczyna i co mam zrobić ?
Witam czy ktos chcialby podlaczyc miernik do aku i sprawdzic jak zachowuje sie napiecie podczas zalaczania roznych urzadzen?Pytam bo u mnie na wolnych obrotach napiecie wynosi 14.1V ale gdy wlaczam np dmuchawe z pozycji 0 na 4 to napiecie spada do 12.8V i dopiero po chwili wraca do14V przy tym widac ze oswietlenie deski przygasa.Czy to normalna praca alternatora?Sprawdzalem u kolegi w fordzie galaxy i tam napiecie pozostaje takie samo.Czy to ople tak maja?Moze ktos sprawdzic?
Wystarczy poszukać trochę u nas na forum.
Prawdopodobnie coś masz nie tak, ładowanie jest za niskie. Możliwe że to regulator napięcia w alternatorze.
http://www.zafiraklub.pl/posting.php?mo ... st&p=43314darkp1 pisze:Panowie a ja mam tylko takie pytanko. Sprawdzałem u siebie ładowanie i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, światłach jest 14.10V. Przy włączonej klimie, radiu, światłach, jest 13.8V. Przy skręconych kołach do oporu, że pompa jęczy spada do 12.4V. Tak ma być? Jak podwyższe trochę obroty, to mniej spada
Prawdopodobnie coś masz nie tak, ładowanie jest za niskie. Możliwe że to regulator napięcia w alternatorze.