LPG - okresowe błędy OBDII

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#46 Post autor: Janus »

Fedorak pisze:
Cichy pisze:(...)Zwłaszcza że ten wczorajszy sygnał z diagnostyki FSS:Open Loop System Failure na 10000% wskazuje na kłopot z sondą...

Jednak cała ta intryga runęła dziś dokładnie o 7:06 rano, kiedy mechanior zadzwonił z info że sonda działa jak złoto, trzyma napięcia, oporności, mikro woltaże referencyjne... :shock: Tak samo MAF, czujniki położenia wałów... Wszystko sprawdzone zostało do samych flaków i tutaj nie ma się czego czepić! :mur: :mur:
(...)
1. W tym silniku nie ważne jest tylko czy sonda pracuje w zależności od składu spalin. Obwód grzania sondy jest również sprawdzany i musi mieć rezystancję w określonym zakresie.

2. A czyżby Open Loop to nie jest tryb pracy kiedy wskazania sondy nie są brane pod uwagę??
Janusz

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#47 Post autor: Fedorak »

Janus pisze:[Obwód grzania sondy jest również sprawdzany i musi mieć rezystancję w określonym zakresie [...] A czyżby Open Loop to nie jest tryb pracy kiedy wskazania sondy nie są brane pod uwagę??
Sonda była sprawdzona na wszystko i niczego złego nie wskazuje :( Wg mechaniora grzałka także działa bez zarzutów jednak o wartość oporu nie pytałem, bo już aż tak w to nie chciałem wnikać. Skoro sprawdził i działa to chyba ok... :/

A co do Open Loopa to oczywiście masz rację - Otwarta Pętla oznacza że mieszanka tworzona jest nie wg sygnału z sondy tylko wg domyślnej mapy zasilania z ECU. Closed Loop pojawia się z chwilą uzyskania odpowiedniej temperatury, tylko już nie dam głowy czy z termostatu czy właśnie z grzałki sondy (chociaż stawiam na opcję drugą). Podsumowując, po odpaleniu auta etapy są takie:
1. Open Loop, Insufficient temperature - czyli czas rozgrzewania się silnika, kiedy temp jeszcze nie jest zbyt wysoka, z reguły pokrywający się tutaj chyba z okresem ssania i powolnego schodzenia do obrotów jałowych.
2. Closed Loop, Using O2 sensor for fuel mix - załączane gdy silnik (albo grzałka sondy?) złapie już temp i wtedy podawanie paliwa odbywa się wg wskazań sondy.

A jak coś pokręciłem to sory... 8)
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#48 Post autor: Janus »

Fedorak pisze:(...)
2. Closed Loop, Using O2 sensor for fuel mix - załączane gdy silnik (albo grzałka sondy?) złapie już temp i wtedy podawanie paliwa odbywa się wg wskazań sondy.
(...)
Chodzi o temperaturę silnika. Sonda nie ma czujnika temperatury.
Podawanie paliwa nie jest oparte o sondę lambda ale wciąż o mapę. Sonda tylko koryguje dawkę z mapy w pewnym zakresie.

Ten błąd z Open Loop - skasuj adaptację ECU (przywróć fabryczne wartości map) i jeździj tylko na benzynie. Mam wrażenie że tutaj miesza LPG.
Janusz

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#49 Post autor: Fedorak »

Janus pisze:Sonda nie ma czujnika temperatury
:mysli: Hm, ale ma wartość rezystancji zależną od temp pracy. Więc dla ECU chyba jest to swoistym "miernikiem" temperatury... :mysli:

Janus pisze:Ten błąd z Open Loop - skasuj adaptację ECU (przywróć fabryczne wartości map) i jeździj tylko na benzynie. Mam wrażenie że tutaj miesza LPG.
Obecnie Check z OPEN LOOP jest skasowany, ale auto dalej trochę burczy, chociaż zdecydowanie mniej (Checka nie wywala) Może dlatego że ECU skasowany nie był... Druga sprawa to fakt, że ten Check P0170 wyskoczył podczas pracy na LPG ale na zakresie dolnym obrotów, bo podczas... poprawek przy parkowaniu pod galerią handlową! Auto wcześniej jechało 100-120 km/h i nic a tutaj raptem przy kręceniu się w przód i tył o 1 metr taki wyskok... :/

A nawet jak zrobię ten reset to potem 4 raz jechać na regulację dynamiczną? :? I tak w kółko?

Żeby zaraz nie wyszło że bezsprzeczne oszczędności na LPG służą w Z18XE tylko temu, żeby kasiorę zaoszczędzoną po roku jazdy na LPG wywalić na nowy silnik... :lol:
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#50 Post autor: Fedorak »

Janus pisze:[Ten błąd z Open Loop - skasuj adaptację ECU (przywróć fabryczne wartości map) i jeździj tylko na benzynie. Mam wrażenie że tutaj miesza LPG.
Sprawa chyba, a na mojego nosa na pewno się wyjaśniła... Żeby jednak nie pisać tego samego i nie zaśmiecać serwera proponuję zapoznanie się ostatnimi postami w

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=23183

Tutaj napiszę tylko - alivederci sonda lambda... ;)
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#51 Post autor: Fedorak »

No i niestety to nie sonda lambda... Dalej jesteśmy w lesie... :evil: :( Po szczegóły zapraszam do postu:

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=350595#350595
Ostatnio zmieniony 21 mar 2017, 23:21 przez Fedorak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”