[A] Dodatkowe zabezpieczenie

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Model:

[A] Dodatkowe zabezpieczenie

#1 Post autor: rzadki »

nie wiecie czy jest taka możliwość aby zamontować w samochodzie w ukrytym miejscy jakiś nadajnik, dzięki któremu po kradzieży będę mógł przy pomocy GPS go namierzyć? :) tak sobie tylko teoretycznie rozważam taką ewentualność :) dochodzi jeszcze inna sprawa - nie znam się dobrze na elektronice, prosze ewentualnie mnie poprawić, ale czytałem że jak złodziej chce ukraść auto to niecała minuta mu wystarczy. w gazecie motoryzacyjnej napisali, że taki gościu mając odpowiedni sprzęt potrafi dezaktywować alarmy samochodowe w promieniu kilkudziesięciu metrów od siebie (mowa była chyba o 30m) wsiada i przy pomocy "odpalarki" uruchamia silnik i odjeżdża z nowym nabytkiem. zabezpieczeniem przed tego typu zdarzeniami może być znane tylko nam (no i elektrykowi, który nam to montował) miejsce odcięcia prądu. i teraz pytanie - jeśli to co napisałem w rzeczywistości tak działa, to czy przy dezaktywacji alarmu tenże nadajnik GPS również nie zostałby zniszczony? może macie jakieś szersze informacje na ten temat :)
Ostatnio zmieniony 24 cze 2015, 11:33 przez rzadki, łącznie zmieniany 1 raz.

cbm80

#2 Post autor: cbm80 »

Przede wszystkim myslisz nieco pojecia. GPS to nie zaden nadajnik tylko odbiornik sygnalu z 24 satelitow, ktorych jedynym celem jest pomoc przy lokalizacji. To o czym piszesz to powinien byc raczej GPS+nadajnik zakodowanej pozycji na falach radiowych lub lepiej GPS+modul GSM, ktory na biezaco mozna odpytywac albo sam wysyla aktualna pozycje pojazdu. Takie uklady sa wlasnie w drozszych samochodach w standardzie + miesieczny abo za korzystanie z tego. Rowniez firmy spedycyjne korzystaja z takich systemow.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Auto: Z20LET
Model: ZA