Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#496 Post autor: Pszczyna »

Trzeba było jeszcze pod obciążeniem zrobić test-zapalić światła ew. włączyć dmuchawę silnik utrzymywać ok.1000 ob/min i podać wartość ładowania.
Spadek napięcia podczas rozruchu to normalna rzecz przecież sam rozrusznik ma moc od 900W - 1,1kW a nawet 1,4kW (Rozrusznik MAPCO 95524454)
to sporo, lecz spadek 7-8V jest niepokojący no i kwestia kondycji- sprawności rozrusznika.
Do takich spadków w okolicach 10V n8ie można dopuszczać z uwagi na proces zasiarczania a gdy akumulatora jest słaby to ,,wyrywamy z niego moc" co doprowadza do deformacji płyt i kruszenia ołowiu a w rezultacie do zwarcie nędzy celami.

Dobrze by było akumulator poddać próbie pod obciążeniem ale to tylko elektryk dysponuje opornicą.

A propos tych ABS zastanawiam się czy to nie kwestia jeszcze kalibracji czujnika skrętu.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#497 Post autor: rafaellowarszaw »

Kolego rozwiń trochę tę myśl z "kalibracją" skrętu???

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#498 Post autor: rafaellowarszaw »

Żeby nie było.. z obserwacji...
. Problem z tymi kontrolkami występuje zazwyczaj jak samochód nie jest używany i albo od razu się wyświetlają albo podczas rozruchu...

Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problemu przez jakiś dystans nie ma...

Ale podczas jazdy potrafią się zapalić ( nie jest to zależne od prędkości, rodzaju drogi, toru jazdy...)

Mogą się wyświetlić podczas jazdy na łuki przy 20 albo podczas jazdy po prostej drodze ( bez dziur) przy 70-80km/h. Po zatrzymaniu i zgaszeniu tak jak pisałem problem znika...




Z tego co kiedyś patrzyłem to akumulator jak kręcił rozrusznik to z 12.2-12.4 spadał na 10.8-11.2

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#499 Post autor: Pszczyna »


rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#500 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam.
Najprawdopodobniej rozwiązałem problem.


Przyczyną tej "choinki" złożonej z ABS / trakcji okazało się najprawdopodobniej brudne ( niedokładnie oczyszczone) klemy .
Wziąłem szczotkę drucianą, papier ścierny, wypolerowałem na błysk bieguny w akumulatorze, klemy z przewodami a następnie posmarowałem to smarem miedzianym. Samochód już i stał kilka dni, i uruchamiałem go po takiej przerwie, przejechałem z 80km, kręciłem specjalnie kierownicą na parkingu max w prawo, w lewo i.... Nic. Nic jak na razie się nie świeci ...


Jak coś się zmieni ( mam nadzieję że już pozostanie bez choinki) to dam znać...


Dziękuję wszystkim za rady i pomoc


Pozdrawiam
Rafał
Ostatnio zmieniony 11 cze 2024, 23:17 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Beata96
Posty: 1
Rejestracja: 20 cze 2024, 20:40
Imię: Beata
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#501 Post autor: Beata96 »

Drodzy Panowie, mam problem ze swoją Zafira. Od jakiegoś czasu podczas maksymalnego skrętu kierownica, zapalają się i gasną kontrolki ABS i TC. Dzieje się to zazwyczaj przy wolnym skręcie w ulicę czy podczas parkowania. Do tego wszystkiego zauważyłam, że gdy te kontrolki migają to mam problem z centralnym zamkiem, nie zamknę samochodu. Jeśli włożę kluczyk z powrotem i włączę auto to zamknę samochód. Dodatkowo zauważyłam, że czasem nie wyłącza mi się radio jeśli wyjmę kluczyk. Jak włączę zapłon i wyjmę to się wyłączy. Dodatkowo zauważyłam, że czasem moje auto w ogóle nie reaguje na kluczyk. Jakby wcale prądu nie miało, jeśli wyjmę kluczyk i przekręcę znowu to zapali. Wymieniliśmy moduł CIM, poruszaliśmy czujnikami ABS. Na komputerze palą się błędy C0292 i C0800. Elektromechanik mówi o czujniku ABS, bo przegrzała się tarcza hamulcowa i twierdzi, że być może czujnik się stopił. Z góry dziękuję za podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 20 cze 2024, 21:17 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#502 Post autor: Pszczyna »

C0292 Utrata komunikacji z PCM
C0800 - Za niskie napięcie - pompa ABS
C0800 to - napięcie akumulatora poza zakresem
Układ zasilania modułu sterowania- Obwód zasilania modułu sterującego

