Problemy z użytkowaniem alternatora
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
To teraz trzeba sprawdzic jak wyglada ladowanie przed i po przejazdzce - na wlaczonym silniku.
Jak beda duze rozbieznosci to moze mimo to jest akku lub regulator - podobno czesto siadaja w wyeksploatowanych autkach, jak nie bedzie duzych roznic, to problem w kablach i samym alternatorze. Ja zauwazylem ze dosc mocno nadwyrezony jest kabell od plusa zasilania...moze sa tylko tlenki ktore trzeba usunac mechanicznie.
U mnie byl napinacz walniety po 170tys.
Najpierw pomiar.
Jak beda duze rozbieznosci to moze mimo to jest akku lub regulator - podobno czesto siadaja w wyeksploatowanych autkach, jak nie bedzie duzych roznic, to problem w kablach i samym alternatorze. Ja zauwazylem ze dosc mocno nadwyrezony jest kabell od plusa zasilania...moze sa tylko tlenki ktore trzeba usunac mechanicznie.
U mnie byl napinacz walniety po 170tys.
Najpierw pomiar.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
WITAM MAM TAKI PROBLEM UBIEGŁEJ ZIMY CZASAMI PODCZAS JAZDY ZAPALAŁA SIĘ KONTROLKA ŁADOWANIA MYŚLAŁEM ŻE TO WINA AKUMULATORA (5 LETNI) WIĘC GO WYMIENIŁEM NA NOWY.PO JAKIMŚ CZASIE ZAPALIŁA SIĘ ZNOWU,ALE NADESZŁA WIOSNA I WSZYSTKO BYŁO OK LECZ TERAZ PROBLEM ZNOWU POWRUCIŁ ŻE ZAPALA SIE KONTROLKA PODCZAS JAZDY-PO ZATRZYMANIU SIE I WYŁĄCZENIU SILNIKA I POWTURNEMU ODPALENIU GAŚNIE.NIEMAM POJĘCIA CO TO MOŻE BYĆ PO MIERZENIU ŁADOWANIA WSZYSTKO OK WYKAZUJE ZE ALTERNATOR ŁADUJE DOBRZE nIEPAMIĘTAM DANYCH).PROSZE O POMOC JAKA MOŻE BYĆ DOLEGLIWOŚĆ.
- Kolego na forum nie piszemy z wciśniętym CapsLock - to oznacza KRZYK !!!
- Kolego na forum nie piszemy z wciśniętym CapsLock - to oznacza KRZYK !!!
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 21:29 przez alan98, łącznie zmieniany 1 raz.
witam.mam taki problem,napięcie na aku 12.6,ładowanie alternatora też 12.6.alternator sprawdzany na stole 14.4,wymienione kółko i dalej nie wiem co jeszcze wymienić?czy pasek bo jest trochę przytarty czy napinacz a może jeszcze coś?????aha..jak silnik pracuje to słychać jakieś popiskiwania,takie delikatne a amortyzatorek od napinacza drży .proszę o jakieś sugestie i propozycje
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Ja wlasnie po wymianie napinacza na oryginalny GM, mam powtorke z rozrywki.
Zbierz siano, i jedz do ASO, bo ten temat jest zbyt zlozony.
Ja tym razem jade reklamowac napinacz , i dam im to do zrobienia, dibel tkwi w szczegolach.
Innego wytlumaczenia nie ma. Zmieniam napinac 3-ci raz. Niech zrobia przynajmniej bedzie gwarancja. :-)
Zbierz siano, i jedz do ASO, bo ten temat jest zbyt zlozony.
Ja tym razem jade reklamowac napinacz , i dam im to do zrobienia, dibel tkwi w szczegolach.
Innego wytlumaczenia nie ma. Zmieniam napinac 3-ci raz. Niech zrobia przynajmniej bedzie gwarancja. :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
witam.olo018 a sprawdzając przy altku tzn miernik podłączam pod wyjścia w altku bezpośrednio + do plusa a - do minusa na altku czy do masy na silniku???jutro rano mam zamiar za to się wziąść lącznie z paskiem jak go dostanę bez problemu,bo są dwie długości do tego typu.aha jakby było mało to wracając z pracy to jeszcze doszedł hamulec-pedałzrobił się twardy jak kamień no i hamowanie tylko łapiąc się mocno za kierownice i opórrrrr...proszę o jakieś sugestie.kontrolki żadne nie świecą tylko czasem sławna z kluczykiem czasami zapala się i gaśnie ale niestety nie mam gdzie podejrzeć co to za błądolo018 pisze:Sprawdz napięcie zaraz przy altku ,i czy plusowa klema się nie grzeje ,to powoduje spadek napięcia ,a z tego co na forum piszą to dość częsta usterka i ja też tak miałem ,na akku 13v a przy altku 14,3 i po kilku kilometrach klema plusowa gorąca.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Co się tyczy pedału hamulca to wygląda na pompę vacum albo serwo od hamulcy.Zdejmij złącze od pompy,odpal silnik i zobacz czy jest podciśnienie.Zapala Ci się czasami kontrolka silnika bo prawdopodobnie masz za słabe podciśnienie i nie są wysterowywane różne elektrozaworki.A odnośnie altka to sprawdzenie napięcia wystarczy jak minus weźmiesz z silnika ..
śruba raczej nie bo u mnie jest wtyczka i jak zakładałem wczoraj to na pewno dobrze wesła bo pstryknęłafirek pisze:H,Łajszczak, co do twojego problemu z napięciem ładowania to prpopnowałbym sprawdzić kabel masowy przy rozruszniku-moze sie poprostu śruba poluzowała, jamiałem taku siebie zaraz po zakupie auta...
[ Dodano: Nie Sty 09, 2011 21:58 ]
a czy może być przyczyną to ,że wpadłem w wielką kałużę?/ bo zanim w nią wjechałem to wszystko było ok.H,Łajszczak pisze:Co się tyczy pedału hamulca to wygląda na pompę vacum albo serwo od hamulcy.Zdejmij złącze od pompy,odpal silnik i zobacz czy jest podciśnienie.Zapala Ci się czasami kontrolka silnika bo prawdopodobnie masz za słabe podciśnienie i nie są wysterowywane różne elektrozaworki.A odnośnie altka to sprawdzenie napięcia wystarczy jak minus weźmiesz z silnika ..