kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#556 Post autor: Crazy »

Dziadek13 Ci pomoże
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Skasowany użytkownik 10418

#557 Post autor: Skasowany użytkownik 10418 »

Dziadek13 pisze:Jest check jest błąd a że mechanik mówi że nie ma to niech przy tobie podepnie pod komputer a ty sprawdź,bo przeważnie jak spaprali robote z pompą to stawiam na błąd P1220 a kąt żądany wtrysku jest 1,1 ca i pompa do wymiany lub naprawy.Ale to piszę w ciemno bo nie zostały podane nr błędów i może być co innego.
Odczytałem błędy i jest P1631 i zastanawiam się co z tym zrobić - auto pali i jeździ w trybie awaryjnym, czy coś w kablach się po przecierało, po skasowaniu i ponownym włączeniu zapłonu pojawia się na nowo. Jakieś pomysły panowie ?

PiTTeR

#558 Post autor: PiTTeR »

Witajcie. PRzepraszam, że odkupuję, ale nie warto tworzyć nowego tematu.

Po wymianie oleju i płynu chłodzącego pojawił się dziwny problem. Nie wiem czy to ma zwiazek z wymianą, ale wcześniej się nie pojawiał.
Otóż po pewnym czasie (najczęściej po wrzuceniu 4 lub wjchaniu na nierównosc na drodze) zaczyna się świecić kontrolka samochodu z kluczykiem. I świeci sie cały czas. Zwykle gaśnie, gdy zrobię redukcję na 2 i osiagnę >1500obr, i nie świeci sie aż do 3 biegu <1500obr, potem znów się świeci. Miał ktoś podobny problem?

Nie mam chwilowo możliwosci udania się do mechanika, a nie posiadam kabla i oprogramowania żeby samemu podpiąc pod komputer.

Zapytam jeszcze dodatkowo co moze byc przyczyną, że w tylnych lewych drzwiach nie działa zamykanie na pilota/kluczyk tylko trzeba go wcisnac ręcznie? POdobny problem bł po zakupie auta, ale wtedy wystarczyło docisnąć ten plastikowy wężyk z przewodami do drzwi i problem zniknął na 4 lata, a teraz znó się pojawił, jednak podany sposób nie działa.

Skasowany użytkownik 6483

#559 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Byc może jakiś czujnik wypinałeś przy zmianie płynów i on podczas wstrząsu nie łączy i wywala bład. To moja teoria , natomiast odnosnie drzwi to masz typowa usterkę - przełamany przewód na słupku pomiedzy drzwiami przednimi a tylnymi. Musisz ta gume zdjąc i poszukać i zlutować. :)

PiTTeR

#560 Post autor: PiTTeR »

Raczej nie były odpinane. Najlepiej byłoby podpiąć pod komputer. Możecie polecić jakiś sprawdzony kabel + oprogramowanie, żeby zczytać błąd?

Co do drzwi, zobaczę w wolnym czasie.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#561 Post autor: Dziadek13 »

PiTTeR pisze:w tylnych lewych drzwiach nie działa zamykanie na pilota/kluczyk tylko trzeba go wcisnac ręcznie? POdobny problem bł po zakupie auta, ale wtedy wystarczyło docisnąć ten plastikowy wężyk z przewodami do drzwi i problem zniknął na 4 lata, a teraz znó się pojawił, jednak podany sposób nie działa.
Bo idące kabelki w tym jak piszesz " plastikowy wężyk" są połamane i trza je polutować jest temat na forum o tym z fotkami.

Obrazek
PiTTeR pisze:Po wymianie oleju i płynu chłodzącego pojawił się dziwny problem.
A jakie auto,jaki silnik sorry że tak spytam jeśli to nie tajemnica.
PiTTeR pisze:Otóż po pewnym czasie (najczęściej po wrzuceniu 4 lub wjchaniu na nierównosc na drodze) zaczyna się świecić kontrolka samochodu z kluczykiem. I świeci sie cały czas
A jak wtedy zachowuje się auto?.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2017, 21:36 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

PiTTeR

#562 Post autor: PiTTeR »

Ok, poszukam tego tematu.

Zafira A, 2.0 DTI 16V 101KM, 2001r.
Niby zachowuje sie normalnie, ale słabiej przyspiesza, ogólnie jakos "ciężej" mu idzie jazda.
Świece był wymieniane ~2lata temu.


