Znalazłem troche czasu i zebrałem się co by rozjaśnić o sterowniku świec żarowych,a że akurat miałem na stole dwa do naprawy to i troche fotek zrobiłem
Taki mały opis co i jak ze sterownikiem świec żarowych.
Główny tranzystor BUK7508-55A ale można zastosować zamiennik:
IRF 1010
IRF3205
STP80NF75
IRFP064.
IRF1405PBF
SUP75N06-08
Microkontrolery są różne ciężko od dataset więc troche schematu odręcznego tak po krótce co i jak.
W DTL mam 9839HCW-JWT (GKS1).
W DTI akurat z vectry B DTI 101KM jest TO130MOJ SWT-GKSL.
W sterowniku są dwa układy końcówka mocy na BUK7508-55A i układ microkontroler a w nim trimer czasowy oraz generator 2 Hz.
Co do rozebrania tego modułu to sprawa jest prosta.Obrywamy dokładnie ten silikon dookoła i łapiemy za radiator a drugą ręką za ten czarny plastik i ruszamy lewo prawo żeby sie wysuwał i zejdzie. W zasadzie ryzyko uszkodzenia czegokolwiek jest bardzo małe nawet złamanie tych pinów.Do tego plastiku nic nie jest przymocowane wiec nic się urwie,dalej odkręcamy dwie śrubki, wyjmujemy dwie stalowe blaszki które dociskają tranzystory do obudowy ale ściągamy z przeciwnej strony tranzystora "NIE ODKLEJAMY TEJ IZOLACJI POD TRANZYSTOREM ONA MUSI BYĆ" lekko odchylamy tranzystory i wyjmujemy całość do naprawy.
Sterownik świec gdy silnik stoi jest zimny i kluczyk jest w pozycji grzania to wszystkie świece maja zasilanie przez około 26sek. Gdy jednak silnik ruszy to zasilanie na świece jest podawane przemiennie z częstotliwościa ok 2 Hz. po przekroczeniu określonego czasu i temperatury około 40' zasilanie na świece jest wyłanczane. Na 90 % uszkodzeń to właśnie końcówka mocy tranzystor lub właśnie to odlutowane zabezpieczenie termiczne taka blaszka podłużna oraz zimne luty.
Wszystko opisałem według moich napraw jak znajde dataset do microkontrolera to coś więcej będziemy wiedzieć i dopiszę.
Moje naprawy- sterownik świec żarowych.
Moderator: Sebu$
Czyli sterownik działa dobrze.
Ja kiedyś podłączyłem diody aby wiedzieć kiedy swiece grzeją.
Dwie diody bo są parowane swiece po dwie.
I tak jak piszesz daję na zapłon i świece grzeją a po odpaleniu jest migawka 2h.
No i jak dodam gazu to już nie grzeją a jak puszczę to znowu migawka bo dopala ropę.
Taka sobie kultura pracy silnika,zimnego.
Ja kiedyś podłączyłem diody aby wiedzieć kiedy swiece grzeją.
Dwie diody bo są parowane swiece po dwie.
I tak jak piszesz daję na zapłon i świece grzeją a po odpaleniu jest migawka 2h.
No i jak dodam gazu to już nie grzeją a jak puszczę to znowu migawka bo dopala ropę.
Taka sobie kultura pracy silnika,zimnego.