kontrolka silnika............. - problemy z gazem
Moderator: Sebu$
kontrolka silnika............. - problemy z gazem
mam problem z kontrolką silnika rocznik 2001,czasem zapala się po niedługim czasie gaśnie na pare minut,lub cały dzień się niepokazuje.Rano odpalam i nic nieraz odrazu się zapala,co zrobić???????????????????????/[shadow=blue][/shadow]
Ostatnio zmieniony 04 mar 2010, 16:26 przez ditja, łącznie zmieniany 1 raz.
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
z tych kodów co pisałes na SB czyli 0130 i 0170 wynika
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopi ... 20087ef68f
że najprawdopodobniej walła Ci lambda...
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopi ... 20087ef68f
że najprawdopodobniej walła Ci lambda...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
Witam wszystkich.
Mam pytanko na temat tej kontrolki od silnika, ukladu elektronicznego silnika. Niedawno kupilem Opla Zafire 1.8 16V. Auto pojechalo do serwisu, zczytano bledy. Zanim tam pojechalem ciagle mi sie swiecila ta kontrolka, auto nie mialo mocy, szarpalo. Po zczytaniu bledow wyszloze to wina przeplywomierza i wskazania sondy byly troche inne niz powinny byc. Wymieniono przeplywomierz i sonde lambde. Problem zniknął, auto przybralo na mocy, jest tak jak trzeba. Niedawno zauwazylem ze na chwile wlaczyla mi sie ta kontrolka ale gdzies po 2 minutach zgasla i nadal poki co sie nie pokazuje. W czym tkwi problem??? Jest to zalezne od tego ze posiadam gaz??? i sonda inaczej zczytuje???. Prosze o odpowiedz
POZDRAWIAM galekman
//scalone//
ponawiam pytanie
Mam pytanko na temat tej kontrolki od silnika, ukladu elektronicznego silnika. Niedawno kupilem Opla Zafire 1.8 16V. Auto pojechalo do serwisu, zczytano bledy. Zanim tam pojechalem ciagle mi sie swiecila ta kontrolka, auto nie mialo mocy, szarpalo. Po zczytaniu bledow wyszloze to wina przeplywomierza i wskazania sondy byly troche inne niz powinny byc. Wymieniono przeplywomierz i sonde lambde. Problem zniknął, auto przybralo na mocy, jest tak jak trzeba. Niedawno zauwazylem ze na chwile wlaczyla mi sie ta kontrolka ale gdzies po 2 minutach zgasla i nadal poki co sie nie pokazuje. W czym tkwi problem??? Jest to zalezne od tego ze posiadam gaz??? i sonda inaczej zczytuje???. Prosze o odpowiedz
POZDRAWIAM galekman
//scalone//
ponawiam pytanie
Ostatnio zmieniony 23 lut 2010, 18:33 przez galekman, łącznie zmieniany 1 raz.
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
musisz znowu podjechać do serwisu z czytać błędy, albo zobaczyć czy ktoś z klubowiczów w twojej okolicy nie posiada techa...
i wtedy będzie wiadomo co się tym razem stało.
i wtedy będzie wiadomo co się tym razem stało.
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
Kolego galekman! Mam ten sam problem, i to też w silniku 1,8. Odkąd założyłem gaz to tak mam (jakieś 3 miesiące).Lampka zapala się na temp. ok. 40 st. Gaśnie dopiero jak zgasze silnik i ponownie odpale. Potem już nie świeci do następnego dnia. Teraz jak cieplej to zapala się rzadko. Co najciekawsze zapala się tylko wtedy gdy silnik jest na wolnych obrotach.Jeżeli jade cały czas to jest ok.
To akurat jest wina zle wyregulowanej instalacji szczególnie mnoznika dla wolnych obrotow.Stawiam tez ze wtryski gazowe wolne i nieprecyzyjne-czerwone valteki?Oczywiscie moge sie mylic co do wtrysków napisz jakie masz to wtedy bedzie wiadomo.pzdr.stanleyy pisze:Kolego galekman! Mam ten sam problem, i to też w silniku 1,8. Odkąd założyłem gaz to tak mam (jakieś 3 miesiące).Lampka zapala się na temp. ok. 40 st. Gaśnie dopiero jak zgasze silnik i ponownie odpale. Potem już nie świeci do następnego dnia. Teraz jak cieplej to zapala się rzadko. Co najciekawsze zapala się tylko wtedy gdy silnik jest na wolnych obrotach.Jeżeli jade cały czas to jest ok.
darek_s - z tego co mam wpisane w książce od gazu to rzeczywiście Valtek pisze. Pod maską jest coś czerwonego na silniku, więc masz chyba rację. Co w związku z tym? Co zrobić żeby było dobrze? A fachowcy zapewniali mnie, że to najlepsza instalacja i że nie będzie problemów. Podpowiedz co robić, bo mnie to trochę wkurza. 3 razy byłem u nich - coś tam regulują i nic to nie daje. Za 3 razem to zaczęli zwalać winę na sonde i tym podobne.
