Strona 1 z 1
Zafira A Y20DTH co to za wtyczka / problemy
: 23 lip 2017, 23:41
autor: Polaris
Hej.
Niedawno nabyłem zośkę w wersji A z silnikiem Y20DTH 2005r
Borykam się z 2 problemami, pierwszy z nich to po odpaleniu jak silnik chwilę pochodzi (tak z 3 minuty zaczyna mi dymić z wydechu i pracuje nierówno, tak jakby co jakiś czas wypadały zapłony. Na mój gust obroty ma trochę niskie (około 750 według obrotomierza) i za bogatą mieszankę oraz zbyt późny kąt wtrysku - ze spalin czuć parafinę. Jak się silnik rozgrzeje przestaje dymić. Co można z tym zrobić?
Drugi problem to chyba przycinający się EGR P0400. Wyczyściłem sam grzybek bo nie wiedziałem że można wydłubać szary plastik i sprawdzić czy na krzywce się nie zacina a nie chciałem go uszkodzić. Błąd zapala się nieregularnie i gaśnie samoczynnie (symbol kluczyka) i traci wtedy moc. Najczęściej pomaga wyłaczenie zapłonu na chwilę i odpalenie, błąd wtedy raczej się nie pojawia.
Oraz na wysokości wentylatora chłodnicy jest dziwna 2 pinowa wtyczka jak z VW
https://images82.fotosik.pl/712/bc1c42fba99c0f9cmed.png
Nie ma miejsca żeby ją wpiąć, czy orientujecie się od czego ta wtyczka?
: 26 lip 2017, 09:18
autor: Skasowany użytkownik 21152
Co do P0400 to tu masz mały poradnik, bo to nie tylko EGR może oznaczać
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14523
U mnie też się chyba taka wtyczka wala, ale jakoś się tym nie przejmuje. Ogólnie wszędzie będzie pełno wolnych wtyczek, bo cała instalacja jest przeważnie przygotowana, pod wszystkie opcje wyposażenia. Ja np. mam nawet wtyczki pod kurtyny powietrzne, a kurtyn nie posiadam.
: 26 lip 2017, 15:32
autor: Dziadek13
Polaris pisze:od czego ta wtyczka?
Sprawdź czy masz wtyczke założoną do czujnika temp oleju. A jak masz to być może wtyczka była do czujnika poziomu oleju dawno już nie montowanego a był on nad czujnikiem temp oleju.
: 27 lip 2017, 20:05
autor: Polaris
Dzięki za odpowiedź.
W którym miejscu jest wskaźnik poziomu oleju?
Co do temperatury oleju podłączając się pod obd pokazuje mi -282stC ale tak samo pokazuje temperaturę oleju oraz napięcie w instalacji 18,2V
Pewnie program (ABcom) lub może kabel (mam od VAGa tylko dorobiłem mu wyprowadzenie linii 3 i 12 ) gdzieś przekłamują bo już po podłączeniu w tym samym programie pod moduł np ABS pokazuje napięcie zgodne z faktycznym (13.7V - też trochę mało ale jeszcze do tego dojdę)
: 27 lip 2017, 20:18
autor: Dek
Polaris pisze:Dzięki za odpowiedź.
Co do temperatury oleju podłączając się pod obd pokazuje mi -282stC ale tak samo pokazuje temperaturę oleju oraz napięcie w instalacji 18,2V
Pewnie program (ABcom) lub może kabel (mam od VAGa tylko dorobiłem mu wyprowadzenie linii 3 i 12 ) ....
Też VAG-owy tester używam i też czasami ABcom-a - problem jest z plikami konfiguracyjnymi, a rozwiązaniem jest wybranie innego rocznika samochodu (ja zamiast 2003 wybieram 2004) i czasami trzeba wybrać na ten przykład astrę, a nie zafirę.
I tyle, potestuj i daj znać czy coś to pomogło.
( ja zrobiłem sobie ręczny przełącznik w testerze VAG-owym i mogę pstrykać między 3,5,7,12)
: 27 lip 2017, 21:18
autor: Dziadek13
Polaris pisze:W którym miejscu jest wskaźnik poziomu oleju?
Nie wskaźnik a czujnik.
Kiedyś tu był ten górny.
Teraz go nie ma bo był awaryjny.
