[A] Dodatkowe zabezpieczenie
Moderator: Sebu$
[A] Dodatkowe zabezpieczenie
nie wiecie czy jest taka możliwość aby zamontować w samochodzie w ukrytym miejscy jakiś nadajnik, dzięki któremu po kradzieży będę mógł przy pomocy GPS go namierzyć? tak sobie tylko teoretycznie rozważam taką ewentualność dochodzi jeszcze inna sprawa - nie znam się dobrze na elektronice, prosze ewentualnie mnie poprawić, ale czytałem że jak złodziej chce ukraść auto to niecała minuta mu wystarczy. w gazecie motoryzacyjnej napisali, że taki gościu mając odpowiedni sprzęt potrafi dezaktywować alarmy samochodowe w promieniu kilkudziesięciu metrów od siebie (mowa była chyba o 30m) wsiada i przy pomocy "odpalarki" uruchamia silnik i odjeżdża z nowym nabytkiem. zabezpieczeniem przed tego typu zdarzeniami może być znane tylko nam (no i elektrykowi, który nam to montował) miejsce odcięcia prądu. i teraz pytanie - jeśli to co napisałem w rzeczywistości tak działa, to czy przy dezaktywacji alarmu tenże nadajnik GPS również nie zostałby zniszczony? może macie jakieś szersze informacje na ten temat
Ostatnio zmieniony 24 cze 2015, 11:33 przez rzadki, łącznie zmieniany 1 raz.
Przede wszystkim myslisz nieco pojecia. GPS to nie zaden nadajnik tylko odbiornik sygnalu z 24 satelitow, ktorych jedynym celem jest pomoc przy lokalizacji. To o czym piszesz to powinien byc raczej GPS+nadajnik zakodowanej pozycji na falach radiowych lub lepiej GPS+modul GSM, ktory na biezaco mozna odpytywac albo sam wysyla aktualna pozycje pojazdu. Takie uklady sa wlasnie w drozszych samochodach w standardzie + miesieczny abo za korzystanie z tego. Rowniez firmy spedycyjne korzystaja z takich systemow.
mam w firmie kilka pojazdow i zamontowaliśmy w nich GPS. Generalnie największy koszt to właśnie samo urządzenie a później to już tylko abonament płacisz (w moim przypadku 1200 sprzęt i 80 abonament za miesiąc) ale u mnie bardziej spełnia on role kontroli nad tym co wyprawiają kierowcy....