Problemy z użytkowaniem alternatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
olo018

#61 Post autor: olo018 »

12,8 po nocy to znaczy że aku jest dobry ,gdyby miał 12,3 lub mniej to kwalifikuje się do wymiany tak pisze w instrukcji ZA.
Piszą że sprawdzenie prądu akumulatora powinno być po około 2h.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2010, 20:32 przez olo018, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#62 Post autor: Mattai »

To teraz trzeba sprawdzic jak wyglada ladowanie przed i po przejazdzce - na wlaczonym silniku.
Jak beda duze rozbieznosci to moze mimo to jest akku lub regulator - podobno czesto siadaja w wyeksploatowanych autkach, jak nie bedzie duzych roznic, to problem w kablach i samym alternatorze. Ja zauwazylem ze dosc mocno nadwyrezony jest kabell od plusa zasilania...moze sa tylko tlenki ktore trzeba usunac mechanicznie.

U mnie byl napinacz walniety po 170tys.

Najpierw pomiar.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

alan98

#63 Post autor: alan98 »

WITAM MAM TAKI PROBLEM UBIEGŁEJ ZIMY CZASAMI PODCZAS JAZDY ZAPALAŁA SIĘ KONTROLKA ŁADOWANIA MYŚLAŁEM ŻE TO WINA AKUMULATORA (5 LETNI) WIĘC GO WYMIENIŁEM NA NOWY.PO JAKIMŚ CZASIE ZAPALIŁA SIĘ ZNOWU,ALE NADESZŁA WIOSNA I WSZYSTKO BYŁO OK LECZ TERAZ PROBLEM ZNOWU POWRUCIŁ ŻE ZAPALA SIE KONTROLKA PODCZAS JAZDY-PO ZATRZYMANIU SIE I WYŁĄCZENIU SILNIKA I POWTURNEMU ODPALENIU GAŚNIE.NIEMAM POJĘCIA CO TO MOŻE BYĆ PO MIERZENIU ŁADOWANIA WSZYSTKO OK WYKAZUJE ZE ALTERNATOR ŁADUJE DOBRZE nIEPAMIĘTAM DANYCH).PROSZE O POMOC JAKA MOŻE BYĆ DOLEGLIWOŚĆ.


- Kolego na forum nie piszemy z wciśniętym CapsLock - to oznacza KRZYK !!!
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 21:29 przez alan98, łącznie zmieniany 1 raz.

David

#64 Post autor: David »

Mostek diodowy Ci sie sypie w altku, było juz nie raz na forum o tym, ja miałem też taki przypadek i po wymianie alternatora autko smiga jak należy, równiez pokazywał dobre ładowanie nawet w momencie kiedy się paliła kontrolka od ładowania.

alan98

#65 Post autor: alan98 »

Witam własnie wróciłem od mechanika okazało sie że zawiesiła się szczotka i wypaliła dziure w komutatorze mam nadzieję że bedzie ok dzięki za wszystko.

grzegorz240507

#66 Post autor: grzegorz240507 »

witam.mam taki problem,napięcie na aku 12.6,ładowanie alternatora też 12.6.alternator sprawdzany na stole 14.4,wymienione kółko i dalej nie wiem co jeszcze wymienić?czy pasek bo jest trochę przytarty czy napinacz a może jeszcze coś?????aha..jak silnik pracuje to słychać jakieś popiskiwania,takie delikatne a amortyzatorek od napinacza drży .proszę o jakieś sugestie i propozycje

olo018

#67 Post autor: olo018 »

Sprawdz napięcie zaraz przy altku ,i czy plusowa klema się nie grzeje ,to powoduje spadek napięcia ,a z tego co na forum piszą to dość częsta usterka i ja też tak miałem ,na akku 13v a przy altku 14,3 i po kilku kilometrach klema plusowa gorąca.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#68 Post autor: Mattai »

