Strona 1 z 1
obroty silnika a reszta ZA
: 10 sie 2013, 06:52
autor: bykmark
Witam.
Obroty silnika na biegu jałowym po włączeniu np. dmuchawy lub innego obciążenia ( ogrzewanie szyby tylnej) zaczynają falować od ok 500 - 1200.
Sprawdziłem :
1. akumulator,
2. alternator ładowanie akumulatora 14,4 v,
3. połączenie klem ok
4. zrobiłem czyszczenie przepustnicy
...
Co może być ?
Dziekuję za wskazówki
[ Dodano: Wto Sie 20, 2013 20:19 ]
Czy ktoś pomoże ?
: 07 gru 2013, 22:25
autor: gruby
naprawiłeś to?
: 08 gru 2013, 10:51
autor: black_fort
regulator napięcia
??
: 08 gru 2013, 11:34
autor: bykmark
Do tej pory wymieniłem łożyska w alternatorze.
Jak dotąd wczesniejszych objaw nie ma ale .... odpukać.
: 30 gru 2013, 18:59
autor: frogii1990
podczepię się pod temat...
mam podobny problem mianowicie kiedy skręcę kierownica domknę szyby, włączę nadmuch lub inny duży odbiornik prądu obroty falują i spadają przy włączaniu danego odbiornika...
W tym czasie ładowanie spada do ok 13,6 a jak włączę wszystko na raz to nawet do 13,10 i utrzymują się na 13,5.
Teraz pytanie czy falowanie jest winą niskiego napięcia czy niskie napięcie jest winą falowania ?
na biegu jałowym ładownie ok 13,8V
: 30 gru 2013, 19:54
autor: bykmark
ale .... odpukać.
powróciła sprawa na jesień ...
frogii1990 pisze:podczepię się pod temat...
mam podobny problem mianowicie kiedy skręcę kierownica domknę szyby, włączę nadmuch lub inny duży odbiornik prądu obroty falują i spadają przy włączaniu danego odbiornika...
W tym czasie ładowanie spada do ok 13,6 a jak włączę wszystko na raz to nawet do 13,10 i utrzymują się na 13,5.
Teraz pytanie czy falowanie jest winą niskiego napięcia czy niskie napięcie jest winą falowania ?
na biegu jałowym ładownie ok 13,8V
Kolego frogii1990 u mnie te asme objawy tylko ładowanie na biegu jałowym bez obciążenia ok. 14,4 V.
: 30 gru 2013, 20:59
autor: gruby
U mnie też faluje jak u Was
Jak i na benzynie i na LPG .
Nic nie będę już wymieniał tylko poczekam aż się zepsuje lub naprawi
: 30 gru 2013, 21:04
autor: frogii1990
ja zauważyłem że od tego falowania na LPG wywala check o nazwie "Błąd wtryskiwaczy" czy jakoś tak... tak samo jak pod obciążeniem... ale na benzynie jest ok... więc albo coś jest z prądem nie cacy, zwara jakaś czy coś... nie żeby to jakoś szczególnie denerwowało ale fajnie by było wiedzieć na co zwrócić uwage
Co nie zmienia faktu że u mnie trochę spore te spadki napięcia są. Może regulator albo alternator zdycha... albo aku (mimo mrozów kręci)
Jak by komuś coś przyszło na myśl niech piszę czym prędzej.
: 31 gru 2013, 11:53
autor: gruby
Ja miałem spadki napięcia podczas falowania do 12,5v, założyłem alternator po regeneracji,brak spadków ale dalej faluje.
Nowe cewki mam i żadnej poprawy.
Gdzieś w moim wątku forumowicz AndrzejS pisał że miał podobny problem z fallowaniem, powymieniał bardzo dużo rzeczy i zero poprawy, aż po 6 miesiącach nie robienia nic problem samoczynnie zniknął.
: 01 sty 2014, 19:49
autor: frogii1990
Nie wiem czy te falowanie nie ma czasami coś wspólnego z elektrycznym wspomaganiem. Gdzieś kiedyś na zagranicznych stronach o tym czytałem ale nie mogę odszukać
: 01 sty 2014, 20:10
autor: bykmark
frogii1990 pisze:Nie wiem czy te falowanie nie ma czasami coś wspólnego z elektrycznym wspomaganiem. Gdzieś kiedyś na zagranicznych stronach o tym czytałem ale nie mogę odszukać
przecież nie kręcę kierownicą na postoju i wolnych obrotach - wg mnie nie ma nic wspólnego
Ale zobaczmy - jakie macie pobór prądu pompy wspomagania /oczywiście koła ustawione do jazdy na wprost / - wartość do odczytania z opcomika?
: 30 kwie 2014, 09:36
autor: bykmark
gruby pisze:naprawiłeś to?
Koledzy odnośnie falowania obrotów silnika na biegu jałowym po włączeniu np. dmuchawy lub innego obciążenia ( ogrzewanie szyby tylnej) sprawa jak na razie u mnie spowodowana była zamontowanym innym regulatorem napiecia w alternatorze ( taki kupiony od poprzedniego właściciela co świadczy o "specach" samochodowych )