problem z wycieraczkami przedniej szyby
Moderator: Sebu$
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
darkp1, zanim przytniesz, sprawdź ile na siebie zachodzą i czy przy maksymalnym wychyleniu w stronę słupka, są do niego równoległe. Ja miałem tak, że lewa (od kierowcy) była nieco przestawiona tzn. górą uciekała w stronę środka szyby nieznacznie i wystarczyło ją o 1 ząbek przestawić w prawo patrząc od maski, a miałem założone 2 x 600mm z Motgum. Jedyna niedogodność jaką miałem to ustawienie spoczynkowe - nie były do siebie równoległe. Po pewnej przygodzie z szybą musiałem wymienić ponownie lewą i kupiłem taniego marketowca Botari 600 i tutaj niespodzianka - nie zachodzą (bo przestawione) i na dodatek w spoczynkowej są prawie że idealnie równoległe. Ale to co zauważyłem, Motgumy mają mocowanie nieco niżej przez co pióro wystaje bardziej do góry.
I jeszcze jedna rada - jeśli wycieraczki skaczą wam po szybie, nawet nowe - sprawdźcie, czy pióro dolega prostopadle do szyby. Jeśli nie - drobną korektę można wykonać skręcając ramie wycieraczki i tym samym zmieniając kąt dolegania do szyby.
Mowa oczywiście o bananach.
Jak byłem w IC to znajomy podpowiedział mi, by doświadczalnie dobrać różne wielkości różnych producentów, bo każdy w innym miejscu ma mocowania nawet przy tej samej długości pióra. Jak fundusze się trochę zregenerują będę testował optymalne długości poszczególnych producentów zarówno pod względem pola widzenia, zachodzenia na siebie przy składaniu jak i tego, by doły piór nie podskakiwały jak to miało miejsce u mnie zeszłej zimy jak założyłem z lewej coś koło 700mm bo mnie wkurzał trójkąt na wysokości lusterka.
I jeszcze jedna rada - jeśli wycieraczki skaczą wam po szybie, nawet nowe - sprawdźcie, czy pióro dolega prostopadle do szyby. Jeśli nie - drobną korektę można wykonać skręcając ramie wycieraczki i tym samym zmieniając kąt dolegania do szyby.
Mowa oczywiście o bananach.
Jak byłem w IC to znajomy podpowiedział mi, by doświadczalnie dobrać różne wielkości różnych producentów, bo każdy w innym miejscu ma mocowania nawet przy tej samej długości pióra. Jak fundusze się trochę zregenerują będę testował optymalne długości poszczególnych producentów zarówno pod względem pola widzenia, zachodzenia na siebie przy składaniu jak i tego, by doły piór nie podskakiwały jak to miało miejsce u mnie zeszłej zimy jak założyłem z lewej coś koło 700mm bo mnie wkurzał trójkąt na wysokości lusterka.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Jaymzarf, no zachodzą na siebie minimalnie, spróbuję przestawić o jeden ząbek lewą wycieraczkę, ale pamiętam że chyba na niej mam zerwany gwint i nie mogę do końca dokręcić nakrętki, czyli pewnie nie uda mi się jej dobrze ustawić.. Co z tym fantem zrobić?
No i do tego zdarza się że skaczą po szybie.. Co masz na myśli pisząc o skręcaniu wycieraczki?
No i do tego zdarza się że skaczą po szybie.. Co masz na myśli pisząc o skręcaniu wycieraczki?
jak to rozpoznać i co z tym zrobić?Jaymzarf pisze:Zachodzenie na siebie zdarza się jak zrobi się lekki luz na mechanizmie wycieraczek..
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
darkp1, skręcić w płaszczyźnie wzdłużnej ramie wycieraczki - jego płaską część by ustawić kąt pod jakim w stosunku do szyby dolega pióro.
Robi się to tak - zdejmujesz pióro (uprzednio sprawdź w którą stronę masz przegiąć ramie) w miejsce ucha wkładasz np klucz i przekręcasz całość delikatnie i z wyczuciem. Jeśli masz kogoś do pomocy to niech przez szmatkę kombinerkami przytrzyma Ci ramie w miejscu gdzie z płaskiego przechodzi w uchwyt.
Jak będę miał jutro chwilkę czasu to zrobię fotki.
Robi się to tak - zdejmujesz pióro (uprzednio sprawdź w którą stronę masz przegiąć ramie) w miejsce ucha wkładasz np klucz i przekręcasz całość delikatnie i z wyczuciem. Jeśli masz kogoś do pomocy to niech przez szmatkę kombinerkami przytrzyma Ci ramie w miejscu gdzie z płaskiego przechodzi w uchwyt.
