Problemy z działaniem ESP - ABS - TC
Moderator: Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Trzeba było jeszcze pod obciążeniem zrobić test-zapalić światła ew. włączyć dmuchawę silnik utrzymywać ok.1000 ob/min i podać wartość ładowania.
Spadek napięcia podczas rozruchu to normalna rzecz przecież sam rozrusznik ma moc od 900W - 1,1kW a nawet 1,4kW (Rozrusznik MAPCO 95524454)
to sporo, lecz spadek 7-8V jest niepokojący no i kwestia kondycji- sprawności rozrusznika.
Do takich spadków w okolicach 10V n8ie można dopuszczać z uwagi na proces zasiarczania a gdy akumulatora jest słaby to ,,wyrywamy z niego moc" co doprowadza do deformacji płyt i kruszenia ołowiu a w rezultacie do zwarcie nędzy celami.
Dobrze by było akumulator poddać próbie pod obciążeniem ale to tylko elektryk dysponuje opornicą.
A propos tych ABS zastanawiam się czy to nie kwestia jeszcze kalibracji czujnika skrętu.
Spadek napięcia podczas rozruchu to normalna rzecz przecież sam rozrusznik ma moc od 900W - 1,1kW a nawet 1,4kW (Rozrusznik MAPCO 95524454)
to sporo, lecz spadek 7-8V jest niepokojący no i kwestia kondycji- sprawności rozrusznika.
Do takich spadków w okolicach 10V n8ie można dopuszczać z uwagi na proces zasiarczania a gdy akumulatora jest słaby to ,,wyrywamy z niego moc" co doprowadza do deformacji płyt i kruszenia ołowiu a w rezultacie do zwarcie nędzy celami.
Dobrze by było akumulator poddać próbie pod obciążeniem ale to tylko elektryk dysponuje opornicą.
A propos tych ABS zastanawiam się czy to nie kwestia jeszcze kalibracji czujnika skrętu.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Kolego rozwiń trochę tę myśl z "kalibracją" skrętu???
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Żeby nie było.. z obserwacji...
. Problem z tymi kontrolkami występuje zazwyczaj jak samochód nie jest używany i albo od razu się wyświetlają albo podczas rozruchu...
Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problemu przez jakiś dystans nie ma...
Ale podczas jazdy potrafią się zapalić ( nie jest to zależne od prędkości, rodzaju drogi, toru jazdy...)
Mogą się wyświetlić podczas jazdy na łuki przy 20 albo podczas jazdy po prostej drodze ( bez dziur) przy 70-80km/h. Po zatrzymaniu i zgaszeniu tak jak pisałem problem znika...
Z tego co kiedyś patrzyłem to akumulator jak kręcił rozrusznik to z 12.2-12.4 spadał na 10.8-11.2
. Problem z tymi kontrolkami występuje zazwyczaj jak samochód nie jest używany i albo od razu się wyświetlają albo podczas rozruchu...
Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problemu przez jakiś dystans nie ma...
Ale podczas jazdy potrafią się zapalić ( nie jest to zależne od prędkości, rodzaju drogi, toru jazdy...)
Mogą się wyświetlić podczas jazdy na łuki przy 20 albo podczas jazdy po prostej drodze ( bez dziur) przy 70-80km/h. Po zatrzymaniu i zgaszeniu tak jak pisałem problem znika...
Z tego co kiedyś patrzyłem to akumulator jak kręcił rozrusznik to z 12.2-12.4 spadał na 10.8-11.2
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam.
Najprawdopodobniej rozwiązałem problem.
Przyczyną tej "choinki" złożonej z ABS / trakcji okazało się najprawdopodobniej brudne ( niedokładnie oczyszczone) klemy .
Wziąłem szczotkę drucianą, papier ścierny, wypolerowałem na błysk bieguny w akumulatorze, klemy z przewodami a następnie posmarowałem to smarem miedzianym. Samochód już i stał kilka dni, i uruchamiałem go po takiej przerwie, przejechałem z 80km, kręciłem specjalnie kierownicą na parkingu max w prawo, w lewo i.... Nic. Nic jak na razie się nie świeci ...
Jak coś się zmieni ( mam nadzieję że już pozostanie bez choinki) to dam znać...
Dziękuję wszystkim za rady i pomoc
Pozdrawiam
Rafał
Najprawdopodobniej rozwiązałem problem.
Przyczyną tej "choinki" złożonej z ABS / trakcji okazało się najprawdopodobniej brudne ( niedokładnie oczyszczone) klemy .
Wziąłem szczotkę drucianą, papier ścierny, wypolerowałem na błysk bieguny w akumulatorze, klemy z przewodami a następnie posmarowałem to smarem miedzianym. Samochód już i stał kilka dni, i uruchamiałem go po takiej przerwie, przejechałem z 80km, kręciłem specjalnie kierownicą na parkingu max w prawo, w lewo i.... Nic. Nic jak na razie się nie świeci ...