Masz na myśli ten temat?
Wystarczy wyjąc tylko tę wtyczkę z drzwi (wyjdzie normalnie?), odsunąć gumę zlutować założyć i tyle?
Ostatnio zmieniony 30 sie 2017, 14:18 przez PiTTeR, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#563 Post autor: janekW67 »

pako559 pisze:Witam wszystkich posiadaczy zafiry jestem od niedawna też jej posiadaczem i jak zwykle po jakimś czasie zaczynają się dziać dziwne rzeczy w aucie czekałem tylko kiedy to nastąpi ale poważnie od jakiegoś czasu pokazuje mi się samochodzik z kluczykiem i od razu brak mocy jednak przy próbie przyspieszania obroty powyżej 2200 kontrolka gaśnie i wszystko wraca do normy proszę o jakieś wskazówki po podpięciu do kompa wszystko ok



Zacznij od sprawdzenia zaworu EGR.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2017, 18:18 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!

pako559

#564 Post autor: pako559 »

sprawdzałem czyściłem

edit:

niby ok


Posty pisane w krótkim odstępie czasu proszę scalać do poprzedniego. - RYBKA
Ostatnio zmieniony 03 paź 2017, 18:26 przez pako559, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#565 Post autor: janekW67 »

A w dolocie nie masz gdzieś fałszywego powietrza?
Oczywiście!

pako559

#566 Post autor: pako559 »

muszę to sprawdzić

pako559

#567 Post autor: pako559 »

witam ponownie sprawdziłem egr membrana cała ładnie pracuje węrzyki podciśnieniowe sprawdziłem i niema wadliwej gumki wszystko całe ale co ciekawe z jednego zaworu regulującego ciśnienie jest obok akumulatora są dwa obok siebie z jednego dobywa się dziwny odgłos jak by piszczenia stukania podczas pracy silnika

edit:

czy tak powinno być ?

Posty pisane w krótkim odstępie czasu proszę scalać :> - RYBKA
Ostatnio zmieniony 04 paź 2017, 19:34 przez pako559, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#568 Post autor: Dziadek13 »

pako559 pisze: jednego dobywa się dziwny odgłos jak by piszczenia stukania podczas pracy silnika
pako559 pisze:czy tak powinno być ?
Tak tak powinno być to pracuje egr i ten ez od egr wydaje takie dzwięki coś w rodzaju warczenia.

tomaszek1812171
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 26 gru 2010, 16:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira A 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#569 Post autor: tomaszek1812171 »

Witam podepnę się pod temat
Mam problem podczas jazdy włącza się ikoną auta z kluczykiem.
Ostatnio wyjechałem na autostradę w trakcie jazdy ok 3000 3200 obrotów zapala się ikona i się świeci A samochód przechodzi w tryb servisowy Max 2000 obrotów.
W mieście jest podobnie czasami się zapali i gaśnie po chwili, a czarami świeci się cały czas do ponownego uruchomienia silnika.
Podłączyłem do obd i sprawdziłem czy są jakieś błędy, niestety nic nie było (Ikona się świeciła przy uruchomionym silniku) zrobiłem usunięcie błędów i przestała się świecić.
Następnie przy podłączonym obd jechałem i w trakcie się pojawiła znowu brak błędów mam zapis z jazdy ale nic z niego nie rozumiem.
Mechanik popatrzył na mnie jak na wariata rozłożył ręce i powiedział że to już stare auto i może się tak dziać, a ja staram się o nią dbać na bieżąco wszystko naprawiam.
Dzieje się tak niezależnie od temperatury silnika, EGR był czyszczony 2 miesiące temu właśnie z tego powodu ( kupiłem nowy 3 lata temu ma jakieś 80 000 przejechanie ), świece wymienione mają ok 10 000 km.
Zafira 2.0 dti 2004 r silnik Y20DTH
Proszę o pomoc

Dodano po 5 minutach 3 sekundach:
Przepraszam za błędy ale piszę z komórki.
Mogę skopiować log z maila ale skoro nie zarejestrował obd błędu to sądzę że nic z tego nie będzie wiadomo
Z góry dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 08:24 przez tomaszek1812171, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#570 Post autor: Dziadek13 »

tomaszek1812171 pisze: 11 gru 2017, 08:29 Podłączyłem do obd i sprawdziłem czy są jakieś błędy, niestety nic nie było
Co to za obd jaki interfejs?.
tomaszek1812171 pisze: 11 gru 2017, 08:29 Ostatnio wyjechałem na autostradę w trakcie jazdy ok 3000 3200 obrotów zapala się ikona i się świeci A samochód przechodzi w tryb servisowy Max 2000 obrotów.
Możliwe że doszło do przeładowania jak wygląda jeśli chodzi o czystość czujnik doładowania?.
tomaszek1812171 pisze: 11 gru 2017, 08:29 W mieście jest podobnie czasami się zapali i gaśnie po chwili, a czarami świeci się cały czas do ponownego uruchomienia silnika.
Tu bym sprawdził układ podciśnienia czyli jaka jest wydajność pompy wakum,możliwe że za małe obroty silnika i pompa nie wydala.
Jest kontrolka jest zapisany błąd czyli podepnij cywilizowany interfejs i odczytaj błędy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”