problem z wycieraczkami przedniej szyby
Moderator: Sebu$
Witam,
Nie będę zakładał nowego tematu. Niedawno szwagru pokupił Zafire. Ma taki problem. Zapiekł się mechanizm wycieraczek z przodu. Spalił 1 bieg w silniczku. Dodatkowo wygląda na to że ma wyrobione te "jabłka". Pytanie:
1. czy coś można z tym zrobic?
2. czy z anglika mechanizm wycieraczek będzie taki sam?
Pozdrawiam
Nie będę zakładał nowego tematu. Niedawno szwagru pokupił Zafire. Ma taki problem. Zapiekł się mechanizm wycieraczek z przodu. Spalił 1 bieg w silniczku. Dodatkowo wygląda na to że ma wyrobione te "jabłka". Pytanie:
1. czy coś można z tym zrobic?
2. czy z anglika mechanizm wycieraczek będzie taki sam?
Pozdrawiam
Sprawdz przekaznik i bezpieczniki, jak wszystko jest ok ,to czeka cie tropienie napiecia po wiazce idacej do silniczka. No i jeszcze sam wlacznik przy kierownicy nalezaloby sprawdzic, jesli wczesniej nic nie znajdziesz.jurek 1771 pisze:witam ! a mnie nie chodzi tylna wycieraczka i ..jest tak ze silnik chodzi /na krotko/ ale po podlaczeniu tej kostki z niby przewodami nie chodzi , czyzby przekazniik ?
Jak wlaczasz ta wycieraczke przy wylaczonym silniku to slychac pstrykanie tam gdzie przekazniki? Jesli nie to tam zacznij poszukiwania.
Koledzy, szybkie pytanie. Jak moge dostac sie do silniczka? Juz mam dosc ladowania kasy w serwis, trzeba zaczac robic na wlasna reke. Dzis po odpaleniu i probie wytarcia robakow z szyby, dzialala tylko lewa wycieraczka. Po malych starciach przestaly dzialac obie. Do tego chowaja sie zbyt gleboko. Wydaje mi sie ze bedzie to silniczek. Dlatego prosilbym o pomoc jak do niego dotrzec. Pozdr!
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Pewnie będziesz musiał zdemontować cały mechanizm wycieraczek,trzeba najpierw odkręcic ramienia wycieraczek a następnie po zdemontowaniu nakrętek 26 zdjąć podszybie,sam mechanizm jest przyktęcony jeżeli się nie mylę sześcioma śrubami M5,sądząc z opisu masz pewnie uszkodzone jakies jabłko od cięgien..
Uff, z uszczelką skończyło się na płukaniu układu chłodzenia...
Rozebrałem, dałem do nasmarowania (nie mogłem w żaden sposób samemu rozruszać), po 2 miesiącach to samo... znowu się zacierają. Nie chcę dopuścić do takiego zastania mechanizmu jak poprzednio i wyjąłem mechanizm, zabieram się za rozbieranie... chyba zatarła się środkowa tulejka.
Jakim smarem smarowaliście? Czy zabezpieczaliście to jakoś dodatkowo? Nie uśmiecha mi się ciągłe rozbieranie i składanie... czym wybijacie tulejkę?
I gdzie włożyć kalamitkę? Jak to ustrojstwo w ogóle wygląda i jak to zamontować?
Sorry za wiele pytań na raz :-)
Rozebrałem, dałem do nasmarowania (nie mogłem w żaden sposób samemu rozruszać), po 2 miesiącach to samo... znowu się zacierają. Nie chcę dopuścić do takiego zastania mechanizmu jak poprzednio i wyjąłem mechanizm, zabieram się za rozbieranie... chyba zatarła się środkowa tulejka.
Jakim smarem smarowaliście? Czy zabezpieczaliście to jakoś dodatkowo? Nie uśmiecha mi się ciągłe rozbieranie i składanie... czym wybijacie tulejkę?
I gdzie włożyć kalamitkę? Jak to ustrojstwo w ogóle wygląda i jak to zamontować?
Sorry za wiele pytań na raz :-)
... zwalniające wycieraczki przednie i mnie dopadły. Czytając ten temat przynajmniej nie czuje się osamotniony. Mam zamiar w tym tygodniu zabierać się za sprawdzenie (rozebranie i przesmarowanie) mechanizmu. Zanim się jednak za to zabiorę mam prośbę o podpowiedź na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu, na co uważać, i od czego zacząć. Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny.