kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
Twemu ojcu chyba świeci check (kontrolka z silnikiem a nie z kluczykiem)... też z tym walczę od zakupu, wymieniłem przepływkę na używaną (lepsza, ale nie idealna, ale o tym za chwilę), więc wywalało mi błąd sondy 1, wymieniłem (drogie ustrojstwo, ale warto), więc teraz wywala rzadziej błąd P0170, podejrzewam przepływomierz, bo po wymianie na inny używany jest lepiej na ssaniu i zimnym silniku, ale to nie do końca to, więc trzeba kupić nowy (to jest jeszcze droższe, więc trzeba uzbierać funduszy). Niestety tak samo jak u was-nawet jak się check zaświeci to auto chodzi tak samo, rwie do przodu aż miło, nic nie kuleje, obroty trzyma równo tylko ta kontrolka wk.... podjedź do kogoś znajomego, który posiada nawet najprostszy interfejs (ja mam elma, tanio i wystarczy mi na razie) i odczyta błędy, to się może coś rozjaśni
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Proponuję auto do gazownika na kontrolę i regulację.witek10000 pisze:Podepnę się do tematu. Tatusiek posiada Zośke 1.8 X18XE1, wczoraj pojawiła się ikonka silniczka, gaśnie często przy puszczenie gazu, przy przyciśnięciu wraca, najlepiej to widać na piątym biegu. Panowie co to mogłoby być? Zośka od roku jeździ na LPG. Gdy kontrolka się zapala nie ma żadnej straty mocy, zwija asfalt aż miło. Tylko denerwuje samo to, że się świeci.
Oczywiście!
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Mirku podlaczyles cos zeby bledy sprawdzicekmir pisze:Od niedawna pojawił się taki problem - zapala się żółta kontrolka "samochodzik z kluczykiem"
Objaw ten jeśli już występuje, to w zasadzie tylko na wolnych obrotach.
Reset - za pomocą kluczyka w stacyjce.
Co może być przyczyna takiego zachowania Zafiry A 2.0 DTI ?
Mysle ze podstawa
Ostatnio zmieniony 09 lut 2015, 19:15 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Strzelam p0400 czyli pompa vacum mówi
Na wolnych obrotach wciskaj mocno kilka razy hamulec.
Zobacz czy pedał nie stwardnieje i czy pomarańczowa kontrolka się nie zapali
Najlepiej to musisz odczytać jakimś fejsem jaki błąd wyskakuje.
Na wolnych obrotach wciskaj mocno kilka razy hamulec.
Zobacz czy pedał nie stwardnieje i czy pomarańczowa kontrolka się nie zapali
Najlepiej to musisz odczytać jakimś fejsem jaki błąd wyskakuje.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Robert P0400 to EGRRybka pisze:Strzelam p0400 czyli pompa vacum mówi
Mirek a po za pojawianiem się auta z kluczykiem masz jeszcze jakieś objawy?
Ja bym w ciemno postawił na P0100 i pochodne.. Czyli przepływomierz
Mirek do odczytania numeru błędu możesz spróbować >>> taj metody <<<
Sprawdź organoleptycznie poprawność podłączenia przepływomierza, przede wszystkim w okolicy jego styków. Złe i zaśniedziałe styki mogą wprowadzać delikatny opór (coś jak wstawienie rezystora) i czasami głupoty do komputera.
Mechanicznie nie koniecznie odczujesz zmiany z autem przy występowaniu tego zjawiska.
Po prostu podczas zwiększania obrotów silnika podbijasz delikatnie napięcie, które może już prawidłowo wysterowywać np przepływkę.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2015, 19:51 przez miodzik, łącznie zmieniany 3 razy.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
No to jednak mój diabeł starszyekmir pisze:Problem występuje w Zafirze A 2.0 DTI 2003 r. (NJoy)
Ostatnio zmieniony 09 lut 2015, 20:31 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam serdecznie.
Niestety i u mnie zaczął się pojawiać w/w problem ( tj. Kontrolka z samochodem i kluczykiem ). Na Zafirę przesiadłem się z Astry dopiero miesiąc temu i cały czas jej się uczę.
