Problemy z działaniem ESP - ABS - TC
Moderator: Sebu$
ok.rozumiem..mialem na mysli interfejs piszac o wtyczce.A jeśli chodzi o to ze nie ten dzial to sorki ale jestem tu dopiero pierwszy raz.
---------scalone
Wlasnie wrocilem z jazdy probnej i ABS tak jak TC dzialaja bez zastrzezen wiec mam nadzieje ze Maciek ma racje ze to jakies bledy....Dzikeki panowie!!!
Staraj się scalać posty, które dopiero co napisałeś... /Dejna
---------scalone
Wlasnie wrocilem z jazdy probnej i ABS tak jak TC dzialaja bez zastrzezen wiec mam nadzieje ze Maciek ma racje ze to jakies bledy....Dzikeki panowie!!!
Staraj się scalać posty, które dopiero co napisałeś... /Dejna
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, 16:09 przez waldik782, łącznie zmieniany 1 raz.
- johanes
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
- Imię: Johanes
- Lokalizacja: Gorlice
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam wszystkich użytkowników. Od niedawna posiadam Opla Zafire 2000r.
Mam problem z kontrolkami ABS i TC na początku te kontrolki zaświecały sie i gasły a teraz świecą mi na stałe co może być tego przyczyną??????
Mam problem z kontrolkami ABS i TC na początku te kontrolki zaświecały sie i gasły a teraz świecą mi na stałe co może być tego przyczyną??????
temat już poruszany... najprawdopodobniej to czujnik od ABS, ale przeczytaj temat:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... b0db0#5153
POzdrawiam
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... b0db0#5153
POzdrawiam
Cześć,
Zośkę ujeżdżam od m-ca, więc nie wszystko jest dla mnie oczywistością, m.in. wspomniane w tytule systemy bezpieczeństwa.
Mam dwie kontrolki: ABSu (ta jest łatwa do indentyfikacji) oraz kontrolka samochodu wpadającego w poślizg w trójkącie - obie zapalają się po przekręceniu kluczyków i po chwili gasną; rozumiem że jest to test systemów a gaśnięcie mówi o tym ze wsio w pariadkie
Ale...
Wczoraj spadł śnieg, więc przyszła pora na testy.
1)
Deptanie do-deski w hamulec powoduje odpalenie ABSu (pedał wibruje, koła się kręcą) - w większości aut przy działaniu ABSu jego kontrolka świeci/mruga, w Zośce NIE ale ABS działa i to dobrze.
2)
Kontrolka nr 2 (samochód wpadający w poślizg w trójkącie) miga się przy gwałtownym ruszaniu na śniegu; rozumiem że sygnalizuje uślizg przednich kół? Nie ogranicza (przyhamowuje) kół napędowych aby zlikwidować uślizg, tylko i wyłącznie o nim informuje miganiem.
Pytanie: Czy to ESP? Jaka jest zasada jego działania w Zośce po lifcie?
Zośkę ujeżdżam od m-ca, więc nie wszystko jest dla mnie oczywistością, m.in. wspomniane w tytule systemy bezpieczeństwa.
Mam dwie kontrolki: ABSu (ta jest łatwa do indentyfikacji) oraz kontrolka samochodu wpadającego w poślizg w trójkącie - obie zapalają się po przekręceniu kluczyków i po chwili gasną; rozumiem że jest to test systemów a gaśnięcie mówi o tym ze wsio w pariadkie
Ale...
Wczoraj spadł śnieg, więc przyszła pora na testy.
1)
Deptanie do-deski w hamulec powoduje odpalenie ABSu (pedał wibruje, koła się kręcą) - w większości aut przy działaniu ABSu jego kontrolka świeci/mruga, w Zośce NIE ale ABS działa i to dobrze.
2)
Kontrolka nr 2 (samochód wpadający w poślizg w trójkącie) miga się przy gwałtownym ruszaniu na śniegu; rozumiem że sygnalizuje uślizg przednich kół? Nie ogranicza (przyhamowuje) kół napędowych aby zlikwidować uślizg, tylko i wyłącznie o nim informuje miganiem.
Pytanie: Czy to ESP? Jaka jest zasada jego działania w Zośce po lifcie?
Witam, Także ujeżdżam Zafirke od niedawna , a wczoraj miałem identyczne objawy na śniegu (pierwsze ślizgi) Zauważyłem że kontrola trakcji pomga jechać po śliskim ubitym śniegu - trzyma auto prosto , natomiast jak wjedzie na twardy czysty grunt np do garażu to wyrywa gwałtownie do przodu . Więc działa. Z tą kontrolką ABS - mam tak samo - te typy tak mają. Pozdrawiam
to prawda, ikona nie świeci się, zapala się chyba tylko gdy jest awaria układuel_guapo pisze:1)
Deptanie do-deski w hamulec powoduje odpalenie ABSu (pedał wibruje, koła się kręcą) - w większości aut przy działaniu ABSu jego kontrolka świeci/mruga, w Zośce NIE ale ABS działa i to dobrze.
