KOMPUTER POKŁADOWY

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#376 Post autor: Mattai »

Odpowiedz po rokodowaniu VIN

"Ponieważ jest to wersja Comfort to w tym leży tajemnica braku instalacji pod MID'a"
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Anony Mous

#377 Post autor: Anony Mous »

mattai pisze:Odpowiedz po rokodowaniu VIN

"Ponieważ jest to wersja Comfort to w tym leży tajemnica braku instalacji pod MID'a"
A wiedziałeś że Twoja zośka jeździła w Danii jako ciężarówka ?? Sam montowałeś 2 i 3 rząd siedzeń czy już były jak kupiłeś ?? To też tłumaczy słabe wyposażenie.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#378 Post autor: Harry200 »

Moją też sprowadzałem jako ciężarową ale za to w wersji Sport,oprócz tylnych szyb i skóry ma prawie wszystko,sam dołożyłem fotele i zmieniłem przeznaczenie..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#379 Post autor: Mattai »

Autko było kompletne, wydaje mi się ze fotele też były, bo tylne drzwi maja slady użytkowania tylko do miejsca gdzie sie kończą fotele po przesunięciu na max do przodu. no i mam troszkę zfatygowaną tapicerkę na fotelach z ostatniego rzędu.

No wyposażenie, jest jakie jest, szkoda ze kabelkologii do MID nie ma, musiałbym przekopać się przez resztę i sprawdzić czy punkty pomiarowe są, na pewno czujników klocków nie ma.
Jak nie będzie to sobie dam spokój. Szkoda bo chciałem mieć wyliczenia silnika co do dystansu i spalania....przydaje sie w trasie, reszta jest dla mnie mało ważna.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#380 Post autor: MieHor »

mattai, ja zakładając MID'a w miejsce TID'a do swojej poprzedniej ZA właśnie ze względu na brak sygnałów z różnych czujników zrezygnowałem z części komunikatów informujących o usterkach, brakach płynów itp. ale wszystkie informacje które Ciebie interesują miałem, potrzebny jest tak naprawdę tylko jeden sygnał w ECU, resztę można pobrać z zestawu wskaźników (całość robił mi syn łącznie z programowaniem eprom w MID, który pochodził z innego modelu Zafiry), jeśli sam nie czujesz się na siłach, to kolega marwisn lub Mihó na pewno zrobią to Tobie, dogadaj się

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#381 Post autor: Mattai »

tylko sygnał z ECU czy trzeba coś jeszcze? Bo ostatnio przypadkiem trafiłem na jakiś opis od vectry, ale nie mogę się doszukać
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Anony Mous

#382 Post autor: Anony Mous »

mattai pisze:tylko sygnał z ECU czy trzeba coś jeszcze? Bo ostatnio przypadkiem trafiłem na jakiś opis od vectry, ale nie mogę się doszukać
Cóż obsługa Google się kłania lub poprostu trochę chęci.

Pierwszy link po wpisaniu "astra instalacja MID":

http://astra.autokacik.pl/technika/napr ... strag.html

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#383 Post autor: guma75 »

Witam. Chciałem zapytać o następującą sytuację. Dzisiaj wsiadłem do zosi po ruszeniu chciałem zmienić przyciskiem dane w komputerze pokładowym , przyciskając ... wyświetlacz komputera sie nie zmienia i został w pozycji (Geschw) czyli średniej prędkości .Ostatnio kasowałem INSP przyciskiem zerowania licznika .Czy jest możliwe że guzikim kasowania licznika przestawiłem coś w komuterze pokładowym? Spróbowałem odłączyć kleme na chwilkę i zauważyłem że wyświetlacz przeskakuje migając wszystko po kolei więc odłączyłem na 5 minut ,po załączeniu wyświetlacz dalej pokazuje Geschw-kilometry. Macie jakiś pomysł lub wiecie co jest grane? Niechciałbym radia wyciągać niepotrzebnie Może manewke zablokowałem jakoś. z góry dzięki za pomoc
GUMA75

Anony Mous

#384 Post autor: Anony Mous »

Kasowanie INSP nie ma raczej nic z tym wspólnego. Może manetka szwankuje. Trzeba by ją wyjąć i się dokładniej przyjrzeć

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#385 Post autor: Harry200 »

Tak jak napisał celius wygląda na problem z manetką chyba że wtyczka się rozłączyła,nie zrozumiałem tylko w jakiej sytuacji zaczęły Ci się same zmieniać wskazania.. :?:

boogoo

#386 Post autor: boogoo »

Ja nie wiem co jest grane z tą usterką,bo u mnie w niedzielę też miałem to samo...w poniedziałek było już wszystko w porządku... A z tego co wiem, w tym czasie było podobnie u kilku userów...

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#387 Post autor: marwisn »

mattai, może zainwestuj w nawigację garmina z modułem ecoroute. Moduł ten pozwala na odczyt parametrów pracy silnika i kasowanie błędów.

Po odpowiednim skonfigurowaniu podaje spalanie auta i oblicza koszty paliwa :lol: .
Korzystam z tego na co dzień i sobie chwalę. Tutaj możesz poczytać o tym wynalazku.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#388 Post autor: Mattai »

W automapie jest tez ta opcja :D ale manetka to manetka. :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#389 Post autor: marwisn »

Różnica jest taka, że automapa oblicza mniej więcej w oparciu o pozycje auta, a ecoroute podpinasz do złącza OBD i pobiera dane bezpośrednio z komputera auta.

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#390 Post autor: guma75 »

Witam kolegów ponownie. Co do manetki to przycusk (R)działa stoper załancza sie i kasuje natomiast drugi przycisk zmiany komputera nie działa .Dzisiaj na trasie zauważyłem że komputer sam przeskakuje od czasu do czasu lub zmienia się po każdym odpaleniu silnika .Kilometry normalnie dabija -zgłupiałem , sprawdzałem manetke i jest ok nioewiem co dalej mam robić :( Znajomy elektrykpowiedział mi że musiałem coś poprzestawiać gdy kasowałem ta inspekcje (przyciskiem i pedałem chamulca) podobno idzie to sprawdzić techem .



celius kable sprawdzić czyli radio wyciągać i troszke porozbierać?
Ostatnio zmieniony 25 lip 2011, 15:21 przez guma75, łącznie zmieniany 2 razy.
GUMA75

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”