Strona 1 z 1

Nagrzewnica eleketryczna

: 31 paź 2016, 14:10
autor: Mattai
Jest w tym modelu komputer MID, do niego podłączona jest nagrzewnica elektryczna. Jak wynika ze schematów podłączona jest do jednego z wyjść MID ale w z tego co widzę po wiązkach jest sterowana z przełącznika który też jest podłączony do MID.

Wyjąłem MID bo wyświetlacz padł kompletnie, przestała grzać grzałka. Rozumiem że MID w odpowiednich zakresach temperaturowych załącza grzałkę kiedy styki przełącznika są zwarte? Jak nie ma MID to grzałka nie załączy się sama?

Kiedyś ktoś może pomijał sterowanie z MID przy zachowaniu funkcji?

: 31 paź 2016, 16:09
autor: Dziadek13
Mattai pisze:Kiedyś ktoś może pomijał sterowanie z MID przy zachowaniu funkcji?
Pomijasz podłączenie lub do masy zwierasz wyjścia z MIDa.
Nie dawno przerabiałem z TID na MID i co to sterowania ogrzewacza nie znalazłem info tylko o wyświetlaniu błędów typu check.
1 czarno-niebieski kontrolka przeciwmgielne tył
2 brązowy masa
3 wolny
4 czerwony stały +12V
5 czerwono-żółty kontrolka ASB
6 brązowo-fioletowy, kontrolka ASB
7 biało-zielony kontrolka przyczepy
8 czarno-zielony kierunek lewy
9 czarno-biały kierunek prawy
10 brązowo-żółty kontrolka ABS
11 czarny kontrolka przeciwmgielne tył
12 brązowo-czarny kontrolka pasów
13 brązowo-zielony kontrolka trakcji
14 wolny
15 wolny
16 niebiesko-biały kontrolka ładowania
17 biały kontrolka światła drogowe
18 brązowo-żółty kontrolka poduszek
19 brązowo-biały gniazdo diagnostyczne
20 zielony obrotomierz
21 wolny
22 czarny +12V po stacyjce
23 wolny
24 brązowy masa
25 niebiesko-czarny wskaźnik paliwa
26 wolny
27 niebiesko-czerwony VSS
28 niebieski wskaźnik temperatury
29 wolny
30 niebiesko-żółty kontrolka świece żarowe
31 brązowo-niebieski kontrolka układu chłodzenia
32 wolny
33 niebiesko-zielony kontrolka ciśnienie oleju
34 brązowo-niebieski kontrolka check engine
35 brązowo-biały kontrolka poziom płynu hamulcowego
36 szaro-żółty podświetlenie
Obrazek
Widać które zwierać można do masy.
Wskaż na schemacie podłączenie nagrzewnicy elektrycznej.
Obrazek

: 31 paź 2016, 20:35
autor: Mattai
Ok tylko że wówczas grzałka będzie cały czas działać. Na tym wyjściu sterującym grzałką pojawia się zwyczajnie 12v czy tam jest jakiś PWM?

Musiałbym mida podłączyć żeby to sprawdzić

: 31 paź 2016, 21:04
autor: Dziadek13
Jaka grzałka, mid nie steruje żadną grzałką może masz jakąś przeróbke.

: 31 paź 2016, 21:17
autor: Mattai
W schematach jest że leci jedna linia która jest podpięta do mida dodatkowo jest przełącznik który jest podłączony na obudowie nawiewów i załącza się przy konkretnym ustawieniu pokrętła nawiewów. Nic w instalacji nie mam przerabiane

: 01 lis 2016, 10:37
autor: Janus
Dziadek13 pisze:Jaka grzałka, mid nie steruje żadną grzałką może masz jakąś przeróbke.
Dziadek, jest coś takiego - tak ze schematów wynika. Z tym, że to chodzi o oryginalne ogrzewanie postojowe.

: 01 lis 2016, 18:03
autor: Dziadek13
Tak do webasto wtedy na tym midzie ustawiało się godz o której się załączy ogrzewanie, tam były problemy z odpalaniem silnika w chłodne dni komputer widział ciepły silnik i nie podgrzewał świec a silnik był zimny i był zonk i trza było budować oszukacza.
Czyli sygnał z mida to chyba ustawianie czasu lub sygnał temperatury,w układzie jest dodatkowy przekaźnik który steruje właczaniem wentylatora nawiewu jak to pisze kolega "załącza się przy konkretnym ustawieniu pokrętła nawiewów" na którym sie pojawia 12V na wentylatory po załączeniu webasto. no ale dobrze by było jak by powiedział z jakiego pinu wychodzi ten przewód. No i piszemy o webasto a kolega ma podgrzewacz elektryczny.

: 01 lis 2016, 19:03
autor: Janus
Dziadek13 pisze:No i piszemy o webasto a kolega ma podgrzewacz elektryczny.
Na schematach (online, podklejone w dziale Elektryka) widać podgrzewacz elektryczny właśnie. Kable zasilające mają po 10mm2 przekroju. Jedyny sygnał który to załącza, to chyba jakiś sygnał z MID-a (nie wiadomo czy stałe +12V/-12V czy PWM). Zastanawiam się tylko po co to idzie przez MID-a. Myślę, że chodzi o odczyt temperatury zewnętrznej.

: 01 lis 2016, 19:33
autor: Mattai
No mnie to też nurtuje, muszę podjechać go magazynu i wyciągnąć mid-a i spróbować go przetestować.
-12 raczej odpada bo instalacja nigdzie nie ma zerowego punktu odniesienia. Bardziej jakiś "+" albo PWM - przy tych kablach bardzo by się prosiło, choć martwię się że przy tych prądach, radia nie dałoby się słuchać :lol:

: 01 lis 2016, 20:35
autor: Dziadek13
Tu można sobie schematy pobrać.
http://www.die-opel-tuner.de/zafira.php

: 01 lis 2016, 20:49
autor: Mattai
Ja mam kompletne schematy z TIS - nieco wygodniejsze

Po podłączeniu MID na pinie 29 jest 12v po przekręceniu ogrzewania do oporu pojawia się masa, tymczasem na pinie 30 jest niezmienne napięcie ok 10V po podaniu "I" na stacyjce i 11,5v przy włączonym silniku. Lekko pływa w niewielkim zakresie - chyba trzeba poczekać na przymrozki. Jutro podejście z oscyloskopem, zobaczymy czy to pływanie przypadkiem to nie PWM...

: 20 lis 2016, 09:24
autor: Mattai
Z braku czasu. Obszedłem problem, wyjmując płytkę MID i pakując w płaska obudowę schowałem za zegarami. Tam jest jakoś pokrętnie to zrobione bo pojawia się napięcie ale ja zauważyłem że w układzie jest jakiś powód przyłączony przez pojemność do samego procesora. Nagrzewnica działa poprawnie.

Nagrzewnica eleketryczna

: 26 lis 2020, 18:57
autor: silut
Czy może temat sterownia nagrzewnicą się rozwinął ?
Jakie wymagania muszą być spełnione do załączenia nagrzewnicy ? Czy jest znaczny wzrost ogrzewania ?