Jak coś się zmieni ( mam nadzieję że już pozostanie bez choinki) to dam znać...
Dziękuję wszystkim za rady i pomoc
Pozdrawiam
Rafał
Ostatnio zmieniony 11 cze 2024, 23:17 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 cze 2024, 20:40
- Imię: Beata
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Drodzy Panowie, mam problem ze swoją Zafira. Od jakiegoś czasu podczas maksymalnego skrętu kierownica, zapalają się i gasną kontrolki ABS i TC. Dzieje się to zazwyczaj przy wolnym skręcie w ulicę czy podczas parkowania. Do tego wszystkiego zauważyłam, że gdy te kontrolki migają to mam problem z centralnym zamkiem, nie zamknę samochodu. Jeśli włożę kluczyk z powrotem i włączę auto to zamknę samochód. Dodatkowo zauważyłam, że czasem nie wyłącza mi się radio jeśli wyjmę kluczyk. Jak włączę zapłon i wyjmę to się wyłączy. Dodatkowo zauważyłam, że czasem moje auto w ogóle nie reaguje na kluczyk. Jakby wcale prądu nie miało, jeśli wyjmę kluczyk i przekręcę znowu to zapali. Wymieniliśmy moduł CIM, poruszaliśmy czujnikami ABS. Na komputerze palą się błędy C0292 i C0800. Elektromechanik mówi o czujniku ABS, bo przegrzała się tarcza hamulcowa i twierdzi, że być może czujnik się stopił. Z góry dziękuję za podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 20 cze 2024, 21:17 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
C0292 Utrata komunikacji z PCM
C0800 - Za niskie napięcie - pompa ABS
C0800 to - napięcie akumulatora poza zakresem
Układ zasilania modułu sterowania- Obwód zasilania modułu sterującego
1-Zacznij od akumulatora może pada lub notorycznie niedoładowany.
2-Kontrola alternatora , kabli (spadki napięcia), klemy itp.
3-Zmień mechanika lub zasięgnij opinii innego.
C0800 - Za niskie napięcie - pompa ABS
C0800 to - napięcie akumulatora poza zakresem
Układ zasilania modułu sterowania- Obwód zasilania modułu sterującego
1-Zacznij od akumulatora może pada lub notorycznie niedoładowany.
2-Kontrola alternatora , kabli (spadki napięcia), klemy itp.
3-Zmień mechanika lub zasięgnij opinii innego.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam ponownie.
Ostatnio miałem trochę na głowie i nie miałem kiedy się zająć problemem ( kontrolki ABS/Trakcja)
W moim przypadku :
Wczoraj wymieniłem akumulator na nowy ( Banner 60ah PR. rozruchowy 540).
Przed wymianą klemy były wyczyszczone i dodatkowo potraktowane warstwą smaru miedzianego)
Dzisiaj o 17 ej podchodzę do auta i następującą sytuacja:
Przekręcam kluczyk na 1 i nie gaśnie ABS/trakcja. Dodatkowo wskazówka prędkościomierza ( przy wyłączonym silniku) podskoczyła z 2-3 razy do 10/20km/h
Kilka razy wyłączam i włączam zapłon a kontrolki ABS /Trakcja nie gasną.. dopiero po 5 przekręceniu kluczyka kontrolki gasną..
Jeżeli chodzi o błędy to:
CarScanner pokazuje :
P0335 - nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika (obr/min)
C3895(00)
U3111(7F)
Na programie Opla nie pokazuje błędów
Co polecacie dalej sprawdzić/wymienić...
Za 3 tygodnie mam jechać autem nad morze i dobrze by było aby Zosia wykonała tę trasę na własnych kołach...
Ostatnio miałem trochę na głowie i nie miałem kiedy się zająć problemem ( kontrolki ABS/Trakcja)
W moim przypadku :
Wczoraj wymieniłem akumulator na nowy ( Banner 60ah PR. rozruchowy 540).
Przed wymianą klemy były wyczyszczone i dodatkowo potraktowane warstwą smaru miedzianego)
Dzisiaj o 17 ej podchodzę do auta i następującą sytuacja:
Przekręcam kluczyk na 1 i nie gaśnie ABS/trakcja. Dodatkowo wskazówka prędkościomierza ( przy wyłączonym silniku) podskoczyła z 2-3 razy do 10/20km/h
Kilka razy wyłączam i włączam zapłon a kontrolki ABS /Trakcja nie gasną.. dopiero po 5 przekręceniu kluczyka kontrolki gasną..
