opuszczanie szyb problem
Moderator: Sebu$
opuszczanie szyb problem
panowie mam problem z opuszczaniem przednich szyb,tzn.jak chcę opuścić to opuszcza się po 5 cm max następnie znowu muszę wcisnąć guzik aby opuścić dalej!co to może być?nie da się zaprogramować jej!powinno być tak że wciskam guzik i trzymam i szyba schodzi a tu nie idzie tylko po 5 cm!
Ostatnio zmieniony 20 paź 2012, 17:30 przez misiek_nh, łącznie zmieniany 1 raz.
panowie zrobiłem tak jak mówiliście cię i nic:( jeszcze jakieś propozycję?jak nie to podjade do jakiegoś maniaka:) i niech zobaczy!ale myślę że coś jest uszkodzone bo mam też astre II i tam się programują bez problemu a tu nie ma szans w taki sposób! szyb nie domyka też z kluczyka tylko szyberdach ale to pewnie dlatego że nie zaprogramowane!
Niestety mam ten sam problem co kolega Misiek_nh, opisana dotychczas procedura nie przyniosła żadnych rezultatów pozostało mi jedynie odłączenie akumulatora ale to akurat musi u mnie poczekać.
Misiek_nh jakbyś wcześniej przetestował metodę z odłączonym akumulatorem to pochwal się jej skutecznością.
Przy okazji nasunęło mi się parę pytań.
1. Czemu ma służyć opcja skokowego opuszczania szyb wymieniona w temacie? Jest to trochę męcząca opcja obsługi bocznych szyb tym bardziej że większość użytkowników i tak stara się ją wyłączyć (przeprogramować)
2. Czy ww. system otwierania/zamykania szyb to ustawienia fabryczne Zafiry, czy może efekt wyłączenia akumulatora albo celowego zaprogramowania przez poprzedniego właściciela auta?
3. Czy wspomniana opcja dotyczy tylko szyby od strony kierowcy czy równie z od strony pasażera (u mnie od strony pasażera jest ok natomiast jąkanie się szyby występuje od strony kierowcy)?
Misiek_nh jakbyś wcześniej przetestował metodę z odłączonym akumulatorem to pochwal się jej skutecznością.
Przy okazji nasunęło mi się parę pytań.
1. Czemu ma służyć opcja skokowego opuszczania szyb wymieniona w temacie? Jest to trochę męcząca opcja obsługi bocznych szyb tym bardziej że większość użytkowników i tak stara się ją wyłączyć (przeprogramować)
2. Czy ww. system otwierania/zamykania szyb to ustawienia fabryczne Zafiry, czy może efekt wyłączenia akumulatora albo celowego zaprogramowania przez poprzedniego właściciela auta?
3. Czy wspomniana opcja dotyczy tylko szyby od strony kierowcy czy równie z od strony pasażera (u mnie od strony pasażera jest ok natomiast jąkanie się szyby występuje od strony kierowcy)?
Dzięki za info. Jak uda mi się rozwiązać ten problem to dam znać.misiek_nh pisze:u mnie 2 szyby przednie tak chodzą dziwnie a nastomiast w z tyłu ok:)postaram się sprawdzić dziś z tym akumulatorem i dam znać wieczorem
[ Dodano: Sro Paź 24, 2012 13:22 ]
panowie akumulator odłączyłem i dalej to samo ,tzn.nic nie poogło!
Pzdr
[ Dodano: Pon Lis 26, 2012 23:14 ]
Niestety, akumulator odłączony na 12h i po powtórnym podłączeniu bez zmian. Szyba od strony kierowcy pracuje skokami, szyba od strony pasażera chodzi płynnie. Nawet próba ponownego zaprogramowania trybu pracy szyby nic nie dała. Widocznie niektóre Zafirki tak mają. Tylko, czemu ma służyć ten tryb pracy.misiek_nh pisze:u mnie 2 szyby przednie tak chodzą dziwnie a nastomiast w z tyłu ok:)postaram się sprawdzić dziś z tym akumulatorem i dam znać wieczorem
[ Dodano: Sro Paź 24, 2012 13:22 ]
panowie akumulator odłączyłem i dalej to samo ,tzn.nic nie poogło!
z forum passata:
"skokowe otwieranie czy zamykanie to awaria czujnika obrotów przy silniczku, to taki miniaturowy czujnik hallotronowy umieszczony na plastykowym wysięgniku płytki modułu w pobliżu wirującego na wale silniczka magnesu. Magnes robi się słabszy z wiekiem i czujnik go nie wykrywa. Trzeba rozebrać moduł i przygiąć wysięgnik z czujnikiem, podgrzewając go, w stronę wału silnika i będzie grało. Czasem, gdy magnes na wale silniczka się odkleja, trzeba ustawić go w pozycji na środku szczeliny i przykleić dobrym klejem do metalu. Nie ma żadnego wyłącznika przeciążeniowego przy silniczku, jest tylko ten czujnik który zatrzyma silnik jeśli szyba staje. Jako zabezpieczenie jest bezpiecznik termiczny, ale działa wyjątkowo, po awarii lub zwarciu. "
a tu link do całego tematu:
http://forum.vw-passat.pl/threads/34690 ... a-przycisk
i link do podobnego tematu z forum golfa:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180982
ogólnie naprawa trudna związana ze zdjęciem panelu i rozbiórką mechanizmu podnoszenia szyby w celu wyciągnięcia modułu wraz z silniczkiem - dla zaawansowanych
"skokowe otwieranie czy zamykanie to awaria czujnika obrotów przy silniczku, to taki miniaturowy czujnik hallotronowy umieszczony na plastykowym wysięgniku płytki modułu w pobliżu wirującego na wale silniczka magnesu. Magnes robi się słabszy z wiekiem i czujnik go nie wykrywa. Trzeba rozebrać moduł i przygiąć wysięgnik z czujnikiem, podgrzewając go, w stronę wału silnika i będzie grało. Czasem, gdy magnes na wale silniczka się odkleja, trzeba ustawić go w pozycji na środku szczeliny i przykleić dobrym klejem do metalu. Nie ma żadnego wyłącznika przeciążeniowego przy silniczku, jest tylko ten czujnik który zatrzyma silnik jeśli szyba staje. Jako zabezpieczenie jest bezpiecznik termiczny, ale działa wyjątkowo, po awarii lub zwarciu. "
a tu link do całego tematu:
http://forum.vw-passat.pl/threads/34690 ... a-przycisk
i link do podobnego tematu z forum golfa:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180982
ogólnie naprawa trudna związana ze zdjęciem panelu i rozbiórką mechanizmu podnoszenia szyby w celu wyciągnięcia modułu wraz z silniczkiem - dla zaawansowanych
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, 13:29 przez kulex, łącznie zmieniany 4 razy.