kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
Tak, jestem z woj.świetokrzyskiego. Zaczynam już rozważać opcję dalszego dojazdu aby tylko znaleźć ogarniętego elektryka. U mnie w okolicy wszyscy ręce rozkładają. Dostałem namiary na podobno dobrego elektryka, we wtorek jadę do niego.
Orientuje się ktoś może, czy kupując używany sterownik to numery muszą być takie same? Jest trochę tego na Allegro, a gdybym kupował nowy to nie chciałbym kupić niewłaś ciwego. Numery do mojego napisałem dwa posty wyżej.
Orientuje się ktoś może, czy kupując używany sterownik to numery muszą być takie same? Jest trochę tego na Allegro, a gdybym kupował nowy to nie chciałbym kupić niewłaś ciwego. Numery do mojego napisałem dwa posty wyżej.
Wizyta u elektryka dopiero we wtorek, a pojawiły się kolejne problemy. Odpalając rano samochód już od razu zapaliła się kontrolka ESP i kontrolka silnika. Czuć było, że silnik nie pracuje równo, an biegu jałowym falujące obroty. Odczuwalny był też spadek mocy. Zczytałem błędy metodą gaz-hamulec i do wcześniejszych błędów ( 1612, 1613 ) dołączyły kolejne:
- 0302 - wypadanie zapłonu - cylinder 2
- 0170 - nieprawidłowy skład mieszanki
- 0304 - wypadanie zapłonu - cylinder 4
Silnik pracuje nierówno zarówno na benzynie jak i na gazie, chociaż wydaje mi się, że jednak troszkę lepiej na benzynie.
Przed chwilą byłem odpalić Zośkę, tym razem kontrolki nie zapaliły się, przejechałem ok. kilometra i kontrolki się zapaliły ( silnik, ESP ). Czy te błędy mogą być powiązane z tymi poprzednimi ( 1612, 1613 ), czy mogą oznaczać jakąś nową awarię?
Doczytałem, że może być to spowodowane złą jakością gazu. Polatam troszkę na benzynie i zobaczymy czy jest poprawa.
- 0302 - wypadanie zapłonu - cylinder 2
- 0170 - nieprawidłowy skład mieszanki
- 0304 - wypadanie zapłonu - cylinder 4
Silnik pracuje nierówno zarówno na benzynie jak i na gazie, chociaż wydaje mi się, że jednak troszkę lepiej na benzynie.
Przed chwilą byłem odpalić Zośkę, tym razem kontrolki nie zapaliły się, przejechałem ok. kilometra i kontrolki się zapaliły ( silnik, ESP ). Czy te błędy mogą być powiązane z tymi poprzednimi ( 1612, 1613 ), czy mogą oznaczać jakąś nową awarię?
Doczytałem, że może być to spowodowane złą jakością gazu. Polatam troszkę na benzynie i zobaczymy czy jest poprawa.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2015, 07:50 przez jachu34, łącznie zmieniany 1 raz.
Było podejrzenie czujnika wałka, został sprawdzony kilka dni temu i jest ok. Przypomniało mi się, jak kolega mi zwrócił uwagę zaraz po wymianie rozrządu na obroty. Nie wiem, może w tych silnikach tak jest, ale jadąc samochodem i zatrzymując się, na jałowym obroty spadają do 1000obr. krótka zawiecha tak na 2-3 sekundy i spadają na ok.800obr.
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Wyjeździj ten gaz co masz i zatankuj gdzieś indziej, najlepiej po zatankowaniu na nowo skasuj błędy.
Może coś gaz nie halo? Na pewnej stacji tankowałeś?
Jeśli nadal będzie to samo to zacząłbym od czujnika położenia wałka chyba, dopiero później sonda i przepływomierz. Masz możliwość podpiąć sondę i przepływkę od kogoś w celu sprawdzenia co się z autem dzieje?
Może coś gaz nie halo? Na pewnej stacji tankowałeś?
Jeśli nadal będzie to samo to zacząłbym od czujnika położenia wałka chyba, dopiero później sonda i przepływomierz. Masz możliwość podpiąć sondę i przepływkę od kogoś w celu sprawdzenia co się z autem dzieje?
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Problem chyba rozwiązany. Komputer po regeneracji ( okazało się, ze ktoś przy nim zdrowo majstrował ) + wymieniona wiązka między immo, a sterownikiem. Dodatkowo wymieniłem świece.
Nie chciałbym zakładać nowego tematu, ale nadal występuje inny problem. Po przjechaniu ok. 300km zapalił się check + esp. Po zczytaniu błędów wyskoczyły 2 - 0301, 0304 - wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze.
A przed naprawą wywalało 2 i 4 cylinder. Na zimnym silniku odczucie jakby był mułowaty. Check i esp zapaliły się równocześnie w momencie przejścia na lpg. Po zagrzaniu silnika pracuje normalnie tzn. ma moc.
Instalacja gazowa sprawdzona u dwóch gaziarzy, ponoć wszystko ok.
Co może być przyczyną wypadania zapłonów? Cewka? Nawet kupiłem cewkę, była tylko jedna - jakiś zamiennik. Oddałem jednak po rozmowie z elektrykiem, ponoć miał przypadek, że komuś wymieniał właśnie cewkę, założyli zamiennik i sterownik całkiem się wysypał. U mnie siedzi chyba Delphi. Nie wiem już czy zamawiać, czy szukać gdzie indziej przyczyny.
Nie chciałbym zakładać nowego tematu, ale nadal występuje inny problem. Po przjechaniu ok. 300km zapalił się check + esp. Po zczytaniu błędów wyskoczyły 2 - 0301, 0304 - wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze.
A przed naprawą wywalało 2 i 4 cylinder. Na zimnym silniku odczucie jakby był mułowaty. Check i esp zapaliły się równocześnie w momencie przejścia na lpg. Po zagrzaniu silnika pracuje normalnie tzn. ma moc.
Instalacja gazowa sprawdzona u dwóch gaziarzy, ponoć wszystko ok.
Co może być przyczyną wypadania zapłonów? Cewka? Nawet kupiłem cewkę, była tylko jedna - jakiś zamiennik. Oddałem jednak po rozmowie z elektrykiem, ponoć miał przypadek, że komuś wymieniał właśnie cewkę, założyli zamiennik i sterownik całkiem się wysypał. U mnie siedzi chyba Delphi. Nie wiem już czy zamawiać, czy szukać gdzie indziej przyczyny.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, 08:14 przez jachu34, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Mam problem z zafirką(zafira A 2001 2.0 tdl). Po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie następuje rozruch samochodu, a na wyświetlaczu pojawia się lampka kontrolna immobilizera i gdy wyciągnę kluczyk ze stacyjki, lampki kontrolne, wycieraczki czy dmuchawa nadal działają(a przecież po wyciągnięciu kluczyka nie powinny działać ). Czy to awaria immbu, a może stacyjka ? Jakieś porady?
z góry thx za odp
pozdrawiam
Mam problem z zafirką(zafira A 2001 2.0 tdl). Po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie następuje rozruch samochodu, a na wyświetlaczu pojawia się lampka kontrolna immobilizera i gdy wyciągnę kluczyk ze stacyjki, lampki kontrolne, wycieraczki czy dmuchawa nadal działają(a przecież po wyciągnięciu kluczyka nie powinny działać ). Czy to awaria immbu, a może stacyjka ? Jakieś porady?
z góry thx za odp
pozdrawiam
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Zerknij do kostki stacyjki. Moim zdaniem nie działa przełączanie w kostce.
A miganie kontrolki to pewnie błąd immo.
Pewnie zapłon się nie wyłączył a ty wyjmowałeś klucze i załapał błąd.
Jak dostać się do kostki stacyjki masz tutaj. www.samnaprawiam.com/poradniki-7169-wym ... tra-g.html
A miganie kontrolki to pewnie błąd immo.
Pewnie zapłon się nie wyłączył a ty wyjmowałeś klucze i załapał błąd.
Jak dostać się do kostki stacyjki masz tutaj. www.samnaprawiam.com/poradniki-7169-wym ... tra-g.html
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 21:51 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
Po długim czasie znalazłem wolną chwilę i wybrałem się podpiąć moją zafi pod komputer i wyskoczył taki oto błąd:
P0400 - sprężenie zwrotne zaworu EGR
Ktoś miał już z tym wcześniej doświadczenie? ew. jak się z tym uporać?
P0400 - sprężenie zwrotne zaworu EGR
Ktoś miał już z tym wcześniej doświadczenie? ew. jak się z tym uporać?
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2015, 19:46 przez b.gawor95, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Kolego błąd P0400 to temat rzeka.
Napiszę w skrócie.
Posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnień, elektrozaworki ( turbo klapek i egr o ile masz go podciśnieniowego.)
Posprawdzaj gruszki turbo i klapek.
Sprawdź szczelność egr ( o ile jest podciśnieniowy)
Posprawdzaj vakuometrem wszystkie podciśnienia.
Bardzo dużo możesz o tym błędzie poczytać na forum.
Napiszę w skrócie.
Posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnień, elektrozaworki ( turbo klapek i egr o ile masz go podciśnieniowego.)
Posprawdzaj gruszki turbo i klapek.
Sprawdź szczelność egr ( o ile jest podciśnieniowy)
Posprawdzaj vakuometrem wszystkie podciśnienia.
Bardzo dużo możesz o tym błędzie poczytać na forum.
Po rozkręceniu okazało się ze trzpień stacyjki ułamany jest. Wymieniłem stacyjkę, aczkolwiek pozostał problem błędu immo. Czy mogę nowe kluczyki zaprogramować nie używając programów diagnostycznych? ewentualnie obejść immo? Słyszałem także o opcji dopasowania nowej stacyjki do starego klucza, rozwiązało by to oj problem? Co Panowie myślicie na ten temat
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
A pastylkę ze starego klucza włożyłeś do nowego klucza?
Kupiłeś stacyjkę z samym grotem nowym czy stacyjkę z kluczem bez pilota.
Jeśli kluczyk bez pilota to musisz kostkę immo ze starego klucza podkleić w okolicach pętli immo.
Kupiłeś stacyjkę z samym grotem nowym czy stacyjkę z kluczem bez pilota.
Jeśli kluczyk bez pilota to musisz kostkę immo ze starego klucza podkleić w okolicach pętli immo.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2015, 17:49 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.