LPG - okresowe błędy OBDII
Moderator: Sebu$
- Fedorak
- Mieszkaniec
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
- Imię: Andy
- Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
LPG - okresowe błędy OBDII
Witam
W swojej ZA Z18XE 125 KM mam od maja 2016 instalację LPG LovatoSmart. Auto na gazie śmiga jak złoto, żadnych problemow z odpalaniem, przełączaniem, spadkami mocy, itd. Jednakże pojawiły mi się w przeciągu ostatniego miesiąca dwa alerty CheckEngina i po wpięciu kieszonkowego ELMa 327 (którego zawsze ze sobą wożę i polecam wszystkim) okazało się że wyskoczyły mi takowe błędy:
P1130 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Circuit Low Variance Bank 1 Sensor 1 (czyli coś z sondą lambda przed katalizatorem)
P0170 - Fuel Trim Malfunction (Bank 1) (skład mieszanki i domyślam się że jeśli wskazuje na Bank 1 to chyba chodzi odczyt z przepływomierza)
I teraz takie ciekawostki:
1 - za każdym razem każdy z tych błędów od razu usuwałem za pomocą ELMa 327 i więcej się on nie już nie powtórzył
2 - błędy (a w zasadzie zapalenie się CheckEngine) pojawiały się zawsze w sytuacji wysilonej pracy silnika, czyli jak to bywa w życiu, wyprzedzaniu pod długie wzniesienie (błąd
P1130) lub ogólnie wyprzedzaniu ale z nagłym nadepniętym gazem (błąd P0170)
3 - właśnie jakiś miesiąc temu czyściłem przepustnicę (odłączenie zasilania i wszystkich wężyków z demontażem), bo lekko falowały mi obroty na zimnym. Okazało się że była zawalona czarnym nagarem po same uszy. Po wyczyszczeniu do lustra i złożeniu wszystkiego do kupy nie było żadnych kłopotów z adaptacją (wszystko się nastroiło jak trzeba) obroty jałowe stoją jak drut a z samym przyspieszaniem żadnych kłopotów także nie ma.
Czy ktoś może wie, czy te błędy mogą być wynikiem czyszczenia przepustnicy, czy to są takie "fistaszki" które mogą wyskoczyć po prostu czasem na gazie i można je spokojnie pominąć jeśli nie wracają? Zbliża mi się też wymiana filtra fazy ciekłej LPG (za 1200 km) więc może to z tej przyczyny? Czy oprócz przepustnicy która jak pisałem była totalnie brudna wyczyścić jeszcze przepływomierz?
W swojej ZA Z18XE 125 KM mam od maja 2016 instalację LPG LovatoSmart. Auto na gazie śmiga jak złoto, żadnych problemow z odpalaniem, przełączaniem, spadkami mocy, itd. Jednakże pojawiły mi się w przeciągu ostatniego miesiąca dwa alerty CheckEngina i po wpięciu kieszonkowego ELMa 327 (którego zawsze ze sobą wożę i polecam wszystkim) okazało się że wyskoczyły mi takowe błędy:
P1130 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Circuit Low Variance Bank 1 Sensor 1 (czyli coś z sondą lambda przed katalizatorem)
P0170 - Fuel Trim Malfunction (Bank 1) (skład mieszanki i domyślam się że jeśli wskazuje na Bank 1 to chyba chodzi odczyt z przepływomierza)
I teraz takie ciekawostki:
1 - za każdym razem każdy z tych błędów od razu usuwałem za pomocą ELMa 327 i więcej się on nie już nie powtórzył
2 - błędy (a w zasadzie zapalenie się CheckEngine) pojawiały się zawsze w sytuacji wysilonej pracy silnika, czyli jak to bywa w życiu, wyprzedzaniu pod długie wzniesienie (błąd
P1130) lub ogólnie wyprzedzaniu ale z nagłym nadepniętym gazem (błąd P0170)
3 - właśnie jakiś miesiąc temu czyściłem przepustnicę (odłączenie zasilania i wszystkich wężyków z demontażem), bo lekko falowały mi obroty na zimnym. Okazało się że była zawalona czarnym nagarem po same uszy. Po wyczyszczeniu do lustra i złożeniu wszystkiego do kupy nie było żadnych kłopotów z adaptacją (wszystko się nastroiło jak trzeba) obroty jałowe stoją jak drut a z samym przyspieszaniem żadnych kłopotów także nie ma.