otóż ogranicza. musisz widać mocniej depnąć u mnie po 2-3 sekundach obroty silnika spadają, mimo wciśniętego pedału gazu. może koła miały za ciężko aby system zadziałał (znaczy za dobra przyczepność była i auto zaczęło od razu ciągnąć do przodu). wydaje mi się że gdybyś był na podłożu bardziej wyślizganym i auto miało większe problemy z ruszeniem to bardziej by było to widać.2)
Kontrolka nr 2 (samochód wpadający w poślizg w trójkącie) miga się przy gwałtownym ruszaniu na śniegu; rozumiem że sygnalizuje uślizg przednich kół? Nie ogranicza (przyhamowuje) kół napędowych aby zlikwidować uślizg, tylko i wyłącznie o nim informuje miganiem.
nie to nie jest ESP.el_guapo pisze:Pytanie: Czy to ESP? Jaka jest zasada jego działania w Zośce po lifcie?
ESP zadziała gdy jedziesz prosto i nagle wykonujesz ruch kierownicą w jedną a potem w drugą stronę, w celu ominięcia przeszkody. ESP to stabilizacja toru jazdy, przez odpowiednie przyhamowywanie kół nie pozwala aby auto "wypadło" z kursu podczas tego niebezpiecznego manewru. czyli pomaga ominąć i stara się zapewnić aby po tym omijaniu auto pojechało nadal prosto a nie poza drogę.
U mnie w ZB działa tak jak opisałeś. ABS nie świeci, natomiast ESP jak zadziała to mruga.
Układ ESP@plus zwiększa w razie potrzeby stabilność samochodu w każdej sytuacji
drogowej, bez względu na rodzaj nawierzchni przyczepności opon. Zapobiega również ślizganiu się kół niezależnie od stanu nawierzchni i przyczepności opon. Układ stale kontroluje ruch samochodu. Gdy tylko koło straci przyczepność lub samochód zacznie wpadać w poślizg (wystąpi podsterowność/nadsterowność), układ natychmiast redukuje moc silnika (słyszalna zmiana odgłosu pracy silnika) i odpowiednio przyhamowuje poszczególne koła. Dzięki temu samochód uzyskuje lepszą stabilność, zwłaszcza na śniegu i lodzie oraz na mokrej lub śliskiej nawierzchni.
Działanie układu ESP@Plus, sygnalizowane jest miganiem lampki kontrolnej. W sytuacji krytycznej układ ESP@plus, nie dopuszcza do poślizgu i utraty panowania nad samochodem, sygnalizując jednocześnie konieczność dostosowania prędkości do warunków panujących do drodze.
Układ ESP@plus zwiększa w razie potrzeby stabilność samochodu w każdej sytuacji
drogowej, bez względu na rodzaj nawierzchni przyczepności opon. Zapobiega również ślizganiu się kół niezależnie od stanu nawierzchni i przyczepności opon. Układ stale kontroluje ruch samochodu. Gdy tylko koło straci przyczepność lub samochód zacznie wpadać w poślizg (wystąpi podsterowność/nadsterowność), układ natychmiast redukuje moc silnika (słyszalna zmiana odgłosu pracy silnika) i odpowiednio przyhamowuje poszczególne koła. Dzięki temu samochód uzyskuje lepszą stabilność, zwłaszcza na śniegu i lodzie oraz na mokrej lub śliskiej nawierzchni.
Działanie układu ESP@Plus, sygnalizowane jest miganiem lampki kontrolnej. W sytuacji krytycznej układ ESP@plus, nie dopuszcza do poślizgu i utraty panowania nad samochodem, sygnalizując jednocześnie konieczność dostosowania prędkości do warunków panujących do drodze.
nie to nie jest ESP.
ESP zadziała gdy jedziesz prosto i nagle wykonujesz ruch kierownicą w jedną a potem w drugą stronę, w celu ominięcia przeszkody. ESP to stabilizacja toru jazdy, przez odpowiednie przyhamowywanie kół nie pozwala aby auto "wypadło" z kursu podczas tego niebezpiecznego manewru. czyli pomaga ominąć i stara się zapewnić aby po tym omijaniu auto pojechało nadal prosto a nie poza drogę.
Czyli "test łosia" na ośnieżonej nawierzchni raczej nie wyjdzie
no chyba że nie masz ESP
na filmie bardzo obrazowo jest pokazane działanie ESP. co prawda maszyna trochę większa, ale to nic a na końcu widać że system i tak nie zapewnia 100% skuteczności w ekstremalnych warunkach
http://www.youtube.com/watch?v=4QoKJi8toYI
na filmie bardzo obrazowo jest pokazane działanie ESP. co prawda maszyna trochę większa, ale to nic a na końcu widać że system i tak nie zapewnia 100% skuteczności w ekstremalnych warunkach
http://www.youtube.com/watch?v=4QoKJi8toYI