U mnie problem występuje przy rozgrzanym silniku, gdy go zgaszę i chcę ponownie odpalić to nie da rady, rozrusznik kręci, nie zapala, miga kontrolka samochodu z kluczykiem. Co dodatkowo zaobserwowałem to podczas nieudanych prób odpalenia nie świecą się żadne diody na centralce od gazu, tak jakby nie miała napięcia. Nie jest to regułą, ale zdarza się coraz częściej. Na zimnym silniku problem nie występuje.
Gdy zgaszę samochód i zostawię powiedzmy na noc to odpali odrazu. Ale gdy zgaszę na ciepłym i gdy go próbuje zapalić np. za 10 minut zapali na dwie, trzy sekundy i zgaśnie. Odpalić się da praktycznie dopiero po całkowitym ostygnięciu. Gdy go odpalam po ostygnięciu potrzeba go pokręcić ok. 3 sekund zeby zapalił.
Kluczyki, posprawdzane, baterie powymieniane, z tej strony to raczej nie jest problem.
Pierwszy raz problem wystąpił gdy samochód wrócił z wymiany rozrządu.
Błędy jakie udało mi się odczytać to 1612 , 1613 - brak lub nieprawidłowy sygnał z immo, błąd 22 klucz:2 nieprwidłowa synchronizacja.
Niestety i u mnie zaczął się pojawiać w/w problem ( tj. Kontrolka z samochodem i kluczykiem ). Na Zafirę przesiadłem się z Astry dopiero miesiąc temu i cały czas jej się uczę.
U mnie problem występuje przy rozgrzanym silniku, gdy go zgaszę i chcę ponownie odpalić to nie da rady, rozrusznik kręci, nie zapala, miga kontrolka samochodu z kluczykiem. Co dodatkowo zaobserwowałem to podczas nieudanych prób odpalenia nie świecą się żadne diody na centralce od gazu, tak jakby nie miała napięcia. Nie jest to regułą, ale zdarza się coraz częściej. Na zimnym silniku problem nie występuje.
Gdy zgaszę samochód i zostawię powiedzmy na noc to odpali odrazu. Ale gdy zgaszę na ciepłym i gdy go próbuje zapalić np. za 10 minut zapali na dwie, trzy sekundy i zgaśnie. Odpalić się da praktycznie dopiero po całkowitym ostygnięciu. Gdy go odpalam po ostygnięciu potrzeba go pokręcić ok. 3 sekund zeby zapalił.
Kluczyki, posprawdzane, baterie powymieniane, z tej strony to raczej nie jest problem.
Pierwszy raz problem wystąpił gdy samochód wrócił z wymiany rozrządu.
Błędy jakie udało mi się odczytać to 1612 , 1613 - brak lub nieprawidłowy sygnał z immo, błąd 22 klucz:2 nieprwidłowa synchronizacja.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Dokładnie. Masz problem z immo.
Migające auto z kluczykiem wlasnie ma to wskazuje.
Rozwiazanie problemu - wpierw znaleźć dobra duszyczke w Twojej okolicy z Op-comem niech Ci sprawdzi adaptacje kluczykow. Ale do tego bedzie potrzebny CarPASS.
Tylko dziwi mnie ze na zimnym silniku nie masz problemów z immobilizerem..
Ta informacja wskazuje na błąd kluczyka który jest w prowadzony w pamięć pod pozycję nr 2.
Migające auto z kluczykiem wlasnie ma to wskazuje.
Rozwiazanie problemu - wpierw znaleźć dobra duszyczke w Twojej okolicy z Op-comem niech Ci sprawdzi adaptacje kluczykow. Ale do tego bedzie potrzebny CarPASS.
Tylko dziwi mnie ze na zimnym silniku nie masz problemów z immobilizerem..
Sprawdź zachowanie auta jeszcze na innym kluczyku.jachu34 pisze:błąd 22 klucz:2 nieprwidłowa synchronizacja.
Ta informacja wskazuje na błąd kluczyka który jest w prowadzony w pamięć pod pozycję nr 2.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, 11:52 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.