Czy ktoś może wie, czy te błędy mogą być wynikiem czyszczenia przepustnicy, czy to są takie "fistaszki" które mogą wyskoczyć po prostu czasem na gazie i można je spokojnie pominąć jeśli nie wracają? Zbliża mi się też wymiana filtra fazy ciekłej LPG (za 1200 km) więc może to z tej przyczyny? Czy oprócz przepustnicy która jak pisałem była totalnie brudna wyczyścić jeszcze przepływomierz?
Ostatnio zmieniony 22 paź 2016, 01:55 przez Fedorak, łącznie zmieniany 2 razy.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Przede wszystkim regulacja LPG mimo że wydaje Ci się ze dobrze pracuje
Sprawdź czy nie łapie nigdzie lewego powietrza układ dolotowy, wydechowy
Sprawdź czy nie łapie nigdzie lewego powietrza układ dolotowy, wydechowy
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
- Fedorak
- Mieszkaniec
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
- Imię: Andy
- Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Wizyta u gaziarza wynurza się zza horyzontu, bo bo zbliża się czas gwarancyjnej wymiany filtra.A z racji dość długiego czasu od ostatniej wizyty na pewno coś do podregulowania się znajdzie...Crazy pisze:Przede wszystkim regulacja LPG mimo że wydaje Ci się ze dobrze pracuje
Sprawdź czy nie łapie nigdzie lewego powietrza układ dolotowy, wydechowy
Co do lewizny to w zasadzie mogłoby w tym coś być, z racji niedawnej zabawy w czyszczenie przepustnicy (może za słabo dokręcona?). Z tym że wtedy te błędy wyskakiwały by chyba bardzo często... Tymczasem wczoraj i dziś była również przejażdżka, razem ok 90 km, chwilami na dużych obrotach, a tymczasem CheckEngine milczy...
Ostatnio zmieniony 22 paź 2016, 23:53 przez Fedorak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...
- Fedorak
- Mieszkaniec
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
- Imię: Andy
- Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Hm... Klekotać nie klekoczą. Charakterystycznie ale jednak cicho cykają... Wg mnie tak jak na początku. Ale wiesz - Pańskie ucho wtryskiwacz tuczy... Martwi mnie trochę to, że w opisach użytkowników LovatoSmart poleca się wtryski typu KP (okrągłe) a tymczasem u mnie mam takie kwadratowe kostki, które ponoć są mniej żywotne... Z drugiej strony żywotność tych wtrysków to min. 30 tys km. Ja zrobiłem raptem trochę ponad 13 tysi... No chyba że mam pecha...stepek122 pisze:Ja tez tak mialem jak mi wtryski gazu zaczely siadac. Zaczely klekotac jak diesel i lac stad te bledy. Do gazownika i wtryski na stol do sprawdzenia. Mi wtryski wytrzymaly 3miesiace. Naszczescie byla gwarancja
EDIT
Tankowanie gazu zacząłem od Orlenu, gdzie wlałem dziewicze 15 l bo był najbliżej gazownika a potrzebne było to do sprawdzenia i regulacji po montażu instalacji. Jednak na jakości Orlena kiedyś się bardzo przejechałem i moja noga nigdy tam już nie postanie. Po tym pierwszym razie LPG tankowałem najpierw zawsze na Shellu, ale także zrezygnowałem, bo o ile benzynę mają naprawdę rewelacyjną, to przy LPG:gRZENIU pisze:[...] Czy oby zawsze tankowałeś na tej samej stacji
1. okazało się że robię na shellowskim LPG 15-20 km mniej niż na gazie obecnie tankowanym gdzie indziej
2. nie wiem czemu ale dystrybutory gazu na shellu nie potrafią sprawnie dobić mi całego zbiornika do końca (ok 42 litrów) w normalnym czasie. Sprawdziłem to na 3 stacjach i zawsze ostatnie 5-10 litrów objętości wlecze się masakrycznie jak flaki z olejem w płynnym asfalcie (tankują 0.1 l na sekundę), słychać że pompa dystrybutora ma ochotę rypnąć robotę i wyjść na spacer a ja kwitnę tam jak łoś z ręką wrośniętą w guzik pompowania i tylko wkurzam tych co za mną czekają... A na Shellu w Jeleniej Gorze próba napompowania gazem mojej Czarnej Pantery powodowała nawet wywalanie jakiegoś zabezpieczenia na rozdzielni przy głównym zbiorniku... Wesoło było, że boki zrywać...