1-Zacznij od akumulatora może pada lub notorycznie niedoładowany.
2-Kontrola alternatora , kabli (spadki napięcia), klemy itp.
3-Zmień mechanika lub zasięgnij opinii innego.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#503 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam ponownie.
Ostatnio miałem trochę na głowie i nie miałem kiedy się zająć problemem ( kontrolki ABS/Trakcja)
W moim przypadku :

Wczoraj wymieniłem akumulator na nowy ( Banner 60ah PR. rozruchowy 540).
Przed wymianą klemy były wyczyszczone i dodatkowo potraktowane warstwą smaru miedzianego)

Dzisiaj o 17 ej podchodzę do auta i następującą sytuacja:
Przekręcam kluczyk na 1 i nie gaśnie ABS/trakcja. Dodatkowo wskazówka prędkościomierza ( przy wyłączonym silniku) podskoczyła z 2-3 razy do 10/20km/h

Kilka razy wyłączam i włączam zapłon a kontrolki ABS /Trakcja nie gasną.. dopiero po 5 przekręceniu kluczyka kontrolki gasną..

Jeżeli chodzi o błędy to:
CarScanner pokazuje :
P0335 - nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika (obr/min)
C3895(00)
U3111(7F)

Na programie Opla nie pokazuje błędów
Co polecacie dalej sprawdzić/wymienić...
Za 3 tygodnie mam jechać autem nad morze i dobrze by było aby Zosia wykonała tę trasę na własnych kołach...
Ostatnio zmieniony 29 cze 2024, 17:44 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#504 Post autor: Pszczyna »

P0335 Kod oznacza, że awarii uległ czujnik położenia wału korbowego lub jego okablowania.
Mogło też dojść do zaburzenia jego pracy (uszkodzone okablowanie lub styki).
Inną z możliwości jest uszkodzenie samego łańcucha rozrządu (lub paska).

C3895 kod ciężki do identyfikacji tożsamy z błędem cewek zapłonowych
Tu był temat https://www.zafiraklub.org/viewtopic.php?t=32477

Sprawdź porządnie wszystkie złącza, bezpieczniki zwłaszcza te wyglądające jak zwykła blaszka .

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#505 Post autor: rafaellowarszaw »

Continental-Rozrząd+ pompa+ czujnik położenia ( oryginalny VDO( były wymieniane przy 196 tyś w tamtym roku.

Dobra jutro na spokojnie spróbuje podłączyć Op-coma...później sprawdzam styki, bezpieczniki ( na któreś szczególnie zwrócić uwagę ( oprócz ABS - tam chyba 10A ale ostatnio jak się zaczęły te cuda to był "cały"
Ostatnio zmieniony 29 cze 2024, 19:45 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#506 Post autor: Pszczyna »

Taki
Załączniki
post-47657-0-91548700-1437249796.jpg

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#507 Post autor: rafaellowarszaw »

Kolego a gdzie w Zośce jest taki bezpiecznik??

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#508 Post autor: rafaellowarszaw »

Pszczyna pisze: 29 cze 2024, 19:48Taki


Dobra dopiero dzisiaj wyświetliło mi się zdjęcie...
Zerknę tam dzisiaj

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#509 Post autor: rafaellowarszaw »

Bezpieczniki wydają się ok ( ale za cholerę nie mogłem ich wysunąć) wyjąć ...

Taka ciekawostka.. dzisiaj po 2 dniach stania przekręciłem kluczyk i się zapalił ABS/trakcja
Zgasiłem. Pogmerałem chwilę przy lewej piaście.
Przekręciłem kluczyk i kontrolki zgasły ale po 2-3 sek. wskazówka prędkościomierza z 3 razy pofalowała na 10km.

Nie jestem ekspertem ale to chyba jednak będzie piasta.

Teraz pytania ( szczególnie do kolegi "Pszczyny")

1)Wymienić tylko piastę czy od razu wiązkę od piasty?
2) i czy wymienić od razu obydwie piasty ( + wiązki) czy na razie tylko lewą stronę?
3) jaką piastę na Allegro zakupić- czy musi być SKF, Krafta czy może być taka za 143zł ( tylko nie ma nazwy - jest Auto-Sam dystrybucja- zamiennik o jakości porównywalnej do oryginału...

Jutro jeżeli po przekręceniu zapłonu pojawi się kontrolka ABS/Trakcja to spróbuje podłączyć Op-coma. ( Może pokaże błędy).

W razie co tam będzie pokazane który czujnik ABS padł ( prawy/lewy)?

Z góry dziękuję za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 01 lip 2024, 10:14 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Szczupły
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: 27 lis 2017, 23:24
Imię: Marcin
Lokalizacja: Śląsk
Auto: ZA OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#510 Post autor: Szczupły »

Z tego co pamiętam to pomiar jest z lewego przedniego ( sam aktualnie mam uszkodzony )
Życie jest za krótkie żeby jeździć kombi w dieslu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”