Jeżeli chodzi o błędy to:
CarScanner pokazuje :
P0335 - nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika (obr/min)
C3895(00)
U3111(7F)
Na programie Opla nie pokazuje błędów
Co polecacie dalej sprawdzić/wymienić...
Za 3 tygodnie mam jechać autem nad morze i dobrze by było aby Zosia wykonała tę trasę na własnych kołach...
Ostatnio zmieniony 29 cze 2024, 17:44 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P0335 Kod oznacza, że awarii uległ czujnik położenia wału korbowego lub jego okablowania.
Mogło też dojść do zaburzenia jego pracy (uszkodzone okablowanie lub styki).
Inną z możliwości jest uszkodzenie samego łańcucha rozrządu (lub paska).
C3895 kod ciężki do identyfikacji tożsamy z błędem cewek zapłonowych
Tu był temat https://www.zafiraklub.org/viewtopic.php?t=32477
Sprawdź porządnie wszystkie złącza, bezpieczniki zwłaszcza te wyglądające jak zwykła blaszka .
Mogło też dojść do zaburzenia jego pracy (uszkodzone okablowanie lub styki).
Inną z możliwości jest uszkodzenie samego łańcucha rozrządu (lub paska).
C3895 kod ciężki do identyfikacji tożsamy z błędem cewek zapłonowych
Tu był temat https://www.zafiraklub.org/viewtopic.php?t=32477
Sprawdź porządnie wszystkie złącza, bezpieczniki zwłaszcza te wyglądające jak zwykła blaszka .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Continental-Rozrząd+ pompa+ czujnik położenia ( oryginalny VDO( były wymieniane przy 196 tyś w tamtym roku.
Dobra jutro na spokojnie spróbuje podłączyć Op-coma...później sprawdzam styki, bezpieczniki ( na któreś szczególnie zwrócić uwagę ( oprócz ABS - tam chyba 10A ale ostatnio jak się zaczęły te cuda to był "cały"
Dobra jutro na spokojnie spróbuje podłączyć Op-coma...później sprawdzam styki, bezpieczniki ( na któreś szczególnie zwrócić uwagę ( oprócz ABS - tam chyba 10A ale ostatnio jak się zaczęły te cuda to był "cały"
Ostatnio zmieniony 29 cze 2024, 19:45 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Taki
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Kolego a gdzie w Zośce jest taki bezpiecznik??
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Bezpieczniki wydają się ok ( ale za cholerę nie mogłem ich wysunąć) wyjąć ...
Taka ciekawostka.. dzisiaj po 2 dniach stania przekręciłem kluczyk i się zapalił ABS/trakcja
Zgasiłem. Pogmerałem chwilę przy lewej piaście.
Przekręciłem kluczyk i kontrolki zgasły ale po 2-3 sek. wskazówka prędkościomierza z 3 razy pofalowała na 10km.
Nie jestem ekspertem ale to chyba jednak będzie piasta.
Teraz pytania ( szczególnie do kolegi "Pszczyny")
1)Wymienić tylko piastę czy od razu wiązkę od piasty?
2) i czy wymienić od razu obydwie piasty ( + wiązki) czy na razie tylko lewą stronę?
3) jaką piastę na Allegro zakupić- czy musi być SKF, Krafta czy może być taka za 143zł ( tylko nie ma nazwy - jest Auto-Sam dystrybucja- zamiennik o jakości porównywalnej do oryginału...
Jutro jeżeli po przekręceniu zapłonu pojawi się kontrolka ABS/Trakcja to spróbuje podłączyć Op-coma. ( Może pokaże błędy).
W razie co tam będzie pokazane który czujnik ABS padł ( prawy/lewy)?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Taka ciekawostka.. dzisiaj po 2 dniach stania przekręciłem kluczyk i się zapalił ABS/trakcja
Zgasiłem. Pogmerałem chwilę przy lewej piaście.
Przekręciłem kluczyk i kontrolki zgasły ale po 2-3 sek. wskazówka prędkościomierza z 3 razy pofalowała na 10km.
Nie jestem ekspertem ale to chyba jednak będzie piasta.
Teraz pytania ( szczególnie do kolegi "Pszczyny")
1)Wymienić tylko piastę czy od razu wiązkę od piasty?
2) i czy wymienić od razu obydwie piasty ( + wiązki) czy na razie tylko lewą stronę?
3) jaką piastę na Allegro zakupić- czy musi być SKF, Krafta czy może być taka za 143zł ( tylko nie ma nazwy - jest Auto-Sam dystrybucja- zamiennik o jakości porównywalnej do oryginału...
Jutro jeżeli po przekręceniu zapłonu pojawi się kontrolka ABS/Trakcja to spróbuje podłączyć Op-coma. ( Może pokaże błędy).
W razie co tam będzie pokazane który czujnik ABS padł ( prawy/lewy)?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 01 lip 2024, 10:14 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki