Wymiana alrmu na zwykły sterownik centralnego zamka.
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 12 lis 2015, 16:49
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: bytom
- Auto: Opel Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XE1
- Gender:
Wymiana alrmu na zwykły sterownik centralnego zamka.
Witam koledzy i koleżanki. Mianowicie mam taki problem. Kupiłem moa Zośkę z założonym autoalarmem Ster As 1 który jest już bardzo wiekowy i szwankuje. Chciałem go zlikwidować i w jego miejsce podłączyć zwykły sterownik centralnego zamka z pilotem dostępny na allegro.
Moje pytanie jak to najlepiej, bezpieczniej i najprościej zrobić. Dzięki
Moje pytanie jak to najlepiej, bezpieczniej i najprościej zrobić. Dzięki
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Podepnij sobie do tego nowego sterownika zasilanie.
Czyli plus na czerwony a minus na czarny.
Teraz żarówkę jednym końcem podepnij pod plus 12V a drugim końcem podpinaj pod jeden z przewodów oznaczonych jako zamek centralny.
Baw się pilotem (zamykaj i otwieraj)
Znajdz przewód na którym pojawi się minus w momencie zamykania i minus w momencie otwierania.
Żarówka wtedy ci błyśnie na chwilę.
Na 99% będzie to biały i żółty.
Teraz podając impuls masy na pin 2 i 6 złącza sterownika zamka powinno zamykać i otwierać ci auto.
Jeśli wszystko działa to podpinasz odnalezione wcześniej przewody pod te piny i gotowe.
Kolorami kabli mogę się mylić najlepiej samemu jest to odszukać mmetodą prób i błędów.
Chodzi o to złącze 12 pin
Źródło fotek: VKP.
Czyli plus na czerwony a minus na czarny.
Teraz żarówkę jednym końcem podepnij pod plus 12V a drugim końcem podpinaj pod jeden z przewodów oznaczonych jako zamek centralny.
Baw się pilotem (zamykaj i otwieraj)
Znajdz przewód na którym pojawi się minus w momencie zamykania i minus w momencie otwierania.
Żarówka wtedy ci błyśnie na chwilę.
Na 99% będzie to biały i żółty.
Teraz podając impuls masy na pin 2 i 6 złącza sterownika zamka powinno zamykać i otwierać ci auto.
Jeśli wszystko działa to podpinasz odnalezione wcześniej przewody pod te piny i gotowe.
Kolorami kabli mogę się mylić najlepiej samemu jest to odszukać mmetodą prób i błędów.
Chodzi o to złącze 12 pin
Źródło fotek: VKP.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Sorry ale źle przeczytałem twój 1 post.
Więc jeśli masz podpięty alarm to odszukaj sterownika do niego.
Pewnie gdzieś nad bezpiecznikami jest usadowiony.
Teraz zerknij jakie przewody idą z niego do centralki centralnego zamka.
Te dwa przewody to będą otwórz, zamknij.
Zobacz też czy nie masz gdzieś rozciętego kabla do których końców są podpięte przewody z alarmu.
Jak coś takiego jest to zlutować ten ucięty przewód i zabezpieczenia brak.
Alarm wywalić cały a nowy sterownik podpinasz tylko pod otwórz, zamknij.
Zerknij do tego sterownika alarmu a wszystko widać jak na dłoni.
Resztę odcinasz, wywalasz lub izolujesz.
EDIT:
Dopiero zobaczyłem schemat Marcina.
Więc masz 2 brązowe.
To jest ta twoja blokada zapłonu. Zerknij jakie przewody są podłączone do nich i je zlutuj.
Pod kolor Biały masz podpięte Zamykanie
Pod zielony masz Otwieranie.
Te dwa przewody będziesz podłączał do nowego sterownika.
Podając impuls masy na te kable powinno ci zamykać i otwierać auto.
Możesz sobie przetestować czy tak się dzieje.
W nowym sterowniku to przewody odszukasz w taki sposób jak pisałem w poprzednim poście.
Więc jeśli masz podpięty alarm to odszukaj sterownika do niego.
Pewnie gdzieś nad bezpiecznikami jest usadowiony.
Teraz zerknij jakie przewody idą z niego do centralki centralnego zamka.
Te dwa przewody to będą otwórz, zamknij.
Zobacz też czy nie masz gdzieś rozciętego kabla do których końców są podpięte przewody z alarmu.
Jak coś takiego jest to zlutować ten ucięty przewód i zabezpieczenia brak.
Alarm wywalić cały a nowy sterownik podpinasz tylko pod otwórz, zamknij.
Zerknij do tego sterownika alarmu a wszystko widać jak na dłoni.
Resztę odcinasz, wywalasz lub izolujesz.
EDIT:
Dopiero zobaczyłem schemat Marcina.
Więc masz 2 brązowe.
To jest ta twoja blokada zapłonu. Zerknij jakie przewody są podłączone do nich i je zlutuj.
Pod kolor Biały masz podpięte Zamykanie
Pod zielony masz Otwieranie.
Te dwa przewody będziesz podłączał do nowego sterownika.
Podając impuls masy na te kable powinno ci zamykać i otwierać auto.
Możesz sobie przetestować czy tak się dzieje.
W nowym sterowniku to przewody odszukasz w taki sposób jak pisałem w poprzednim poście.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2017, 19:25 przez Rybka, łącznie zmieniany 3 razy.