[A] - problemy związane z użytkowaniem alarmów

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
GDA

#46 Post autor: GDA »

Fabrycznie raczej żaden, ale oczywiście mogę się mylić, przynajmniej w mojej ZB i VB nie było czegoś takiego fabrycznie

Matys27

#47 Post autor: Matys27 »

Więc ja mam coś takiego. Żadnej dokumentacji niestety nie posiadam.


Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 maja 2011, 19:39 przez Matys27, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
raszmen
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 18 kwie 2010, 10:59
Lokalizacja: Ogrodzona
Model:

#48 Post autor: raszmen »

Najprościej iśc po kablach i powinieneś dotrzec do centralki. Wtedy na wyjściu kabli z centralki jesteś w stanie sprawdzic czy na syrene wychodzi sygnał czy uszkodzone jest coś w centralce.

TUX

#49 Post autor: TUX »

a może masz w alarmie tak ustawione, aby po otwarciu rdzwi włączały się awaryjne??

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#50 Post autor: Dziadek13 »

To jest syrena alarmowa ze swoim zasilaniem w środku ładowana z akumulatora a tym kluczykiem wyłączasz dźwięk lub załączasz .Teraz czy syrenka jest sterowana minusem czy plusem ?,czy masz orginalny kluczyk z pilotem czy dodatkowo masz pilota ?.Dodatkowo widze może i źle ale te kabelki nie są podłączone niebieski biały czerwony,czyli brak zasilania i sterowania aku w syrence nie ma zasilania może jest rozładowany.

Matys27

#51 Post autor: Matys27 »

1. Mam oryginalny kluczyk, nie mam dodatkowego pilota
2.Te kabelki są przylutowane w tą płytkę (bodajże niebieski i biały) w środku syreny bo wczoraj rozkręcałem i widziałem a czerwony i czarny do czegoś co przypomina okrągłe srebrne kółko ;) znajdujące się pod płytką.
3. Co do tego czy sterowana jest minusem czy plusem to jutro ustalę.

sQcha

#52 Post autor: sQcha »

Żeby aktywować alarm, musisz nacisnąć 2 razy przycisk od zamykania centralnego. Robisz tak?

Matys27

#53 Post autor: Matys27 »

Tak, na dwa razy zamykam autko :)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#54 Post autor: Dziadek13 »

No dwa razy pierwszy raz to zamek drugi raz to rygle czyli nie jest to alarm orginalny tylko ktoś sobie dołożył syrenke którą sterują impulsy z instalacji centralnego zamka.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#55 Post autor: oki »

Tak jak Dziadek13 napisał, to na zdjęciu to jest sama syrenka z podtrzymaniem wewnętrznym.
Ogólnie sądząc po jej wyglądzie to podtrzymania nie ma bo akumulatory to są już padnięte z reguły po 3 latach. Problem może być też ze stacyjka tej syrenki może nie łączyć jak nalezy dla tego nie wyje.
Ta syrenka jest tylko elementem wykonawczym, w samochodzie masz schowaną centralkę od alarmu.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#56 Post autor: Dziadek13 »

Matys27 pisze:1. Mam oryginalny kluczyk, nie mam dodatkowego pilota.
oki pisze:w samochodzie masz schowaną centralkę od alarmu.
Myśle że niema dodatkowej centralki to jest samoróbka.
Tylko to mnie ciekawi.
Matys27 pisze:Co zrobić żeby znowu były sygnały dźwiękowe podczas zamykania i otwierania drzwi (jakbym nie usłyszał nie drążyłbym tematu) ;)??.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#57 Post autor: oki »

Albo beznadziejnie zamontowany alarm.
Szkoda ze kolega z Radomia, bo bym obejrzał co tam ma nawyrabiane z tym alarmem.
Tak na odległość to zgadywanka, a do alarmu nie potrzebuje pilota może brać sygnały z centralnego.
A może z innej beczki, takie głupie pytanie masz jakąś diodę migającą od sygnalizacji działania tego alarmu?

strif3r

#58 Post autor: strif3r »

Witam panów. Mam pytanie odnośnie alarmu jest fabryczny zostawiam samochód zamykam go klikając tylko raz a pomimo to alarm załącza się nagminnie najczęściej około 3-6.30 rano budząc wszystkich wokół. Bez żadnego powodu po prostu nagle się zaczyna drzeć czasami mam problem go wyłączyć nie reaguje na nic. Czasami tylko hałasuje bez awaryjnych czasami mryga tylko awaryjnymi bez syreny czasami jak tej nocy 8 razy za noc nawet gdy go otworze i odpalę nie pomaga to nie jest to mój pierwszy samochód z alarmem zawsze było ok tu sądzę że coś jest uszkodzone jak by coś elektronicznego było zawilgocone i wtedy akcja darcie się zaczyna. Może Wy coś wymyślicie. Tu diagnostyka szarpnie mnie z 80 funtów minimum a może uda się to zrobić samemu. Pozdrawiam wszystkich ownerów Zosiek.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#59 Post autor: Dziadek13 »

strif3r pisze:Witam panów. Mam pytanie odnośnie alarmu jest fabryczny zostawiam samochód zamykam go klikając tylko raz a pomimo to alarm załącza się nagminnie najczęściej około 3-6.30 rano budząc wszystkich wokół.
Sprawdź czy masz syrene z podtrzymaniem aku w środku,możliwe że podtrzymanie nie wytrzymuje do rana rozładowuje sie i możliwe że wtedy wykrywa zaniżone napięcie i włącza sie alarm.

strif3r

#60 Post autor: strif3r »

Dziadek13 sprawdzę popołudniu jak sie wyśpię po nocce jeśli możesz powiedz mi jak temu zaradzic jeśli to okaże się powodem wrzasków streny alarmu. Z góry dzięki za pomoc spędza mi to sen z powiek. Ten alarm drze się też w dzień ale rzadziej. Nagminnie jednak między 3 a 6.30 rano.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”