Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#46 Post autor: Maciek »

Błędy do odczytania...

waldik782

#47 Post autor: waldik782 »

czyli wtyczka to wyelilinuje gtak??

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#48 Post autor: Maciek »

Nie rozumiem jaką wtyczkę masz na myśli.

To, że się świecą te kontrolki oznacza, że w pamięci zapisały się jakieś błędy - musisz je odczytać za pomocą interfejsu diagnostycznego.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#49 Post autor: Lorry »

Moze czujki padły od ABSa


Btw. mowa tu o ZA a dział jest od ZB :|

waldik782

#50 Post autor: waldik782 »

ok.rozumiem..mialem na mysli interfejs piszac o wtyczce.A jeśli chodzi o to ze nie ten dzial to sorki ale jestem tu dopiero pierwszy raz.


---------scalone

Wlasnie wrocilem z jazdy probnej i ABS tak jak TC dzialaja bez zastrzezen wiec mam nadzieje ze Maciek ma racje ze to jakies bledy....Dzikeki panowie!!!


Staraj się scalać posty, które dopiero co napisałeś... /Dejna
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, 16:09 przez waldik782, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
johanes
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
Imię: Johanes
Lokalizacja: Gorlice
Auto: opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#51 Post autor: johanes »

Witam wszystkich użytkowników. Od niedawna posiadam Opla Zafire 2000r.
Mam problem z kontrolkami ABS i TC na początku te kontrolki zaświecały sie i gasły a teraz świecą mi na stałe co może być tego przyczyną??????

dejna

#52 Post autor: dejna »

temat już poruszany... najprawdopodobniej to czujnik od ABS, ale przeczytaj temat:


http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... b0db0#5153

POzdrawiam

el_guapo

#53 Post autor: el_guapo »

Cześć,
Zośkę ujeżdżam od m-ca, więc nie wszystko jest dla mnie oczywistością, m.in. wspomniane w tytule systemy bezpieczeństwa.

Mam dwie kontrolki: ABSu (ta jest łatwa do indentyfikacji) oraz kontrolka samochodu wpadającego w poślizg w trójkącie - obie zapalają się po przekręceniu kluczyków i po chwili gasną; rozumiem że jest to test systemów a gaśnięcie mówi o tym ze wsio w pariadkie ;)

Ale...
Wczoraj spadł śnieg, więc przyszła pora na testy.
1)
Deptanie do-deski w hamulec powoduje odpalenie ABSu (pedał wibruje, koła się kręcą) - w większości aut przy działaniu ABSu jego kontrolka świeci/mruga, w Zośce NIE ale ABS działa i to dobrze.
2)
Kontrolka nr 2 (samochód wpadający w poślizg w trójkącie) miga się przy gwałtownym ruszaniu na śniegu; rozumiem że sygnalizuje uślizg przednich kół? Nie ogranicza (przyhamowuje) kół napędowych aby zlikwidować uślizg, tylko i wyłącznie o nim informuje miganiem.
Pytanie: Czy to ESP? Jaka jest zasada jego działania w Zośce po lifcie?

nikilaudapl

#54 Post autor: nikilaudapl »

Witam, Także ujeżdżam Zafirke od niedawna , a wczoraj miałem identyczne objawy na śniegu (pierwsze ślizgi) Zauważyłem że kontrola trakcji pomga jechać po śliskim ubitym śniegu - trzyma auto prosto , natomiast jak wjedzie na twardy czysty grunt np do garażu to wyrywa gwałtownie do przodu . Więc działa. Z tą kontrolką ABS - mam tak samo - te typy tak mają. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#55 Post autor: rzadki »

el_guapo pisze:1)
Deptanie do-deski w hamulec powoduje odpalenie ABSu (pedał wibruje, koła się kręcą) - w większości aut przy działaniu ABSu jego kontrolka świeci/mruga, w Zośce NIE ale ABS działa i to dobrze.
to prawda, ikona nie świeci się, zapala się chyba tylko gdy jest awaria układu
2)
Kontrolka nr 2 (samochód wpadający w poślizg w trójkącie) miga się przy gwałtownym ruszaniu na śniegu; rozumiem że sygnalizuje uślizg przednich kół? Nie ogranicza (przyhamowuje) kół napędowych aby zlikwidować uślizg, tylko i wyłącznie o nim informuje miganiem.
otóż ogranicza. musisz widać mocniej depnąć :P u mnie po 2-3 sekundach obroty silnika spadają, mimo wciśniętego pedału gazu. może koła miały za ciężko aby system zadziałał (znaczy za dobra przyczepność była i auto zaczęło od razu ciągnąć do przodu). wydaje mi się że gdybyś był na podłożu bardziej wyślizganym i auto miało większe problemy z ruszeniem to bardziej by było to widać.
el_guapo pisze:Pytanie: Czy to ESP? Jaka jest zasada jego działania w Zośce po lifcie?
nie to nie jest ESP.
ESP zadziała gdy jedziesz prosto i nagle wykonujesz ruch kierownicą w jedną a potem w drugą stronę, w celu ominięcia przeszkody. ESP to stabilizacja toru jazdy, przez odpowiednie przyhamowywanie kół nie pozwala aby auto "wypadło" z kursu podczas tego niebezpiecznego manewru. czyli pomaga ominąć i stara się zapewnić aby po tym omijaniu auto pojechało nadal prosto a nie poza drogę.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Robert4884

#56 Post autor: Robert4884 »

U mnie w ZB działa tak jak opisałeś. ABS nie świeci, natomiast ESP jak zadziała to mruga.

Układ ESP@plus zwiększa w razie potrzeby stabilność samochodu w każdej sytuacji
drogowej, bez względu na rodzaj nawierzchni przyczepności opon. Zapobiega również ślizganiu się kół niezależnie od stanu nawierzchni i przyczepności opon. Układ stale kontroluje ruch samochodu. Gdy tylko koło straci przyczepność lub samochód zacznie wpadać w poślizg (wystąpi podsterowność/nadsterowność), układ natychmiast redukuje moc silnika (słyszalna zmiana odgłosu pracy silnika) i odpowiednio przyhamowuje poszczególne koła. Dzięki temu samochód uzyskuje lepszą stabilność, zwłaszcza na śniegu i lodzie oraz na mokrej lub śliskiej nawierzchni.
Działanie układu ESP@Plus, sygnalizowane jest miganiem lampki kontrolnej. W sytuacji krytycznej układ ESP@plus, nie dopuszcza do poślizgu i utraty panowania nad samochodem, sygnalizując jednocześnie konieczność dostosowania prędkości do warunków panujących do drodze.

el_guapo

#57 Post autor: el_guapo »

nie to nie jest ESP.
ESP zadziała gdy jedziesz prosto i nagle wykonujesz ruch kierownicą w jedną a potem w drugą stronę, w celu ominięcia przeszkody. ESP to stabilizacja toru jazdy, przez odpowiednie przyhamowywanie kół nie pozwala aby auto "wypadło" z kursu podczas tego niebezpiecznego manewru. czyli pomaga ominąć i stara się zapewnić aby po tym omijaniu auto pojechało nadal prosto a nie poza drogę.

Czyli "test łosia" na ośnieżonej nawierzchni raczej nie wyjdzie ;)

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#58 Post autor: rzadki »

no chyba że nie masz ESP ;)

na filmie bardzo obrazowo jest pokazane działanie ESP. co prawda maszyna trochę większa, ale to nic ;) a na końcu widać że system i tak nie zapewnia 100% skuteczności w ekstremalnych warunkach ;)

http://www.youtube.com/watch?v=4QoKJi8toYI

Awatar użytkownika
jarojk
Bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 17 gru 2009, 23:16
Imię: Jarek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Enjoy
Model: zb
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#59 Post autor: jarojk »

Podepnę sie pod temat

U mnie po wciśnięciu hamulca - nie ma "wibrowania" pedału ale słychać głośne hmm jakby tarcie metalu o metal ( tylko na śliskiej nawierzchni) i mocne odbijanie pedału - powiem szczerze - nigdy nie jezdzilem wczesniej autkiem z ABS, wiec moze tak byc powinno ??

darkp1

#60 Post autor: darkp1 »

Jeżeli koła Ci się nie blokują, to jest ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”