Problemy z użytkowaniem alternatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ZAKROPIOLO

#31 Post autor: ZAKROPIOLO »

Powiedzcie mi proszę gdzie tego regulatora szukać i jak wygląda.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#32 Post autor: Mattai »

http://images.google.pl/images?hl=pl&cl ... a=N&tab=wi


Odlacz akumulator i podaj jakie masz napiecie bez ladowania...
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ZAKROPIOLO

#33 Post autor: ZAKROPIOLO »

Napięcie bez ładowania 13,3 - 13,5V ,po zapaleniu silnika rośnie do 15V a jak zapalę światła i włączę dmuchawę to spada do 14,8V. Akumulator nie wykazuje oznak grzania się.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#34 Post autor: Mattai »

to jest napiecie po postoju czy po ladowaniu? bo jak po postoju to chyba akumulator juz oberwal
Nie siadaja zarowki?
Polecam wizyte w jakims centrum akumulatorow zeby go przemierzyli, na udary
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ZAKROPIOLO

#35 Post autor: ZAKROPIOLO »

Mattai, to jest napięcie po powrocie ze sklepu.... :lol: tak więc chyba po ładowaniu, dzisiaj rano sprawdzę, ile ma po nocy.

Sprawdziłem, po nocy na akumulatorze 13,1V, po uruchomieniu rośnie do 15V.

Wybrałem się więc na przejażdżkę. Po 2 km napięcie spadło do 14,5V a za kolejne 2 km do 14,3, dalej podczas jazdy oscylowało w granicach 14,2V - 14,3V. Przy kolejnych rozruchach napięcie akumulatora 12,5V. Podczas jazdy j/w. Dziwi mnie to poranne napięcie na aku...
Dodam, że to nowy akumulator.

jeryyy

#36 Post autor: jeryyy »

Cześć wszystkim. Zawsze tylko czytałem co wypisujecie na forum ale myślę że czasem coś mogę pomóc. A i ja skorzystam z porad.Co do napięcia to jest pytanie czym go mierzysz bo jakoś mało prawdopodobne żeby akumulator tak długo trzymał napięcie przeładowania.Może ten miernik mało wiarygodny? Ciekawe zjawiska można zaobserwować podłączając miernik do gniazda zapalniczki i kontrolować podczas jazdy.Nie chce mi się w taką pogodę grzebać ale muszę kiedyś w swojej zafirze puścić wzbudzenie bezpośrednio przez regulator np.z Żuka. Mam też skoki napięć ale brak czasu na udoskonalenia

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#37 Post autor: Mattai »

Moje sposotrzezenia dotyczace zafci odnosnie "mrugania" lampek sa chyba dosc klarowne
opory na kolach, opory na pompie wody (piszczy), opory na hamulcach.
Wlasnie wyeliminowalem opory na hamulcach , teraz zbieznosc po wymianie drazkiw itp i zostanie pompa wody.
Podejrzewam ze sie skonczy problem - relacja murowana
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#38 Post autor: sobit »

Może mi ktoś powiedzieć jak się dobrać do alternatora w 2.0 dti. Silniki jest tak upchany pod maską, że nie wiem z której strony się za to zabrać. A i jeszcze jedno, gdzie jest przykręcona masa?? Dodam, że też mi mrugają światła i mam słabe ładowanie, bo około 13,7.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#39 Post autor: Mattai »

Zdejmij podszybie plastikowe..bedziesz mial lepsze dojscie...uwazaj na zatrzaski.
Jak chcesz wyjac to jak dobrze pamietam bedzie trzeba to i owo zdemotowac dookola turbo. Na forum byl gdzies opis
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

areks2

#40 Post autor: areks2 »

Witam padał mi aku sprawdziłem po dłuższej jeżdzie miał 12v lecz prąd ładowania pod obciążeniem (światła ,klima ) na mierniku pokazało tylko 13,42v bez obciążenia 13,90v
i na krutkich odcinkach nie doładowuje aku Jaka jest przyczyna i co mam zrobić ?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#41 Post autor: MieHor »

Na krótkich odcinkach i jeszcze przy częstych rozruchach, nawet przy minimalnym obciążeniu aku nigdy nie doładujesz.
Do sprawdzenia lub wymiany regulator napięcia

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#42 Post autor: sobit »

Dodatkowo warto sprawdzić klemy, bo są zalewane. U mnie jak się poruszało to z 14,10V przy obciążeniu, spadało nawet do 13. Było też odczuwalne nagrzewanie klem.

bart77

#43 Post autor: bart77 »

Witam czy ktos chcialby podlaczyc miernik do aku i sprawdzic jak zachowuje sie napiecie podczas zalaczania roznych urzadzen?Pytam bo u mnie na wolnych obrotach napiecie wynosi 14.1V ale gdy wlaczam np dmuchawe z pozycji 0 na 4 to napiecie spada do 12.8V i dopiero po chwili wraca do14V przy tym widac ze oswietlenie deski przygasa.Czy to normalna praca alternatora?Sprawdzalem u kolegi w fordzie galaxy i tam napiecie pozostaje takie samo.Czy to ople tak maja?Moze ktos sprawdzic?

darkp1

#44 Post autor: darkp1 »

Wystarczy poszukać trochę u nas na forum.
darkp1 pisze:Panowie a ja mam tylko takie pytanko. Sprawdzałem u siebie ładowanie i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, światłach jest 14.10V. Przy włączonej klimie, radiu, światłach, jest 13.8V. Przy skręconych kołach do oporu, że pompa jęczy spada do 12.4V. Tak ma być? Jak podwyższe trochę obroty, to mniej spada
http://www.zafiraklub.pl/posting.php?mo ... st&p=43314

Prawdopodobnie coś masz nie tak, ładowanie jest za niskie. Możliwe że to regulator napięcia w alternatorze.

kicaj

#45 Post autor: kicaj »

mnie tez sie tak wydaje, choc wedlug ASO (te same objawy) wszystko jest w normie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”