3. jest drożej
Teraz w 99% przypadków tankuję na stacji z sieci PIEPRZYK, który dystrybuują LPG z GASPolu, dlatego że ponieważ :
1. na całym zbiorniku LPG wyjeżdżam średnio 400-410 km
2. dystrybutory cisną cały zbiornik migiem, a pompa zasuwa mało węża nie wyprostuje
3. jest taniej, z reguły 10-15 gr na litrze LPG niż gdzie indziej
4. stacje PIEPRZYKA mam raptem 4,5 km od domu, więc zaopatrują mi też Pb do drugiego Opla "Korsiarki" jak i do zwykłej kosiarki też A do tego mają tam dość fajny wybór polsko-czeskich regionalnych browarków
Jak na razie ten gaz mnie nie zawiódł i mam nadzieję że tak zostanie...
Ostatnio zmieniony 23 paź 2016, 17:55 przez Fedorak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...
- Fedorak
- Mieszkaniec
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
- Imię: Andy
- Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Coś nie kumam... To raz układ działa mi wyregulowany a raz nie? Bo czym innym, jak nie jakością gazu, wyjaśnic różnice w przebiegach na tej samej ilości tankowanej do zbiornika?gRZENIU pisze:po tak obszernym wyjaśnieniu rzecz jasna ,że jakość LPG nie ma nic wspólnego , więc zostaje regulacja ...Fedorak pisze:Jak na razie ten gaz mnie nie zawiódł i mam nadzieję że tak zostanie...
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Poprostu za słaby skład mieszanki paliwowo powietrznej , za uboga i pierwsza sonda nie może skorygować dawki , a sonda diagnostyczna to potwierdza ...Fedorak pisze: błędy (a w zasadzie zapalenie się CheckEngine) pojawiały się zawsze w sytuacji wysilonej pracy silnika, czyli jak to bywa w życiu, wyprzedzaniu pod długie wzniesienie (błąd
P1130) lub ogólnie wyprzedzaniu ale z nagłym nadepniętym gazem (błąd P0170)
Skoro tankujesz na jednej stacji , to jakość LPG w Twoim aucie jest niezmienna ( przynajmniej teoretycznie) , więc dlatego napisałem ,że u Ciebie nie ma to znaczenia.Fedorak pisze:Bo czym innym, jak nie jakością gazu, wyjaśnic różnice w przebiegach na tej samej ilości tankowanej do zbiornika?
- Fedorak
- Mieszkaniec
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
- Imię: Andy
- Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Dziś sprawdzimy jeszcze raz czy coś nie zabłyśnie... Znów zaraz trzaskam 160 km po tzw. autostradzie, więc przegonimy się mocniej na LPG. Bo od tamtej pory pojawienia się i usunięcia tych błędów i pomimo jazdy na gazie nic więcej nie wyskoczyło...gRZENIU pisze: Poprostu za słaby skład mieszanki paliwowo powietrznej , za uboga i pierwsza sonda nie może skorygować dawki , a sonda diagnostyczna to potwierdza [...] Skoro tankujesz na jednej stacji , to jakość LPG w Twoim aucie jest niezmienna
Co do jakości gazu to zobaczymy jak długo. Mam nadzieję że nie będą nic za jakiś czas kombinować....
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...
- Fedorak
- Mieszkaniec
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
- Imię: Andy
- Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
No i po jeździe - 158 km, wszystko na LPG, średnia prędkość 113, max 139, z chwilowymi walnięciami w gary jak i walnięciami w hamulce (bo autostradowych wariatów spod znaku Szalonego Iwana nie brakuje...) Auto ogólnie leciało jak po szynie, CheckEngine milczy jak grób. Czyli na pewno nie lewe powietrze... Może to jakaś czkawka po prostu Zofii się przydarzyła?
Ostatnio zmieniony 27 paź 2016, 00:00 przez Fedorak, łącznie zmieniany 2 razy.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...
- Fedorak
- Mieszkaniec
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
- Imię: Andy
- Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Umknęło mi wcześniej... A jakiej marki wtryski Waść szanowny Kolega posiadał? Albo ogólnie jaka instalka do LPG?stepek122 pisze:Ja tez tak mialem jak mi wtryski gazu zaczely siadac [...] Mi wtryski wytrzymaly 3miesiace. Naszczescie byla gwarancja
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...
- Fedorak
- Mieszkaniec
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
- Imię: Andy
- Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
I kolejny dowód że to chyba nie to. Wczoraj palnięta trasa do Czech, non stop pod górkę od 161 m npm na starcie z przewyższeniem 596 m npm. Przelotowa 80 km/h, maks 100-110 km/h + szybkie wyprzedzania... CheckEngine milczy... Coś mi się zdaje że to jakieś chwilowe fochy ECU po prostu były... Może Manitou silnika miało złe dni...gRZENIU pisze:Poprostu za słaby skład mieszanki paliwowo powietrznej , za uboga i pierwsza sonda nie może skorygować dawki , a sonda diagnostyczna to potwierdza ...
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...