Dek pisze:Co do temperatury oleju podłączając się pod obd pokazuje mi -282stC
Sprawdź kabelki do niego czy całe,na niego przychodzi 5V tak samo jak na czujnik temp cieczy silnika.
Ale chyba jest do wymiany wpływa on na kat wtrysku jak za gorący to wchodzimy w tryb awaryjny takie zabezpieczenie dla silnika.
Ale tego nie rozumiem.
Polaris pisze:Co do temperatury oleju podłączając się pod obd pokazuje mi -282stC ale tak samo pokazuje temperaturę oleju oraz napięcie w instalacji 18,2V
O co tu chodzi?.
: 27 lip 2017, 21:35
autor: Polaris
Ale się zakręciłem
Temperaturę oleju i temperaturę paliwa pokazuje na jakiś strasznie mrozowych wartościach.
Napięcie w instalacji na programie też w zakładce silnik jest z czapy, a w zakładce abs jest już prawidłowe.
Muszę sprawdzić innym kablem i programem.
O wskaźnik oleju (poziomu) myślałem że jest taki jak w Renaultach.
Jak nie mam czujnika poziomu oleju a jest wtyczka to może by zasymulować mu jakąś wartość np rezystorem ?
Jaką wartość powinien mieć czujnik temperatury oleju przy np 20 stC?
: 15 sie 2017, 22:42
autor: Polaris
Sprawdziłem, na wtyczce nie ma żadnego napięcia. Zakładałem światła dzienne i okazuje się że doprowadzone są przewody do halogenów, ale nie ma włącznika na desce i chyba nie ma przewodów do włącznika pod spodem (po wyjęciu zaślepki nie było widać). Czy zafiry miały doprowadzone przewody do halogenów w standardzie?
Temperatury oleju, paliwa oraz wody zgadzają się z temperaturą wyświetlaną na termometrze. Czy uszkodzone uszczelnienia trawersów mogą powodować takie objawy?
: 16 sie 2017, 12:44
autor: Janus
Polaris pisze:
Temperatury oleju, paliwa oraz wody zgadzają się z temperaturą wyświetlaną na termometrze. Czy uszkodzone uszczelnienia trawersów mogą powodować takie objawy?
A co ma piernik do wiatraka? Oczywiście że nie mogą... To co widzi komputer (temperatura oleju czy cieczy chłodzącej) to tylko rezystancja na czujniku. Ta zmienia się w zależności od temperatury - wraz z temperaturą maleje. Po rezystancję czujników odsyłam do wujka Google.
: 16 sie 2017, 21:05
autor: Dziadek13
Polaris pisze:Jaką wartość powinien mieć czujnik temperatury oleju przy np 20 stC?
Troszke pomoże.
Charakterystyka czujnika temperatury cieczy (nr kat. 13 38 467):
100*C > 150-225 Ohm
95*C -> 175-250 Ohm
90*C -> 200-300 Ohm
85*C -> 250-325 Ohm
80*C -> 275-375 Ohm
75*C -> 325-425 Ohm
70*C -> 400-500 Ohm
65*C -> 450-575 Ohm
60*C -> 525-675 Ohm
55*C -> 600-800 Ohm
50*C -> 700-950 Ohm
45*C -> 0,8-1,1 kOhm
40*C -> 0,9-1,25 kOhm
35*C -> 1,25-1,75 kOhm
30*C -> 1,5-2 kOhm
25*C -> 2-2,5 kOhm
20*C -> 2,25-3 kOhm
15*C -> 2,75-3,5 kOhm
10*C -> 3,25-4,5 kOhm
5*C --> 4-5 kOhm
0*C --> 5-6,5 kOhm
Może wtyczki wiszą do czegoś podczepione trza zderzak zdjąć i popatrzeć.
: 17 sie 2017, 22:38
autor: Polaris
Chodziło mi o to że jak olej idzie trawersami do paliwa to potem przez to dostaje dziwnych drgawek jak paliwo jest niewłaściwe (z olejem)
CZujniki (ich wartości posprawdzam ich wartości. Dzięki za dane z wartościami. Miałem dziś sprawdzić ale okazało się że drążki kierownicze mam do wymiany, a właściwie po sprawdzeniu na szarpaku miał być jeden drążek (lewy) i prawy łącznik stabilizatora (prawy) ale okazuje się że prawy drążek też jest do wymiany, oraz tylna prawa sprężyna (też trzeba będzie obie).