Ja wlasnie po wymianie napinacza na oryginalny GM, mam powtorke z rozrywki.
Zbierz siano, i jedz do ASO, bo ten temat jest zbyt zlozony.
Ja tym razem jade reklamowac napinacz , i dam im to do zrobienia, dibel tkwi w szczegolach.
Innego wytlumaczenia nie ma. Zmieniam napinac 3-ci raz. Niech zrobia przynajmniej bedzie gwarancja. :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#69 Post autor: Harry200 »

U mnie z kolei traciłem na minusowej,jak mierzyłem na akumulatorze to miałem 13.2V a jak zmierzyłem minus na silniku to miałem 14.4V.Na razie pociągnąłem dodatkowa masę pomiędzy akumulatorem a silnikiem i teraz mam na akumulatorze 14.4V.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#70 Post autor: Mattai »

Oj kabelek i klemy do wymiany...a co najmniej do ponownego demontazu i poskrecania....te fabryczne kable szybko oksyduja
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#71 Post autor: Harry200 »

Czekam na trochę wolnego czasu i muszę to zrobić,plusowa też mi się grzeje ale na razie nie mam spadku napięcia jak mierzę.. :/

grzegorz240507

#72 Post autor: grzegorz240507 »

olo018 pisze:Sprawdz napięcie zaraz przy altku ,i czy plusowa klema się nie grzeje ,to powoduje spadek napięcia ,a z tego co na forum piszą to dość częsta usterka i ja też tak miałem ,na akku 13v a przy altku 14,3 i po kilku kilometrach klema plusowa gorąca.
witam.olo018 a sprawdzając przy altku tzn miernik podłączam pod wyjścia w altku bezpośrednio + do plusa a - do minusa na altku czy do masy na silniku???jutro rano mam zamiar za to się wziąść lącznie z paskiem jak go dostanę bez problemu,bo są dwie długości do tego typu.aha jakby było mało to wracając z pracy to jeszcze doszedł hamulec-pedałzrobił się twardy jak kamień no i hamowanie tylko łapiąc się mocno za kierownice i opórrrrr...proszę o jakieś sugestie.kontrolki żadne nie świecą tylko czasem sławna z kluczykiem czasami zapala się i gaśnie ale niestety nie mam gdzie podejrzeć co to za błąd

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#73 Post autor: Harry200 »

Co się tyczy pedału hamulca to wygląda na pompę vacum albo serwo od hamulcy.Zdejmij złącze od pompy,odpal silnik i zobacz czy jest podciśnienie.Zapala Ci się czasami kontrolka silnika bo prawdopodobnie masz za słabe podciśnienie i nie są wysterowywane różne elektrozaworki.A odnośnie altka to sprawdzenie napięcia wystarczy jak minus weźmiesz z silnika ..

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#74 Post autor: firek »

H,Łajszczak, co do twojego problemu z napięciem ładowania to prpopnowałbym sprawdzić kabel masowy przy rozruszniku-moze sie poprostu śruba poluzowała, jamiałem taku siebie zaraz po zakupie auta... ;)

grzegorz240507

#75 Post autor: grzegorz240507 »

firek pisze:H,Łajszczak, co do twojego problemu z napięciem ładowania to prpopnowałbym sprawdzić kabel masowy przy rozruszniku-moze sie poprostu śruba poluzowała, jamiałem taku siebie zaraz po zakupie auta... ;)
śruba raczej nie bo u mnie jest wtyczka i jak zakładałem wczoraj to na pewno dobrze wesła bo pstryknęła

[ Dodano: Nie Sty 09, 2011 21:58 ]
H,Łajszczak pisze:Co się tyczy pedału hamulca to wygląda na pompę vacum albo serwo od hamulcy.Zdejmij złącze od pompy,odpal silnik i zobacz czy jest podciśnienie.Zapala Ci się czasami kontrolka silnika bo prawdopodobnie masz za słabe podciśnienie i nie są wysterowywane różne elektrozaworki.A odnośnie altka to sprawdzenie napięcia wystarczy jak minus weźmiesz z silnika ..
a czy może być przyczyną to ,że wpadłem w wielką kałużę?/ bo zanim w nią wjechałem to wszystko było ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”