Jak będę miał jutro chwilkę czasu to zrobię fotki.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Jaymzarf, rozumiem, po prostu ramię będzie mocniej przylegało do szyby. Może ktoś ma jakiś pomysł na zerwany gwint przy mocowaniu ramienia wycieraczki? Chodzi mi o to mocowanie przy frezie Bo domyślam się że przy stożkowym kształcie tego, podkładka nie zda egzaminu..
Patrzyłem też na to czy wycieraczka jest równolegle do słupka - niestety nie do końca.
Patrzyłem też na to czy wycieraczka jest równolegle do słupka - niestety nie do końca.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Nie chodzi o dogięcie go do szyby, by pióro mocniej dociskało tylko o skręcenie w lewo lub prawo tej płaskiej części ramienia (wzdłuż osi a nie w poprzek) by kąt pióra względem szyby był w miarę prosty.
Jak zrobię jutro zdjęcia to wstawię konkretny przykład, na razie na szybko pobazgrane.
Uploaded with ImageShack.us
Co do gwintu, spróbuj przegwintować całość narzynką raz jeszcze. Jeśli nie jest całkiem gładki powinien złapać. A podkładka wiele pomoże tylko tzw powiększona o większej średnicy wewnętrznej by nie złapało jej na wieloklinie.
Jak zrobię jutro zdjęcia to wstawię konkretny przykład, na razie na szybko pobazgrane.
Uploaded with ImageShack.us
Co do gwintu, spróbuj przegwintować całość narzynką raz jeszcze. Jeśli nie jest całkiem gładki powinien złapać. A podkładka wiele pomoże tylko tzw powiększona o większej średnicy wewnętrznej by nie złapało jej na wieloklinie.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Wczoraj wycieraczki przestały praktycznie działać (ledwo powróciły do swojej pozycji po drodze się zatrzymując)
Rozebrałem mechanizm przesmarowałem wszystko i zaczęły działać. Po mojej regeneracji wycieraczki zaczęły pracować choć czuć żę to koniec mechnizmu wycieraczek.
Po całym zabiegu nie mogę sobie poradzić z prawidłowym ustawieniem mechanizmu.
Kiedy wycieraczki pracują wszystko jest OK (zakres pracy jest poprawny) Jak tylko je włączam wracają na sam duł i zamiast tam pozostać podnoszą się jakieś 10cm i pozostają już w tym miejscu.
Na jednym z forum ( co prawda Golfa) znalazłem podobny problem - Twierdzą tam że przyczyną jest zamontowany w złej pozycji mechanizm na tym bolcu od silniczka.
Macie może fotkę, albo możecie zrobić??? albo sposób jak to ustawić.
Rozebrałem mechanizm przesmarowałem wszystko i zaczęły działać. Po mojej regeneracji wycieraczki zaczęły pracować choć czuć żę to koniec mechnizmu wycieraczek.
Po całym zabiegu nie mogę sobie poradzić z prawidłowym ustawieniem mechanizmu.
Kiedy wycieraczki pracują wszystko jest OK (zakres pracy jest poprawny) Jak tylko je włączam wracają na sam duł i zamiast tam pozostać podnoszą się jakieś 10cm i pozostają już w tym miejscu.
Na jednym z forum ( co prawda Golfa) znalazłem podobny problem - Twierdzą tam że przyczyną jest zamontowany w złej pozycji mechanizm na tym bolcu od silniczka.
Macie może fotkę, albo możecie zrobić??? albo sposób jak to ustawić.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tyle moge,jeżeli wyjmowałeś to plastykowe koło zembate to teraz należy je ustawić prawidłowo co by pantografy odpowiednio wyłanczały.
http://www.opelastrag.seonetshop.pl/naprawa-wycieraczek
http://www.opelastrag.seonetshop.pl/naprawa-wycieraczek
witam krótko zwięźle i na temat,wycieraczki nie były ułożone od początku równo,chodziły normalnie jak powracały jedna była ok a druga dostawała takich drgań na chwilę jak p...na,dzisiaj trochę inna pogoda wycieruchy miały taki zapał to pracy jak ja
miałem wczesniej wyjęty mechanizm celem przesmarowania,silniczek też był rozebrany bo ma wypaloną dziurkę w plastikowej ścieżce nie wiem co teraz wymieniać?bo dzisiaj stanęły mi w połowie te........
miałem wczesniej wyjęty mechanizm celem przesmarowania,silniczek też był rozebrany bo ma wypaloną dziurkę w plastikowej ścieżce nie wiem co teraz wymieniać?bo dzisiaj stanęły mi w połowie te........