kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomi18
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17dtj
Kontakt:

#301 Post autor: tomi18 »

regeneracja EGR 388 zł

[ Dodano: Pią Sty 11, 2013 21:17 ]
spoko dzięki

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#302 Post autor: chabretti »

tomi18 pisze:siemka u mnie zapala sie kontrolka z kluczykiem i samochodzikiem po odpaleniu po 2 minutach gaśnie!!! co to jest ???
Sprawdź świece żarowe. Pewnie się jedna spaliła. Prawie na 99%

Awatar użytkownika
Greg.A
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: Zafira A OPC Line
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#303 Post autor: Greg.A »

pablo2374 pisze:
Greg.A pisze:Zlałem ten zawór i sam tłoczek konkretnie i dalej nic się nie dzieje, zero reakcji, także podejrzewam że to elektryka...
Już dzwoniłem do Brzegu dowiedzieć sie ile regeneracja - 388 zł
znalazłem też nowy zawór w mojeje okolicy za niecałe 900 zł razem z wyjęciem starego i montażem nowego.
Greg.A trochę drogo tam masz, ja swój (co prawda nie "nominał" ) kupiłem u tych ludzików (masz tu numer gg) 1537673 --> gigantmaximus - zawory opel
przynajmniej tanio no i szybko wysyłają
Kolego pablo2374 a Ty ile u nich zapłaciłeś? może masz na myśli zawór egr podciśnieniowy starszego typu, te są 4 razy tańsze od elektrozaworu który padł u mnie.

grzegorzwww

#304 Post autor: grzegorzwww »

Greg.A pisze:Zlałem ten zawór i sam tłoczek konkretnie i dalej nic się nie dzieje, zero reakcji, także podejrzewam że to elektryka...
Witaj kolego
czy jak sprawdzałeś zawór to silnik miałeś włączony czy nie???

Awatar użytkownika
Greg.A
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: Zafira A OPC Line
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#305 Post autor: Greg.A »

Sprawdzałem oczywiście na odpalonym silniku, wtyczka też sprawdzona i daje napięcie także na 90% padła elektryka w zaworku. Próbowałem go zdemontować ale jest mocno zapieczony z kolektorem, jutro zdejmuje go z kolektorem i wtedy może uda się rozłączyć sam zawór.
Wysyłam go na regenerację do Brzegu, dam znać jak już założe zregenerowany.

PS. przy okazji witam kolegę z Białej Podl. ;) widzę że masz bliźniaczą Zośke :piwo:

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#306 Post autor: ekmir »

tomi18 pisze:siemka u mnie zapala sie kontrolka z kluczykiem i samochodzikiem po odpaleniu po 2 minutach gaśnie!!! co to jest ???
Pojawił mi się podobny objaw tyle tylko, że kontrolka "samochodzik z kluczykiem" zapala się po odpaleniu a gaśnie po przejechaniu ok. 500 - 1000 m.
Czy to może być problem ze świecą?

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#307 Post autor: chabretti »

ekmir pisze: Pojawił mi się podobny objaw tyle tylko, że kontrolka "samochodzik z kluczykiem" zapala się po odpaleniu a gaśnie po przejechaniu ok. 500 - 1000 m.
Czy to może być problem ze świecą?
A jak odpalasz to nie trzepie Ci silnikiem tak jak by chciał bokiem wyjść :?: Ja miałem podobnie z tą kątrolką tylko że w lecie, a jak przyszły większe mrozy to trzepało silnikiem ale tak jak piszesz gasła po przejechaniu około 1km czyli coś około 1-2min. Po wymianie świec trzepanie usťąpiło i magiczna kątrolka już się niezapalała :)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#308 Post autor: ekmir »

trochę trzepie

Skasowany użytkownik 6483

#309 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to pomysl o wymianie świec żarowych kolego , wtd ypewnie wszystkie objawy ustąpią , łącznie z twoją irytacją :lol:

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#310 Post autor: ekmir »

jarecki69 pisze:No to pomysl o wymianie świec żarowych kolego , wtd ypewnie wszystkie objawy ustąpią , łącznie z twoją irytacją :lol:
A jakie świece polecacie?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#311 Post autor: janekW67 »

Ja bym zamontował tej samej firmy,które miałeś zamontowane poprzednio. Godne polecenia są NGK i Bosch, notabene cena obu jest porównywalna.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#312 Post autor: ekmir »


Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#313 Post autor: chabretti »

Powinny być dobre. Ja bym brał NGK

grzegorzwww

#314 Post autor: grzegorzwww »

Greg.A pisze: PS. przy okazji witam kolegę z Białej Podl. ;) widzę że masz bliźniaczą Zośke :piwo:
No właśnie mamy podobne Zochy nawet kolorek ten sam :) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Greg.A
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: Zafira A OPC Line
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#315 Post autor: Greg.A »

grzegorzwww, moja Zośka to czarnula, tylko na zdjęciu może wydawać się że kolor wpada w ciemny granat.

Wracając do tematu to dalej walczę z podciśnieniem i błędem P0400, elektrozaworek EGR zregenerowany i dalej mam to samo, podejrzewam teraz że to jakaś błaha sprawa i w którymś miejscu nie trzyma ciśnienia, lub jeden z pozostałych zaworków nadaje się do wymiany.
Dodam że cięgno przy zaworku sterującym klapkami w kolektorze w ogóle się nie porusza, nawet przy dodawaniu gazu, ale czasami gdy ręcznie nim poruszam to błąd potrafi zgasnąć i cały układ zaczyna pracować prawidłowo przez 20-30 sek.
Co konkretnie może być przyczyną? zaworek nie dostaje ciśnienia i przestaje działać?
Czy klapki w kolektorze na odpalonym silniku na biegu jałowym powinny być zamknięte czy otwarte ? jak one reagują na gaz ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”