no właśnie u mnie jet oryginalnie taki z dużą ilością styków ( jak do VB), tyle że większość jest niewykorzystana... siedzą w pustych gniazdach... jeśli część "tempomatowa" pasuje to nie ma sensu przepłacać ponad dwukrotnie , nawet jakby trzeba było samo ramię przełożyć, szczególnie że na opel24 pojawia się wiele opinii że jakość tych zamienników jest taka sobie, są problemy z odbijaniem kierunków i czasem nawet lepiej przełożyć samą dźwignię, pozdrawiam PawełMieHor pisze:Pawelcio, chciałbym tylko zwrócić uwagę, że może być niespodzianka.
Jak kupowałem dla siebie (taki jak ten z linku dzarko, ) zamówiłem 2 szt. Do Zafi pasowała plug&play, ale do VB niestety nie, bo tutaj była właśnie taka ilość styków jak w Twoim linku. Ponieważ do VB potrzebne było właściwie tylko ramię z tymi przyciskami i kabelkiem z łączówką do tempomatu zrobiliśmy przekładkę i z 2 powstał przełącznik z tempomatem do VB. Bardzo delikatna robota, ale możliwa do wykonania.
Tempomat w Zafirze A - czy można zamontować
Moderator: Sebu$
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
http://forum.opel24.com/tempomat-zafira ... t31827.htm
Znalazłem coś takiego na forum Opel24. Twierdzą, że 1.6 16V nie ma elementów potrzebnych do podłączenia P&P
Znalazłem coś takiego na forum Opel24. Twierdzą, że 1.6 16V nie ma elementów potrzebnych do podłączenia P&P
Błękitna Zocha z Białołęki
- johanes
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
- Imię: Johanes
- Lokalizacja: Gorlice
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Dzisiaj miałem chwile czasu i sciaglęm kierownice a póżniej dwie osłony góra i dól i znalazłem luzna kostkę z 4 przewodami pod przelacznikiem kierunkowskazow zaklejona była tasma izolacyjna mysle ze to jest ta oktorej czytalem na forum ze morzna podlaczyc do niej przełącznik kierunkowskazów który posiada dodatkowe przyciski do sterowania tempomatem i wszystko bedzie działac a przy okazji zrobiłem parę zdjec :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/60c ... c57c3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7d ... c6167.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/797 ... c8cf4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/304 ... c7a60.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b2 ... 67f41.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/60c ... c57c3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7d ... c6167.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/797 ... c8cf4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/304 ... c7a60.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b2 ... 67f41.html
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
dzarko, ten przełącznik wygląda na prawidłowy, nawet zgadzają się nr katalogowe z tym co podawałeś we wcześniejszym linku.
Najważniejsze by pasował rozkład tych wtyków do łączówki, która jest u ciebie (Opel stosował różne rozwiązania), ale jeśli by się okazało, że nie pasują to można przełożyć samo ramię z nowego przełącznika do Twojego starego - przy przekłądce trzeba tylko uważać na sprężynki, żeby nie uciekły gdzieś a później trafiły we właściwe miejsca.
Najważniejsze by pasował rozkład tych wtyków do łączówki, która jest u ciebie (Opel stosował różne rozwiązania), ale jeśli by się okazało, że nie pasują to można przełożyć samo ramię z nowego przełącznika do Twojego starego - przy przekłądce trzeba tylko uważać na sprężynki, żeby nie uciekły gdzieś a później trafiły we właściwe miejsca.
zakupiłem to
http://www.allegro.pl/item1038825442_pr ... omega.html
i do diesla pasuje idealnie... tempomacik działa , do tej pory nie korzystałem nigdy z tempomatu, śmiesznie się jedzie ;-) , na razie sprawdziłem na lokalnej drodze, wieczorkiem , pusto... manetki jak na zamienniki nawet dobrze wykonane tylko trzeba trochę mocniej naciskać przy "mruganiu" długimi, kwestia przyzwyczajenia, do diesla polecam, nie wiem jakie do benzynek ( szczególnie że te co na aukcjach są opisane jako do astry/zafiry to mi wyglądają na takie z dwoma przewodami do wtyczki tempomatowej, może właśnie takie mają być do benzynek? ) pozdrawiam Paweł
http://www.allegro.pl/item1038825442_pr ... omega.html
i do diesla pasuje idealnie... tempomacik działa , do tej pory nie korzystałem nigdy z tempomatu, śmiesznie się jedzie ;-) , na razie sprawdziłem na lokalnej drodze, wieczorkiem , pusto... manetki jak na zamienniki nawet dobrze wykonane tylko trzeba trochę mocniej naciskać przy "mruganiu" długimi, kwestia przyzwyczajenia, do diesla polecam, nie wiem jakie do benzynek ( szczególnie że te co na aukcjach są opisane jako do astry/zafiry to mi wyglądają na takie z dwoma przewodami do wtyczki tempomatowej, może właśnie takie mają być do benzynek? ) pozdrawiam Paweł
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
U mnie nie ma tego złącza. Zdjąłem wczoraj wieczorem górę obudowy kolumny kierownicy i nic takiego nie znalazłem.
Przy okazji zauważyłem, że lewy wkręt trzymający tę górną obudowę właściwie nie trzyma. Czy może to czymś grozić? Moim zdaniem nie, bo wszystko się dość mocno trzyma na wcisk, plus wkręty trzymają na ścinanie, a nie na rozciąganie, ale może ktoś ma jakieś sugestie?
Przy okazji zauważyłem, że lewy wkręt trzymający tę górną obudowę właściwie nie trzyma. Czy może to czymś grozić? Moim zdaniem nie, bo wszystko się dość mocno trzyma na wcisk, plus wkręty trzymają na ścinanie, a nie na rozciąganie, ale może ktoś ma jakieś sugestie?
Błękitna Zocha z Białołęki
Mam problem z odpaleniem tempomatu.
W instrukcji, która jest oczywiście w języku niemieckim i na forum wyszperałem, że można go włączyć po przekroczeniu prędkości 30km/h.
I spróbowałem podczas jazdy, go włączać ale nic z tego! Wciskałem wszystkie 3 przyciski w manetce tzn: I, R i O. Którym się go odpala? Czy powinno się coś gdzieś wyświetlić na komputerze lub zegarach?
Proszę o pomoc!
W instrukcji, która jest oczywiście w języku niemieckim i na forum wyszperałem, że można go włączyć po przekroczeniu prędkości 30km/h.
I spróbowałem podczas jazdy, go włączać ale nic z tego! Wciskałem wszystkie 3 przyciski w manetce tzn: I, R i O. Którym się go odpala? Czy powinno się coś gdzieś wyświetlić na komputerze lub zegarach?
Proszę o pomoc!
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
nic się nie wyświetla na komputerze ani na zegarach
włącza się tym guzikiem od zegarów,
tym od kierownicy się przywraca ostatnio zapamiętaną prędkość
a 0 resetuje
po odpaleniu auta wciśnij hamulec (u mnie nie zaskoczy jak nie wcisnę)
a jak jedziesz to nogę trzymaj tylko na gazie (możesz mieć delikatny czujnik pod hamulcem, albo sprzęgłem i dla tego się nie włącza)
włącza się tym guzikiem od zegarów,
tym od kierownicy się przywraca ostatnio zapamiętaną prędkość
a 0 resetuje
po odpaleniu auta wciśnij hamulec (u mnie nie zaskoczy jak nie wcisnę)
a jak jedziesz to nogę trzymaj tylko na gazie (możesz mieć delikatny czujnik pod hamulcem, albo sprzęgłem i dla tego się nie włącza)
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)