[A] System kontroli trakcji w Zafirze (TC)

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkp1

#31 Post autor: darkp1 »

Tak.

kebul

#32 Post autor: kebul »

To teraz inne pytanie
Jak bardzo jest skomplikowane założenie EPS i ile to może kosztować?

cbm80

#33 Post autor: cbm80 »

Obawiam sie teraz moze byc juz za pozno, a w kazdym razie koszty moga byc zbyt duze.
Jak masz TC to juz nie jest tak zle.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#34 Post autor: Lorry »

Bedzie sporo zabawy i generalnie jest to rzecz która ma dwie opcje. Albo zamówienie takowego w salonie, albo nie.

Jeśliby chcieć montować akcesoryjnie ESP to: trza by dodać nowe czujki w piastach kół lub wymienić te od ABS na te co obsługują ABS i ESP, montować centralkę sterujaca tym wszystkim, generalnie sporo babraniny i tylko dla kumatych elektroników ;)

Poza tym wyjdzie zapewne drozej niż jakby zamawiać przy zakupie nowego.

IMO nie ma sensu się w to bawić ABS i TC są wystarczające, w Astrze np nie mam nic, nawet wspomagania, za to poduchę jedną mam :P

Rumcays

#35 Post autor: Rumcays »

sylmar pisze:Wg broszury jaką właśnie znalazłem dla wersji ELEGANCE:
Układ kontroli trakcji (niedostępny w wersji z silnikiem 1.6 16V, opcjonalny
w wersji z silnikiem 1.8) - STANDARDOWE WYPOSAŻENIE.

Cóż wg tego może mieć TC, a nie musi. Zależy, czy ktoś wywalił dodatkową kasę przy zakupie auta w salonie.

Tak czy siak, polecam próbę zerwania przyczepności :)
Ja mam autko z 2004 r., wersję ELEGANCE z dosyć wypaśnym wyposażeniem wewnętrznym, m.in. Climatronic, ale zarówno ESP jak i TC brak. Nie przeszkadza mi to zupełnie w normalnej jeździe. Moim zdaniem umiejętności są ważniejsze niż jakiekolwiek elektroniczne wspomagacze. Ja wybierając auto biorę pod uwagę tylko następujące rzeczy z wyposażenia: klimę, wspomaganie, ABS, poduchy i elektrycznie opuszczane przednie szyby. Więcej mi do szczęścia nie potrzeba... :P

zymek

#36 Post autor: zymek »

cz
oczywiście umiejętności też są ważne ale nie zapomnij że esp może niekiedy uratować życie.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#37 Post autor: Maciek »

zymek pisze:cz
oczywiście umiejętności też są ważne ale nie zapomnij że esp może niekiedy uratować życie.
Bym polemizował - ESP działa skutecznie przy małym poślizgu, jak nie dostosujesz prędkości jazdy do warunków na drodze (np. ślisko) i wpadniesz w poślizg to ESP Cię i tak nie wyratuje...

Rumcays

#38 Post autor: Rumcays »

Maciek pisze:
zymek pisze:cz
oczywiście umiejętności też są ważne ale nie zapomnij że esp może niekiedy uratować życie.
Bym polemizował - ESP działa skutecznie przy małym poślizgu, jak nie dostosujesz prędkości jazdy do warunków na drodze (np. ślisko) i wpadniesz w poślizg to ESP Cię i tak nie wyratuje...
Zgadza się. Poza tym przekonany jestem (z resztą nie tylko ja), że te wszystkie "systemy" tylko usypiają czujność kierowcy, który w sytuacji ekstremalnej nie ma pojęcia co dalej robić. Ja w swojej "karierze" zrobiłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów Asterką, która z systemów bezpieczeństwa miała tylko ABS i poduchę kierowcy. Jeździłem nią w różnych warunkach pogodowych i nigdy nie miałem żadnego zdarzenia drogowego. Grunt to prowadzić z głową. I nie mówię tu o ślimaczeniu się po drodze, bo to w brew pozorom może być nawet groźniejsze od nadmiernej prędkości (jak na razie mój rekord 110 km w 47 min., co uważam za totalną głupotę z mojej strony). Moim zdaniem to nie prędkość zabija, ale brak wyobraźni. A w takim przypadku żaden system Cię nie uratuje...

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#39 Post autor: stapaw »

Witam.Ponieważ mam w Zosi ESP,a nigdy wcześniej nie posiadałem więc postanowiłem ten system dzisiaj przetestować na śniegu.No i muszę przyznać że sprawdza się rewelacyjnie.Próbowałem kilkukrotnie wprowadzić zafirkę w poślizg,a ona jeździła tam gdzie skręcałem kierownicą.Oczywiście nie na dużych prędkościach około 60 km/h.Dla mnie jak najbardziej pozytywne wrażenia.Pozdrawiam

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#40 Post autor: Zdenek2007 »

I tu pies pogrzebany, ktoś kto nie ma takiego systemu na pokładzie, i nie ma możliwości tego systemu wypróbować, nie powinien z góry go krytykować, a moim zdaniem, podstawą jest poznać zasadę zasadę działania każdego systemu bezpieczeństwa, i sprawdzić działanie w praktyce, bo w sytuacjach krytycznych nieświadomość jest gorsza niż zaufanie do własnych umiejętności.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#41 Post autor: rzadki »

gosiu, jestem w szoku :shock:

pięknie to wyjaśniłaś :!:
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#42 Post autor: Dek »

rzadki pisze:gosiu, jestem w szoku :shock:

pięknie to wyjaśniłaś :!:
Raczej "pięknie to przekopiowałaś".

źródło:
http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)

pozdrawiam

Piotrek413

#43 Post autor: Piotrek413 »

Dzisiaj miałem drugą styczność z tym bajerem i muszę powiedzieć że według mnie nie zdaje to egzaminu przynajmniej w moim przypadku.
W poprzednią zimę przy skręcie w prawo koło mi się zablokowało i samochód zniosło na przeciwny pas ruchu. Na szczęście nic nie jechało. Według osoby jadącej za mną w czasie skręcania tylne koła trochę pośliznęły się i w pewnym momencie zaczęły hamować.

Dzisiaj próbowałem podjechać pod przejazd kolejowy i niestety miałem styczność ze słupkiem. Wszystko właśnie przez ESP. Gdyby nie zahamowało mi kół tylnych stoczył bym się do tyłu.
Z jednej strony bajer dobry gdy na łuku wpadniesz w poślizg ale w takiej jeździe codziennej się nie przydaję. Żałuję że nie mam magicznego przycisku SPORT bo wszystko by wyglądało inaczej. A tak mam uszkodzony zderzak :roll:
Obrazek

tico0

#44 Post autor: tico0 »

Piotrek413 pisze:A tak mam uszkodzony zderzak
Ze zdjątka widać że nakładka ;) nie zderzak........

Piotrek413

#45 Post autor: Piotrek413 »

Nakładkę i zderzak bo wypadł z tych zaczepów co go trzymają :/
W tym tygodniu pojadę testować to ESP i podejmę ważną decyzję czy przycisk SPORT czy wyłączenie na stałe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”