Błąd P1613 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera
: 30 sie 2014, 15:57
Hej! Rozładował mi się akumulator, podładowałem go, auto odpala, zaprogramowałem szyby od nowa, radio, ustawiłem datę, godzinę itp...
Natomiast pojawił mi się błąd ("wypedałowałem go metodą gaz hamulec") P1613 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera.
Czy ma to jakiś związek, że wcześniej próbowałem uruchomić auto z kabli rozruchowym (ale nie dało rady, chyba kiepskie kable i drugi akumulator był słaby). Próbowałem uruchomić auto z kabli może z 10 razy (tj. 10 prób).
Może to przez to?
Podładowałem akumulator, auto normalnie się uruchomiło, tylko pojawił się ten błąd tzn. P1613 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera.
Wszystko inne działa...
Gdzieś czytałem, że ten błąd może być jak się za szybko kluczyk przekręca między pozycjami, ale ja z reguły zawsze czekam parę sekund...
Wcześniej kiedyś przed zimą odłączałem akumulator, żeby go podładować i było ok żadnych błędów, natomiast pierwszy raz startowałem to auto z kabli rozruchowych...
Ta kontrolka z kluczykiem gaśnie dopiero po uruchomieniu auta, a wiem, że powinna gasnąć parę sekund po przekręceniu kluczyka (zawsze czekam jak gaśnie, dopiero uruchamiam auto), natomiast teraz nie zgasła stąd pomyślałem,żeby metodą gaz-hamulec odczytać błąd.
BTW. warto kupić interfejs diagnostyczny Opel Tech 2 ? On będzie działać z USB poprawnie ?
np. ten ?
http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-opel-tech2-auta-1996-04-i4503591899.html
Natomiast pojawił mi się błąd ("wypedałowałem go metodą gaz hamulec") P1613 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera.
Czy ma to jakiś związek, że wcześniej próbowałem uruchomić auto z kabli rozruchowym (ale nie dało rady, chyba kiepskie kable i drugi akumulator był słaby). Próbowałem uruchomić auto z kabli może z 10 razy (tj. 10 prób).
Może to przez to?
Podładowałem akumulator, auto normalnie się uruchomiło, tylko pojawił się ten błąd tzn. P1613 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera.
Wszystko inne działa...
Gdzieś czytałem, że ten błąd może być jak się za szybko kluczyk przekręca między pozycjami, ale ja z reguły zawsze czekam parę sekund...
Wcześniej kiedyś przed zimą odłączałem akumulator, żeby go podładować i było ok żadnych błędów, natomiast pierwszy raz startowałem to auto z kabli rozruchowych...
Ta kontrolka z kluczykiem gaśnie dopiero po uruchomieniu auta, a wiem, że powinna gasnąć parę sekund po przekręceniu kluczyka (zawsze czekam jak gaśnie, dopiero uruchamiam auto), natomiast teraz nie zgasła stąd pomyślałem,żeby metodą gaz-hamulec odczytać błąd.
BTW. warto kupić interfejs diagnostyczny Opel Tech 2 ? On będzie działać z USB poprawnie ?
np. ten ?
http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-opel-tech2-auta-1996-04-i4503591899.html