Problemy z działaniem ESP - ABS - TC
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Chyba nie do końca umieściłem temat w dobrym miejscu. Doczytałem że samego czujnika nie wymienię, ale jak się kontrolki nie palą to ABS działa. Czyżby padał czujnik?W nubirze mi padł i koniec, a tu.
EDIT
ok, tylko jeszcze muszę znaleźć warsztat który nie zedrze zemnie, bo nawet nie wiem co to op-com.Gdyby się dało kupić coś do połączenia lapka z kompem od Zośki!
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
EDIT
ok, tylko jeszcze muszę znaleźć warsztat który nie zedrze zemnie, bo nawet nie wiem co to op-com.Gdyby się dało kupić coś do połączenia lapka z kompem od Zośki!
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 17 maja 2015, 20:43 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli się nie mylę to żarówka jest. Zanim wymienisz możesz sprawdzić bicie tarcz w byle jakim warsztacie, czasami jest tak że wchodzi bród, rdza pod tarcze na piastę i też jest bicie ale w większości przypadkach jednak tarcze
Ostatnio zmieniony 17 maja 2015, 21:13 przez Pietrzek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
no jutro obejrzę. Nie wiadomo ile auto stało w Niemczech, a potem w komisie. W każdym razie już kupiłem i części i klucze:-)Ale kijowo by było jak bym musiał wymieniać piastę po tym jak założę nowe hamulce. Nie lubię robić dwa razy tego samego. A co z czujnikami z tyłu, chyba są osobno, bo na zdjęciach z allegro nie było czujnika na pieście?
Z tyłu też ABS jest razem z piastą, zazwyczaj padają piasty z przodu częściej prawe takie moje zdanie, jeżeli pali się kontrolka ABS i nie pokazuję ci prędkości ani nie nabija przebiegu wtedy raczej lewa. Niestety koszt nowej piasty dobrej firmy nie jest niski, używek nie polecam ale za to wymiana jest bajecznie prosta
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
No czytałem i oglądałem post na forum. Fajnie że ktoś zrobił taki manual. Roboty się nie boję ale właśnie o kasę chodzi. Nie wiem ile oryginał ale za przód pewnie 300zł, nie?A co do prędkościomierza to wszystko ok.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2015, 21:39 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest to moje zdanie z różnych przypadków Astry G, Zafiry A co do czujnika prędkości ale mogę się mylić, czujnik ABS jest w każdej piaście, co do tarcz myślę że nie wpływają na ABS lecz przede wszystkim na bicie kierownicy przy hamowaniu, ale przypadków jest tyle ile jest aut zdarzało się że któreś koło blokował zacisk, prędkość czujników się nie zgadzała i już zapala się kontrolka ABS, a tak że rozmiar opon np z przodu profil 45 a z tyłu 50 i prędkość kół tez się nie zgadza i wywala ABS w Astrze G, Zafirze A raczej rzadko i przy większych prędkościach ale np. przy Merivie A ABS jest bardziej czuły i juz po wyżej 30 łapie błędy prędkości jak opony są inne.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Byłem przed wczoraj u mechanika. Powiedział że jak zapala się i gaśnie kontrolka to są to błędy chwilowe i komp nic nie pokaże. Ale powiedział, że pewnie syf z klocków dostał się pod czujniki. Wymienił mi tarcze, klocki, zdjął czujniki i je wyczyścił. Kupiłem też przewód hamulcowy bo stalowy nadawał się na złom. Zapłaciłem 230 za robotę, ale jest już gitara. A co do czujników ABS powiedział, że jak czujnik padnie to nie trzeba wymieniać całej piast, tylko sam czujnik. Gorzej może być z dostępnością takiego czujnika, na allegro widziałem tylko przednie. Ps. ABS i ESP już się nie zapala. Przynajmniej na razie
- SaTeR
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 lis 2014, 01:37
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Będzin
- Auto: A 2.0 DTI 2005 + B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam.
Przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego tematu, jeśli jest, to wybaczcie.
Mam problem z moją zafirą (Zafira A 2005r 2.0DTI z automatyczną skrzynią biegów)
Podczas jazdy, na łuku w lewo, włącza się kontrolka poślizgu i auto czasami nagle przyhamowuje (wydaje się że lewym tylnym kołem)
Po chwili wszystko ustaje. Dzieje się tak zazwyczaj po deszczu, gdy jest wilgotno, aczkolwiek czasem na suchej nawierzchni także.
Kontrolka normalnie gaśnie, zaświeca się tylko w tej sytuacji na chwilę, jakby auto wpadało w poślizg. Nic po za tą kontrolką się nie świeci. Nie posiadam dodatkowego przycisku TC.
Po podłączeniu komputera nie widać żadnych błędów.
Gdzie szukać przyczyny? Czujnik abs? Jeśli tak to w którym kole? A może zupełnie coś innego? Proszę o pomoc w diagnozie, nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto i wymieniać cokolwiek bez potrzeby.
Przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego tematu, jeśli jest, to wybaczcie.
Mam problem z moją zafirą (Zafira A 2005r 2.0DTI z automatyczną skrzynią biegów)
Podczas jazdy, na łuku w lewo, włącza się kontrolka poślizgu i auto czasami nagle przyhamowuje (wydaje się że lewym tylnym kołem)
Po chwili wszystko ustaje. Dzieje się tak zazwyczaj po deszczu, gdy jest wilgotno, aczkolwiek czasem na suchej nawierzchni także.
Kontrolka normalnie gaśnie, zaświeca się tylko w tej sytuacji na chwilę, jakby auto wpadało w poślizg. Nic po za tą kontrolką się nie świeci. Nie posiadam dodatkowego przycisku TC.
Po podłączeniu komputera nie widać żadnych błędów.
Gdzie szukać przyczyny? Czujnik abs? Jeśli tak to w którym kole? A może zupełnie coś innego? Proszę o pomoc w diagnozie, nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto i wymieniać cokolwiek bez potrzeby.