Valtek to jedne z najsłabszych i najmniej precyzyjnych wtrysków na rynku mają jednak swoje zalety-są w odporne na brudny gaz i sa najtańsze dlatego gazowniki czesto je zakladają.Ogołnie do tego silnika nie za bardzo bym je polecił ale skoro są dobrze by było zeby gazownik zkalibrował je na specjalnym urzadzeniu,chodzi o to aby ustawic wydatek idealnie równy na kazdym wtrysku.Potem trzeba wykonac kalibracje i od nowa zebrac mapy i skorygowac.Nastepnie wyregulowac instalke na wolnych obrotach,chodzi o to aby czas wtrysku silnika pracujacego na benzynie nie zmieniał sie po przelaczeniu na gaz.Jesli czas wtrysku po przelaczeniu na gaz wydluzy sie to jest za ubogo jesli bedzie mniejszy jest za bogato.Załozmy ze jest za ubogo sterownik dostajac sygnal sondy wydluza czas wtrysku az skonczy mu sie korekcja i wali checka,tak wlasnie jest u ciebie.Dlatego tak bardzo wazna jest dokladna regulacja instalacji,bo nawet na valtekach silnik musi pracowac poprawnie i zadnych bledow komp nie powinien wyswietlac.Napisz jeszcze jaki masz reduktor ewentualnie wklej jakąs fote zobaczymy czy masz odpowiedni reduktor dobrany do mocy silnika to tez jest wazne.pzdr.
I jeszcze jedno... jak mantrę to powtarzam - 80% sukcesu to dobry instalator... co prawda Valteki się szybko rozklepują, nawet po kalibracji niektórzy je wymieniają już po 10kkm - 15kkm. Ja pojechałem po bandzie i mam Landi Renzo, ale można też spróbować zmusić gazownika (w końcu instalka na gwarancji) aby wymienił wtryski. W końcu produkt nie spełnia oczekiwań (praca nie jest taka sama jak na PB). Można by dopłacić np. do wtrysków Matrix, albo ostatecznie pojedynczych Magic Jetów (ale im ostatnio podobno również jakość nieco spadła).
Na pewno przy poprawnie dobranej i wyregulowanej instalacji LPG nie powinno być ŻADNEJ różnicy w jeździe na PB i na LPG.
Na pewno przy poprawnie dobranej i wyregulowanej instalacji LPG nie powinno być ŻADNEJ różnicy w jeździe na PB i na LPG.
darek_s - Byłem u gazownika. Pokazałem mu co ma zrobić. Oburzył się na mnie - dało się to wyczuć. Twierdzi, że wtryski są dobrze wyregulowane. Nie bardzo wiem jak wkleić fotki reduktora. Ale zauważyłem, że w/w kontrolka zapala się po jakichś 5 sekundach w momencie przyspieszenia mrugania diody od przełączania gazu, czyli jak złapie odpowiednią temperature. Samochód chyba jest jeszcze wtedy na benzynie, więc może to rzeczywiście nie wtryski?Chodzi o ten moment, w którym dodanie gazu przełączy na gaz.
Trudna sprawa wcale sie nie dziwie ze gazownik sie oburzyl nikt nie lubi aby mu dyktowac co ma zrobic,a kazdy gazownik twierdzi ze wszystko jest super.Moi tez tak twierdzili ze jest super a auto na gazie slabo jezdzilo a na benzynie zimne wcale nie chciało,check ze sie zapala to normalne bo to gaz itp.Jesli zapala ci sie po przelaczeniu to na pewno wina gazu,zakladam ze jakbys jezdzil na benzynie to lampka sie nie zapala?Jesli tak jest to jedz do gazownika i powiedz check zapala sie tylko na gazie na benzynie jest ok i zeby wyregulował tak aby ayto jezdzilo na gazie tak samo dobrze.Dobrze by bylo jakbys sprawdzil jaki blad sie u ciebie pojawia jesli bedzie zwiazany z miesznką to na stówe gaz,jak to zrobic samemu to opis znajdziesz w necie.Jesli bedziesz znal kod bledu daj znac.pzdr.
W zafirze A nie wiem tylko czy we wszystkich silnikach ale na pewno benzyna X18xe1 zczytuje sie bledy mostkując piny 5-6 w zlączu diagnostycznym,zlącze 16-pinowe.Potem przekrecamy zaplon i zaczyna migac lampka check.10 mrygniec oznacza 0 reszta normalnie po kazdej cyfrze krotka przerwa,po skonczonym bledzie znow przerwa i zaczyna powtarzac chyba ze bledow bylo wiecej wtedy bedzie wyblyskiwac kolejno.Kolego stanleyy jaki masz sterownik gazu co na nim pisze zobacz albo zobacz w papierach i daj znać.pzdr.