Strona 1 z 1

Kostka tempomatu Zafira [A]

: 30 sty 2016, 16:49
autor: oskarosa
Witam, mam pytanie odnośnie kostki tempomatu znajdujacej sie przy kierownicy, czy dysponuje ktos schematem z opisanym rozmieszczeniem kostka 4 pinowa. Mam problem z tempomatem i nie wiem juz gdzie szukac. Dzieki z gory

: 30 sty 2016, 17:36
autor: Rybka
Tutaj masz schemat www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14468
A jaki masz problem z tempomatem?

: 30 sty 2016, 18:23
autor: oskarosa
Te kolory sie u mnie nie zgadzaja, widzialem ten schemat, u mnie na czarnym jest +12V. Jesli chodzi o problem to nie dziala tempomat, ktory założylem, instalacja jest pacjent to ZA 2.0dti. manetke sprawdzilem jest ok, czujnik hamulca oraz czujnik sprzegla sa sprawne, mimo to tempomat nie dziala. Manetka to chinski zamiennik i dlatego zastanawiam sie czy piny nie sa pozamieniane. Jesli chodzi o samo dzialanie manetki to jest ok, jeden styk NC dwa NO. Chcialem sprobowac uruchomic tempomat robiac zworke na pinie AB i podac napiecie z B do przycisku I. Kolory sie nie zgadzaja w kostce i nie wiem tak na prawde, ktory pin to A.

: 30 sty 2016, 18:51
autor: Rybka
A może trzeba jeszcze aktywować tempomat np op-comem. :mysli:
Patrząc na schemat pin A ma być zwarty guzikiem NC z pinem B więc łatwo go odszukać np miernikiem.
Przedzwoń piny. ;)

: 30 sty 2016, 19:22
autor: oskarosa
W manetce ok, owszem ale ktore to piny w instalacji samochodu.... Moze chinskie raczki źle kostke w manetce zmontowaly... W op- comie byl i jest aktywny...

: 06 lut 2016, 11:31
autor: ziemski90
co do kostki manetki do tempomatu to występują 2 rodzaje kolorystyczne

Typ 1

Główny przewód + 12v przy włączonym zapłonie - czarny
"I" czarno - żółty
"R" czarno - brązowy
"0" (zero, reset) czarno - czerwony

Typ 2

Główny przewód + 12v przy włączonym zapłonie - czerwony
"I" zielony
"R" niebieski
"0" (zero, reset) szary


Aby tempomat działał muszą zostać spełnione następujące warunki
1. Tempomat musi być włączony w ECU- silnika
2. musi być założona manetka pod tempomat, najlepiej oryginał
3. Musi być zamontowany 4 pinowy czujnik hamulca
4. musi być zamontowany 3 pinowy lub 2 pinowy czujnik sprzęgła (wszystko zależy od rodzaju instalacji jaką posiadacie)

gdy te warunki zostaną spełnione tempomat powinien działać poprawnie.


Jeśli oryginalnie nie było tempomatu i nikt nigdy nie grzebał w tym kierunku to pod pedałami Nie ma czujnika sprzęgła a czujnik hamulca występuje w wersji 2 pinowej

kostka od czujnika sprzęgła powinna być zawinięta w ori wiązce pod pedałami, zaś kostka hamulca jest uniwersalna ma kształt + więc bez problemu zamienisz czujnik 2 pin na 4 pin, zanim zaczniesz coś robić, to sprawdź co siedzi pod pedałami

: 07 lut 2016, 21:03
autor: oskarosa
Ok, dzięki wielkie, jak podłączyłem OP-COMa to widać, że czujniki działają, zarówno ten od sprzęgła i od hamulca, bo po naciśnięciu wywołuje on reakcję w bloku pomiarowym, ale dzieki za informację, sprawdzę jeszcze czy czujnik hamulca jest 4 pinowy...

: 09 lut 2016, 00:32
autor: ziemski90
Może to co teraz napiszę będzie się wydawać głupie :) ale spotkałem się parę razy że ludzie chcą uruchomić tempomat a naciskają złe guziki...

uruchamia się tempomat przyciskiem "I" tempomat działa od 30km/h w górę

: 14 lut 2016, 11:42
autor: Janus
ziemski90 pisze:Może to co teraz napiszę będzie się wydawać głupie :) ale spotkałem się parę razy że ludzie chcą uruchomić tempomat a naciskają złe guziki...

uruchamia się tempomat przyciskiem "I" tempomat działa od 30km/h w górę
Jeszcze jedno - po włączeniu zapłonu trzeba przynajmniej raz nacisnąć pedał hamulca (tempomat musi sprawdzić czy "widzi" połączenie z pedałem hamulca)

: 18 maja 2016, 20:26
autor: oskarosa
Witam,
po dłuższej przerwie ( i innych problemach z samochodem) wróciłem do tempomatu, rozkręciłem wszystko, wykluczam słabej jakości manetkę (podczas jazdy mostkowałem odpowiednio kostkę). Czujnik hamulca wymieniony, sprzęgła sprawny ( wersja 2 pinowa). W komputerze tempomat aktywny, jednak dalej tempomat nie chce zadziałać. Prosiłbym natomiast o szersze wyjaśnienie 3 pinowego czujnnika sprzęgła, czy jest on konieczny ?

: 19 maja 2016, 22:23
autor: Janus
Czy diagnostyka twojego interfejsu pozwala podejrzeć działanie przycisków manetki? Bo może się okazać Panie Kolego, że kable z manetki dochodzą do najbliższej większej kostki i tam się urywają... A muszą dochodzić do sterownika na pompie

: 20 maja 2016, 00:34
autor: oskarosa
Teraz nie pamiętam.... na kostce wystepuje napięcie więc musi być gdzieś podpięta. Na pewno sprawdzałem działanie czujników sprzęgla i hamulca. Jednak po spełnieniu wszystkich warunków ( prędkość, brak hamulca, brak sprzęgła) pokazuje się tam jakiś czynnik, który nie pozwoli zadziałać tempomatowi

: 21 maja 2016, 08:51
autor: Janus
oskarosa pisze:Teraz nie pamiętam.... na kostce wystepuje napięcie więc musi być gdzieś podpięta. Na pewno sprawdzałem działanie czujników sprzęgla i hamulca. Jednak po spełnieniu wszystkich warunków ( prędkość, brak hamulca, brak sprzęgła) pokazuje się tam jakiś czynnik, który nie pozwoli zadziałać tempomatowi
Jeszcze jednym czynnikiem jest brak sygnału prędkości. Ale to dziwne, bo każdy silnik w ZA z niego korzysta. Idzie on albo z modułu ABS albo z czujnika w lewej piaście kiedy brak ABS.

Może być jeszcze taka kwestia, że funkcja Cruise Control nie jest właściwie zaprogramowana... Poza tym pewien nie jestem czy nie programuje się jej w dwóch miejscach...

: 23 maja 2016, 00:29
autor: oskarosa
Jeśli byłby bład z odczytem prędkośći z ABS to pewnie komputer by wyświetlił monit o takim problemie...