wlaczenie pozycji po otorzeniu bagaznika
Moderator: Sebu$
- zafirapawel
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 07 cze 2016, 06:48
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Mszczonów
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18xe1
wlaczenie pozycji po otorzeniu bagaznika
Witam,ostatnio wpadł mi do głowy pomysł,aby zrobić coś takiego,gdy otwieramy klapę bagażnika to chciałbym aby tylne światła pozycyjne się włączyły,tak jak jest to w nowych autach,najprościej poprzez przekaźnik i diody prostownicze,aby dalej prąd nie szedł, ale co gdy na włączonych światłach będę chciał otorzyc tylna klapę. Ktoś ma jakies pomysly,ewentualnie rozrysowac schemat,pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nie widzę nic trudnego. Zrobisz na dwóch przekaźnikach zwierno/rozwiernych albo na jednym podwójnym (ale już nie samochodowym). Jak masz zgaszone pozycje, to zasilanie możesz wziąć z gniazda zapalniczki w bagażniku (o ile masz - ja mam przy kompresorze do kół). Tylko po co to?? Nie lepiej zamontować sobie w klapie dodatkowe silniejsze oświetlenie? Jak otworzysz po zmroku to i tak światło oświetli stojącą tam osobęzafirapawel pisze:Witam,ostatnio wpadł mi do głowy pomysł,aby zrobić coś takiego,gdy otwieramy klapę bagażnika to chciałbym aby tylne światła pozycyjne się włączyły,tak jak jest to w nowych autach,najprościej poprzez przekaźnik i diody prostownicze,aby dalej prąd nie szedł, ale co gdy na włączonych światłach będę chciał otorzyc tylna klapę. Ktoś ma jakies pomysly,ewentualnie rozrysowac schemat,pozdrawiam
Janusz
- zafirapawel
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 07 cze 2016, 06:48
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Mszczonów
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18xe1
To także zrobię z tym oświetleniem w klapie,ale z tymi pozycjami fajny bajer byłby. Też myślałem nad dwoma przekaznikami i chyba tak zrobię. Gniazdo zapalniczki oraz kostka od haka jest,prąd to nie problem oraz sygnał otwarcia klapy,dało by radę gdyby ktoś rozrysowal schemat? A jeszcze chodzi o przekaźnik,85 to minus,30 stały plus przekaznika 87 to wyjście na lampę na pozycje,a 86 to sygnał po otwarciu klapy bagażnika,przewaznie ten sygnał 86 np przy montażu halogenow jedt plusem sterowany,czy może być minusem z klapy sterowany?
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
A moze lepiej awaryjne zamiast pozycyjnych
Oswietlenie w klapie nam oswietla a awaryjne sygnalizuja nasza chwilowa forme postoju
Ps. Jak napisal kolega Janusz wczesniej "tylko po co ??"
Co chcesz kolego Pawle osiagnac przez ta modyfikacje
Oswietlenie w klapie nam oswietla a awaryjne sygnalizuja nasza chwilowa forme postoju
Ps. Jak napisal kolega Janusz wczesniej "tylko po co ??"
Co chcesz kolego Pawle osiagnac przez ta modyfikacje
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 17:25 przez SD72, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Potrzebujesz przekaźnika zwierno-rozwiernego (styki 30,87,87a,85 i 86).
Jest tak jak napisałeś co do 30 i 87. 87a jest normalnie zwarty do styku 30. Po załączeniu przekaźnika rozwiera się. Nomenklatura w schematach jest taka, że 86 do "+" a 85 do "-" - czyli tutaj do czujnika otwarcia klapy.
Na każde światło pozycyjne dajesz po jednym przekaźniku (separacja obwodów musi być zachowana - normalnie są one rozdzielone przecież). 30 - wyjście do lampy. 87a - zasilanie pozycyjnych (fabryczne), 87 - zasilanie dodatkowe na czas otwarcia klapy. Do styku 86 "+" z gniazda w bagażniku (przez dodatkowy bezpiecznik 5-7,5A). Styk 85 do czujnika otwarcia klapy, najlepiej przez diodę na wszelki wypadek (aby się lampki w bagażniku nie żarzyły itp.).
Tylko po co??
Jest tak jak napisałeś co do 30 i 87. 87a jest normalnie zwarty do styku 30. Po załączeniu przekaźnika rozwiera się. Nomenklatura w schematach jest taka, że 86 do "+" a 85 do "-" - czyli tutaj do czujnika otwarcia klapy.
Na każde światło pozycyjne dajesz po jednym przekaźniku (separacja obwodów musi być zachowana - normalnie są one rozdzielone przecież). 30 - wyjście do lampy. 87a - zasilanie pozycyjnych (fabryczne), 87 - zasilanie dodatkowe na czas otwarcia klapy. Do styku 86 "+" z gniazda w bagażniku (przez dodatkowy bezpiecznik 5-7,5A). Styk 85 do czujnika otwarcia klapy, najlepiej przez diodę na wszelki wypadek (aby się lampki w bagażniku nie żarzyły itp.).
Tylko po co??
Janusz
- zafirapawel
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 07 cze 2016, 06:48
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Mszczonów
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18xe1
Jak wyżej opisałem podoba mi się taka opcja w nowych autach,ogólnie mam jeszcze jeden pomysł na to,aby zamiast diod prostowniczych,kilku przekaznikow był jeden przekaźnik,a wykorzystam do tego dolne lampy przeciwmgielne,wsadze tam gdzie jest mgła żarówke dwuwluknowa,a po drugiej stronie będzie żarówka